iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   Vodafone prepaid microsim registreren (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/94264-vodafone-prepaid-microsim-registreren.html)

Blazez 28-06-11 16:21

Vodafone prepaid microsim registreren
 
Nou, vandaag naar de vodafone winkel geweest om even een microsom prepaid te halen voor mijn nieuwe ipad.
Nou, het kaatje kopen was geen probleem. Het in gebruik nemen van het kaartje in de ipad was ook geen probleem. plaatsen, pin code invoeren en werken maar. geen probleem.

Toen registeren op de vodafone site. Nou, dat is wel even wat anders zeg. Het lijkt wel of vodafone zelf nog geen idee heeft wat ze ermee aanmoeten.
Om te registreren moet jet 06 nummer hebben van de kaart. dat kan je dus nergens vinden. Dan moet je dus de klantenservice bellen om aan de hand van de imei code op de kaart het 06 nummer aan te vragen.
Vervolgens geregistreerd en zou je 400mb data erbij moeten krijgen.
Dus een account aangemaakt op de vodafone site, en daar staat alles nog in euro's in plaats van mb's.
Ook het opwaarderen gaat allemaal in belminuten. Er staat helemaal niets over internet gebruik en mb's, en ook staat er maar 2,50 aan beltegoed in mijn tegoed.

Tenzij ik het verkeerd zie, lijkt het allemaal erg alsof vodafone nog niet echt weet wat ze hiermee aanmoeten.

Iemand andere ervaringen hiermee?

Merlijn00 29-06-11 18:15

Hier hetzelfde probleem. Ik heb het kaartje in een telefoon gestopt en *#100# getypt. Toen wist ik dus eindelijk mijn 06 nummer. Maar ook hier 2,50 beltegoed.

Weet iemand of er al een app is op de ipad waarmee je je beltegoed kan bekijken bij vodafone?????

Blazez 29-06-11 21:07

Tja, ik heb geen telefoon waar een microsim in past. wat je wel kan doen is op de ipad bij settings --> cellular Data -->SIM Applications kijken. hier kan je onder andere "opvragen beltegoed"kiezen. maar ook hier krijg je 2,50 als reply terug.

Ik heb inmiddels vodafone om uitleg gevraagd via de mail, binnen 5 dagen zouden ze moeten antwoorden. als ik meer weet zal ik het hier posten, daar heeft iedereen wat aan lijkt me, want de vodafone site wordt je ook niet wijzer van.

blackoutzz 01-07-11 21:47

Bundels & Beltegoed (check even of het voor abonnementen ook werkt)

MyVodafone kun je overigens wel in via de website! Het telefoon nummer staat overigens altijd op je pakket wat je koopt. Beltegoed kun je gratis opvragen via sms/selfservice menu (gratis tot je een medewerker spreekt)

Blazez 02-07-11 19:01

My vodafone kan ik inderdaad inmiddels in. maar daar staat dus nog steeds een beltegoed in euro's weergegeven (2,50 euro) en niet in megabytes. Het bijkopen van tegoed wordt ook nog steeds aangegeven in belminuten, en ik heb inmiddels al een paar keer van het tegoed gebruik gemaakt in de ipad, maar er staat nog steeds 2,50 euro. Daar wordt dus blijkbaar niets van afgeschreven.

Ook via het telefoonnummer wat je kan bellen voor het beltegoed kan je het opvragen. dat is nog steeds erg leuk, maar ik wil niet het BEL tegoed opvragen, maar het INTERNET tegoed.

Ik heb hier twee vodafone microsim prepaid kaartjes liggen, maar op beiden staat echt geen telefoonnummer. niet op de verpakking, niet op het boekje wat erbij zit en niet op de kaart en/of simkaart. Waarschijnlijk heb jij dus een andere verpakking ofzo want hier staat niets op.

Ik heb wel inmiddels een mail van vodafone gehad dat ze helaas niet binnen twee werkdagen een antwoord kunnen geven en dat het dus iets langer gaat duren.

Merlijn00 02-07-11 19:55

Hier ook geen mobiel nummer hoor op de verpakking niet en ook niet op de kaart.
Ik wacht je reaktie van Vodafone graag af

blackoutzz 02-07-11 20:37

Vreemd, zou eigenlijk wel moeten.

Reactie zit nu op 5-10 werkdagen ong

Blazez 05-07-11 20:42

Nou, vandaag dan een antwoord gekregen van Vodafone (of eigenlijk antwoorden). Ik probeer het kort te houden voor hier op de site. Misschien hebben jullie er ook nog wat aan.


Als eerste kreeg ik een mail met de vraag wat mijn sim-telefoonnummer was, want dan konden ze het tegoed opvragen.


