//

iPad/iPhone fw 4.3 problemen met Vodafone

iPad/iPhone fw 4.3 problemen met Vodafone discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) als je de apn wijzigd krijg je een andere billing, kortom dan kan je heel hoog uitkomen op je rekening pas hier mee op....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 16-03-11, 13:19
wopper wopper is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 21
Standaard

als je de apn wijzigd krijg je een andere billing, kortom dan kan je heel hoog uitkomen op je rekening pas hier mee op.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 16-03-11, 13:33
dodom dodom is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Vodafone is volgens mij ook de enige die de hotspot functie uitgezet heeft in de carrier settings. Verband?
Snel openzetten zoals de andere providers....
  #83  
Oud 16-03-11, 13:38
jbakkenes jbakkenes is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wopper Bekijk bericht
als je de apn wijzigd krijg je een andere billing, kortom dan kan je heel hoog uitkomen op je rekening pas hier mee op.
Klopt. Maar ik heb een zakelijk abbo en die werkt met office.(was ook al voordat ik een upgrade uitvoerde naar 4.3)

Tot op heden geen problemen gehad. Zelfs de telefoon een keer uitgehad.. Er lijkt een verband te zijn tussen PIN-code op de vf sim en 4.3..
  #84  
Oud 16-03-11, 14:05
MacF MacF is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 25
Standaard

iPhone 3Gs, IOS 4.3 + Vodafone levert spontane reboot-loop op. Toestel resets 3x waarna het na een behoorlijk lange tijd weer functioneert. Niet lang daarna herhaalt het probleem zich weer.

Vodafone klantenservice:
"Apple is veroorzaker van de problemen. Zij zijn er mee bezig. Kijk op de Apple website voor het verloop."

Dit is natuurlijk onacceptabel. Een provider die zich zo opstelt. Denk je dat je bij T-Mobile met aso' te maken hebt? Try Vodafone!

Tijd om te switchen.
  #85  
Oud 16-03-11, 14:33
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Mogelijke work-around voor de iPad+Vodafone probleem: Apple forum
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #86  
Oud 16-03-11, 14:44
marconi06 marconi06 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 3
Smile update naar 4.3

Beste,

Ook ik heb mijn iphone 3gs 16 gb met Vodafone abonnement geüpdatet naar 4.3
Daarna liep mijn telefoon helemaal vast.
Ik kreeg van Apple deze link ; iPhone en iPod touch: bijwerken of herstellen lukt niet

Dit heeft bij mij geholpen. Eest pincode verwijdert op mijn simkaart en toen een herstel uitgevoerd!
Daarna gegevens weer terug gezet in Itunes.
Nu werkt mijn telefoon weer zoals het hoort en heeft nu firmware 4.3
Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Groetjes,
Marconi06
  #87  
Oud 16-03-11, 14:46
wopper wopper is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 21
Standaard

Dat heb ik ook een aantal keer gedaan maar als hij dan vastloopt dat start hij niet meer op en hou je het apple logo. Voorlopig dan ook maar even niet uitzetten
  #88  
Oud 16-03-11, 14:58
marconi06 marconi06 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 3
Standaard

HOi Wopper (krijg ineens trek in Burgerking )
Als ik mijn telefoon uitschakel en weer aan dan krijg ik ook het appeltje...
Dacht de eerste keer ook dat hij bleef hangen en deed het hele proces weer overnieuw.
Nu weer uitgezet en aan= weer het appeltje, 5 minuten gewacht en voila gewoon opgestart naar beginscherm. We moeten even geduld hebben dus.

Gr
  #89  
Oud 16-03-11, 18:15
wopper wopper is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 21
Standaard

Hi

okey 5 minuten is lang bij mij duurt het soms zo lang dat hij zichzelf reset (tijdens het appeltje) en daarna start hij wel op/of niet.

Benieuwd hoe lang zoiets kan gaan duren en hoe snel Apple een software/carrier update uit kan brengen welke dit probleem verhelpt.

Is er iemand die terug is gegaan naar 4.2.1 het lukt mij namelijk niet, heb wel SHSHblobs gesaved en ik start tinyumbrella maar zelfs met kickoutrecovery blijf hij niet opstarten.

Iemand die het kort kan beschrijven zodat de mensen met problemen terug kunnen naar 4.2.1?
  #90  
Oud 16-03-11, 18:17
Karin N Karin N is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 2
Standaard

Gelukkig, bij mij werkt het weer. Na een aantal keren alles uit en weer aan, sim activeren en ineens werkt het.... Vraag me niet hoe!!
  #91  
Oud 16-03-11, 19:35
Muppie Muppie is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Zandvoort
Berichten: 18
Standaard

Ik heb iPhone 4 met Vodafone... Sinds een week krijg k geen smsjes meer door (na laatste software update).... Van de 5 komt er maar 1 aan bij me... Kan ik dit probleem ook hier neergooien? Ik zit in Zweden, maar het verband is mij te sterk ....
  #92  
Oud 16-03-11, 20:02
Nelomgals Nelomgals is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Almere
Berichten: 3
Standaard

Downgrade naar 4.2.1 heb ik gedaan maar had dan wel de jailbreak nodig van greenpoison. OK, ik ben ook niet echt voor een jailbreak maar heb sinds het weekend wel weer een stabiele iPhone 3GS !! Ik wacht met smart op de oplossing die Vodafone/Apple gaat aanbieden (duurt nu al te lang m.i.).

