//

iPad/iPhone fw 4.3 problemen met Vodafone

iPad/iPhone fw 4.3 problemen met Vodafone discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Ergens een hickup in het aanlog mechanisme van Vodafone. De website werkt momenteel ook niet goed dus iPad instellingen opvragen lukt ook niet....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 13-03-11, 15:10
Murgen Murgen is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 156
Standaard

Ergens een hickup in het aanlog mechanisme van Vodafone. De website werkt momenteel ook niet goed dus iPad instellingen opvragen lukt ook niet.
__________________
~ An Apple a day keeps Microsoft away ~
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 13-03-11, 15:52
herk0039 herk0039 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Ulvenhout
Berichten: 94
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Murgen Bekijk bericht
Ergens een hickup in het aanlog mechanisme van Vodafone. De website werkt momenteel ook niet goed dus iPad instellingen opvragen lukt ook niet.
Probleem hier opgelost, enkele keer van Mobiele Data naar Wi-Fi gewisseld en functioneert weer naar behoren; toch Vodafone issue..?
  #43  
Oud 13-03-11, 17:00
Murgen Murgen is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 156
Standaard

En probeer nu eens vliegtuigmode aan en uit te zetten?
  #44  
Oud 13-03-11, 19:32
bwbboot bwbboot is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: IJsselstein
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door juwlez Bekijk bericht
iedereen met een zakelijk vodafone abonnement wordt verzocht om geen verbinding meer te maken met office. iedereen moet live hebben. office komt binnenkort te vervallen.
Graag een bron of link wat dit betreft.
  #45  
Oud 13-03-11, 19:35
bwbboot bwbboot is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: IJsselstein
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeroenGr Bekijk bericht
Ook ik heb het probleem van een freezing iPhone met een zakelijke SIM van Vodafone. Hij blijft in het appeltje staan en doet na een tijd een reboot maar dan crashen alle apps. Met mijn SIM van T-mobile totaal geen problemen.
Lijkt me toch een issue van Vodafone.
Precies dit had ik ook (op mijn ipad sinds 4.3). Afgelopen vrijdag kosteloos een nieuwe micro sim opgehaald bij de "lokale" telefoon winkel (telecombinatie-). Die voeren een simwissel door, daarna geen problemen meer.
  #46  
Oud 13-03-11, 19:57
jbakkenes jbakkenes is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bwbboot Bekijk bericht
Graag een bron of link wat dit betreft.
Ik heb hierover contact gehad met vodafone. Men verzekerde me dat dat niet het geval was.
<< Alle particuliere en prepaid klanten gebruiken de APN live.vodafone.com, bij zakelijke aansluitingen wordt de APN office.vodafone.nl gebruikt.>>
  #47  
Oud 13-03-11, 20:13
iphoneEd iphoneEd is offline
• iOS 10.3.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 331
Standaard

Ik heb een zakelijke abbo en mijn APN staat op live en niet meer op office. Op de site van VF staat bij instellingen voor een iPhone dat de APN office soms niet meer werkt en dat je dan live in moet vullen. Als met een zakelijke abbo in je instellingen op je iPhone bij mobile data onderaan "stel opnieuw in" klikt zet ie automatisch je APN op live.vodafone.com. (alles werkt bij mij)
  #48  
Oud 14-03-11, 11:53
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

Heb ook last van verbindingsproblemen na update. Ik krijg de melding dat activeren van het mobiele datanetwerk niet mogelijk is omdat ik geen abonnement zou hebben op een mobiele dataservice.... Even bij vodafone gekeken en mijn blox is tot 19 maart actief.. Al een paar keer alles uit en aan gezet maar nix.. helaas...
  #49  
Oud 14-03-11, 12:12
siem siem is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 14
Standaard 4.3 , vodafone en officiele simlockvrije 3GS - Help!

Ik heb twee simkaarten van vodafone en beide werken niet meer sinds ik 4.3 op mijn simlockvrije 3GS heb geinstalleerd. Hiervoor werkten ze allebei goed.

Wanneer ik een kaart erin stop als de 3GS aan staat, loopt deze vast. Wanneer ik de telefoon opstart met een vodafone kaart, blijft deze tijdens het apple logo hangen en na een minuut of 5 reset de telefoon weer.

Met een t-mobile kaart werkt de telefoon wel! Ik begrijp niet wat er mis kan zijn.

