//

Hi toestellease

Hi toestellease discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Ben ik nu gek of is hi gek geworden.. Ik zat erover na te denken om over te stappen van het vodafone netwerk naar het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-03-12, 10:36
Bertje's schermafbeelding
Bertje Bertje is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 154
Standaard Hi toestellease

Ben ik nu gek of is hi gek geworden..

Ik zat erover na te denken om over te stappen van het vodafone netwerk naar het kpn/hi netwerk maar nu ik die nieuwe abbonementsvorm van hi zie doe ik dat toch maar niet

Iphone 4s 16gb:
2 jaar Hi messaging Large (7.2mb/s) is nu bijv. 24.25 euro de eerste 12 maanden en de 12 maanden erop 48.50. Okee dan kom je op een totaalbedrag van 873 euro.

Maar zou je nu deze telefoon willen houden moet je de 'markwaarde' betalen. Hi geeft aan... 'Dit zal zon 15% van de toestelprijs nu zijn'.

Uhhh De marktwaarde van een iphone daalt in 2 jaar (kijk nu naar de prijs van de iphone 4) van 599 naar 400 euro. Dus echt geen 15%!

Wil HI van hun klanten af en nieuwe klanten afschrikken ofzo?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-03-12, 10:40
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Huh, begrijp ik goed dat je na 2 jaar liever meer dan 15% betaalt?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 20-03-12, 10:48
Bertje's schermafbeelding
Bertje Bertje is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 154
Standaard

Nee, HI heeft de bedragen niet die je moet betalen om het toestel te houden niet voor handen (De marktwaarde van het toestel over 2 jaar).
Daarom geven ze een indicatie van 15% van wat het toestel nu waard is.

Dit is bij de Iphone, en ik denk bij vele andere toestellen dus echt geen 15%
  #4  
Oud 20-03-12, 11:03
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Oh, je bedoelt dat je na 2 jaar net veel meer dan 15% moet bijbetalen?

Het zou kunnen dat een deel van het verschil in het maandelijkse leasebedrag zit?
  #5  
Oud 20-03-12, 11:31
Bertje's schermafbeelding
Bertje Bertje is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 154
Standaard

Wat hi op de site heeft staan:

Citaat:
Wil je het toestel overnemen aan het einde van je contract, dan kun je je toestel overnemen. De prijs voor het toestel ligt gelijk aan de dan geldende marktprijs van het gebruikte toestel. Onze ervaring is dat dit 35% is van de oorspronkelijke nieuwwaarde voor een 1 jaar oud toestel en 15% is voor een 2 jaar oud toestel. Omdat we natuurlijk niet kunnen voorspellen hoe de marktwaardes liggen van alle toestellen, kunnen we dit niet helemaal garanderen.
  #6  
Oud 20-03-12, 12:10
mikevosje mikevosje is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 2
Standaard

Als ik het goed begrepen heb (en ik werk in de gsm branche) dan is het 15% van de op dat moment marktwaarde! Dus niet wat het was, maar wat het dan is. Maar daar waren ze toen nog onduidelijk over. Je bent altijd wel goed af, wie wil er nog een iphone 4s als er over 2 jaar een iphone 5 of zelfs 6 is... dan ben je er toch mooi vanaf en betaal je nu 21*24=500 nog wat euries ipv 750 ofzo (niet internet)!
__________________
Ipod Touch 8GB 4G
  #7  
Oud 20-03-12, 12:20
Bertje's schermafbeelding
Bertje Bertje is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 154
Standaard

In de voorwaarde staat toch echt.. 15% van de OORSPRONKELIJKE nieuwwaarde. Maar ik ga vanmiddag wel even langs de hi winkel, dan weten we het.

En een iphone na 2 jaar kun je altijd nog voor een 300 euro kwijt, dus dan ben je er mooi vanaf.. haha dus niet
  #8  
Oud 02-04-12, 21:42
zackary zackary is offline
• iOS 8.3
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 133
Standaard

Precies want je moet hem na afloop teruggeven aan Hi zodat zij hem kunnen verkopen.
jij huurt dus gewoon het toestel.
  #9  
Oud 08-05-12, 23:25
Aaipad's schermafbeelding
Aaipad Aaipad is offline
• iOS 11.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 126
Standaard

Een iphone 4 8gb is met een abo van 24 maanden als volgt nu opgebouwd:
Toestellease
1e jaar 12 x € 8,50 = € 105,00
2e jaar 12 x € 17,50 = € 210,00

Samen dus € 315,00
De verkoopprijs staat op € 538,00 bij aangaan abo.
15% x € 538,00 = € 80,70 + € 315,00 = € 395,70.

Is dus volgens mij goedkoper dan een toestel kopen! Toch?

Uiteraard hopen ze op de bel- en internetkosten binnen te lopen. En een hoge omzet van telefoons levert vast wel korting op bij Apple.
__________________
iPad3 32Gb Wi-Fi | iPhone 5s 16Gb | iOS 7.0.6 | ATV2 met JB en XBMC
  #10  
Oud 15-05-12, 14:35
Bertje's schermafbeelding
Bertje Bertje is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 154
Standaard

Citaat:

Wil je het toestel aan het einde van je contract houden, dan kun je hem overnemen. De prijs die we dan voor het toestel vragen bedraagt de dan geldende 2e hands-waarde van het toestel. Wij weten echter nu niet wat de waarde tegen het einde van je contract zal zijn.

Onze ervaring is dat de 2e-hands waarde van een 2 jaar oud toestel ongeveer 15% bedraagt van de nieuwwaarde van het toestel op het moment toen je het toestel hebt gekregen.

Nogmaals, dit is een schatting. Op het moment dat je verlengbaar bent, zal de 2e-hands waarde waarvoor je het toestel kunt overnemen, bekend zijn.
Ik wil gewoon maar aantonen dat die 15% niet zeker is.. de 2e hands waarde van een iphone is veel hoger dan 15%..
  #11  
Oud 15-05-12, 16:41
Aaipad's schermafbeelding
Aaipad Aaipad is offline
• iOS 11.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 126
Standaard

@Bertje, je betaald dus aan het einde van je contractperiode dus minder dan die € 80,70 uit mijn voorbeeld. Die was nl. berekend over € 538,00 (de nieuwwaarde op moment afsluiten). Als de waarde voor dat toetsel over 2 jaar is dus altijd lager, met waarschijnlijk de iPhone 5 al in de omloop en wie weet de 5s. Dan betaal je dus minder dan € 80,70 bij.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:43.