//

iPad/iPhone fw 4.3 problemen met Vodafone

iPad/iPhone fw 4.3 problemen met Vodafone discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) hopeloos, GSM is volledig onbruikbaar. Eveneens vodafone met 3gs. Kan er niet mee vooruit of achteruit. Apple heeft voor mij afgedaan en ik was al ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #101  
Oud 18-03-11, 13:55
tomjansen1948 tomjansen1948 is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: geldrop
Berichten: 14
Standaard

hopeloos, GSM is volledig onbruikbaar. Eveneens vodafone met 3gs. Kan er niet mee vooruit of achteruit.
Apple heeft voor mij afgedaan en ik was al sceptisch van tevoren, maar dit is de bloody limit.
Bij vodafone winkel geweest.. ze konden niets doen. moest maar de apple site in de gaten houden. En dan? toestel doet niets meer Hoe kan ik in godsnaam iets doen
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #102  
Oud 18-03-11, 13:58
marconi06 marconi06 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 3
Standaard gsm

Lees even verder hier, staan al een aantal oplossingen om hem in ieder geval weer aan de gang te krijgen.
Daarna alleen wel zorgen dat je de telefoon niet uitzet!!

Groetjes
marconi06
  #103  
Oud 18-03-11, 14:28
dms dms is offline
• iOS 5.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Barendrecht
Berichten: 37
Standaard

Ik heb MIJN iPhone 3GS 4.3 werkend, maar iPad 3G 4.3 nog niet.

Vandaag even naar de vodafone winkel in rdam geweest.
Netjes geholpen, ook koffie gekregen.
De dame heeft mijn probleem aangehoord en direct haar eigen helpdesk gebeld.
Zoals gezegd moeten de problemen met de 4.3 update en iPhone's zijn verholpen. Dit klopt bij mij.
Maar voor de iPad zijn ze nog druk bezig.
Het heeft niets te maken met een SIM kaart, werd mij verteld.

Dit heb ik toch even gecontroleerd door een nieuwe duo SIM kaart te activeren, welke ik ook gebruik voor mijn "dataconnectcard", helaas werkt het niet.
Ook heb ik van een ander GSM nummer een nieuwe SIM kaart laten maken, ook deze werkte niet.

DUS NU MAAR AFWACHTEN
  #104  
Oud 18-03-11, 14:44
tomjansen1948 tomjansen1948 is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: geldrop
Berichten: 14
Standaard

mijn ifone had al langer een Wi-Fi probleem werkte niet bij beveiling via W2a (wel met WEP)
Bovendien dus nu probleem met 4.3.
Phone Zat nog in garantie en dus teruggebracht ze hebben hem geaccepteerd. reken maar dat ik dat ding pas weer meeneem nadat ik IN de winkel alles getest heb.
aan en uitzetten etc etc
Ik kan mij niet voorstellen dat Vodafone het waagt mij een niet werkende iphone mee terug te geven
  #105  
Oud 18-03-11, 15:29
wedzir wedzir is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 6
Standaard

even door een winkelcentrum heenlopen waar geen bereik was heeft het apparaat nu bij mij ook weer in de rebootstand gezet. Inmiddels al weer een uur aan het rommelen om hem weer aan de praat te krijgen. Wat een beroerde toestand zeg...
  #106  
Oud 18-03-11, 17:03
crunch81's schermafbeelding
crunch81 crunch81 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dms Bekijk bericht
Zoals gezegd moeten de problemen met de 4.3 update en iPhone's zijn verholpen. Dit klopt bij mij.
Even voor de duidelijkheid: Is er nou een officiële update beschikbaar?
__________________
___________________________________________________________________________________________
"Will Work For Bandwidth"
  #107  
Oud 18-03-11, 17:10
wedzir wedzir is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 6
Standaard

nou voor zover ik kan vinden niet. De Iphone is nu voor de 4e keer of zo aan het herstellen. Dacht net alles in orde te hebben, maar Itunes kan hem nog steeds niet herkennen. Vanavond anders nog maar eens een herstelactie doen met de sim van mijn vrouw er in (kpn).... Zit hier ook met de telefoon aan de laptop waar ik vrijwel geen vodafone verbinding heb. Dat helpt ook niet echt
  #108  
Oud 18-03-11, 17:20
dms dms is offline
• iOS 5.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Barendrecht
Berichten: 37
Standaard

@crunch81
Ik heb 4.3 op mijn 3GS normaal werkend.

Vorige week problemen gehad met installeren, toch werkte het twee dagen.
Maandag problemen, tot woensdag.
Niets gedaan, SIM kaart weer geactiveerd, alles werkt.

