//

Vodafone hotspot functie (4.3)

Vodafone hotspot functie (4.3) discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Ben benieuwd naar eerste ervaringen van Vodafone iPhone 4 bezitters die de software update van iOS 4.3 hebben gedaan en de resultaten van de hotspot ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-03-11, 09:33
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard Vodafone hotspot functie (4.3)

Ben benieuwd naar eerste ervaringen van Vodafone iPhone 4 bezitters die de software update van iOS 4.3 hebben gedaan en de resultaten van de hotspot functie hiervan.
Hoe heb je de update uitgevoerd? (bijv met of zonder simkaart) En werkt het bij jou wel of niet? Welke carrier settings of - versie had je vóór de update en welke nu?
Zijn de Apn gegevens (het submenu mobiele data) nog toegankelijk?
Werkt de hotspot functie bij jou?

Ik las in de comments van het nieuwsitem van iOS 4.3 dat er iemand met zakelijk Vodafone abonnement de hotspot functie werkend had, en iemand met een particulier abonnement weer niet....

Laatst gewijzigd door ballegooier; 04-03-11 om 11:28.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-03-11, 14:20
timbr timbr is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 44
Standaard

Ik draaide iOS 4.2.1 op m'n iPhone 4 (uit de UK) en op het Vodafone NL netwerk, en ik kon tetheren (de carrier update altijd geweigerd te installeren). Vanochtend de 4.3GM geïnstalleerd, maar ik krijg Personal Hotspot met geen mogelijkheid aan de praat. Hij blijft maar de melding geven dat ik contact op moet nemen met vf.

Iemand anders het wel al werkend met Vodafone NL en prive abonnement? Ik heb btw een Bel+SMS+Web abonnement.
  #3  
Oud 04-03-11, 14:21
chrisd chrisd is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 8
Standaard Vodafone particulier = geen hotspot functionaliteit

Spijtig genoeg werkt het niet voor Vodafone particuliere abonnementen. Je krijg een pop up met neem contact op met Vodafone. In 4.3 zit de vf nl 10.0 carrier settings ingebakken. Zeer waarschijnlijk gaat het alleen met een jailbreak werken.

Eigenlijk is het wel triest, aangezien mijn abonnement een limiet van 1 GB heeft. Het zou vf niet mogen uitmaken waar ik die voor gebruik, maar ze incasseren natuurlijk liever 15 euro extra voor deze functionaliteit.

Chris
  #4  
Oud 04-03-11, 14:58
Playboy Mansion Playboy Mansion is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 60
Standaard

En dat trucje om de oude ipcc te installeren via terminal command "defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE"....


....werkt dat niet (meer)?
  #5  
Oud 04-03-11, 15:33
timbr timbr is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Playboy Mansion Bekijk bericht
En dat trucje om de oude ipcc te installeren via terminal command "defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE"....


....werkt dat niet (meer)?
Nee, dat trucje werkt niet meer. In iOS 4.3 zitten nieuwe carrier settings ingebakken (10.0). Er moet een andere manier verzonnen worden, custom ipcc bestand die wel herkend wordt?
  #6  
Oud 04-03-11, 16:02
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Jammer, maar was hier al bang voor. Eens afwachten wat de jailbreak scène brengt... En kijken hoe lang ik op 4.2.1 kan blijven volhouden....
  #7  
Oud 09-03-11, 20:06
Xenn0X Xenn0X is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 186
Standaard

nee dat ipcc truukje werkt niet meer, je kan wel andere config laden maar hij blijft op versie 10 staan. heb dit met oude vodafone abo zonder limiet en met nieuwe iphone abo met 1 gb limiet
  #8  
Oud 09-03-11, 23:40
cyber2001 cyber2001 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 91
Stuur een bericht via MSN naar cyber2001
Standaard

Hier geen Data limiet van 1 Gb maar wel een FUP. Ben erg benieuwd, las veel mensen ook op twitter die wel kunnen Wi-Fi hotspotten met vodafone. Ik twijfel zeer of ik wil updaten van 4.1 naar 4.3 want ik ben erg bang om tethering kwijt te raken & Wi-Fi hotspot niet werkend te krijgen. Wie heeft meer info over de FUP op de particulieren verbinding?
  #9  
Oud 10-03-11, 00:34
jorispeeters jorispeeters is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 52
Standaard

Ik draaide in 4.2.1 op de oude carrier 9.x (teruggezet via ISPW bestand). Had hier tethering (zonder jailbreak) met Vodafone prive abo. Werkte prima.

Net update via iTunes naar 4.3 gedaan. Daarna tethering kwijt, geen hotspot en carrier zit op 10.0 van Vodafone. ISPW terugzetten werkt inderdaad niet.

