//

iPad/iPhone fw 4.3 problemen met Vodafone

iPad/iPhone fw 4.3 problemen met Vodafone discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Je bent niet de enige, ik heb het zelfde probleem. Zie ook de topic hier: Apple - Support - Discussions - iPad with iOS4.3 hangs ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 12-03-11, 00:48
bas.wevers bas.wevers is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 16
Standaard

Je bent niet de enige, ik heb het zelfde probleem.
Zie ook de topic hier:
Apple - Support - Discussions - iPad with iOS4.3 hangs when switching ...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 12-03-11, 01:59
Adiel Adiel is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 1
Standaard

Heb het probleem helaas ook. Even afwachten op een carrier update via iTunes misschien.

Laatst gewijzigd door Adiel; 12-03-11 om 02:02.
  #23  
Oud 12-03-11, 11:51
Ovie Ovie is offline
• iOS 4.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbakkenes Bekijk bericht
blackoutzz.
Ik heb een zakelijk abonnement incl data. shittt... tijdens het typen van dit bericht heb ik weer een Apple'tje op mijn iPhone.
iPhone blijft dan hangen en de enige manier om hem weer tot leven te krijgen is de sim eruit te halen en een harde reset te geven.....
Bij iOS4.2.1 nooit geen problemen gehad.. Zit toch iets niet lekker icm Vodafone. Helaas heb ik geen sim van een andere provider met data erop om dit te testen..
Heb instellingen nu op live.vodafone.com gezet zoals Juwlez aangaf. kijken of dat werkt.
Mocht ik nog wat ontdekken dan laat ik het jullie weten.

Uiteraard hoor ik graag of er andere oplossingen etc. zijn.
Ik heb exact het zelfde probleem en na contact met m'n ( zakelijke) provider is de conclusie dat het probleem zit in de combinatie van de nieuwste generatie Vodafone SIM kaart ( due kaart in mijn geval).

Het advies was om de firmware terug te zetten naar de 4.2.1.

Ik heb dat meerdere malen geprobeerd maar krijg de melding dat de update failed, update personal file failed.

Iemand een idee?

Bedankt voor de reactie.
  #24  
Oud 12-03-11, 12:04
jbakkenes jbakkenes is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 21
Standaard

Terugzetten naar 4.2 lukt bij mij ook niet. Ik heb de bij de herstelactie aangegeven waar de 4.2 file staat. Deze file had ik lokaal op mijn MAC staan. (kan je doen door de alt toets(shift bij windows) ingedrukt te houden en dan op herstel te klikken in het info scherm).

Deze file gaat hij uitpakken, waarna hij de file gaat controleren bij Apple. Je krijgt dan de melding terug dat de iPhone niet "geschikt" is voor deze update. Waarschijnlijk staat er bij Apple ergens iets dat er al een 4.3 update heeft plaats gevonden. Een downgrade werkt dan niet meer(??!?).
Mede omdat ik deze iPhone zakelijk gebruik wil ik geen JB uitvoeren.

Iemand een suggestie hoe je hem dan kan downgraden naar 4.2.1?
  #25  
Oud 12-03-11, 12:07
jbakkenes jbakkenes is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovie Bekijk bericht
Ik heb exact het zelfde probleem en na contact met m'n ( zakelijke) provider is de conclusie dat het probleem zit in de combinatie van de nieuwste generatie Vodafone SIM kaart ( due kaart in mijn geval).
@Ovie
Hoe kan je zien of je zo'n "due" kaart hebt?
  #26  
Oud 12-03-11, 13:02
Pim V Pim V is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 21
Standaard

Zelfde probleem. Ik heb een iPhone 3gs never locked uit Italie (via 2call). Sinds de batterij gisteren op was, krijg ik de iPhone niet meer aan de praat. Het is echter alleen wanneer ik er mijn vodafone simkaart insteek. Op dit moment ben ik tijdelijk woonachtig in belgie en de iPhone geeft geen problemen als ik er een prepaid proximus simkaart insteek. Het ligt dus echt aan de simkaart en/of instellingen van vodafone.
  #27  
Oud 12-03-11, 19:00
Ovie Ovie is offline
• iOS 4.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbakkenes Bekijk bericht
@Ovie
Hoe kan je zien of je zo'n "due" kaart hebt?
Sorry, ik bedoel duo kaart. 1 nummer voor 2 SIM's. Kan volgens mij alleen met een zakelijk abonnement.