Ik heb dus een downgrade gedaan naar 4.2.1 en bij de 1015 error geprobeerd met Tinyumbrella of recboot de lock eraf te halen maar dat lukte niet. Uit pure wanhoop dus de jailbreak van Greenpoison er overheen (dus terwijl de recovery mode nog actief was) en alles weer up-and-running en een stabiel iOS.
Greenpoison Jailbreak 4.2.1 Untethered – Tutorial | Iphone 4 Jailbreak.org

Succes voor degene(n) die dit ook willen proberen. Voor zover mij bekend is een jailbreak overigens niet illegaal maar biedt Apple geen ondersteuning hiervoor (maar ook voor een instabiel 4.3 iOS niet .... ). Na een nieuwe upgrade is de jailbreak weer verwijderd en ben je dus weer "clean" .
  #93  
Oud 16-03-11, 20:39
Snoepzak Snoepzak is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: 's-Gravenmoer
Berichten: 51
Standaard

Lekker dan, lees dit nu pas.. Mijn telefoon was toenstraks allemaal aan het zoeken naar netwerk en blijkbaar was toen de batterij ineens op. Aangesloten op iTunes en daarna deed hij niks meer.

Home knop + knop boven op gedrukt en nu is er alles af.

Thanks Vodafone :S
  #94  
Oud 16-03-11, 21:32
Snoepzak Snoepzak is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: 's-Gravenmoer
Berichten: 51
Standaard

Hoe kan ik nu iOS 4.2.1 weer terug krijgen? Heb de IPSW gedownload maar iTunes zegt dat mijn device 'eligible' is... en met iOS 4.3 kan ik dus niets want van mijn simkaart de code afhalen werkt niet, 3g uitzetten werkt ook niet..

WAT TE DOEN!?!?!!?!?
  #95  
Oud 16-03-11, 21:46
Snoepzak Snoepzak is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: 's-Gravenmoer
Berichten: 51
Standaard

Volgens mij is mijn iPhone nu dus verpest.. Het lukt me nu niet meer om mijn iPhone te herstellen naar iOS 4.3 ??

HELP!!!
  #96  
Oud 17-03-11, 11:10
iPhoneU iPhoneU is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 6
Standaard

Pfff... iPhone weer werkend gekregen:
zet de iPhone compleet uit, koppel de iPhone aan de PC/Mac, uiteindelijk zal de iPhone starten en in iTunes herkend worden en de Vodafone carrier settings ophalen, de iPhone een tijdje (meer dan 30 minuten) aan iTunes gekoppeld laten, de APN wijzigen naar office.vodafone.nl (indien nodig). Nu kan de iPhone weer losgekoppeld worden...

Na deze procedure heb ik de iPhone een paar keer herstart (zonder aan de PC/Mac gekoppeld te zijn) en, tot nog toe, werkt het ...
  #97  
Oud 17-03-11, 11:16
wopper wopper is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 21
Standaard

Wachten totdat apple een update uit brengt en het probleem gefixed heeft.
  #98  
Oud 17-03-11, 12:00
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

//Topics samengevoegd
  #99  
Oud 17-03-11, 22:24
koenhermsen koenhermsen is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 3
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem, home en power indrukken zodat het toestel uitgaat en dan opnieuw opstarten terwijl de usb kabel verbonden is met de pc. Daarna duurt het ongeveer 5 tot 10 minuten en dan herstelt het toestel zich met itunes. Als het toestel niet reageert weer home en power knop ingedrukt houden en dan na 2, hooguit 3 keer herstarten wordt bij mij het toestel altijd weer hersteld.

Tijdens het gebruik: niet herstarten en ook niet de vliegtuigmodus aan en weer uit zetten. Zorg ook dat de telefoon niet leeg raakt. Als het toestel aan blijft werkt deze op zich goed door. Herstellen is dus redelijk eenvoudig, maar wel omslachtig en kost al gauw 15 minuten.

Laatst gewijzigd door koenhermsen; 18-03-11 om 15:49.
  #100  
Oud 17-03-11, 23:29
Murgen Murgen is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 156
Standaard

Ik reis 4 keer per week tussen Roosendaal en Amsterdam. De afgelopen 2 dagen ging alles goed. Bij tunnels viel 3G weg en kwam netjes terug. Thuis en op stations hetzelfde bij wisselen tussen Wi-Fi en 3G. Dacht dat het was opgelost.

Vandaag op de terugreis redelijk hard bewijs dat het regionaal is danwel 3G server gerelateerd. Rondom Schiphol (Schiphol tunnel in/uit) ging het mis (appeltje en blijven hangen). Bij Leiden alles weer goed. bij Rotterdam weer mis. Bij Dordrecht en vervolg reis alles goed.

Ik ga morgen Vodafone bellen, vind dit geen dienstverlening.

http://tweakers.net/nieuws/73243/vod...na-update.html

http://www.mobilemac.nl/ipad/vodafon...os-4-3-update/
__________________
~ An Apple a day keeps Microsoft away ~

Laatst gewijzigd door Murgen; 17-03-11 om 23:33.
Reageren

Labels
4.3, firmware, ipad, vodafone



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Problemen met update, nu staat iPad 2 vast pippirules iPad algemeen 4 01-05-11 00:20
Ipad 2 3g met 3g problemen mats1983 iPad algemeen 3 08-04-11 22:30
Video streamen op iPad met 3G vodafone Graf Zum Kotzen iPad algemeen 1 02-04-11 14:10
oplossing voor problemen met e-mail servers vodafone Dutch_guy Vodafone 0 16-07-09 15:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:14.