//

Rekening Telfort: Ricky99 vecht terug

Rekening Telfort: Ricky99 vecht terug discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Disagree want de verantwoordelijkheid ligt bij de gebruiker. Volgens jouw redenatie moet een provider (denk ook eens aan andere gebieden) ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 31-07-08, 18:09
marcoryn's schermafbeelding
marcoryn marcoryn is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: LisseZH
Berichten: 565
Stuur een bericht via MSN naar marcoryn
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Disagree want de verantwoordelijkheid ligt bij de gebruiker. Volgens jouw redenatie moet een provider (denk ook eens aan andere gebieden) opdraaien voor de blunders van z'n klanten.

Discussie of het tarief wel/niet te hoog is heeft hier niets mee te maken.
Dus jij vind niet dat de klant te allen tijde beschermd moet worden? Daar valt in ieder geval in de wet genoeg over terug te vinden.
Helemaal met je eens uiteraard dat de klant beter moet opletten MAAR je hebt altijd een groep klanten die het echt niet weten (jaja ze bestaan) of per ongeluk een 'knopje' omhalen welke ze een hoop geld kost.

Het kan zelfs jou overkomen en als je dan een 1000 euro rekening krijgt kan ik me niet voorstellen dat je dan zegt.. nou was mn eigen verantwoordelijkheid.
Waarom niet, omdat de kosten (1000 euro) niet in verhouding staan voor hetgeen jij er voor terug hebt gekregen (eigenlijk niets). En ik vind dat de consument wel een bepaalde bescherming moet genieten.
__________________
iPhone 4 16GB, iPad2 16GB, iPod Shuffle, AppleTV2
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 31-07-08, 20:02
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcoryn Bekijk bericht
Het kan zelfs jou overkomen en als je dan een 1000 euro rekening krijgt kan ik me niet voorstellen dat je dan zegt.. nou was mn eigen verantwoordelijkheid.
Dat zeg ik dan dus wel en tegen mijn kinderen idem!


Citaat:
En ik vind dat de consument wel een bepaalde bescherming moet genieten.
Die heeft de consument volop en het startpunt daarbij is de eigen verantwoordelijkheid. Iedereen die ook maar 1 dag meeleest weet dat er goedkope ongelimiteerde Internet abo's bestaan.


het gaat niet aan om te zeggen "Oh, iemand is stom geweest. Weet je wat wij als bedrijf nemen dat wel voor onze rekening". Resultaat van dat soort handelen is dat de goeden moeten lijden onder de kwaden.


Iemand die de verantwoordelijkheid op zich kan nemen om uitgaven zoals die voor een iPhone te doen heeft ook de verantwoordelijkheid zich van de feiten op de hoogte te stellen.
  #23  
Oud 31-07-08, 21:37
BjornB BjornB is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 32
Standaard

Heb dit draadje zitten lezen en ben ook van mening dat de verantwoordelijkheid bij jezelf ligt. Als je ervoor kiest geen (onbeperkt) internetabonnement af te sluiten maar alleen te betalen voor verbruikte data kan je eigenlijk op je klompen aanvoelen dat je toch wel voor verrassingen kan komen te staan, gewoon omdat de tarieven van mobiel internet per hoeveelheid verbruikte data vrij hoog zijn.
Ik heb mij iPhone gekregen bij verlenging van mijn Hi abonnement. Bij deze verlenging heb ik ook meteen een onbeperkt internet abbo afgesloten van 10 euro p/m.
Normaal gesproken heb ik een telefoonrekening van ongeveer 50 euro per maand. Mijn eerste rekening met internet abbo bedroeg ruim 300 euro. In een tijdsbestek van anderhalve dag bleek ik voor ruim 220 euro aan data verbruikt te hebben. En dat alleen van een beetje surfen en de mogelijkheden van mobiel internet verkennen.
Contact opgenomen met Hi en die gaven hun fout toe. Was iets fout gegaan tijdens de verlenging. Het bedrag is keurig netjes terug gestort op mijn rekening.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je in principe altijd verstandig doet aan een onbeperkt internet abonnement. T is maar een tientje per maand en daar heb je echt onbeperkt plezier van.
  #24  
Oud 02-08-08, 10:21
emperorra emperorra is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BjornB Bekijk bericht
Heb dit draadje zitten lezen en ben ook van mening dat de verantwoordelijkheid bij jezelf ligt.
Je bent verantwoordelijk voor al je doen en laten. Juist.

Maar ik ken mensen van Telfort die geen mobiel internet wensen te gebruiken, die toch gebruik hebben gemaakt van mobiel internet van Telfort. Ze hebben nooit instellingen ingevoerd in hun iPhone.

Dan is mijn vraag: "Ben je dan ook verantwoordelijk voor de gemaakte kosten?"

Je hebt immers niet voldaan aan de 'wil' om de dienst af te nemen. Ikzelf wist niet eens dat mobiel internet standaard wordt geleverd, zonder een abonnement.