Ook dit is vanmorgen in de winkel bevestigd.
Vodafone had problemen na de upadte van 4.3, maar moet voor iPhone zijn opgelost.

Nu alleen mij iPad nog.
  #109  
Oud 18-03-11, 17:28
wedzir wedzir is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 6
Standaard

Oke dat is mooi voor je, werkt hij ook nog als je hem in de vliegtuigstand zet en weer terug switched? Want ik heb nergens iets van een oplossing gelezen. En dat ding van mij blijft gewoon fijn resetten nu.
  #110  
Oud 18-03-11, 17:53
dms dms is offline
• iOS 5.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Barendrecht
Berichten: 37
Standaard

Ik weet het niet.
Ga het voorlopig ook niet proberen.
Nu werkt het.
  #111  
Oud 18-03-11, 20:37
wopper wopper is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 21
Standaard

Nou bij mijn 3GS is nog niets opgelost, net even een test reboot gegaan en hij hangt alweer minuten lang in het Apple logo. Tmobile sim erin en binnen 1.5 minuut opgestart.

Nog steeds een grove Vodafone fail...
  #112  
Oud 18-03-11, 22:48
crunch81's schermafbeelding
crunch81 crunch81 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dms Bekijk bericht
@crunch81
Ik heb 4.3 op mijn 3GS normaal werkend.

Vorige week problemen gehad met installeren, toch werkte het twee dagen.
Maandag problemen, tot woensdag.
Niets gedaan, SIM kaart weer geactiveerd, alles werkt.

Ook dit is vanmorgen in de winkel bevestigd.
Vodafone had problemen na de upadte van 4.3, maar moet voor iPhone zijn opgelost.

Nu alleen mij iPad nog.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het fijn voor je dat je iphone het weer doet zoals het hoort, maar als er een update zou zijn dan zouden we daar via de Apple site of Vodafone site toch op gewezen worden?

Ik bedoel, ik denk dat iedereen met een iphone en vodafone abbo in elke vrije minuut het internet afgaat voor een eventuele update?

Nogmaals, wil geen smartass zijn maar ik heb al meerdere fora gelezen waarbij men dacht dat het probleem was opgelost en dat dit probleem toch binnen korte tijd weer terugkomt.

Maar goed, we moeten maar afwachten.
  #113  
Oud 19-03-11, 13:12
vanbrug vanbrug is offline
 
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 16
Standaard

Net geprobeerd mijn 3GS op te starten met Vodafone. Start nu gewoon op, geen probleem meer kennelijk . Voorheen bleef hij elke keer op het appeltje hangen. Alleen aan de PC met kabel wilde hij soms (na veel proberen) opstarten. Hoop dat het nu opgelost is .
  #114  
Oud 19-03-11, 13:19
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Mijn 3G[S] starte al veeeeeeeeeel langer zonder problemen op met iOS 4.3 maarja ik weet niet wat het probleem bij jullie dan was?
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #115  
Oud 19-03-11, 13:38
vanbrug vanbrug is offline
 
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring Bekijk bericht
Mijn 3G[S] starte al veeeeeeeeeel langer zonder problemen op met iOS 4.3 maarja ik weet niet wat het probleem bij jullie dan was?

Met Vodafone SIM? Ik weet ook niet wat het probleem was, maar ik weet wel dat de iPhone met Vodafone SIM niet meer opstartte na update 4.3. Bleef op het appletje hangen. Lijkt nu op een of andere manier te zijn verholpen
  #116  
Oud 19-03-11, 14:36
Murgen Murgen is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 156
Standaard

Nou, hier komt de hele late reactie van Vodafone. ... Ik heb de klantenservice een mail gestuurd, om financiële compensatie gevraagd (9 dagen ellende) en zal als er geen goed antwoord komt volgende overstappen naar een ander. Ik wil 3G kunnen gebruiken, geen gepruts.

