iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   iPhone 4S KPN netwerkprobleem (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/102533-iphone-4s-kpn-netwerkprobleem.html)

JoepA3 26-10-11 11:52

iPhone 4S KPN netwerkprobleem
 
Goedemorgen,

Sinds vorige week donderdag heb ik de iPhone 4S, model A1387 (EMC 2430), uit Duitsland. Ik heb een sim only abbo afgesloten bij KPN maar heb alleen maar problemen.

Het probleem is als volgt:

- Activeren lukt zonder problemen
- Hij vindt het netwerk
- Na +/- 10min heeft hij nog wel netwerk maar kan ik niet meer bellen
- Als het bereik weg valt pakt hij het niet weer opnieuw op.

Ik heb met KPN 7x gebeld en van alles uitgeprobeerd:

- Nieuwe SIM-Kaart opgehaald bij de KPN winkel (nieuwe levering SIM-kaarten)
- KPN SIM-kaart in een andere telefoon, dan werkt hij zonder problemen
- Een andere SIM-kaart in de iPhone 4S, hetzelfde probleem (niet bellen & bereik valt weg zonder opnieuw op te pakken)
- iOS5 opnieuw geïnstalleerd
- Alle netwerk settings opnieuw ingesteld

KPN vertelde me dat ik 3G moest uitschakelen en dat dan het probleem was verholpen. Nu kan ik in iOS5 niet vinden waar ik 3G kan uitschakelen. Ook lijkt me dit niet de juiste oplossing.
Ook vroeg ze me of ik niet de CDMA versie had, dit lijk me niet omdat ik hem uit Duitsland heb.

Ik ben best radeloos en hoop dat iemand me de juiste oplossing kan geven!

Heel erg bedankt!

Yzord 26-10-11 12:50

Kijk eens of netwerk op automatisch staat. 3G kan je niet meer uitzetten onder de normale instellingen. Je zou je apn kunnen omzetten, maar dat is tricky

JoepA3 26-10-11 15:39

Dag Yzord,

Het netwerk staat op automatisch. Ik heb hem ook op KPN gehad, maar beide maken niks uit. Het probleem blijft hetzelfde.

Is het misschien een oplossing dat ik iOS5 ergens download en deze er opnieuw opzet? Of zijn alle versies hetzelfde?

Gatverdarre, ik baal er van dat hij het nog steeds niet doet...

Gogol 26-10-11 19:29

Er zijn problemen gemeld met microsim kaarten en de nieuwe 4S. Ik geloof dat als oplossing je iOS 5 opnieuw moet installeren en dan weer activeren.

JoepA3 28-10-11 18:33

Ik heb het probleem opgelost!

Als ik geen PIN-code op m'n SIM heb dan doet hij het! Wel heul vreemd trouwens...

sihanoukville 28-10-11 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JoepA3 (Bericht 725947)
Ik heb het probleem opgelost!

Als ik geen PIN-code op m'n SIM heb dan doet hij het! Wel heul vreemd trouwens...

thanks! had het zelfde probleem met mobile vikings, bij deze opgelost!
(was bijna om een nieuwe sim geweest) :d

Roos79 28-10-11 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gogol (Bericht 724672)
Er zijn problemen gemeld met microsim kaarten en de nieuwe 4S. Ik geloof dat als oplossing je iOS 5 opnieuw moet installeren en dan weer activeren.

Volgens mij tot op heden enkel met T mobile dacht ik...

Mansikkaa 30-10-11 15:33

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Het toestel komt bij een KPN business center vandaan alwaar ik gisteren zo ongeveer de hele dag doorgebracht heb.
Ook ik heb een nieuwe simkaart gekregen en tenlangeleste een nieuw toestel maar niets hielp. Eerste redenering was dat mijn simkaart niet goed geknipt zou zijn (door een business center medewerker zelf gedaan bij mijn 4 toestel) en vervolgens zou ik 'niet lekker in het netwerk hangen' (what ever that may be...) en tenslotte een nieuw toestel gekregen. Dat leek te werken totdat ik na een autorit van 15 minuten thuis kwam en ik weer geen netwerk had.

De oplossing van Joep uitgeprobeerd en nu al een uur of 4 gewoon verbinding! Nog even fingers crossed maar vooralsnog ziet het er goed uit.

M.a.w. Bedankt Joep :-)

Gogol 30-10-11 15:57

Ik vind zonder sim code werken geen oplossing (meer een workaround) en derhalve ook niet te adviseren.
De problemen met de SIM kaart komen van overal en niet alleen van t-mobile.
Kijk maar eens op discussions.apple.com

PrittStift 30-10-11 16:26

Het is een oplossing van tijdelijke aard mogen we vanuit gaan.

