iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   Prepaid Mobiel internet op je Tablet Micro-Sim €7,50 (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/96758-prepaid-mobiel-internet-op-tablet-micro-sim-7-50-a.html)

gomo 04-08-11 15:52

Prepaid Mobiel internet op je Tablet Micro-Sim €7,50
 
Heb voor €7,50 de VF microsim prepaid gekocht ("Mobiel internet op je Tablet Micro-Sim") en direct via de website geregistreerd. Ik zou nu een tegoed moeten hebben van 500MB.

Leuk, maar mijn tegoed is nergens te traceren. Ik heb niets aan Myvodafone.nl want ik kan mij daar met mijn iPad niet registreren. Op de iPad kan ik via "SIM applications" klikken op "Opvragen beltegoed". Dat geeft €2 euro aan.

Weet iemand hoe ik mijn tegoed kan controleren?

groetjes,
Gomo

mdaane 06-08-11 17:05

Ga op je iPad naar instellingen --> Algemeen --> Gebruik. Daar staat (bij mij althans) het verbruik in MB's. Ik heb dezelfde microsim.
En wil meteen waarschuwen voor Vodafone. Buitengewoon slechte of geen informatie. Het formulier op hun site dat je moet invullen om aan het extra tegoed van 400 MB te komen, is belachelijk. Ze hebben het over een USB-stick en meer ongein. En de geldigheidsduur van je tegoed is nergens te vinden, niet op het doosje van de microsim, niet op hun site, nergens. Ik heb erom moeten vragen bij de klantenservice (net als om het 06-nummer van de simcard; bleek dat ze me dat in de winkel hadden moeten melden).
En dan komt het. Het 'initieel' tegoed van 100 MB is drie maanden geldig. En de 'bonus' van 400 MB is dertig dagen geldig. Maar let op: na die dertig dagen blijkt dat Vodafone je eerst dat drie maanden geldige initieel tegoed heeft laten opsouperen. Ik heb in totaal 380 MB opgemaakt, in mijn perceptie bijna de volledige extra bundel, maar zo werkt dat niet. Ik krijg nl. ineens meldingen dat ik geen tegoed meer heb! Ik dacht nu aan mijn 100 MB initieel tegoed te gaan beginnen, maar dat heb ik niet meer. Dus heb je na dertig dagen helemaal niks meer. En moet je opwaarderen, wat bij VF duurder is dan bij anderen (de MB's zijn 0,33 cent, dubbel zo duur als bij bv. KPN of Hi).
En nog een waarschuwing: tegen het einde van de geldigheidstermijn stuurt VF je ineens buitengewoon irritante meldingen: "Bericht van vf nl / Vodafone info: U heeft niet voldoende Prepaid Data TeGoed. Waardeert u eerst op. Kijk voor meer informatie op www.vodafone.nl/opwaarderen". Er staat een OK-knop onder, maar hoe je ook klikt, de boodschap blijft terugkomen. Let wel, dit gebeurde me thuis, terwijl ik gewoon op mijn Wi-Fi-netwerk zou moeten werken. Ik noem zoiets digitale inbraak. Het enige wat helpt, is de iPad helemaal uitzetten en dan weer aanzetten. Ook daarna keert het bericht soms terug.
Oh ja, en wat natuurlijk ook helpt: de microsim eruit halen, wegdoen en een andere kopen. Albert Heijn, KPN en Hi hebben in elk geval een voordeliger geldigheidsduur. Vodafone, nooit meer.
Succes, Marco

Hawker 03-10-11 23:13

Ik ben het geheel met de vorige poster eens.

Vodafone maakt er een POTJE van met die prepaid microsims. Onduidelijkheid over de APN's en ook de gratis MB's vereisen wel eerst het activeren van allerlei bundels.

Ik ben naar de Vodafone winkel gegaan omdat ik er niet uit kwam. Heb de simkaart daar ook meteen in de prullenbak gegooid tot verbazing van de mederwerkster. Oplichters...

Fool 04-02-12 14:30

Hallo, ik weet dat dit een oude post is maar ik zit met hetzelfde probleem.

Ik krijg sinds een paar weken het bericht van Vodafone, terwijl de sim-kaart uit de iPad is verwijderd deze melding.

"Bericht van vf nl / Vodafone info: U heeft niet voldoende Prepaid Data TeGoed. Waardeert u eerst op. Kijk voor meer informatie op www.vodafone.nl/opwaarderen".

Er staat een OK-knop onder, maar hoe je ook klikt, de boodschap blijft terugkomen.

Bij info staat bij aanbieder vf nl 11.0.

Is het mogelijk om de aanbieder gegevens te uninstalleren in de hoop dat deze melding niet meer terug komt, het is om gek van te worden.

Bij voorbaat dank.

Fool 06-02-12 12:07

niemand info?

Fool 07-02-12 12:56

Opgelost,

Sim kaart eruit en iPad hersteld in Itunes.

zwi 29-05-12 15:06

hardnekkige (vodafone)popup bij opstarten iPad
 
Zelfde hardnekkige pop-up op een iPad2 na gebruik van een prepaid SIM (na opstarten iPad kan pas na 10x wegklikken van pop up, de iPad gebruikt worden). Diverse dingen geprobeerd zoals, herstel netwerkinstellingen (met/zonder verwijdering SIM) en de suggestie van Fool, maar helaas zonder resultaat. Ook geen bruikbare support van vodafone. Ook bij installatie van een micro-sim van een andere provider, wordt weliswaar in aanhef van pop-up verwezen naar deze provider, maar daaronder staat weer Prepaid - Prepaid opwaarderen - Vodafone.nl. Dus deels ook een OS(5.1.1) probleem ?
Nog andere suggesties ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:40.