iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   Slechte kwaliteit 3g bellen KPN icm Iphone 5 (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/132730-slechte-kwaliteit-3g-bellen-kpn-icm-iphone-5-a.html)

Rdammert 05-01-13 18:39

Slechte kwaliteit 3g bellen KPN icm Iphone 5
 
iPhone 5-bezitters hebben last van slechte geluidskwaliteit tijdens bellen - iPhoneclub.nl

In de reacties bij het bovenstaande artikel blijkt dat klanten van KPN icm een iphone 5 last hebben van een verminderde belkwaliteit over 3G. Dit vertaalt zich met name in een ruis op de stem van de partij met wie je belt. Uitschakeling van 3G lost het probleem op maar je hebt een provider als KPN en een Iphone 5 dus je wilt natuurlijk niet continu op 2G zitten. Een nieuwe iphone of een nieuwe sim helpen niet is bij meerdere mensen de ervaring.

Inmiddels is het probleem door KPN erkend. Ik ben afgelopen week nog gebeld door de technische dienst van KPN dat het probleem naar verwachting deze maand (eindelijk!) wordt opgelost.

Iphoneclub.nl zou hier een artikel aan wijden. Ik mocht het concept zelfs inzien. Helaas volgt er plots geen enkele reactie meer van de redactie op mijn mailtjes (5 herinneringen inmiddels) en is het plaatsen van een reactie op bovengenoemd artikel niet meer mogelijk. Jammer en ik vraag mij af wat de reden hier van is. Waarschijnlijk conflicterende belangen!?

In ieder geval lijkt het mij goed elkaar via dit topic op de hoogte te houden van alle ontwikkelingen mbt dit probleem en een eventuele oplossing.

EdjeK 05-01-13 20:06

Ik ben ook een klant van KPN Mobiel (al sinds 1989 ATF tijdperk) en door u genoemde problemen met de geluidskwaliteit 3G i.c.m. een iPhone 5 zijn voor mij niet herkenbaar. Integendeel, het klinkt voor mij helderder dan de iPhone 4, ongeacht met welk toestel er verbinding is!
Dus geldt dit probleem niet voor alle klanten van KPN!

Rdammert 05-01-13 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EdjeK (Bericht 866208)
Ik ben ook een klant van KPN Mobiel (al sinds 1989 ATF tijdperk) en door u genoemde problemen met de geluidskwaliteit 3G i.c.m. een iPhone 5 zijn voor mij niet herkenbaar. Integendeel, het klinkt voor mij helderder dan de iPhone 4, ongeacht met welk toestel er verbinding is!
Dus geldt dit probleem niet voor alle klanten van KPN!


Cool, volgens KPN hebben er veel mensen last van. Of dat iedereen betrof kon/wilde men niet aangeven. Blijkbaar dus niet. Het betreft enkel een probleem icm de iphone 5. Check de reacties bij het genoemde artikel eens. Ik heb het idee dat je het niet helemaal gelooft namelijk....

EdjeK 06-01-13 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rdammert (Bericht 866209)
Ik heb het idee dat je het niet helemaal gelooft namelijk....

Ja hoor, ik geloof het wel. Ik heb er alleen problemen mee als een issue te algemeen gesteld wordt, in de trant van; "klanten van KPN" terwijl wellicht anderen dit probleem niet herkennen. Ik persoonlijk dus ook niet!

Rdammert 26-01-13 21:04

Gebeld door KPN. Probleem is nog steeds in onderzoek bij KPN en ook Apple. Oplossing (nog) niet in zicht. KPN heeft aangeboden het contract te ontbinden. Jammer want voor het overige altijd zeer tevreden geweest met mijn abonnement bij KPN. Van het aanbod gebruik gemaakt.

Aangezien een oplossing van het probleem niet in zicht was vind ik dit een heel net aanbod van KPN. Je merkt wel zodra je een tweede lijns medewerker aan de lijn krijgt je veel beter wordt geholpen. Petje af hiervoor.

Zandmachine 16-02-13 11:36

Petje af? KPN kan een basisdienst niet leveren. Het is te gek voor woorden dat je EN de duurste telefoon hebt EN bij de duurste provider zit en niet normaal kan bellen. Ik heb hier al sinds het begin last van en moet elke keer 3G uitschakelen om normaal te kunnen bellen. Ik heb een zakelijke simkaart van mijn werkgever, dus mijn 'contract ontbinden' is niet mogelijk. Overigens moet je eens googlen op "bad quality calls iphone 5". Het is een wereldwijd probleem. Op dit moment hoop ik dat er iets van een Cydia tweak komt om dit te fixen. Ik heb nooit gekozen voor HD Voice en wil er dan zeker geen last van hebben. KPN, get your shit together!

Rdammert 16-02-13 13:00

Het is inderdaad een kwestie van HD Voice uitschakelen. Heel vreemd maar dit schijnt niet te kunnen......

Jammer dat KPN hier zo vaag over doet. Ook iphoneclub hult zich in stilzwijgen. Open kaart spelen deed KPN uiteindelijk wel en dat wordt over het algemeen toch beter gewaardeerd. Ik hoop voor jou dat t probleem snel is opgelost!

wblink 17-02-13 15:53

Na update 6.1 -> 6.1.1 blijkt ook mijn 4S (waar ik eigenlijk tevrden over was) duidelijk sneller en betrouwbaarder via 3G.

judas_666 23-03-13 09:58

Ik ervaar dezelfde problemen. Overigens met iPhone 4 waren deze er niet dus het hangt speciefiek aan de 5 i.c.m. met 3G van KPN blijkbaar. Erg irritant. Is er al zicht op een oplossing?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:31.