//

Lease bij KPN: NIET DOEN !

Lease bij KPN: NIET DOEN ! discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) De leaseprijzen van KPN is gewoon geldklopperij ! Ik heb momenteel 2 abonnementen lopen bij KPN met 275 min/sms + 1GB aan 14.4MBps datasnelheid en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-10-12, 23:28
Wimus's schermafbeelding
Wimus Wimus is offline
• iOS 10.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Vlijtingen - Riemst (Belgie)
Berichten: 149
Standaard Lease bij KPN: NIET DOEN !

De leaseprijzen van KPN is gewoon geldklopperij !
Ik heb momenteel 2 abonnementen lopen bij KPN met 275 min/sms + 1GB aan 14.4MBps datasnelheid en die kosten me inclusief Smartphone totaal service 55 Euro per maand. De verzekering is inclusief verlies en diefstal, dus uitgebreider dan de standaard verzekering in de lease, en kost 15 € p/m.
Beide IPhones 4 heb ik destijds gratis gekregen.
Als ik nu zou overstappen op lease lever ik 25 min/sms per maand in, is nu 250, en mijn snelheid van internet halveert naar 7.2 bij 1 GB data. Als dank mag ik dan 70.33 per maand afrekenen (gemiddede berekend over 2 jaar)waarbij ik na afloop van het contract ook nog eens voor de IPhone mag betalen.
Ik betaal dus na 2 jaar 365 Euro meer voor een minder contract + de prijs die men na afloop vraagt voor de IPhone als ik hem wil hebben. Als ik een schappelijke 2e hands prijs van 300 Euro aanhoud na 2 jaar betekend dat dat ik bijna aan de nieuwprijs zit.
Ga ik ervan uit dat ik voor mijn huidige IPhone 4 (ziet uit als nieuw) maar 240 Euro krijg, gaat mijn huidige maandelijkse last nog eens met 10 Euro omlaag en ‘betaal’ ik voor de Iphone 5 in lease constructie dus 900 Euro.

Maar KPN maakt het nog bonter:
Koop je een IPhone 5 en wil je een sim-only dan wordt je “beloond” met een internet snelheid van max 2 MBps !

Ik heb gelukkig nog een paar maanden tijd, mijn abonnementen lopen begin 2013 af, maar een ding weet ik dus nu al zeker: WEG bij KPN ! want er zijn bij de concurrentie wel aantrekkelijke aanbiedingen, OOK bij sim-only !
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-10-12, 22:26
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

En dan lees je bij Nu.nl dat wij als Nederlanders steeds vaker voor een sim-only kiezen. In het stukje vragen ze zich ook nog af waardoor die verschuiving op gang is gekomen.
  #3  
Oud 02-10-12, 22:39
deleon deleon is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 143
Standaard

Ik heb 2 maanden geleden een iPhone 4s gekocht en heb er een sim Only bij. Maandelijks opzegbaar, maandelijks wijzigbaar. Het toestel is direct van mij en ik zit nergens 2 jaar aan vast. Waarom? Nou daarom dus.....
Enige nadeel. In het begin moet je in 1 keer even een flinke poep centen uitgeven.
  #4  
Oud 02-10-12, 23:10
ccb25 ccb25 is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 74
Standaard

kvds,
gezien de prijzen die bij de providers zijn geexplodeerd gaat dit niet lang goed.typisch dat alle providers hetzelfde doen, kan geen toeval zijn.
ik zal toch eens bij de nma navraag doen.
  #5  
Oud 03-10-12, 23:36
Wimus's schermafbeelding
Wimus Wimus is offline
• iOS 10.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Vlijtingen - Riemst (Belgie)
Berichten: 149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deleon Bekijk bericht
Ik heb 2 maanden geleden een iPhone 4s gekocht en heb er een sim Only bij. Maandelijks opzegbaar, maandelijks wijzigbaar. Het toestel is direct van mij en ik zit nergens 2 jaar aan vast. Waarom? Nou daarom dus.....
Enige nadeel. In het begin moet je in 1 keer even een flinke poep centen uitgeven.
toch geen sim-only van KPN want dan heb je echt een belabberde internetverbinding van max 2 mbps
  #6  
Oud 04-10-12, 05:03
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimus Bekijk bericht
toch geen sim-only van KPN want dan heb je echt een belabberde internetverbinding van max 2 mbps
14.4 hier, en onbeperkt
  #7  
Oud 05-10-12, 13:51
Guest-0510121725
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

dat is de reden dat ik ook erg heb zitten te twijfelen tussen een nieuw abbo of niet, betaalde ik eerst voor 320 minuten incl onbeperkt internet 23,50 betaal ik nu gemiddeld 60 euro, heb daarvoor dan wel een nieuw toestel, incl verzekering schade, goede service max 1 GB data maar nooit geen eigen telefoon. maar ze doen het allemaal die providers, en ik wil geen duur toestel om vervolgens zoals laatst 0,04 Mbps te hebben
  #8  
Oud 11-10-12, 13:00
leavestone leavestone is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Loenen aan de Vecht
Berichten: 22
Standaard

gewoon je abo door laten lopen en los toestel is vaak het voordeligst
  #9  
Oud 02-02-13, 12:14
opadick56 opadick56 is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Locatie: Zuidland
Berichten: 4
Stuur een bericht via MSN naar opadick56
Standaard

