//

Gezeur over garantie voorwaarden vs consumentenrecht bij Hi

Gezeur over garantie voorwaarden vs consumentenrecht bij Hi discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een Iphone 5s met een productiefout. Het bekende microfoon vs Noise cancelation probleem. Mensen verstaan mij niet. Lekker voor een toestel met de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-02-14, 19:36
Sarge01 Sarge01 is offline
• iOS 7.0.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 18
Thumbs down Gezeur over garantie voorwaarden vs consumentenrecht bij Hi

Ik heb een Iphone 5s met een productiefout. Het bekende microfoon vs Noise cancelation probleem. Mensen verstaan mij niet. Lekker voor een toestel met de waarde van bijna €900,- dat je er ook mee kunt bellen toch? Nu hoor ik alleen; "Ik versta je niet, ik versta je niet, praat eens harder, waar sta je, hou de telefoon eens dichter bij je mond!"
Veel over gelezen en nu een stukje plakband over de microfoon aan de achterkant. https://discussions.apple.com/message/24688235#24688235

Apple gebeld. Probleem ja, maar wil je een NIEUW toestel, dan moet je bij de provider zijn. Hi gebeld, Hi stuurt mij door naar Smart Care. Die vervangen toestellen alleen met refurbished toestellen. Dit hoef je binnen garantie termijnen niet te accepteren. Zeker niet binnen 3 maanden aangezien het hier gaat om een ondeugdelijk product. Smart care stuurt mij weer naar Hi. Klantenservice geven aan hier niets mee te kunnen en dat ik zelf op zoek moet naar andere mogelijkheden bij Hi. Als ik vraag naar contact gegevens, krijg ik deze niet. Ik moet zelf zoeken naar opties (dit wordt echt verteld!). Ik word nog even in de wacht gezet. Er wordt nog even gevraagd bij de klachtendesk. Geen resultaat. Er wordt weer aangegeven dat Smart Care de oplossing is. Ik zeg weer dat ik aanspraak wil maken op mijn garantie en niet de verzekering. Ik stel ze in gebreke. Ik wijs ze op mijn rechten conform consumenten recht. Klantenservice verwijst naar voorwaarden, waarin dit NIET vermeld staat. Buiten dat is het heel duidelijk dat voorwaarden nooit boven de wet staan. Einde verhaal vanuit Hi.
Ik heb ze aangegeven dat ik dit eerder heb meegemaakt via T-Mobile. Ik heb al het schrijven en de resultaten nog. Geen belangstelling schijnbaar.
Passage uit een eerder geval en de brief van de rechtsbijstand:

"
Het moge duidelijk zijn dat het door u geleverde toestel niet de eigenschappen bezit die cliënt hiervan op grond van de overeenkomst mag verwachten. Cliënt stelt u hierbij in de gelegenheid om de gebreken te herstellen, dan wel om cliënt van een nieuw en ongebruikt gelijkwaardig toe-stel te voorzien. Ik verzoek u binnen 14 dagen na heden aan te geven of u hiertoe overgaat en welke actie u zult ondernemen.
Indien u aan dit verzoek geen gehoor geeft, dan acht cliënt zich vrij om de overeenkomst inte-graal te ontbinden.
Indien u tot vervanging van het toestel overgaat, dan merk ik hierbij op dat cliënt geen genoegen hoeft te nemen met een gebruikt toestel. Het toestel van cliënt is immers nog geen 3 maanden oud en cliënt ondervindt van meet af aan problemen.
Let wel, cliënt wenst ten alle tijden zijn nummer te behouden.
"
Met andere woorden:
Indien je een toestel hebt gekocht en deze werkt niet naar behoren, moet je de leverancier/verkoper in de gelegenheid stellen deze te repareren. Als het toestel niet te repareren is, moet deze vervangen worden door een NIEUW toestel. Zie ook Consuwijzer.nl .

KPN heeft zijn vingers al eerder gebrand en mij verzocht mijn acties te staken in ruil voor medewerking (Glasvezel abbonement issues).

We hebben voor ongeveer €210,- p/maand aan abonnementen lopen bij KPN/Hi. Dat gaat op deze manier niet lang meer duren.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-02-14, 19:46
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Maar wat is je vraag nu?
  #3  
Oud 06-02-14, 21:21
Sarge01 Sarge01 is offline
• iOS 7.0.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel Bekijk bericht
Maar wat is je vraag nu?
Geen vraag. Meer een mededeling voor andere klanten met problemen. Ervaring delen.

Daarnaast een mogelijkheid een discussie op te starten. Een forum is niet alleen om vragen te stellen.
  #4  
Oud 06-02-14, 21:46
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Voor mij is je verhaal nog niet duidelijk.

Heb je Hi om vervanging of om reparatie gevraagd?

(Hi mag er voor kiezen om alleen te repareren en niet te vervangen)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #5  
Oud 06-02-14, 22:03
Sarge01 Sarge01 is offline
• iOS 7.0.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Voor mij is je verhaal nog niet duidelijk.

Heb je Hi om vervanging of om reparatie gevraagd?

(Hi mag er voor kiezen om alleen te repareren en niet te vervangen)
Uiteraard mogen ze repareren. Dat is hun recht. Alleen is het hoogstwaarschijnlijk niet te repareren en moet er een vervanging plaats gaan vinden. Zij geven alleen op voorhand al aan dat dit niet met een nieuw toestel zal zijn.

Door slechte ervaringen wens ik geen refurbished toestel. Daar heb ik ook niet voor betaald.

Als ik zelf schuldig ben aan een defect of schade, dan is het een andere zaak. Dan mag ik blij zijn met een refurbished toestel.
  #6  
Oud 06-02-14, 22:37
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Wie zegt dat het hoogstwaarschijnlijk niet te repareren is? Jij of Hi / Smart Care?
  #7  
Oud 07-02-14, 09:02
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Zelfs als je het via Apple doet krijg je niet een nieuwe....
Ben erg benieuwd hoe dot verder afloopt en of ze wel zullen reageren.
  #8  
Oud 10-02-14, 09:30
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

En nu stopt het verhaal?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Garantie Apple tegenover Consumentenrecht scoop1 Koopinformatie Nederland 0 23-06-12 14:07
Mac OS X: Fout bij accepteren van iTunes voorwaarden Fix iTunes 3 16-02-11 20:41
voorwaarden betaald unlocken bij t-mobile? jaimiefanatic Odido (T-Mobile) 1 20-09-10 23:45
gezeur met garantie J05B iPhone algemeen 13 16-02-10 22:03
Appstore & EU/NL consumentenrecht forum.bericht iPhone Apps 8 23-08-08 10:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:29.