Ik heb er nu een pre-paid SIM in zitten van Vodafone en dan gaat alles prima.

Ik ga nu proberen om een downgrade uit te voeren naar 4.2 ipv 4.2.1, kijken of dat wel willen lukken.

What a waste of time!
  #28  
Oud 12-03-11, 19:13
jbakkenes jbakkenes is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovie Bekijk bericht
Sorry, ik bedoel duo kaart. 1 nummer voor 2 SIM's. Kan volgens mij alleen met een zakelijk abonnement.

Ik heb er nu een pre-paid SIM in zitten van Vodafone en dan gaat alles prima.

Ik ga nu proberen om een downgrade uit te voeren naar 4.2 ipv 4.2.1, kijken of dat wel willen lukken.

What a waste of time!
Laat even weten of het gelukt is en hoe je het gedaan hebt. Bij mij lukte het met geen mogelijkheid.
Thanks

Laatst gewijzigd door jbakkenes; 12-03-11 om 19:27.
  #29  
Oud 12-03-11, 22:40
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Hoe oud zijn die duo kaarten? Ik bel privé en zakelijk voor Vodafone. Ik kom echt geen problemen tegen.

Downgrade zou gewoon moeten kunnen. Met de 3/3GS lukte het me iig wel. Maargoed met de 3 kan ik terug naar iOS 2 als ik zou willen.

Herstel je iDevice en haal de laatste carrier update binnen. Als je simkaart bij VF goed in systeem staat moet het aan de settings van je iDevice liggen.

Privé en zakelijk zitten hardware matig geen verschillen tussen de abonnementen. Dus de duo of combi kaart kan allebei. Zakelijk komt het alleen meer voor.
  #30  
Oud 12-03-11, 22:45
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Probleem speelt hier ook, al een aantal malen aan m'n macbook laten hangen en een harde reset gedaan net zolang totdat ie weer op wilde starten, zolang je de iPad niet opnieuw start werkt het geheel probleemloos ma na een herstart komt het telkens weer terug.
Ik heb voor nu maar even geen simkaart erin gedaan omdat ik de iPad toch thuis hoofdzakelijk via Wi-Fi gebruik.
  #31  
Oud 12-03-11, 22:52
Ovie Ovie is offline
• iOS 4.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbakkenes Bekijk bericht
Laat even weten of het gelukt is en hoe je het gedaan hebt. Bij mij lukte het met geen mogelijkheid.
Thanks
Nou hij doet het weer als vanouds.

Ik ben terug gegaan naar Firmware 4.1 , dit omdat ik bij 4.2 de melding krijg dat er geen contact gemaakt kon worden met de Apple server voor verificatie.

Ik heb heel veel gehad aan de aanwijzingen via het forum ( gezocht op downgrade firmware) van de Iphone club, (hulde aan allen die de kennis willen delen!!). Ik heb de aanwijzingen stap voor stap gevolgd en uiteindelijk is het gelukt.

Ik heb nu wel niet de laatste update maar alles doet het weer en ik wacht wel op de fix.

Jammer wel dat de back-up niet terug te zetten is, deze is natuurlijk gemaakt onder 4.3 en nu heb ik 4.1 draaien. Dus alles met de hand geselecteerd en gesynchroniseerd. Kan ik meteen een beetje opruimen dus dat is dan wel weer voordeel.

Was het niet Kruif die zei; Elk nadeel heeft ook een voordeel?

Oja, de SIM kaarten zijn vorige week geactiveerd. Wellicht dat daar een verschil in zit? Ze zijn fysiek ook iets anders dan de oude Vodafone kaart, de contacten hebben een wat ronde vorm terwijl de oude een vierkant is.

Mbt zakelijk of particulier dacht ik dat een duo kaart alleen mogelijk is bij een zakelijk abbo.?

