//

[Telfort] Surf & mail onbeperkt

[Telfort] Surf & mail onbeperkt discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag, Hoop een dezer dagen mijn iPhone 16GB binnen te krijgen uit de USA, en zit er dan ook aan te denken om Telfort Surf ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31-03-08, 13:55
Thrace Grumble Thrace Grumble is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 27
Standaard [Telfort] Surf & mail onbeperkt

Dag,

Hoop een dezer dagen mijn iPhone 16GB binnen te krijgen uit de USA, en zit er dan ook aan te denken om Telfort Surf & Mail onbeperkt te nemen voor €9,95 oid per maand. Echter nu zie ik in de Gebruikersvoorwaarden van Telfort het volgende staan:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Telfort
Telfort internet unlimited en surf & mail unlimited bundel bieden binnen Nederland toegang tot
internet dataverkeer en onderstaande diensten en/ of gebruik waarvoor afwijkende tarieven
gelden vallen hier niet onder:
• de datadiensten sms, mms en fax;
• commerciële diensten waarbij een toeslag verschuldigd is;
• gebruik in en naar het buitenland;
• sommige vormen van internet zoals streaming audio en video;
• bellen (spraak) en inbellen naar een internetprovider (gsm-data);
Telfort internet unlimited biedt toegang tot internet met een maximale snelheid van 384 kbit/s
inclusief e-mail, chat en beperkt gebruik van downloading of streaming en is bedoeld voor gebruik
onderweg op een laptop. Surf & mail unlimited bundel biedt toegang tot internet met een
maximale snelheid van 128 kbit/s en is uitsluitend bedoeld voor mailen, surfen en chatten voor
gebruik onderweg op een mobiele telefoon. Het is niet toegestaan om met surf & mail unlimited
bundel gebruik te maken van streaming, voice-over-IP, pushmail, VPN en andere handelingen
waarbij een grote hoeveelheid data wordt verbruikt. Het is niet toegestaan surf & mail unlimited
bundel te gebruiken in combinatie met een laptop. Op Telfort internet unlimited en surf & mail
unlimited bundel is de Fair Use Policy van toepassing.
Nu is mijn vraag:

Wat kan ik nu allemaal met GPRS zonder een naheffing te krijgen?
Zijn bv YouTube (hier draait het me voornamelijk om, altijd leuk in de trein ) en Google Maps onbeperkt mogelijk?
Wat is de max voor de Fair Use bij Telfort?

Gebruikersvoorwaarden zijn altijd TE vaag...

Laatst gewijzigd door Thrace Grumble; 31-03-08 om 13:57.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-03-08, 15:18
lekzzz lekzzz is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 94
Standaard

Volgense mij valt de fairuse policy wel mee. Ik moet zeggen dat de verbinding redelijk snel is. Ligt er ook aan waar je bent. Ik kan bij Telfort online niets vinden over een max verbruik maar anders zou ik even bellen ls ik jou was.
  #3  
Oud 31-03-08, 15:31
Thrace Grumble Thrace Grumble is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lekzzz Bekijk bericht
Volgense mij valt de fairuse policy wel mee. Ik moet zeggen dat de verbinding redelijk snel is. Ligt er ook aan waar je bent. Ik kan bij Telfort online niets vinden over een max verbruik maar anders zou ik even bellen ls ik jou was.
Maar er is dus ook onduidelijkheid over de YouTube (streaming neem ik aan) mogelijkheden..Er staat (vaagjes) in de voorwaarden (zie hierboven) dat streaming niet is toegestaan. Helaas kan ik er niets over vinden qua ervaringen van iemand.
  #4  
Oud 31-03-08, 15:32
lekzzz lekzzz is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 94
Standaard

Tja das waar, ik moet wel zeggen als je MxTube gebruikt, kan je even wat downloaden maar ben je niet continue aan het streamen. Weet niet of je het al kent maar je kan er thuis ook gewoon YouTube filmpjes mee downloaden en onderweg kijken.
  #5  
Oud 31-03-08, 16:15
DaveyY DaveyY is offline
• iOS 2.2.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 228
Standaard

ja mxtube is zeker aan te raden!
  #6  
Oud 07-04-08, 15:53
Furia Furia is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 15
Standaard

Ik heb dit inmiddels ook in mijn abonnement zitten, moet ik nu nog instellingen wijzigen, of werkt alles automatisch? Vanaf het begin kon ik al op Internet met mijn iPhone (1.1.4, US), heb ik niets voor ingesteld. Ik heb het vierkantje bovenin staan.
  #7  
Oud 07-04-08, 16:34
GFTU GFTU is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 29
Standaard

Let op!
kijk hier in mijn post!!!!!!!!