Ricky ik steun je in het procederen tegen Telfort. Ik ben benieuwd wat de rechter hier van vindt.
  #25  
Oud 02-08-08, 11:37
BjornB BjornB is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 32
Standaard

@emperorra
Ik ben niet bekend met Telfort omdat ik zelf Hi gebruik.Het lijkt mij toch logisch dat je mobiel internet apart van je huidige telefoonabonnement afsluit. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van mobiel internet dat ongevraagd word doorgegeven. Als consument heb je ook de plicht om de voorwaarden van een contract te kennen. Je gaat per slot van rekening akkoord met die voorwaarden zodra je je handtekening zet onder dat contract. Ook al heb je een mobiel internet contract lopen naast je huidige telefoon abbo ben je zelf verantwoordelijk voor de beslissing om een iPhone te gaan gebruiken (lees: een mobiele telefoon of ander apparaat dat van invloed is op je mobiele dataverbruik). Aan die beslissing kan Telfort niks doen. Als door die beslissing je data verbruik drastisch toegenomen is kun je daar toch moeilijk de mobiele internetaanbieder, in dit geval Telfort, voor verantwoordelijk houden?
  #26  
Oud 02-08-08, 20:27
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door emperorra Bekijk bericht
Je bent verantwoordelijk voor al je doen en laten. Juist.
Maar ik ken mensen van Telfort die geen mobiel internet wensen te gebruiken, die toch gebruik hebben gemaakt van mobiel internet van Telfort. Ze hebben nooit instellingen ingevoerd in hun iPhone.
Dan is mijn vraag: "Ben je dan ook verantwoordelijk voor de gemaakte kosten?"
Je hebt immers niet voldaan aan de 'wil' om de dienst af te nemen. Ikzelf wist niet eens dat mobiel internet standaard wordt geleverd, zonder een abonnement.
Ricky ik steun je in het procederen tegen Telfort. Ik ben benieuwd wat de rechter hier van vindt.
Als je een apparaat als de iPhone aanschaft dan weet je dat er zich van alles via Wi-Fi/Grps/Edge afspeelt achter de schermen van dit kastje. Want de meeste toepassingen hebben Internet nodig!

Sterker, ik durf te stellen dat een iPhone zonder Internet toegang een volledig overprijst en zinloos apparaat is.

Dus je wilt een iPhone dan is het ook je wil om een apparaat te hebben wat zo volautomatisch als mogelijk zelf zijn weg naar de gevraagde informatie zoekt en dan ben je daarvoor zelf verntwoordelijk.
  #27  
Oud 06-08-08, 18:39
tasarhans tasarhans is offline
• iOS 6.1.4
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: rosmalen
Berichten: 54
Standaard

Ja
dit is wel een interessante topic...
Ik heb zelf afgeloipen maanden een soortgelijke rekeing gehad... Ik kreeg een melding dat ik over een 75 euro limiet was.. ik checken... stond de rekening al op 643 euro....
in totaal 200 mb via gprs binbnen gehaald.
Probleem is (bij mij in ieder geval) dat ik een tijd gebonden abo had (standaar vodafone) en je voor minimaal een halfuur wordt aangeslagen... Ik haalde mijn email per half uur op.. (ook al was het niks...) de lijn staat dan continue open... ondertussen nog een reisje naar engeland gemaakt (1 dag op en neer... dat konden ze aan de hand van de tikken (ook al had ik niet gebeld) precies voor mij uittekenen...
Dat vast data abonement maakt dat je per MB wordt aan geslagen (en dat is logischer).. en mijn mail op 1x per uur gezet. de ellende is nu voorbij denk ik...
De telco's lopen hier op binnen op wel heel onbehoorlijke wijze... Ik kan me voorstellen dat niet iedereen zomaar een maand huur aan niks door het toilet kan spoelen... Radar zou daar wel wat mee kunnen denk ik zo...lik je wonden, koop zsm een dataabo. Of je door de kat of de hond gebeten wordt... Telco's zijn nogal het zelfde denk ik... ze hebben vergelijkbare rip off tarieven voor data.... daar zou een extra check op zijn plek moeten zijn (data standaard dicht zodat je eerst met je telco moet bellen en je het juiste abo af kan sluiten lijkt me een aardige.. weet je in ieder geval waar je aan begint..)
  #28  
Oud 06-08-08, 20:10
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tasarhans Bekijk bericht
De telco's lopen hier op binnen op wel heel onbehoorlijke wijze...
Als je ze die kans geeft wel maar (zowat) elke provider heeft een "onbeperkt" Internet abonnement van net onder de 10 euro.
  #29  
Oud 10-08-08, 14:15
iklaas's schermafbeelding
iklaas iklaas is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 15
Standaard

Verantwoordelijkheid is goed en dat mogen we van iedereen vragen. Wanneer echter iemand 113MG (of GB) verbruikt voor 400 euro terwijl hij voor een paar tientjes of minder hetzlefde had mogen genieten, dan zou het niemand, en dus ook een telco niet, misstaan wanneer ze je gewoon de optie bieden met terugwerkende kracht een databundel te nemen. In dit geval was ricky waarschijnlijk dolblij en had hij (?) hier waarschijnlijk geschreven hoe fijn he tis bij Telfort te zijn.

Ik snap niet dat die telco's niet gewoon iets slimmer omgaan met de kansen die geboden worden....

Ik vind het fijn dat je actie onderneemt Ricky!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vodafone rekening.. bengt Vodafone 21 07-01-13 08:35
internet rekening sa-jaws Odido (T-Mobile) 0 22-02-10 16:32
Telfort wordt Netwerk KPN, lijn Telfort. Soms reset de verbinding zich. Dychmann KPN 5 29-12-09 20:02
iTunes Rekening Stefaanxd Archief 3 11-08-08 11:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:18.