<zucht>



Dus toen maar een mail terug gestuurd met de mededeling dat dat niet mijn vraag was en wat dan wel mijn vragen waren (onder andere “hoe kan ik zelf zien wat mijn tegoed is”).


Daarop weer een mail gehad dat de bundel wel actief is (ja, dat wist ik al) en dat het tegoed nergens op te vragen is. Voor meer informatie moet ik me maar wenden tot de interne datateller van de iPad (in de settings) of een 3rd party app aanschaffen die dit bij kan houden.
Wel zou er een SMS gestuurd worden als het tegoed bijna op is.


Leuke opmerking ook was dat ze aangaven dat deze bundels eigenlijk bedoeld zijn voor laptops met een datateller <huh?>

Dus toen maar weer een mail gestuurd dat ik dat erg vreemd vind aangezien op de verpakking van de simkaart staat “Prepaid mobiel internet op je Tablet” en dat er zelfs een iPad op de verpakking staat. Op de verpakking staat niets van een laptop oid.
Daarnaast ook nog gevraagd wat nou die 2,50 euro is die als tegoed genoemd wordt op “My Vodafone” (en die na gebruik nog steeds op 2,50 euro staat).
Ook over de SMS die gestuurd wordt heb ik een vraag gesteld aangezien deze volgens mij niet eens aankomen op de iPad (of heb ik dat verkeerd??)

Daarop nog een mail gestuurd dan ze het allemaal erg vervelend vinden dat het niet zichtbaar is, dat het aan de 2e lijn doorgegeven is, dat het hun ook verbaast dat het niet op de “My vodafone” site staat en dat het inderdaad vervelend en onhandig is. Tevens nog een keer de tip om toch vooral maar te zoeken naar een app waarop het bij te houden is.


Tja . . . .


Ik denk dat het daar maar bij blijft qua mailen met de klantenservice. Het is wederom eens het welbekende praten tegen een muur die niet begrijpt wat je zegt. Ik weet nog steeds niet wat die 2,50 nou is of hoe dat te gebruiken is en overall gezien heb ik echt het gevoel met een amateuristisch bedrijf te maken te hebben die werkelijk geen enkel idee heeft wat ze nou aan moeten met iPads en datagebruik.

Een tellertje gebruiken op de iPad of als app zou op zich kunnen, maar wat nou als je nog 25Mb tegoed hebt staan (ongeveer, want zeker weten doe je dat niet) en je koopt er 500Mb bij. Dan kan je niet de tellers op 0 zetten want dan klopt het niet meer.

In het buitenland heb ik nu al een paar keer te maken gehad met prepaid sim kaarten in de laptop. Oostenrijk bijvoorbeeld hadden we prima dekking met A1 telecom. Als ik daar naar de site van A1 ga, dan kan ik precies zien hoeveel tegoed ik nog heb op de Kb nauwkeurig. Dat gebruikte ik 2 jaar geleden al. Hoe moeilijk kan dat nou voor Vodafone Nederland zijn om dat voor deze prepaid kaartjes ook te regelen.

Tja, en nu? Ik vraag me af of Vodafone de enige is die zo amateuristisch bezig is, of hebben andere providers dit ook? Als het tegoed op is (en dat merken we waarschijnlijk wel doordat het ineens niet meer werkt) dan maar eens een prepaid van een andere provider proberen.

ballegooier 05-07-11 20:48

Welkom Bij de klantenservice van Vodafone aan wie je altijd zelf uit moet leggen wat voor producten zij verkopen ;) Ik heb mijn portie ks al een tijdje terug weer gehad, wat een drama. Erg herkenbaar deze casus: antwoord geven op je vragen waar je niks aan hebt etc...

kevintj07 06-07-11 14:34

Zal ik het eens nog mooier maken, doodleuk op de site gekeken voor microsim, 20€, viel me nog mee aangezien je er nog data bijkreeg. Naar de vodafone winkel gegaan en ze zijde doodleuk dat die microsim niet geschikt was voor de Ipad ?????, het zou wel werken maar je krijgt absoluut geen support van Vodafone zeiden ze, omdat je een product gebruikt voor iets waar het niet voor bedoeld was???? Ik heb toen maar een abbonomentje afgesloten die ik ELKE maand kan opzeggen, de prijs was 15 euro voor de eerste 3 maanden en daarna 30 euro. Heb een brief ingevuld dat ik na die 3 maanden geen internet meer wil, ben nu op vakantie voorzien van internet... Maar daarna..

XIII 06-07-11 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevintj07 (Bericht 688928)
ben nu op vakantie voorzien van internet...

Vakantie in NL?

(werkt die prepaid buiten de NL? tegen welke tarieven?)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:13.