Laatst gewijzigd door Ovie; 12-03-11 om 22:58.
  #32  
Oud 12-03-11, 23:22
herk0039 herk0039 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Ulvenhout
Berichten: 94
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shapezzz Bekijk bericht
Probleem speelt hier ook, al een aantal malen aan m'n macbook laten hangen en een harde reset gedaan net zolang totdat ie weer op wilde starten, zolang je de iPad niet opnieuw start werkt het geheel probleemloos ma na een herstart komt het telkens weer terug.
Ik heb voor nu maar even geen simkaart erin gedaan omdat ik de iPad toch thuis hoofdzakelijk via Wi-Fi gebruik.
Hier zelfde probleem, gelukkig hebben we Wi-Fi, maar het hoort niet!
  #33  
Oud 13-03-11, 00:55
Bert van de Wiel Bert van de Wiel is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 67
Standaard

En wat gebeurd er als je pincode vragen uitzet?
  #34  
Oud 13-03-11, 07:08
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert van de Wiel Bekijk bericht
En wat gebeurd er als je pincode vragen uitzet?
Dan slaat ie compleet vast op het moment dat de iPad begint te zoeken naar de dataverbinding, dit had ik al getest
Het zit 'm echt puur in de Vodafone simkaart want met een T-mobile microsim gaat alles probleemloos.
  #35  
Oud 13-03-11, 08:05
Bert van de Wiel Bert van de Wiel is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 67
Standaard

Ik heb ook wel wat gedoe gehad met mijn vodafone verbinding, maar dat vast slaan gelukkig niet.
  #36  
Oud 13-03-11, 08:41
JeroenGr JeroenGr is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Mijdrecht
Berichten: 5
Stuur een bericht via MSN naar JeroenGr
Standaard

Ook ik heb het probleem van een freezing iPhone met een zakelijke SIM van Vodafone. Hij blijft in het appeltje staan en doet na een tijd een reboot maar dan crashen alle apps. Met mijn SIM van T-mobile totaal geen problemen.
Lijkt me toch een issue van Vodafone.
  #37  
Oud 13-03-11, 13:46
bas.wevers bas.wevers is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 16
Standaard

Wat ik heb gedaan:
Simkaart eruit gehaald
Een back-up laten maken van mijn iPad in iTunes
De iPad helemaal hersteld en de back-up terug laten zetten
In een andere telefoon idd mijn sim pincode eraf gehaald.
De simkaart geplaatst in de iPad.

Ik merkt ook op dat als je de iPad helemaal leeg laat lopen en deze met simkaart erin wilt opladen via usb met je mac dat dit resulteert in een permanent zicht op het witte apple logo. Laden vanaf nul met sim erin (met tot op heden eenmalige spontane reboot) lukt wel als je gebruikt van je iPad lader maakt.

Laatst gewijzigd door bas.wevers; 13-03-11 om 15:13. Reden: Typo
  #38  
Oud 13-03-11, 14:44
Murgen Murgen is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 156
Standaard

Affijn, dit artikel verklaart al mijn problemen, bedankt! maar eigenlijk :-(
__________________
~ An Apple a day keeps Microsoft away ~
  #39  
Oud 13-03-11, 14:50
Murgen Murgen is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 156
Standaard

Ik heb het allemaal aan de praat gekregen door de ipad op een ander systeem schoon op tw bouwen. Het gaat alleen nog fout met opnieuw opstarten of vliegtuigmode. Ik heb geen simlock aanstaan dus ergens spoort er its niet tussen vodafone en de nieuwe 4.3.
  #40  
Oud 13-03-11, 15:15
bas.wevers bas.wevers is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Murgen Bekijk bericht
Ik heb het allemaal aan de praat gekregen door de ipad op een ander systeem schoon op tw bouwen. Het gaat alleen nog fout met opnieuw opstarten of vliegtuigmode. Ik heb geen simlock aanstaan dus ergens spoort er its niet tussen vodafone en de nieuwe 4.3.
Dit zelfde heb ik ook geprobeerd, herstellen op een ander mac, maar de situatie blijft zich voordoen indien ik een sim van Vodafone erin laat zitten. Grappig genoeg doet het zicht niet voor bij een gedeactiveerde simkaart van Vodafone
Reageren

Labels
4.3, firmware, ipad, vodafone



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Problemen met update, nu staat iPad 2 vast pippirules iPad algemeen 4 01-05-11 00:20
Ipad 2 3g met 3g problemen mats1983 iPad algemeen 3 08-04-11 22:30
Video streamen op iPad met 3G vodafone Graf Zum Kotzen iPad algemeen 1 02-04-11 14:10
oplossing voor problemen met e-mail servers vodafone Dutch_guy Vodafone 0 16-07-09 15:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:40.