//

iPad/iPhone fw 4.3 problemen met Vodafone

iPad/iPhone fw 4.3 problemen met Vodafone discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Gisteren mijn iPad geupdate naar 4.3, vandaag kom ik er achter dat de vodafone dataverbinding niet meer werkt. In mijn iPhone 4 met 4.3 werkt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-03-11, 13:16
Bert van de Wiel Bert van de Wiel is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 67
Standaard Vodafone werkt niet meer na update 4.3

Gisteren mijn iPad geupdate naar 4.3, vandaag kom ik er achter dat de vodafone dataverbinding niet meer werkt. In mijn iPhone 4 met 4.3 werkt dezelfde sim zonder problemen. Mijn apn instellingen staan op office.vodafone.nl, met als inlognaam en wachtwoord vodafone. Meer mensen hier last van? Ik zal al een iemand anders op twitter. Vodafone zegt: het ligt niet aan ons.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-03-11, 13:18
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

 Verplaatst naar: Ervaringen

Heb je al eens een reboot geprobeerd?
  #3  
Oud 10-03-11, 13:19
Bert van de Wiel Bert van de Wiel is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 67
Standaard

Reboot meerdermalen gedaan helpt niet.
  #4  
Oud 10-03-11, 16:12
dj_ko's schermafbeelding
dj_ko dj_ko is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Zwollywood
Berichten: 81
Standaard

zet je APN eens op live.vodafone.com
username: vodafone
Password: vodafone

et voila!
__________________
Waarom kijk je hier? ga Mn posts eens lezen!
  #5  
Oud 10-03-11, 16:16
Bert van de Wiel Bert van de Wiel is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 67
Standaard

Heb ik ook geprobeerd, maar helpt helemaal niets. Daarnaast zei Vodafone dat die instellingen niet werken met mijn abonnement. Ik ga vanavond thuis eerst eens kijken wat hij doet als ik hem sync.
  #6  
Oud 10-03-11, 17:47
020's schermafbeelding
020 020 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Almere
Berichten: 264
Standaard

Ik denk dat het een carrierupdate is, je krijgt de melding dan waarschijnlijk als je je iPhone aansluit aan je pc op iTunes. Was ook bij KPN.
  #7  
Oud 10-03-11, 19:10
Bert van de Wiel Bert van de Wiel is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 67
Standaard

Ik kreeg bij het syncen geen melding, maar hij werkt nu weer wel. Dus dat heeft geholpen. Probleem opgelost.
  #8  
Oud 10-03-11, 20:10
tobbh01 tobbh01 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 8
Standaard

Hoi Bert, wat heb je precies gedaan. Ik heb al diverse sync's gedraaid en blijf toch de melding houden dat er geen datanetwerk is.
Gr. Huub
  #9  
Oud 10-03-11, 20:37
Bert van de Wiel Bert van de Wiel is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 67
Standaard

Ik heb eerst een reboot gedaan, dat hielp niks. Toen heb ik de microsim eruit gehaald en in mijn iPhone 4 gedaan. De verbinding werkte daarin goed (bij iPhone zit ook een Vodafone abonnement). Daarna weer in de iPad gedaan, weer geen verbinding. Nog maar eens rebooten en de live.vodafone.com APN gebruikt. Niks, de APN weer terug gezet op office.vodafone.nl. Nog niks. Toen de iPad gesynct: hoera, hij deed het weer.
  #10  
Oud 10-03-11, 22:40
Marcel1973 Marcel1973 is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 11
Standaard

Ik heb het maar opgegeven. Bovenstaande opties meermaals geprobeerd. Ik ga morgen wel geld terugvragen bij Vodafone klantenservice... Er komt vast nog wel een "bugfix".
  #11  
Oud 11-03-11, 07:44
tobbh01 tobbh01 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 8
Standaard Os 4.3 en vodafone

Bert bedankt, ik heb de iPhone weer aan het werk. Bij de apn live.... vervangen door office.Vodafone.nl
  #12  
Oud 11-03-11, 10:27
jbakkenes jbakkenes is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 21
Standaard

bij mij werkte het ook nu ik office.vodafone.nl had ingevuld..let wel op! het is live.vodafone.com en office.vodafone.nl daar ging het bij mij fout. office.vodafone.com werkt niet.
  #13  
Oud 11-03-11, 11:23
juwlez juwlez is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Almere
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcel1973 Bekijk bericht
Ik heb het maar opgegeven. Bovenstaande opties meermaals geprobeerd. Ik ga morgen wel geld terugvragen bij Vodafone klantenservice... Er komt vast nog wel een "bugfix".

Als medewerker van klantenservice kan ik je vertellen dat je geen geld gaat vangen. Controleer eerst je instellingen, (office moet je niet meer gebruiken, maar gewoon live), wij voeren dan een netwerk reset uit en mocht dat niet baten.. tjah,
  #14  
Oud 11-03-11, 11:35
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Zakelijk abonnement? Data only?

Al de carrier update binnen? JB 100% goed gegaan? Dit kan allerlei redenen hebben...

