iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   Rekening Telfort: Ricky99 vecht terug (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/17577-rekening-telfort-ricky99-vecht-terug.html)

Ricky99 28-07-08 10:25

Rekening Telfort: Ricky99 vecht terug
 
Whaaaa.... Ik kreeg ook vandaag me rekening van Telfort. 648,24 euro voor 112.953 MB terwijl ik me Edge uit heb staan.

truckdiver 28-07-08 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ricky99 (Bericht 154631)
Whaaaa.... Ik kreeg ook vandaag me rekening van Telfort. 648,24 euro voor 112.953 MB terwijl ik me Edge uit heb staan.

toch niemand anders met je iphone aan het spelen geweest?
ik laat altijd de laatste letters bij mijn instellingen eraf als ik geen internet nodig heb,ben je 100% zeker dat er geen verbinding gemaakt kan worden

Ricky99 28-07-08 11:37

Nee , ik heb zelf een paar keer alleen me post opgehaald. Maar hoe dan ook, ik ben gewoon de sjaak!
Ik heb net gebeld met telford en de vrouw van de klantenservice zei dat ik mischien ben vergeten om hem uit te zetten. Ik kon bij haar voor 10 euro een abonnement afsluiten voor onbeperkt internet maar ik heb bedankt en me abonnement gelijk opgezegt na 6 jaar. Ik betaal gewoon maar voor mij kan Telford aan het gas!

Paz 28-07-08 14:05

Ik heb dus wel een abb van Telfort, via internet van 7 euro, voor onbeperkt internet. In combinatie met "roaming" uitgezet geniet ik hier al ruim een half jaar van. Vooral het standaard uitstaan van "roaming" werkt erg zorgeloos. Op straat GPRS en thuis standaard op Wi-Fi. Ik ben iig erg tevreden en heb geen bijzondere rekeningen gehad van telfort.
@Ricky en anderen: Missschien even goed checken wat er eventueel bij JEZELF fout is gegaan. Dit is toch ook mogelijk????
Misschien werkt de edge app niet goed,check eens op het forum:
https://forum.iculture.nl/f18/i...lukt-niet.html
https://forum.iculture.nl/f14/i...-iphone-3.html
Mischien dan toch zo'n abbo(Telfort, t-Mobile etc) aanschaffen en "roaming" uitzetten(voor als je naar het buitenland gaat)?
Vergeet niet: Geef een ander pas de schuld als je 100% zeker weet dat het niet aan jezelf(bewust of ONBEWUST) kan liggen!!!

Ga dus niet meteen op me schelden maar check de links ff, want je kunt ook gewoon pech hebben en daar heeft Telfort natuurlijk niets mee te maken.

Ricky99 28-07-08 14:29

Hoi Paz,

Waarom zou ik op je moeten schelden?

Ik zeg ook niet dat het de schuld is van telfort, IK zal dat ding wel aan hebben laten staan. Ik ben overigens door Telfort keurig netjes te word gestaan en ik heb hun ook netjes om uitleg gekregen. Schelden berijk je niks mee in het leven heb ik geleerd.

Ik vind het alleen jammer van Telfort dat ze gewoon woeker prijzen rekenen terwijl je een abonementje al voor 7 euro kan hebben per jaar wat je zelf zegt! Ik heb nu betaald gelijk voor 100 jaar,reken maar uit:confused:
Dus proviteren ze van mensen bij mijn weten die geen abonementje hebben en die dit niet weten.

Nu kan ik dat bedrag wel lijden, geen probleem maar er zijn zat mensen die door deze grappen heel zwaar in de problemen kunnen komen.

Ik heb dus gewoon uit princiepe me abonnement opgezegt omdat ik vind dat dit soort praktijken niet voor mogen komen.
Ik heb zo eens op het net gekeken en heel veel mensen kampen met dit probleem,zo zag ik er 1 van 2100 euro aan internetkosten bij telfort in 1 maand!
Sorry, maar ik vind dit waardeloos van een provider om zulke bedragen te rekenen.

Ik heb nog nooit 1 klacht gehad over me rekeningen of over de service van Telfort maar ik betaal me 3 maanden opzegtermijn en ik ben weg daar!

cypher21 28-07-08 14:36

Oei, Dat is idd wel ***** zeg.

Ben alleen bang dat je geen andere gsm provider gaat vinden die het anders aanpakt. Ze zijn allemaal zo!

Paz 28-07-08 14:36

@ Ricky
HA, gelukkig er bestaan nog mensen die met kritiek om kunnen gaan op een forum, tof! Meestal word er meteen gescholden(vandaar de mods,lol)
Ik ben het idd met je eens dat ze belachelijke hoge prijzen vragen. Je zou nog contact op kunnen nemen met Kassa (tip voor anderen) om een gereduceerde rekening te krijgen want er worden wel eens wat gekke fouten gemaakt. Ik zou het zeker proberen!!

Heb je nog gebruik gemaakt van de links om te kijken wat er in het toestel eventueel fout ingesteld stond of een app die niet functioneerde??

Ben het trouwens met Cypher eens.

Succes!!
Paz

Ricky99 28-07-08 14:54

Hallo Paz,

Ja ik heb de linken bekeken en alles staat goed volgens mijn, me edge staat gewoon uit volgens bossPrefs.
Als ik me mail op ging halen schakelde ik in via dit,en was ik klaar zette ik het uit via Bossprefs. Naar mijn weten heb ik niks verkeerd gedaan en mischien is ie een keer aan blijven staan maar dit is gissen en niet te achterhalen.
Maar het leed is al geschied, laat dit een waarschuwing zijn voor ieder die geen internet abbonementje heb op ze Iphone.

Ik ga er zeer zeker melding van maken bij Kassa!

