iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   Help gevraagd: @VodafoneNL zegt slecht bereik door sim. eh? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/94481-help-gevraagd-vodafonenl-zegt-slecht-bereik-door-sim-eh.html)

Mireille005 01-07-11 19:01

Help gevraagd: @VodafoneNL zegt slecht bereik door sim. eh?
 
Hoi,

Ik klaagde op Twitter dat ik in de loop van maanden van goed bereik naar slecht bereik (1 streepje) ben gegaan thuis, met vodafone.
Ik zag het twitter account van Vodafone (vf-webcare is nu, als het goed is, @vodafoneNL) en reageerde daarop. Dat hij toen vroeg waar en mn nr per dm vond ik nog niet gek. Reactie:
Citaat:

vodafoneNL "Hi Mireille, er is geen storing bekend in Nijmegen en de meest recente meting geeft optimale dekking weer. Wat voor toestel gebruik je? ^JB"
Oké, ik wist niet dat ze dat zo in konden zien maar goed, dus ik dm terug:
Citaat:

Mireille005 "Wat denk je? ;) iPhone4 natuurlijk. Gekke is dat ik tot januari ergens wél goed bereik had in Nijmegen. Daarna steeds slechter en nu 1 balkje"
En dan nu de reden waarom ik dit op dit forum nacheck. Ik kreeg de volgende dm terug:
Citaat:

vodafoneNL: Ik heb een vermoeden dat het de simkaart is. Ik heb daarom een nieuwe sim voor je besteld. Kun je me laten weten of het geholpen heeft? ^JB
Wat moet ik daar nu mee? Is dit echt? En kan slecht bereik aan de sim liggen?
Kan ik dit vertrouwen of is dit een nep-Vodafone?

Groetjes,
Mireille 005

XIII 01-07-11 19:43

Hoewel ik niet snap hoe de SIM-kaart van invloed is heb vaker gehoord dat providers de SIM-kaart de schuld geven.

Ik zou nu best wel willen weten hoe dat (technisch) zit...

joost1234 01-07-11 21:12

Ik heb dat wel eens met Telfort gehad. Gebruikte al jaren dezelfde sim en de ontvangst was niet best meer. Met een nieuwe sim was het probleem verholpen.

blackoutzz 01-07-11 21:35

Op je simkaart staat eigenlijk helemaal geen data, maar een code die weer gekoppeld staat aan de database die jouw als gebruiker weer toestaat(of juist niet) bepaalde diensten wel/niet te gebruiken. Dit staat vervolgens weer rechtsstreeks in verbinding met de klant systeem van je provider. Omdat je provider deze systemen moet updaten, uitlezen, verbindingen moet leggen ect ect - kan het voorkomen dat je ineens slechter bereik ervaart, ongeacht leeftijd van je simkaart. Dan heb je dus weer een nieuwe simkaart nodig. Zoals met alle andere mobiele telefoons is het ook heel raadzaam je iPhone eens compleet aan en uit te zetten. Zodoende maak je opnieuw verbinding met de server, zodat je bereik 'optimaal' zou moeten zijn. Overigens moet je er wel rekening mee houden dat als je 3G bereik slecht je nog altijd wel VOLLE ontvangst hebt van de GSM mast (waar je de gesprekken/smsjes) op binnenkrijgt. Huidige generatie telefoons kan je niet meer zien of je 1,2,3 verbindingen hebt.

Dit is de 'kort door de bocht versie' voor mensen die meer willen weten, raad ik aan eens te googlen.

@TS: dat is inderdaad een medewerker van het webcare team die je gesproken hebt.

Mireille005 02-07-11 19:42

Dank jullie wel voor de uitleg én de geruststelling tav VF medewerker. Maar moet ik iets doen aan jailbreak en/of Cydia paid apps voor ik de sim verwissel?

blackoutzz 02-07-11 20:35

Nee, je iPhone heeft alle gegevens op de telefoon staan.

Activeren van die simkaart kan je doen op 0800 1258 :-) duurt ongeveer kwartiertje voordat je weer bereik hebt

Mireille005 02-07-11 21:30

Tnx!
Ik hoop zo dat het helpt.
Moet ik nog uitkijken met welk nummer de sim begint? Of was dat iets anders/ouds?

Schpitfrik 02-07-11 21:58

dekking
 
Ik heb sinds twee weken hetzelfde probleem, normaal gesproken thuis volledige 3g dekking en nu nog maar 1 streepje en regelmatig de melding "geen netwerk meer" en val ik terug naar GPRS. Ik heb nog geen contact gehad hierover met vodafone. Wat zou het probleem zijn?

blackoutzz 02-07-11 22:00

Die oude simkaarten sturen we niet meer uit. Wat trouwens ook goed zou kunnen is dat door je jailbreak je bereik minder is geworden. Dan zou je moeten herstellen via iTunes en Apple's eigen firmware. Vervolgens opnieuw jailbreaken. Ik heb dat ook namelijk gehad.

Succes ermee en laat ff weten of het opgelost is :-)

ballegooier 02-07-11 22:24

Beste manier om erachter te komen of het aan jou ligt o Vodafone, is een kruistest uitvoeren. Jouw simkaart in een anders iPhone (liefst de 4) en dan andermans vodafone simkaart in jouw iPhone.
Blijven beide iphones slecht ontvangst vertonen, ligt het waarsch. aan Vodafone ;)

Mireille005 04-07-11 14:29

Heb geen 2e iPhone in de buurt. Wel heb ik bericht gekregen dat de sim is opgestuurd. Die mag niet beginnen met een 7 of zoiets toch?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:44.