Beste forumgangers,

Ik sluit mij aan bij Leavestone, doe dit al jaren, gewoon een nieuwe iphone kopen, zijn er genoeg te koop, en een simonly abb nemen. Dit scheelt je honderden euro's per jaar.
  #10  
Oud 02-02-13, 12:42
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door opadick56 Bekijk bericht
Beste forumgangers,

Ik sluit mij aan bij Leavestone, doe dit al jaren, gewoon een nieuwe iphone kopen, zijn er genoeg te koop, en een simonly abb nemen. Dit scheelt je honderden euro's per jaar.
Ik zal ook geen lease contract op een smartphone gaan nemen, maar reken nu eens voor waar die honderden euro's dan in zitten, die jij nu goedkoper uit bent. Als ik ga rekenen scheelt het meestal niet heel erg veel. Ik kan mij vergissen, dus verras me
  #11  
Oud 02-02-13, 12:45
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Ik zal ook geen lease contract op een smartphone gaan nemen, maar reken nu eens voor waar die honderden euro's dan in zitten, die jij nu goedkoper uit bent. Als ik ga rekenen scheelt het meestal niet heel erg veel. Ik kan mij vergissen, dus verras me
Volgens mij betaal je alleen al 25 euro voor 2,5Gb in de maand, met me ouwe simonly en onbeperkt internet niet
  #12  
Oud 02-02-13, 13:05
leavestone leavestone is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Loenen aan de Vecht
Berichten: 22
Standaard

Nadeel Oud ABO snelheid is < 2 Mb wel onbeperkt.
  #13  
Oud 02-02-13, 13:32
opadick56 opadick56 is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Locatie: Zuidland
Berichten: 4
Stuur een bericht via MSN naar opadick56
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Ik zal ook geen lease contract op een smartphone gaan nemen, maar reken nu eens voor waar die honderden euro's dan in zitten, die jij nu goedkoper uit bent. Als ik ga rekenen scheelt het meestal niet heel erg veel. Ik kan mij vergissen, dus verras me
Heb nu een sim only bij Telfort voor 15 euro per maand, als ik dit met een iphone 4s ga doen, en dan voor 1 jaar, heb ik nu ook, dan scheelt het mij ca 300 euro. En dit is ca, men weet namelijk niet wat de telefoon gaat kosten na 1 jaar als je hem wil kopen. Na het eerste jaar scheelt het nog meer omdat ik dan alleen het sim only bedrag kwijt ben, de telefoon is inmiddels allang betaald.
  #14  
Oud 02-02-13, 15:38
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leavestone Bekijk bericht
Nadeel Oud ABO snelheid is < 2 Mb wel onbeperkt.
Kijk eens een paar posts naar boven
  #15  
Oud 02-02-13, 17:33
leavestone leavestone is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Loenen aan de Vecht
Berichten: 22
Standaard

Groote probleem in NL is nog altijd dekking in Loenen aan de Vecht werk KPN het best. Met T-mobile ben je nagenoeg niet bereikbaar.

Hoe dan ook providers moeten hoe dan ook een verdienmodel in stand houden topsalarissen moeten toch betaald worden
Als overheid zorgd voor landelijk netwerk is ideeën. altijd online voor een fractie van de huidige kosten.
Wat anders dan een bank redden
  #16  
Oud 03-02-13, 07:48
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Om geen Apples met peren te vergelijken heb ik bij T-Mobile gekeken.
iPhone5 32GB met iSmart 300 in abo en sim-only.
Die iSmarts zijn dan vrijwel gelijk maar de abo wint in snelheid en data limiet.
Het scheelt €7,70/mnd of ongeveer €180/2j.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png Schermafbeelding 2013-02-03 om 07.30.01.png‎ (11,5 KB, 18x gelezen)

Laatst gewijzigd door KvdS; 03-02-13 om 08:53.
  #17  
Oud 03-02-13, 11:26
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Zoveelste draadje over abonnementsvormen en de weinige voordelen en vele nadelen
Dat hele leasen is gewoon een dik verdienmodel voor providers en elk weldenkend mens zou zich daar niet aan moeten branden.
__________________
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most."
© Ozzy Osbourne
  #18  
Oud 08-03-13, 20:16
kalerolf kalerolf is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harley4 Bekijk bericht
14.4 hier, en onbeperkt
Bij welke provider als ik vragen mag, ben zelf zoekende en ben het dus ook niet eens met kpn beleid.
Let me now.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 5 Lease KPN Wimus KPN 7 30-09-12 19:04
Nieuwe aanbiedergegevens KPN, doen of niet? Morphine iPhone algemeen 1 26-01-12 12:37
Tethering werkt niet bij KPN kracht55 KPN 0 08-02-11 18:13
Wat absoluut niet doen bij Iphone Kawouter Archief 12 29-05-08 15:23
Stealthsim bij KPN sim werkt niet saccom Unlock [archief] 29 19-01-08 18:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:07.