M'n test telefoon werkt prima op de APN privé... Maargoed met de gegeven info kan je hoe dan ook niet veel. Geld terug eisen gaat denk ik niet werken aangezien je hiervoor wel service had.
  #15  
Oud 11-03-11, 11:48
jbakkenes jbakkenes is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 21
Standaard

blackoutzz.
Ik heb een zakelijk abonnement incl data. shittt... tijdens het typen van dit bericht heb ik weer een Apple'tje op mijn iPhone.
iPhone blijft dan hangen en de enige manier om hem weer tot leven te krijgen is de sim eruit te halen en een harde reset te geven.....
Bij iOS4.2.1 nooit geen problemen gehad.. Zit toch iets niet lekker icm Vodafone. Helaas heb ik geen sim van een andere provider met data erop om dit te testen..
Heb instellingen nu op live.vodafone.com gezet zoals Juwlez aangaf. kijken of dat werkt.
Mocht ik nog wat ontdekken dan laat ik het jullie weten.

Uiteraard hoor ik graag of er andere oplossingen etc. zijn.
  #16  
Oud 11-03-11, 12:10
jbakkenes jbakkenes is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 21
Standaard

Even een verduidelijking vanaf de vodafone site wanneer live.. of office.. te gebruiker

<<Om gebruik te kunnen maken van de Vodafone live! sites, mobiel internet, e-mail en MMS is het van belang de juiste APN in te stellen als toegangspunt tot het Vodafone data netwerk. Alle particuliere en prepaid klanten gebruiken de APN live.vodafone.com, bij zakelijke aansluitingen wordt de APN office.vodafone.nl gebruikt.>>

Dat verklaart in ieder geval waarom ik bij live.. geen verbinding heb en bij office.. wel!
Lost nog niet het probleem op van niet werkende iPhone met een vodafone sim er in.
  #17  
Oud 11-03-11, 12:15
juwlez juwlez is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Almere
Berichten: 55
Standaard

iedereen met een zakelijk vodafone abonnement wordt verzocht om geen verbinding meer te maken met office. iedereen moet live hebben. office komt binnenkort te vervallen.

bel vf is even met het verzoek het netwerk even te resetten, niet gelukt? ->
maak is een back-up en dan een reset en dan weer even terug zetten.
  #18  
Oud 11-03-11, 12:22
jbakkenes jbakkenes is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 21
Standaard

Als ik live.. gebruik krijg ik de melding dat ik geen abonnement heb... lijkt me ook niet de bedoeling..
Bij office.. kan ik wel gewoon internetten en mail ontvangen. kan toch ook niet zo zijn dat iedereen met een zakelijk abonnement eerst vodafone moet bellen om gebruik te kunnen maken van live.. of zie ik dat verkeerd?
  #19  
Oud 11-03-11, 12:57
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Nou nee, dat is zeker niet de bedoeling.

Maar zoals met alle updates, dont fix of it aint broken.

Ik wacht altijd ff af, jailbreak nodig dus, en daarnaast: ik laat andere mensen liever eerst de bugs eruit pikken.

De office APN komt idd te vervallen, maar als je zakelijk belt is het toch altijd makkelijker ff contact te leggen met VF ivm je instellingen als er iets niet werkt.

Zorg ook dat je op de data afdeling terecht komt want daar moet je uiteindelijk zijn overige mede werkers kunnen je niet echt makkelijk helpen. Een fietsband plak je ook niet bij de euromaster

Daarbij gok ik dat de carrier niet geüpdatet is. Ik zou ff een herstel doen van de netwerk instellingen en daarna updaten middels iTunes.


Nog een btw... Zijn je simkaarten wel up2date bij VF?
Want als je op je iPad zit kan je 3Gs op vliegmodus
  #20  
Oud 11-03-11, 23:50
MvanIperen MvanIperen is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 1
Standaard iPad/iPhone fw 4.3 problemen met Vodafone

Na de update van mijn iPad naar 4.3 loopt mijn iPad vast na het ingeven van de pincode van mijn sim. Na heel veel heen en weer bellen tussen Apple en Vodafone blijkt dit inderdaad een (inmiddels dus bekend) probleem.

Zodra de vodafone sim wordt geplaatst en de pincode ingegeven werken de power en home-button niet meer!

Overigens werkte alles met 4.2.1 perfect.

Als ik de sim verwijder werkt alles perfect, een willekeurige ander sim van bijv. T-mobile werkt ook perfect.

Er is nog géén oplossing van Vodafone of Apple beschikbaar. Wat Vodafone adviseerd is om maar een keer of ... (tig) een hard-reset uit te voeren. Misschien komt het device dan wel goed op...
(Echter na een keer of 10 de moed maar opgegeven) voorlopig dus even zonder 3G.
Reageren

Labels
4.3, firmware, ipad, vodafone



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Problemen met update, nu staat iPad 2 vast pippirules iPad algemeen 4 01-05-11 00:20
Ipad 2 3g met 3g problemen mats1983 iPad algemeen 3 08-04-11 22:30
Video streamen op iPad met 3G vodafone Graf Zum Kotzen iPad algemeen 1 02-04-11 14:10
oplossing voor problemen met e-mail servers vodafone Dutch_guy Vodafone 0 16-07-09 15:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:26.