//

Slechte kwaliteit 3g bellen KPN icm Iphone 5

Slechte kwaliteit 3g bellen KPN icm Iphone 5 discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) iPhone 5-bezitters hebben last van slechte geluidskwaliteit tijdens bellen - iPhoneclub.nl In de reacties bij het bovenstaande artikel blijkt dat klanten van KPN icm een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-01-13, 18:39
Rdammert Rdammert is offline
• iOS 6.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 44
Standaard Slechte kwaliteit 3g bellen KPN icm Iphone 5

iPhone 5-bezitters hebben last van slechte geluidskwaliteit tijdens bellen - iPhoneclub.nl

In de reacties bij het bovenstaande artikel blijkt dat klanten van KPN icm een iphone 5 last hebben van een verminderde belkwaliteit over 3G. Dit vertaalt zich met name in een ruis op de stem van de partij met wie je belt. Uitschakeling van 3G lost het probleem op maar je hebt een provider als KPN en een Iphone 5 dus je wilt natuurlijk niet continu op 2G zitten. Een nieuwe iphone of een nieuwe sim helpen niet is bij meerdere mensen de ervaring.

Inmiddels is het probleem door KPN erkend. Ik ben afgelopen week nog gebeld door de technische dienst van KPN dat het probleem naar verwachting deze maand (eindelijk!) wordt opgelost.

Iphoneclub.nl zou hier een artikel aan wijden. Ik mocht het concept zelfs inzien. Helaas volgt er plots geen enkele reactie meer van de redactie op mijn mailtjes (5 herinneringen inmiddels) en is het plaatsen van een reactie op bovengenoemd artikel niet meer mogelijk. Jammer en ik vraag mij af wat de reden hier van is. Waarschijnlijk conflicterende belangen!?

In ieder geval lijkt het mij goed elkaar via dit topic op de hoogte te houden van alle ontwikkelingen mbt dit probleem en een eventuele oplossing.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-01-13, 20:06
EdjeK EdjeK is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: 8094
Berichten: 9
Stuur een bericht via ICQ naar EdjeK
Standaard

Ik ben ook een klant van KPN Mobiel (al sinds 1989 ATF tijdperk) en door u genoemde problemen met de geluidskwaliteit 3G i.c.m. een iPhone 5 zijn voor mij niet herkenbaar. Integendeel, het klinkt voor mij helderder dan de iPhone 4, ongeacht met welk toestel er verbinding is!
Dus geldt dit probleem niet voor alle klanten van KPN!
  #3  
Oud 05-01-13, 20:09
Rdammert Rdammert is offline
• iOS 6.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EdjeK Bekijk bericht
Ik ben ook een klant van KPN Mobiel (al sinds 1989 ATF tijdperk) en door u genoemde problemen met de geluidskwaliteit 3G i.c.m. een iPhone 5 zijn voor mij niet herkenbaar. Integendeel, het klinkt voor mij helderder dan de iPhone 4, ongeacht met welk toestel er verbinding is!
Dus geldt dit probleem niet voor alle klanten van KPN!

Cool, volgens KPN hebben er veel mensen last van. Of dat iedereen betrof kon/wilde men niet aangeven. Blijkbaar dus niet. Het betreft enkel een probleem icm de iphone 5. Check de reacties bij het genoemde artikel eens. Ik heb het idee dat je het niet helemaal gelooft namelijk....
  #4  
Oud 06-01-13, 11:36
EdjeK EdjeK is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: 8094
Berichten: 9
Stuur een bericht via ICQ naar EdjeK
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rdammert Bekijk bericht
Ik heb het idee dat je het niet helemaal gelooft namelijk....
Ja hoor, ik geloof het wel. Ik heb er alleen problemen mee als een issue te algemeen gesteld wordt, in de trant van; "klanten van KPN" terwijl wellicht anderen dit probleem niet herkennen. Ik persoonlijk dus ook niet!
  #5  
Oud 26-01-13, 21:04
Rdammert Rdammert is offline
• iOS 6.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 44
Standaard

Gebeld door KPN. Probleem is nog steeds in onderzoek bij KPN en ook Apple. Oplossing (nog) niet in zicht. KPN heeft aangeboden het contract te ontbinden. Jammer want voor het overige altijd zeer tevreden geweest met mijn abonnement bij KPN. Van het aanbod gebruik gemaakt.

Aangezien een oplossing van het probleem niet in zicht was vind ik dit een heel net aanbod van KPN. Je merkt wel zodra je een tweede lijns medewerker aan de lijn krijgt je veel beter wordt geholpen. Petje af hiervoor.
  #6  
Oud 16-02-13, 11:36
Zandmachine Zandmachine is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 22
Standaard

Petje af? KPN kan een basisdienst niet leveren. Het is te gek voor woorden dat je EN de duurste telefoon hebt EN bij de duurste provider zit en niet normaal kan bellen. Ik heb hier al sinds het begin last van en moet elke keer 3G uitschakelen om normaal te kunnen bellen. Ik heb een zakelijke simkaart van mijn werkgever, dus mijn 'contract ontbinden' is niet mogelijk. Overigens moet je eens googlen op "bad quality calls iphone 5". Het is een wereldwijd probleem. Op dit moment hoop ik dat er iets van een Cydia tweak komt om dit te fixen. Ik heb nooit gekozen voor HD Voice en wil er dan zeker geen last van hebben. KPN, get your shit together!
  #7  
Oud 16-02-13, 13:00
Rdammert Rdammert is offline
• iOS 6.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 44
Standaard

Het is inderdaad een kwestie van HD Voice uitschakelen. Heel vreemd maar dit schijnt niet te kunnen......

Jammer dat KPN hier zo vaag over doet. Ook iphoneclub hult zich in stilzwijgen. Open kaart spelen deed KPN uiteindelijk wel en dat wordt over het algemeen toch beter gewaardeerd. Ik hoop voor jou dat t probleem snel is opgelost!
  #8  
Oud 17-02-13, 15:53
wblink's schermafbeelding
wblink wblink is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Gendt
Berichten: 250
Standaard

Na update 6.1 -> 6.1.1 blijkt ook mijn 4S (waar ik eigenlijk tevrden over was) duidelijk sneller en betrouwbaarder via 3G.
__________________
Willem.
  #9  
Oud 23-03-13, 09:58
judas_666 judas_666 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 9
Standaard

Ik ervaar dezelfde problemen. Overigens met iPhone 4 waren deze er niet dus het hangt speciefiek aan de 5 i.c.m. met 3G van KPN blijkbaar. Erg irritant. Is er al zicht op een oplossing?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 apps zijn slechte kwaliteit Bertel iPhone Apps 10 06-07-10 15:32
Slechte kwaliteit oplaadsnoer kenotte iPhone algemeen 1 09-06-10 12:01
eigen wallpaper slechte kwaliteit Destiny Jailbreak apps en thema's 0 14-11-08 01:26
Slechte kwaliteit svenssonn Ringtones en Wallpapers 0 30-07-08 20:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:28.