Ik heb de telefoon overigens al een aantal keer opnieuw geinstalleerd en dat hielp niet.

Wie kan mij helpen?
  #50  
Oud 14-03-11, 14:21
simonvdh simonvdh is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 1
Standaard

Beste Siem. Ook ik heb hier last van. Dacht dat ik hem weg kon gooien. Tot op zojuist, ineens ging hij weer aan en doet mijn telefoon het weer helemaal goed, de vraag is nog wel voor hoelang...??. Zou graag horen of hij het bij jou ook weer doet. mvg simon
  #51  
Oud 14-03-11, 17:01
marjan3006's schermafbeelding
marjan3006 marjan3006 is offline
• iOS 8.0
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 44
Standaard

@Simon Had het zelfde probleem vanmorgen. iPhone deed niets meer. Alleen Apple Logo zichtbaar. Af en toe zag ik het scherm weer maar kon dan helemaal niets en ging vanzelf weer uit. Na een paar uur deed alles het weer. Hoe....ik weet het niet. Ik ben eens gaan kijken op google en meer mensen hebben hier last van. Lees mensen met Vodafone!. Vodafone erkent dit. Ik neem aan dat dit opgelost gaat worden. Maar vooralsnog geen problemen meer. iPhone doet het nog steeds.
  #52  
Oud 14-03-11, 19:12
vanbrug vanbrug is offline
 
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 16
Angry

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siem Bekijk bericht
Ik heb twee simkaarten van vodafone en beide werken niet meer sinds ik 4.3 op mijn simlockvrije 3GS heb geinstalleerd. Hiervoor werkten ze allebei goed.

Wanneer ik een kaart erin stop als de 3GS aan staat, loopt deze vast. Wanneer ik de telefoon opstart met een vodafone kaart, blijft deze tijdens het apple logo hangen en na een minuut of 5 reset de telefoon weer.

Met een t-mobile kaart werkt de telefoon wel! Ik begrijp niet wat er mis kan zijn.

Ik heb de telefoon overigens al een aantal keer opnieuw geinstalleerd en dat hielp niet.

Wie kan mij helpen?
Ik heb hetzelfde probleem. Zonder SIM start hij prima op, maar met SIM blijft hij op het Apple logo hangen. Ook eerst opstarten zonder SIM en dan later erin stoppen helpt ook niet, want dan loopt de iPhone vast. Heeft iemand al een oplossing?
  #53  
Oud 14-03-11, 19:36
siem siem is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 14
Standaard

bij mij werkt de 3GS inmiddels. Ik had deze aangesloten op de computer en hij resette nog een aantal keer vanzelf en ik zag steeds weer het apple logo, totdat ik het geluidje hoorde van opladen en de telefoon doorstartte (half uur later).

Heel vaag.. deze 3GS is helemaal origineel trouwens.
  #54  
Oud 14-03-11, 20:05
vanbrug vanbrug is offline
 
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siem Bekijk bericht
bij mij werkt de 3GS inmiddels. Ik had deze aangesloten op de computer en hij resette nog een aantal keer vanzelf en ik zag steeds weer het apple logo, totdat ik het geluidje hoorde van opladen en de telefoon doorstartte (half uur later).

Heel vaag.. deze 3GS is helemaal origineel trouwens.
Maar als je hem nu opnieuw probeert op te starten heb je weer dezefde problemen (spreek uit ervaring )
  #55  
Oud 14-03-11, 20:15
bas.wevers bas.wevers is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 16
Standaard

Vandaag even gebeld met het data team van Vodafone. Het probleem is erkend en wordt veroorzaakt door de recente carrier update i.c.m. een niet goed werkende Vodafone server. Het probleem is nog niet openlijk gecommuniceerd door Vodafone en Apple (ik kan wel raden waarom 2). Het probleem zal met 3 dagen opgelost moeten worden, er is beloofd terug te bellen wanneer het probleem is verholpen.
  #56  
Oud 14-03-11, 20:51
Karin N Karin N is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 2
Standaard

Ik heb ook een zakelijk vodafone abonnement op iphone en krijg melding dat ik geen netwerkverbinding meer heb sinds ik de update naar 4.3 heb gedaan. Heb vodafone aan de lijn gehad en kreeg te horen dat zij niets voor mij kunnen doen want het zit in update 4.3. Of ik maar wil wachten op oplossing van Apple......
Heb al "herstel" gedaan, maar tot nu toe niets helpt. APN staat al op Live. Wat nu?
  #57  
Oud 14-03-11, 21:36
eugje eugje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 80
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Murgen Bekijk bericht
Affijn, dit artikel verklaart al mijn problemen, bedankt! maar eigenlijk :-(
Het verklaard ook mijn probleem. Ik het het echter werkend gekregen na een paar keer een herstel opnieuw uit te voeren en dan vervolgens de backup teruggezet.

