//

Abonnement geannuleerd, toestel betaald!

Abonnement geannuleerd, toestel betaald! discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds kort een abonnement afgesloten in een hi winkel voor een iPhone 4s. Heb in de winkel de eenmalige aanschafkosten voor het toestel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02-01-12, 14:20
Gerard12 Gerard12 is offline
• iOS 1.1.2
• 3.2.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 1
Standaard Abonnement geannuleerd, toestel betaald!

Ik heb sinds kort een abonnement afgesloten in een hi winkel voor een iPhone 4s. Heb in de winkel de eenmalige aanschafkosten voor het toestel betaald. Mijn abonnement zou na een maand ingaan dus tot die tijd kon mijn oude sim-kaart in het toestel. Nu heb ik een brief ontvangen van KPN waarin staat dat er waarschijnlijk een fout is gemaakt bij het invoeren van mijn gegevens. (De hi winkel heeft kopietjes van mijn pasjes) En de mededeling dat mijn abonnement is geannuleerd.

Van wie is het toestel nu? Kan iemand mij wettelijk verplichten om het toestel in te leveren of het abonnement aan te gaan?

Bvd, bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-01-12, 14:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerard12 Bekijk bericht

Van wie is het toestel nu? Kan iemand mij wettelijk verplichten om het toestel in te leveren of het abonnement aan te gaan?
Bel eens met KPN en vraag hen eens wat zij er van denken. Dan heb je tenminste al de mening van KPN.
  #3  
Oud 02-01-12, 15:32
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Volgens mij krijg jij je bedrag terug. Als het abonnement is geannuleerd dan kan het toestel niet opeens van jou zijn. In een abonnement is de overige kosten van het mobiele toestel ook in verwerkt.

Zoals timosha zegt, bel eens met KPN of ga langs de Hi winkel.

Succes!
__________________
  #4  
Oud 02-01-12, 16:01
met1n met1n is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 13
Standaard

Reken maar op een acceptgiro.
  #5  
Oud 02-01-12, 16:35
corne64 corne64 is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 409
Standaard

Is een fout van KPN. Laat hen het maar oplossen zonder dat je die tel terug hoeft te geven. Nieuwe aanvraag doen of zo.
  #6  
Oud 02-01-12, 19:11
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik zou ook geen slapende honden wakker maken. Dit moet die winkel verder oplossen. Wettelijk gezien ben je geen eigenaar van het toestel. Je hebt niet het toestel betaald, maar slechts een bijbetaling. Het toestel wordt grotendeels gesubsidieerd door het maandelijkse abonnements bedrag.
  #7  
Oud 02-01-12, 21:48
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

waarom is ie geen eigenaar? hij heeft toch betaald? het is geen huurkoop of lease, dus het toestel is vanaf de eerste betaling van hem. wil natuurlijk niet zeggen dat ie nu recht heeft op een goedkope iphone.

ik denk dat ze voor gaan stellen hem of af te betalen met korting, of in te leveren een aankoopbedrag retour. lijkt me wel fair.
__________________
Bla bla bla...
  #8  
Oud 02-01-12, 22:41
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simlockvrij Bekijk bericht
waarom is ie geen eigenaar? hij heeft toch betaald? het is geen huurkoop of lease, dus het toestel is vanaf de eerste betaling van hem.
Het is wel zoiets. Het product wat je koopt is een toestel + abonnement met een soort afbetaling. Het toestel is pas betaald wanneer het contract is uitgezeten / aan de verplichtingen van het contract/overeenkomst is voldaan, lijkt me.
  #9  
Oud 02-01-12, 23:29
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

tsja, hoe dat wettelijk gezien geregeld is weet ik eigelijk ook niet. het contract gaat toch voornamelijk over de diensten welke verleend worden, en niet over het toestel.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4S besteld en geannuleerd in de Apple Store wvy Koopinformatie België 3 11-11-11 07:09
T-mobile heeft oude contracten witte Iphone geannuleerd djawobba Odido (T-Mobile) 10 03-05-11 11:37
Vodafone sim abonnement naar Vodafone prepaid toestel mvo72 Koopinformatie Nederland 1 13-02-11 10:51
Reservekopie van ene toestel naar andere toestel? deaapdaar iPhone algemeen 3 23-04-10 18:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:59.