GPRS zit bij veel providers te zeiken, en het is aardig irritant!
  #8  
Oud 08-04-08, 07:46
NielsZwolle NielsZwolle is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 38
Standaard FUP

Fair use policy is altijd erg onduidelijk! Ik heb bij de vodafone shop gevraagt en daar is de fair use 200 mb per maand!!! volgens de medewerker aldaar.

Ik heb zelf nu een Telfort abonnement en daar kunnen ze niet leggen hoe hoog de lat ligt maar ik bel straks nog een keer.

Net gebeld maar Telfort blijft ontkennen te weten hoeveel mb per maand hun FUP is.
Je krijgt een telefoontje als je te veel hebt gebruikt.
Na twee telefoontjes word je abonnement beëindigt.

Laatst gewijzigd door NielsZwolle; 08-04-08 om 10:37.
  #9  
Oud 17-04-08, 15:17
lekzzz lekzzz is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 94
Standaard

Net m'n rekening binnen gehad en alleen die 9,95 hoeven betalen. Heb 24 mb verbruikt. Dus geen extra kosten. Weet dus verder niet hoe het met de fairuse zit.
  #10  
Oud 17-04-08, 15:21
Furia Furia is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lekzzz Bekijk bericht
Net m'n rekening binnen gehad en alleen die 9,95 hoeven betalen. Heb 24 mb verbruikt. Dus geen extra kosten. Weet dus verder niet hoe het met de fairuse zit.
En heb jij hier speciaal wat voor ingesteld? Ik heb nu namelijk het abonnement afgesloten, maar heb geen speciale instellingen gewijzigd. Ben wel even benieuwd wat ik met mijn rekening kan verwachten

Edit: 125,72

Edit 2: OMG voor 92 euro dataverbruik tussen 25-03 en 02-04

Maar volgens mij wil dat wel zeggen dat ik dan nu weer aan de veilige (=goedkope) kant zit, mijn nieuwe abo is idd rond 7 april ingegaan..

Laatst gewijzigd door Furia; 17-04-08 om 15:25.
  #11  
Oud 17-04-08, 15:34
lekzzz lekzzz is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 94
Standaard

Wow hoge kosten ja.

Ja ik had ook nog wat data verbruikt voordat ik het abonnement ervoor afsloot. Nu heb ik nergens meer last van en betaal ik gewoon de standaard 9,95
  #12  
Oud 17-04-08, 15:40
Furia Furia is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lekzzz Bekijk bericht
Wow hoge kosten ja.

Ja ik had ook nog wat data verbruikt voordat ik het abonnement ervoor afsloot. Nu heb ik nergens meer last van en betaal ik gewoon de standaard 9,95
Ik denk dat het nu bij mij ook wel klopt, want mijn abonnement loopt per maand van de 15e tot de 15e en de wijziging is op de 7e doorgezet. Na die tijd heb ik volgens mij ook wel internet gebruikt, maar toen liep het nieuwe dan al.

Mozes Kriebel, de aanschaf van een iPhone is er bijna niets bij! Moet je niet te laat achter komen, anders heb je minimaal nog 1 zo'n maand!
  #13  
Oud 17-04-08, 15:58
Thrace Grumble Thrace Grumble is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Furia Bekijk bericht
Ik denk dat het nu bij mij ook wel klopt, want mijn abonnement loopt per maand van de 15e tot de 15e en de wijziging is op de 7e doorgezet. Na die tijd heb ik volgens mij ook wel internet gebruikt, maar toen liep het nieuwe dan al.