Vodafone raadt klanten af iPhone en iPad te updaten naar iOS 4.3

Door Arnoud Wokke, zaterdag 19 maart 2011 11:46, views: 12.721
Vodafone raadt klanten voorlopig af om hun iPad of iPhone 3GS te updaten naar iOS 4.3. Dat laat Vodafone weten aan Tweakers.net. Veel klanten kunnen na de update niet meer op het 3g-netwerk van de provider, zo bleek eerder deze week.
Vodafone weet nog altijd niet wat de oorzaak is van de problemen, zegt woordvoerder Jasper Koek tegen Tweakers.net. "Samen met partners onderzoeken we de oorzaak van dit probleem, zodat we zo snel mogelijk een oplossing kunnen bieden. We adviseren klanten nog niet te upgraden naar iOS 4.3 tot nader order." Vodafone-klanten die problemen ondervinden, wordt geadviseerd contact op te nemen met de helpdesk van Vodafone of Apple.
Veel klanten meldden problemen met de iPad, maar volgens Vodafone gaat het ook om de iPhone 3GS. Met de iPhone 4 lijken de problemen dus niet op te treden. Na de update kan de iPad of iPhone geen verbinding maken met het 3g-netwerk en crasht de software. De enige oplossing is een harde reset uitvoeren en daarna de iPad of iPhone opstarten zonder simkaart of microsim, waarna het device normaal functioneert.
Apple rolde de update naar iOS 4.3 ongeveer een week geleden uit. De nieuwe versie van het OS brengt onder meer verbeteringen in de browser en betere support voor AirPlay. Daarnaast is een functie toegevoegd waardoor een iPhone kan dienen als hotspot, maar die functie moet door de provider goedgekeurd zijn. Dat is bij Vodafone niet het geval.
__________________
~ An Apple a day keeps Microsoft away ~
  #117  
Oud 19-03-11, 15:26
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Ik heb geen problemen ondervonden tot nu toe met mijn Vodafone SIM qua opstarten en dergelijken. Alleen de update heb ik heel veel moeite voor moeten doen om m'n telefoon aan de praat te krijgen, omdat hij in een reboot cycle zat. Voor de rest doet hij het gewoon weer!
  #118  
Oud 19-03-11, 15:59
benBEN's schermafbeelding
benBEN benBEN is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Vleuten
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marconi06 Bekijk bericht
Beste,

Ook ik heb mijn iphone 3gs 16 gb met Vodafone abonnement geüpdatet naar 4.3
Daarna liep mijn telefoon helemaal vast.
Ik kreeg van Apple deze link ; iPhone en iPod touch: bijwerken of herstellen lukt niet

Dit heeft bij mij geholpen. Eest pincode verwijdert op mijn simkaart en toen een herstel uitgevoerd!
Daarna gegevens weer terug gezet in Itunes.
Nu werkt mijn telefoon weer zoals het hoort en heeft nu firmware 4.3
Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Groetjes,
Marconi06
Thanx voor info !

Misschien is dit bij mij wel de reden geweest dat update niet goed ging op me 3Gs iPhone. ! Mijn iPhone heeft het niet mogen overleven. Ben zo te merken niet de enige geweest. Wel iets te snel met in de vuilbak te gooien.

Dacht zelf eerst dat het bij de GM zat dat me iPhone zo vreemd deed, maar begin nu sterk af te vragen of het niet aan de simkaart van VF gelegen heeft.
De iPhone had een oudere simkaart, waar ik meer problemen over lees zowel hier als elders op het net.
__________________
[B]iPhone 6+ 128 goud, iPad 3 64 wit
  #119  
Oud 19-03-11, 16:48
wopper wopper is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 21
Standaard

Vandaag een nieuwe sim gehaald bij de Vodafone shop en alles werkt weer als vanouds. Eerst de sim getest ongeactiveerd en mij iPhone bleef niet meer in het Apple logo hangen wat hij met mijn oude sim wel had. Hij starte perfect op in 1x

Voor mij is het nu weer als vanouds, 99% zeker een simkaart probleem tussen Apple en Vodafone van een bepaalde serie en niet generiek voor alle Vodafone non-micro sims.
  #120  
Oud 19-03-11, 17:05
wopper wopper is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 21
Standaard

Kopie van een post op tweakers.net maar dit klopt exact vandaag mijn sim geruild zoals hierboven geschreven en ik ben van de 7 serie naar de 4 serie gegaan.

Quote:

Controleer je SIM kaart als deze 8931440300 7XXXXXXXX bevat kan het zijn dat deze het probleem geeft. In dit geval moet je een SIM kaart 8931440300 4XXXXXXXX gebruiken.
Reageren

Labels
4.3, firmware, ipad, vodafone



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Problemen met update, nu staat iPad 2 vast pippirules iPad algemeen 4 30-04-11 23:20
Ipad 2 3g met 3g problemen mats1983 iPad algemeen 3 08-04-11 21:30
Video streamen op iPad met 3G vodafone Graf Zum Kotzen iPad algemeen 1 02-04-11 13:10
oplossing voor problemen met e-mail servers vodafone Dutch_guy Vodafone 0 16-07-09 14:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:55.