Ben benieuwd of tethering en/of hotspot nog mogelijk is zonder jailbreak.
  #10  
Oud 10-03-11, 06:34
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik heb ook een particulier abbo met fup, maar weet wel zeker dat fup of datalimiet geen verschil maken. Hotspot werkt icm Vodafone (soms?) alleen als je een zakelijk abonnement hebt. Ik wacht nog even af (4.2.1- 9.0)
  #11  
Oud 10-03-11, 08:10
PascalHark PascalHark is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 219
Standaard

Ga vanavond misschien 'ns proberen de update te installeren zonder simkaart in m'n toestel. Is een gok, maar misschien zou je daarmee de tethering/hotspot functie voor VF kunnen behouden...
  #12  
Oud 10-03-11, 08:41
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PascalHark Bekijk bericht
Ga vanavond misschien 'ns proberen de update te installeren zonder simkaart in m'n toestel. Is een gok, maar misschien zou je daarmee de tethering/hotspot functie voor VF kunnen behouden...
Iemand had dat al geprobeerd met de GM las ik ergens in de comments op de nieuwspagina, maar dat gaf geen soelaas geloof ik.

EDIT:
Heeft iemand al succes met de jailbreak oplossing 'TetherMe' (nur $0,99) om deze standaard Hotspot functie te activeren voor Vodafone?

http://iphonecream.com/2011/03/jailb...with-tetherme/


Laatst gewijzigd door ballegooier; 10-03-11 om 08:46.
  #13  
Oud 10-03-11, 13:24
HanSolo HanSolo is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Regio Eindhoven
Berichten: 18
Standaard

Heb zakelijk Vodafone abo.
Na update van Iphone 4 (model MC605NF) naar 4.3 met sim kaart in iphone werkt personal hotspot prima.

APN settings zijn normaal toegankelijk.
Modem firmware is nu: 04.10.01
  #14  
Oud 10-03-11, 16:38
ArthurF ArthurF is offline
• iOS 4.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 1
Standaard

Heb een zakelijk abonnement. Gebruik al vanf beta 1 4.3 en tot vandaag geen problemen met de personal hotspot. Gisteren overgegaan naar 4.3 en ook toen werkte Personal hotspot nog steeds. Sinds 11 uur vanmorgen werkte de hotspot echter niet meer. 2 x maal gebeld met vodafone. Volgens medewerker 1 zou het gewoon moeten werken en had ik er met mijn abo ok recht op. Later mdw 2 lachte mij uit en beweerde dat het nooit zou gaan werken en dat ik er geen recht op had. Echter sinds een 1/2 uur werkt het weer.
  #15  
Oud 10-03-11, 19:06
bureno bureno is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 29
Standaard

Is er uberhaupt iemand die het werkend heeft gekregen met een privé bel&sms&web sim-only?
  #16  
Oud 10-03-11, 19:27
Jamaz Jamaz is offline
• iOS 2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 9
Standaard

Hier ook VF zak. maar geen persoonlijk hotspot na update IOS 4.3, heb je iets speciaals gedaan?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HanSolo Bekijk bericht
Heb zakelijk Vodafone abo.
Na update van Iphone 4 (model MC605NF) naar 4.3 met sim kaart in iphone werkt personal hotspot prima.

APN settings zijn normaal toegankelijk.
Modem firmware is nu: 04.10.01
  #17  
Oud 10-03-11, 20:30
arjandeg arjandeg is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Elburg
Berichten: 13
Standaard

Gisteren ook geupdate naar 4.3 en met mijn prive VF abbo geen hotspot.
Snel een downgrade gedaan naar 4.2.1 en met help.BenM.at | BENM.AT tethering weer aan het werk gekregen..
Ik doe voorlopig geen update meer....
  #18  
Oud 11-03-11, 11:48
Roosch Roosch is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2
Standaard

Geupdate naar 4.3. Gebeld met Vodafone om Hotspot te activeren; willen ze er een extra abo voor afsluiten. Belachelijk! Zolang ik binnen mijn 1GB blijf, moet ik zelf kunnen bepalen hoe ik die gebruik. Vind dat Vodafone moet waarschuwen voor snelle(re) overschrijding van limiet en kosten die daaraan verbonden zijn, maar dit absoluut vrij moeten geven.
  #19  
Oud 11-03-11, 11:50
Roosch Roosch is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2
Standaard

Extra abo is trouwens 15 euro per maand. Dat is 15 euro per maand om de 1GB die standaard in mijn iPhone abo zit te mogen gebruiken voor het binnenhalen van wat mail via mijn iPad.
  #20  
Oud 11-03-11, 15:14
Jannock Jannock is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArthurF Bekijk bericht
Heb een zakelijk abonnement. Gebruik al vanf beta 1 4.3 en tot vandaag geen problemen met de personal hotspot. Gisteren overgegaan naar 4.3 en ook toen werkte Personal hotspot nog steeds. Sinds 11 uur vanmorgen werkte de hotspot echter niet meer. 2 x maal gebeld met vodafone. Volgens medewerker 1 zou het gewoon moeten werken en had ik er met mijn abo ok recht op. Later mdw 2 lachte mij uit en beweerde dat het nooit zou gaan werken en dat ik er geen recht op had. Echter sinds een 1/2 uur werkt het weer.
Heb ook zakelijk abonnement. Vandaag viel ineens datanetwerk uit. Opgebeld naar servicedesk en ik moest de APN instellingen veranderen: en jawel hoor, datanetwerk doet het weer én Personal hotspot is verdwenen....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
TetherMe Hotspot functie ballegooier Jailbreak apps en thema's 30 26-07-11 21:34
hotspot lkropman Wi-Fi 2 26-02-09 14:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:59.