Mozes Kriebel, de aanschaf van een iPhone is er bijna niets bij! Moet je niet te laat achter komen, anders heb je minimaal nog 1 zo'n maand!
Als het goed is kreeg je het wel te zien bij Telfort wanneer je je data abonnement afsloot De mijne gaat de 24e in!
  #14  
Oud 17-04-08, 16:05
lekzzz lekzzz is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 94
Standaard

Klopt op telfortonline kan je precies zien wanneer je buiten de bundel bent geweest
  #15  
Oud 04-05-08, 20:43
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard Telfort?

Is het wat om een telfort prepay pakket voor mn iphone te kopen?
Ik wil sowieso oneindig online op mn iphone voor een vast bedrag per maand.
Ik wil dit nemen omdat ik internet bij mijn Hi prepay niet aan de praat krijg.
Graag jullie ervaringen en tips...bedankt
  #16  
Oud 04-05-08, 21:42
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Samengevoegd.
  #17  
Oud 05-05-08, 22:41
lefrison lefrison is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 9
Standaard telfort / edge / gprs / 1.1.4

comment op 6 mei:
Probleem is opgelost. Ik heb Telfort gebeld (1200), en de helpdesk heeft iets in het systeem aangepast. Nu werkt het wel.
De oplossing is dus Telfort bellen, en niet verder zoeken. Kost veel te veel tijd!

De instellingen die ik gebruik, zijn:
APN: internet
username: telfortnl
wachtwoord: password.

Dank in ieder geval!

Henk Jelt
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hi allemaal

Heb het hele forum afgezocht naar de ultieme oplossing voor een probleem wat veel mensen hebben.

Helaas ... bij mij werkt het nog steeds niet.
Niet met "internet:[leeg]:[leeg]", niet met "internet:telfortnlassword", niet met "internet:telfort:telfort" en niet met alles leeg.

Ik heb Bossprefs geinstalleerd en geprobeerd Edge uit te schakelen, maar dat lukt niet echt.

Ik heb een Telfort Unlimited abonnement, nu nog zonder Surf&Mail (actief vanaf 14 mei). Vm zou ik gewoon GPRS moeten hebben, ook zonder die bundel.

Wat is de gouden tip?
Welke aanpassingen gaat de Telfort shop maken?
Die zullen vm toch iedere keer hetzelfde zijn, en dus wellicht makkelijk even te publiceren hier...

Wie helpt me uit de brand?

Henk Jelt

Laatst gewijzigd door lefrison; 06-05-08 om 08:59.
  #18  
Oud 06-05-08, 22:13
mercuryfan mercuryfan is offline
• iOS 1.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 4
Standaard

Hoi,

Ik heb een bijzonder probleem want ik heb bij edge/apn helemaal niets ingevuld staan, kan alleen binnenshuis via (ingestelde) Wi-Fi verbinding surfen (iphone doet buitenshuis helemaal niets!!) en ik heb geen abonnement afgesloten voor te surfen/mailen.

Rarara hoe het dan komt dat ik toch mag betalen voor gebruikte UMTS!!! En het zijn nog flinke rekeningen ook! Ik heb geen flauw idee via wat en hoe ik dan zit te surfen, alleen via mijn draadloze internet verbinding van upc thuis is het mogelijk!!

groetjes mercuryfan
  #19  
Oud 08-05-08, 00:05
eki eki is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 5
Question Helaas

Nu is mijn vraag:

Zijn bv YouTube (hier draait het me voornamelijk om, altijd leuk in de trein ) en Google Maps onbeperkt mogelijk?




YouTube werkt helaas niet. Er zijn 2 programma's die je kan downloaden via Installer>>>> Tweeks>>
helaas werken beide programma's niet.

Ik ben nog steeds op zoek naar een oplossing.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Telfort Surf&Mail dampendedrol KPN 11 21-01-11 08:36
Telfort surf&mail onbeperkt peetr33 KPN 3 26-03-10 19:41
[Oplossing] KPN Surf & Mail & HI Eindeloos Online - iPhone FW2.0 Dennis² KPN 24 24-10-08 20:10
KPN Surf&Mail midon KPN 11 26-03-08 14:05
Telfort "Surf & Mail unlimited", geen verbindinge EDGE met iPhone, Help! JochemW KPN 7 10-03-08 20:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:40.