Mansikkaa 30-10-11 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gogol (Bericht 727030)
Ik vind zonder sim code werken geen oplossing (meer een workaround) en derhalve ook niet te adviseren.
De problemen met de SIM kaart komen van overal en niet alleen van t-mobile.
Kijk maar eens op discussions.apple.com

Het is zeker een oplossing. Zij het een tijdelijke. Zodra er een andere (door developers?) voorhanden is zal ik die natuurlijk doorvoeren.

Als je een lekke band heb gebruik je toch ook je reserveband om verder te kunnen totdat je de lekke band gerepareerd hebt...

juud85 30-10-11 23:27

Wow JoepA3 je bent fantastisch! Ook bij mijn iPhone4s op deze manier het probleem verholpen, ben helemaal blij!

MitchLuijks 31-10-11 00:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JoepA3 (Bericht 724408)
Goedemorgen,

Sinds vorige week donderdag heb ik de iPhone 4S, model A1387 (EMC 2430), uit Duitsland. Ik heb een sim only abbo afgesloten bij KPN maar heb alleen maar problemen.

Het probleem is als volgt:

- Activeren lukt zonder problemen
- Hij vindt het netwerk
- Na +/- 10min heeft hij nog wel netwerk maar kan ik niet meer bellen
- Als het bereik weg valt pakt hij het niet weer opnieuw op.

Lees mijn oplossing die ook vele anderen hielp en laat je mening achter aub. Forum link: http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...ervice-4s.html

Amikrot 31-10-11 17:36

Hier ook hetzelfde probleem bij Mobile Vikings (België). Hopelijk komt er snel oplossing van Apple. Maar deze tijdelijke oplossing blijkt goed te werken..

JoepA3 02-11-11 16:43

Allen, graag gedaan :)

dobby 05-11-11 19:35

Ik had ongeveer dezelfde problemen, niet kunnen bellen, sms-en, of gebeld worden. Vandaag naar Vodafone winkel geweest, andere sim kaart geprobeerd, maar zelfde probleem. Nu wordt ie opgestuurd naar Apple, ben m twee weken kwijt. Ik lees nu pas de oplossing van Joep, dus niet kunnen proberen helaas.

Roos79 05-11-11 19:40

Hier werkt t prima na uitzetten van de pin dus das mooi werk!
Alles blijft ook werken!

Rasz 05-11-11 20:00

Ik had er ook last van, de gegeven oplossing werkte ook bij mij! Bedankt!

pmhendriks 05-11-11 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JoepA3 (Bericht 724408)
Goedemorgen,

Sinds vorige week donderdag heb ik de iPhone 4S, model A1387 (EMC 2430), uit Duitsland. Ik heb een sim only abbo afgesloten bij KPN maar heb alleen maar problemen.

Het probleem is als volgt:

- Activeren lukt zonder problemen
- Hij vindt het netwerk
- Na +/- 10min heeft hij nog wel netwerk maar kan ik niet meer bellen
- Als het bereik weg valt pakt hij het niet weer opnieuw op.

Ik heb met KPN 7x gebeld en van alles uitgeprobeerd:

- Nieuwe SIM-Kaart opgehaald bij de KPN winkel (nieuwe levering SIM-kaarten)
- KPN SIM-kaart in een andere telefoon, dan werkt hij zonder problemen
- Een andere SIM-kaart in de iPhone 4S, hetzelfde probleem (niet bellen & bereik valt weg zonder opnieuw op te pakken)
- iOS5 opnieuw geïnstalleerd
- Alle netwerk settings opnieuw ingesteld

KPN vertelde me dat ik 3G moest uitschakelen en dat dan het probleem was verholpen. Nu kan ik in iOS5 niet vinden waar ik 3G kan uitschakelen. Ook lijkt me dit niet de juiste oplossing.
Ook vroeg ze me of ik niet de CDMA versie had, dit lijk me niet omdat ik hem uit Duitsland heb.

Ik ben best radeloos en hoop dat iemand me de juiste oplossing kan geven!

Heel erg bedankt!

Het probleem zit hem in de simpincode. Ga na instellingen, telefoon en zet de simpincode uit. Het probleem moet nu zijn opgelost. En nu maar wachten op een update zodat de code weer geactiveerd kan worden.

Succes!

Patrick

Roos79 05-11-11 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pmhendriks (Bericht 731697)
Het probleem zit hem in de simpincode. Ga na instellingen, telefoon en zet de simpincode uit. Het probleem moet nu zijn opgelost. En nu maar wachten op een update zodat de code weer geactiveerd kan worden.

Succes!

Patrick

Dit moet je dus doen in een ander toestel!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:44.