//

Edge i.p.v. 3G in Almere

Edge i.p.v. 3G in Almere discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, sinds een paar weken heb ik behoorlijke problemen met internetten op mijn iPhone 4 op Vodafone in Almere. Volgens mij heeft Vodafone in Almere ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-09-11, 12:54
cglockner cglockner is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 4
Standaard Edge i.p.v. 3G in Almere

Hoi,

sinds een paar weken heb ik behoorlijke problemen met internetten op mijn iPhone 4 op Vodafone in Almere.

Volgens mij heeft Vodafone in Almere (rond station Centrum maar eigenlijk de hele weg tot Almere Poort) onlangs Edge geactiveerd en sindsdien schakelt mijn iPhone heen en weer tussen 3G en Edge.

3G heeft rond de 3-4 streepjes signaal, met Edge meestal 5, dus Edge lijkt sterker te zijn. Wanneer ik van internet gebruik maak op de iPhone begint hij eerst met 3G, dan gaan de streepjes licht omlaag (2-3) en een paar seconden later schakelt hij om naar Edge, waar hij dan 5 streepjes heeft.

Maar blijkbaar is 3G dan toch sterk genoeg, dus hij schakelt een paar seconden later weer terug naar 3G en we beginnen opnieuw.

Vodafone heeft me op Twitter aangeraden bij de iPhone Edge uit te zetten (maar er is natuurlijk geen optie voor en in gebieden zonder 3G wil ik natuurlijk gebruik maken van Edge waar beschikbaar). Ze zeggen niks te kunnen doen.

Ik ben geen GSM/3G/Edge ingenieur maar mij lijkt gewoon dat het Edge signaal te sterk is terwijl er een fatsoenlijk 3G signaal beschikbaar is. Ik vraag me sowieso af waarom ze daar Edge hebben geactiveerd terwijl het niet nodig blijkt.

Hebben andere mensen in Almere (of elders) ook last hiervan? Zijn er oplossingen voor?

Groetjes,

Christian
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-09-11, 15:20
vlerk00 vlerk00 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 5
Standaard

Ik heb ruim 1 jaar een Iphone maar heb nooit van Edge in Nederland gehoord, dacht dat alleen in België was?
  #3  
Oud 01-09-11, 15:51
cglockner cglockner is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 4
Standaard

Hij bestaat echt: Vodafone gaat alsnog EDGE-netwerk in Nederland inschakelen - iPhone - iPhoneclub.nl
  #4  
Oud 04-09-11, 17:01
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Vodafone maakt inderdaad al aardig een tijd gebruik van EDGE in Nederland. Maar ik merk bijna geen verschil tussen EDGE en GPRS. Ik ga liever gewoon voor 3G
  #5  
Oud 06-09-11, 10:24
MiRoJo MiRoJo is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Helder
Berichten: 9
Standaard

Het netwerk van Vodafone is de laatste 7 a 8 weken heel slecht in Almere stad. Zodra ik buiten het centrum kom is alles perfect en zodra ik het centrum binnen rijdt dan is het waardeloos. Dit geldt zowel voor het internet als telefoon. Volgens het display is alles goed maar het werkt gewoon niet. Als je Vodafone belt dan zeggen ze dat er geen storing is. Ze zien wel dat ik op het GSM netwerk aangemeld ben en dat ik daarop probeer te internetten en niet via 3G. Mijn toestel staat op 3 G ingesteld. Iedereen bij ons thuis heeft Vodafone en allemaal hebben we hetzelfde probleem. De mensen die bij ons thuis komen en Vodafone hebben, hebben ook hetzelfde probleem. Op het Forum van Vodafone zij n er verschillende mensen die hierover klagen, maar deze discussie wordt door een medewerker van Vodafone gesloten met het antwoord dat er geen storing is.

Ik heb geprobeerd een nieuwe discussie te openen, maar deze wordt gewoon niet geplaatst. Als ik Vodafone bel en kwaad word omdat ik al 7 weken loop te k....... en wel volledig moet betalen dan verbreken zij de verbinding. Als ik naar een Vodafone winkel ga dan vervangen ze mijn simkaart en dan constateren zij het probleem, als zij vervolgens met de klantenservice gaan bellen dan krijgen zij de mededeling dat alles nagemeten is en dat er GEEN storing is!!!

Ik vrees dus dat mijn volgende abo geen Vodafone meer is, terwijl ik altijd meer dan tevreden was!!!
  #6  
Oud 06-09-11, 10:55
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Heeft niet echt specifiek met de situatie in Almere te maken; maar het lijkt een bekend probleem dat in drukkere gebieden (als in: meer telefoons met dataverbinding per mast) deze problemen voor komen.

Ik was op vakantie in frankrijk afgelopen zomer, en merkte dat de Edge netwerken daar ongelooflijk vlot waren (Orange en SFR) Maar ik was daar in een landelijke omgeving (camping) een van de zeeeer weinige gebruikers in die omgeving, vermoedde ik. Zo snel had ik mijn 3G verbinding thuis (ik woon in Amsterdam) nog nooit meegemaakt.

Als ik in de stad kom, merk ik ook meteen een slechtere verbinding. Pagina's worden gewoon niet geladen, Apps blijven eindeloos hangen op het inladen van nieuwe gegevens, etc. Ik heb ook Vodafone, bewust gekozen destijds na 2 jaar armoedig internet van t-mobile. Nu lijkt het alsof ik bij Vodafone weer terug bij af ben, en precies dezelfde internet ervaring heb als 2 jaar terug bij t-mobile......
  #7  
Oud 08-09-11, 20:41
cglockner cglockner is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 4
Standaard

Bedankt voor jullie reacties. Zeker weten heeft het Vodafone druk op hun netwerk echter het probleem in Almere begon meer of minder opeens, dus dat kan je eigenlijk niet met drukte verklaren.

Het is echt jammer dat Vodafone hier niks aan wil doen, echter heb ik ook een beetje begrip ervoor want als je wilt dat mensen niet meer zo veel traffic verbruiken op internet dan maak je het gewoon traag. En als iemand klaagt zeg je dat er geen storing is.
  #8  
Oud 11-09-11, 01:28
Gogol Gogol is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 38
Standaard

Om zulke streken ben ik 3 jaar geleden al weg gegaan bij Vodafone. Fijn om te horen dat ik toen de juiste beslissing heb genomen. Ik kon toen bepaalde websites niet laden en werd door helpdesk niet serieus genomen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Problemen in Almere. Daniel2929 Odido (T-Mobile) 4 19-04-11 14:08
26 juni bij T-Mobile in Almere in de rij staan? syb03 Odido (T-Mobile) 40 24-06-09 21:22
Carpool voor mensen uit Almere midego Archief 0 01-12-08 21:39
EDGE blijft aanstaan / Kan EDGE niet deactiveren Robbor iPhone algemeen 35 07-11-07 23:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:50.