Het is wel zo dat het nog wel vastloopt af en toe, maar het werkt wel. Vandaag is het helemaal niet vastgelopen.
  #58  
Oud 14-03-11, 23:03
iBonz iBonz is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1
Standaard

hier ook zelfde probleem als veel andere Vodafone gebruikers.

Inschakelen van de telefoon gaat alleen zonder sim kaartje en na insteken van Simkaartje ca. 10 keer proberen voordat hij het 'netwerk pakt'
Gaat alleen met 3G uitgeschakeld.

Vandaag na omschakelen in vliegtuigmodus in Noorwegen weer proberen netwerk te zoeken, maar na 15 keer resetten pas gelukt.
Nu zonder 3G en data werkend.

Ik hoop op een snelle oplossing van Vodafone. Zie trouwens op internet dat meerdere landen er last van hebben met Vodafone.
  #59  
Oud 15-03-11, 00:17
fabrom fabrom is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 1
Standaard

Ik heb / had ook het zelfde probleem, update 4.3 er op gezet en ja hoor mijn iPhone 3GS kwam in een reboot loop terecht
Snel geprobeert met mijn vrouw haar sim van t-mobile en wis en warrachtig de iPhone deed het weer zonder probeem.
Vodafone sim er in en na het intoetsen van de pincode .... bingo weer vast.
Mail gestuurd naar vodafone en dit was de reactie:

Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan dat u wilt weten wat Vodafone doet om het probleem op te lossen.
Dit is een probleem dat wordt veroorzaakt door de Apple software. Apple is op dit moment druk bezig om dit probleem op te lossen. Ik vraag u om de website van Apple in de gaten te houden.
Wij kunnen nu helaas verder niets voor u betekenen op dit moment.

Onze excuses voor dit ongemak.
Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.

Met vriendelijke groet,
Jeremy Breeschoten
Vodafone Klantenservice


Naar de Apple store geweest vandaag en daar schuiven ze de zwarte piet naar vodafone.
Vodafone zou verouderde simkaarten hebben.
Ik dus naar de vodafone winkel en: Nee meneer u krijgt geen andere simkaart want het ligt niet aan vodafone.

Lekker hoor elkaar de zwarte piet toe wijzen ...... en de klant is weer eens de dupe

Ik ben toen maar eens goed gaan googlen ..... en heel veel dingen geprobeert maar niks hielp .... tot dat ik de volgende tip tegen kwam.

iPhone aan zonder simkaart van vodafone er in .... plaats uw vodafone simkaart in een ander toestel ..... verwijder de pincode van de simkaart. .... plaats daarna de vodafone simkaart in de iPhone terug en start de iPhone opnieuw op en ...........YES hij doet het weer zonder vast te lopen , ..... al meer dan 24h zonder enkel probleem

Wie weet help dit bij iedereen !!!!
  #60  
Oud 15-03-11, 09:43
ajongebreur ajongebreur is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: zeist
Berichten: 174
Standaard

Na aankoop duo simcard (één voor de iPhone en één voor de mifi) kreeg ik al problemen in de winkel bij Vodafone. 3 keer opstarten en toen deed ie het. Thuis even uitgezet en weer aan en niks deed het toen. 2x harde reset/ herstel via iTunes en ja hoor hij deed het weer. Dua Card in mifi om te gebruiken in de iPad werkt. iPhone zet ik dan op vliegtuigstand.
Reageren

Labels
4.3, firmware, ipad, vodafone



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Problemen met update, nu staat iPad 2 vast pippirules iPad algemeen 4 30-04-11 23:20
Ipad 2 3g met 3g problemen mats1983 iPad algemeen 3 08-04-11 21:30
Video streamen op iPad met 3G vodafone Graf Zum Kotzen iPad algemeen 1 02-04-11 13:10
oplossing voor problemen met e-mail servers vodafone Dutch_guy Vodafone 0 16-07-09 14:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:16.