//

waarschuwing kpn glasvezel

waarschuwing kpn glasvezel discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) hierbij wil ik iedere apple bezitter waarschuwen om vooral geen glasvezel van kpn te nemen,het modem van kpn de experiabox V8 heeft een Wi-Fi signaal ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-08-13, 19:47
matje44 matje44 is offline
• iOS 9.3.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 22
Angry waarschuwing kpn glasvezel

hierbij wil ik iedere apple bezitter waarschuwen om vooral geen glasvezel van kpn te nemen,het modem van kpn de experiabox V8 heeft een Wi-Fi signaal wat waardeloos is,ik heb dat wel opgelost door er een accesspoint aan te hangen,maar wat ik nog erger vindt is dat airplay met de apple tv niet meer werkt en dat ik niet meer draadloos kan printen.na vele malen contact te hebben gehad met kpn helpdesk (ook waardeloos)want ze verwijzen je steeds maar door en niemand die je helpt krijg ik als laatste te horen dat kpn niet verantwoordelijk is want zij zorgen alleen maar dat het glasvezel in de meterkast komt en wat je daarop aansluit niet hun zorg is.
bij navraag bij diverse experts blijkt dus dat de experiabox niet alle functies van apple ondersteunt....dus bedankt kpn.....

matje
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-08-13, 21:04
rubbererobbie's schermafbeelding
rubbererobbie rubbererobbie is offline
• iOS 9.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: /private/nl/..
Berichten: 324
Standaard

Nou matje

Hier een super tevreden klant met bovengenoemde spullen , sterker nog wilde achterin de tuin ook graag Wi-Fi hebben(afstand circa 40 meter) maar dat haalde ik niet , na overleg met kpn werdt evt als mogelijkheid een airport extreme aangeraden voor het bereik , mede omdat ik ook nog een extra HD in het netwerk wilde maken. Wat schets ? e apple verkoper (saturn) , garandeerde mij dat dit makkelijk ging met het eerder genoemde device .
En wat denk je ?, de router van kpn doet het beter dan de apple router qwa afstand, mbt netwerk snelheid wint de airport ,en benadering HD van de airport werkt op alle idevices prima,wat bij de experiabox nog wel eens met happerde...
Misschien even de instellingen van wlan KPN nalopen ?
Ik kon zonder airport, prima met de Apple tv en ipad streamen, ook met de iphone zonder de airport router, enig punje was af en toe een time-out , nu met de airport werkt superrrrrr...

Maarja zo maar een tevreden klant van glasvezel kpn ....
__________________
Iphone4>4s>5>5s>6 (check) ** Ipad2>3>4>Ipad Mini (check)
Windows plug & Plee > OS X Mavericks (check)

Laatst gewijzigd door rubbererobbie; 14-08-13 om 21:15.
  #3  
Oud 14-08-13, 21:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rubbererobbie Bekijk bericht
Misschien even de instellingen van wlan nalopen ?
Jij gebruikt Windows en matje44 OS X. Dat is een verschil van differentie. Sommige Experiaboxen doen zeer moeilijk met mDNS (Bonjour) en UDP.

Bonjour is onmisbaar in een iOS/OS X omgeving. UDP is onmisbaar voor AirPlay.

Waarom de ene Experiabox wel redelijk werkt met mDNS en UDP en de andere dan weer niet is mij nog niet duidelijk na vele uren troubleshooting. Misschien ligt het aan de firmware die KPN in die Thomson dingen geflasht heeft (om ze dan "Experiabox" te noemen).
  #4  
Oud 15-08-13, 10:54
matje44 matje44 is offline
• iOS 9.3.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 22
Standaard

ja rubbererobbie zoals timosha al aangeeft is mijn situatie wel anders,ik heb ook geen probleem met de Wi-Fi want dat heb ik opgelost door er een accesspoint aan te hangen de sitecom n300 snelheid en bereik is dus prima,maar op al mijn divices zijn er geen airplay icoontjes zichtbaar en ik kan niet draadloos printen door 2 troubleshooters alles na laten kijken en komen beide tot de conclusie dat alle instellingen prima zijn maar dat het puur aan de experia box ligt en niet te veranderen is
  #5  
Oud 15-08-13, 11:08
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Dit werkt werkt bij mij prima: Switch configuratie | netwerkje.com

Ik maak geen gebruik meer van de experiabox (geen telefoon via KPN)

Maar omdat dit niks met mobiele telefonie te maken heeft gaat er voor nu eerst een slotje op.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Overstap naar KPN; 0 euro contract; Waarschuwing Emperor KPN 5 14-11-11 23:16
Waarschuwing: Neem geen iPhone met KPN-abonnement! yani2006 KPN 21 24-01-10 12:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:18.