iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   Internet KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/15310-internet-kpn.html)

mulderd 12-09-08 19:50

Leuk, maar dit werkt niet altijd en overal. Ik ben haast geneigd over te stappen naar T-Mobile. Wordt er gestoord van dat het niet wil werken.

Gait 13-09-08 14:11

Ik had hetzelfde probleem met KPN, heb het opgelost.

Instellingen>Algemeen>Stel opnieuw in>Hertstel netwerkinstellingen>Herstelnetwerkinstellingen

Toen deed GPRS het op het KPN netwerk

Bij instellingen>Algemeen>netwerk>Mobiel datanetwerk staat nu het volgende:

APN fastinternet
Gebruiksnaam is leeg
Wachtwoord is leeg

Weet dus niet of je het netwerk moet herstellen, misschien kun je fastinternet ook wel zo instellen

tychop 13-09-08 19:09

Ik hoef bij die instellingen niks te doen. Dus als ik het leeg laat, werkt het gewoon.

mulderd 13-09-08 19:32

Yesss, bij mij nu ook... De instelling leeg maken helpt dus. Thx !

Fiat-man 18-09-08 16:54

Heb zelf een perfect werkende US iPhone waar inmiddels 2.1 op staat. Alles werkt; email, internet, you name it.
ECHTER. Wat ik gek vind bij mijn KPN Surf & Mail abonnement, is dat mijn 'buiten de bundel kosten' gewoon lekker oplopen, en mijn dataverbruik gewoon op 0Mb blijft staan.

Dus de Data-netwerk instellingen zoals hierboven genoemd laten mijn iPhone wel alles doen wat ie moet doen, maar bij KPN komt het verkeer in het verkeerde rijtje te staan waardoor ik toch voor alles moet betalen ondanks mijn surf & mail abo. Iemand een idee ??

zita 23-12-08 20:29

ik heb dit nu ingevuld op mijn iPhone 1.1.4:
APN: portalmmm.nl
Username:
Password:
en ik kan op internet!! yes!!!

Maar:
is het nu we zo dat ik met een mobiel internet abonnement verder 'gratis' kan internetten op de iPhone?
Ik heb eerder mobiel internet gedaan bij Hi maar moest alles betalen, er was geen data gebruikt in mijn bundel. Ik ben een beetje huiverig eigenlijk... het was een dure grap!
heeft iemand hier ervaring mee?

Zita

King1987 23-12-08 20:30

Als je bij Hi 9,95 betaald, dan heb je onbeperkt internet (in zeker mate, ga niet heel de dag youtube filmpjes kijken dan krijg je wel een rekening) maar mail, safari, msnen (met de bijbehoordende app) gaat prima hiermee!

zita 23-12-08 20:33

thans king!

thanks bedoel ik...

Update: trouwens net een supertip ontvangen door met Hi te bellen:
WAP GPRS MMS instellingen voor je mobiele telefoon
daar staan alle instellingen voor de iPhone

puccini 24-12-08 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaal (Bericht 133031)
Ik heb sinds vandaag internet op mijn IPhone van KPN (surf en mail onbeperkt). Nu heb ik overal zitten kijken, maar wat moet ik nu precies instellen om internet op mijn mobiel aan het werk te krijgen?
De één zegt: APN: portalmmm.nl/Username: leeg/Password: leeg. De ander zegt APN: internet/ Username: KPN/ Password: gprs.

Als ik op de internetsite van KPN kijk dan moet ik ook andere gegevens invullen. Ik word er geen wijs meer uit. Wat moet ik doen?

Alvast bedankt voor jullie moeite!!:)

Modbreak:
Verplaatst naar Telecom providers Nederland



Volgens mij hoef je daar helemaal niets in te vullen,
Ik heb daar helemaal niets ingevuld, en kan gewoon internetten en heb GPRS en 3G netwerk wat perfect werkt !

zita 24-12-08 18:37

ik heb ingevuld: APN: portalmmm.nl/Username: leeg/Password: leeg
Als ik de andere instelling invoer doet de iPhone niets ( geen 3g!!)
Ik denk dus dat die instelling bedoeld is voor de 3G.
succes!
Zita

Kadett B 27-12-08 00:30

Goed, stel dat internetten werkt en je wilt het uitschakelen i.v.m. bezoek aan het buitenland? (Hi, 9,95€ per maand, onbeperkt internet (in Nederland dan wel te verstaan)).
Inschakelen ging vlot maar nu uit? Ik wil alleen Wi-Fi in het buitenland om hoge kosten te vermijden.
Ik heb al van alles geprobeerd; wat je ook invult bij : instellingen>Algemeen>netwerk>Mobiel datanetwerk , na het uitschakelen van Wi-Fi blijf ik verbinding houden, middels het mobiele netwerk naar ik aanneem.

puccini 27-12-08 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kadett B (Bericht 235049)
Goed, stel dat internetten werkt en je wilt het uitschakelen i.v.m. bezoek aan het buitenland? (Hi, 9,95€ per maand, onbeperkt internet (in Nederland dan wel te verstaan)).
Inschakelen ging vlot maar nu uit? Ik wil alleen Wi-Fi in het buitenland om hoge kosten te vermijden.
Ik heb al van alles geprobeerd; wat je ook invult bij : instellingen>Algemeen>netwerk>Mobiel datanetwerk , na het uitschakelen van Wi-Fi blijf ik verbinding houden, middels het mobiele netwerk naar ik aanneem.

Misschien even de gebruikershandleiding lezen ????

Ehhh ....Dataroaming uitzetten ???????

Kadett B 30-12-08 21:59

In de handleiding kom ik het antwoord op mijn vraag niet tegen.
Data-roaming uitzetten leek mij ook de juiste oplossing, maar op diverse andere plekken op het internet lees ik, dat bij het internetten in het buitenland bij afwezigheid (of zwak signaal) van Wi-Fi de iPhone (met een KPN Hi-abonnement) toch gebruik maakt van een netwerk.
Deze klacht lees ik vooral i.c.m. het KPN hi-abonnement.
Ik kan natuurlijk de proef op de som nemen, maar hoge extra kosten passen me niet..
Dus bij twee situaties:
-niet internettend, maar de iPhone zoekt contact i.v.m. applicaties; roaming uit lijkt mij voldoende zeker.
-bewust wel internettend (om bijv. plaatselijke info te raadplegen) maar dan alleen via Wi-Fi (indien beschikbaar, zo niet, dan ook niet internetten)
Is roaming uit dan voldoende????
Wie heeft hiermee praktijkervaring(dus i.c.m. KPN Hi)
Alvast dank

RS030 31-12-08 11:32

Stomme vraag hoor, maar als je nou je 3G en Edge netwerk uit zet? Dan hou je in princiepe alleen maar je GSM verbinding open..

Misschien dat dat werkt? :)

mofar 18-01-09 23:47

ik kan wel internetten en zo maar is heeeeeeel traag veel trager dan de t-mobile!!!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:48.