Bedankt voor de tips Paz!

Groetjes,

Ricky

LEMan 28-07-08 15:24

Ik heb dus hetzelfde meegemaakt, en ik had een rekening van 430 euro.

Nou had ik automatische incasso, dus ze schreven het zelf af. Dat bedrag heb ik terug gevorderd. En een brief geschreven. Na 2 weken werd ik (onder werktijd) gebeld over de brief, terwijl ik schriftelijk antwoord had gevraagd.

Maargoed, na een heftige gesprek kwam het erop neer dat ik(natuurlijk) fout zat. Ik beweerde van niet, want de instellingen staan niet op de telefoon! Dus waar haalt hij het dan vandaan(simkaart dus) Hier heb ik nooit om gevraagd. Dus hij kwam me tegemoet, moest 100 euro nog betalen. En ik heb daarna wel een internet bundel afgesloten. Wel opzich makkelijk om te hebben. En veilig ook! Want ik wil niet weer zo'n rekening. Hij waarschuwde me dus ook, dat als ik op vakantie ging moest ik het internet echt uit zetten. Omdat het dus flink geld kost.

Eigenlijk moet dit ook in Kassa behandeld worden want:

Ik kan voor 10 euro onbeperkt internetten(volgends Hi is 1000mb onbeperkt, maar ok) ik had 85Mb en was 430 euro kwijt. Ik zie echt geen reeel verband tussen de bedragen. Dus dat klopt nooit.

Ricky99 28-07-08 16:50

Ok, ik heb net weer gebeld met Telfort en de klantenservice is heel snel te pakken te krijgen, 1 minuut wachttijd! 2 hele aardige mensen aan de lijn gehad en de laatste persoon was van de afdeling Incasso.
Deze heeft uitstel van betaling gegeven(waar ik niet om vroeg overigens) en een officele klacht neergelegen. Daar krijg ik bericht over via de mail.

Ik wou eerst gewoon betalen maar achteraf gezien ga ik knokken hier voor en puur omdat dit soort woeker bedragen tegen te gaan en andere mensen te beschermen tegen dit soort fratsen.

Ik ben door mijn advocaat nog niet terug gebeld maar span zeer zeker een rechtzaak aan tegen Telford mits dit word opgelost!

Ik ben geen drinker maar er staat hier een fles Chives Rigal me aan te kijken.........:rolleyes:

Word vervolgd!

Proost,

Ricky

Nikooos 28-07-08 17:23

Modbreak:
Ik heb even een apart topic hiervoor aangemaakt. Zeker omdat dit wel interessant is voor andere gebruikers. Misschien ontketen je wel een revolutie tegen de woekerprijzen. Ik kon alleen geen betere titel verzinnen ;)


DaveyY 30-07-08 18:30

ik ben hier erg benieuwd naar leuke titel trouwens ^^ ga dit zeker volgen
(mn pa had een rekening van 500 euro omdat die slimmert ook gprs aan had staan :P )

MCNO 30-07-08 22:25

Ricky99, in je Iphone kan je toch zien hoeveel data je hebt gebruikt??

Probeer met je "oude" EDGE settingen eens een internet pagina te openen, bij mij doet ie dan gewoon helemaal niks: pagina kan niet worden geopend.

Gelukkig heb ik een zakelijk abbo :)

Ricky99 31-07-08 00:16

Volgens Telfort heb ik 112.953 MB gebruikt wat heel veel is volgens hun.

Nadat eergister een klacht is ingedient bij de klantenservice om mee te beginnen kreeg ik een brief.

Geachte Hr. .....

Gebruiker blijft ten alle tijde verantwoordelijk voor zijn simkaart.

Mvg,
Mohammed

Klantenservice Telfort

:D

nomad 31-07-08 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ricky99 (Bericht 156850)
Volgens Telfort heb ik 112.953 MB gebruikt wat heel veel is volgens hun.

:D

113 MB is niet veel. Ik neem aan dat je het niet over 113 GB hebt :eek:

forum.bericht 31-07-08 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ricky99 (Bericht 154944)
Ik wou eerst gewoon betalen maar achteraf gezien ga ik knokken hier voor en puur omdat dit soort woeker bedragen tegen te gaan en andere mensen te beschermen tegen dit soort fratsen.
Ik ben door mijn advocaat nog niet terug gebeld maar span zeer zeker een rechtzaak aan tegen Telford mits dit word opgelost!

Sorry hoor maar jij (en gelijken) maken zich wel erg makkelijk van de eigen verantwoordelijkheid af.

Er is geen enkele reden om te praten over "woekerprijzen" (hooguit erg hoge tarieven) want je kunt voor minder dan 3 pilsjes/maand eenpraktisch ongelimiteerde Internet toegang krijgen!

Het is jouw vrije keuze geweest dat je daar geen gebruik van hebt gemaakt.


TIP: vraag eerst eens aan die advocaat wat hij per uur rekent en denk niet dat het met 10 uurtjes is opgelost. Ik vrees dat de Telfort rekening een fractie zal zijn dan die van een advocaat.

postbus31 31-07-08 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht (Bericht 156950)
Sorry hoor maar jij (en gelijken) maken zich wel erg makkelijk van de eigen verantwoordelijkheid af.

......


Daar heb je wel een punt(je) maar het zou een Telco sieren als ze je een SMS waarschuwing zouden sturen, met melding dat je de afgelopen 24 uur ... kb hebt verbruikt, en dat dit extra gefactureerd gaat worden.

Als je toestel dan toch ongewild aan het verbinding maken is, heb je tenminste de tijd om e.e.a. uit te zoeken voordat de rekening enorm oploopt.

forum.bericht 31-07-08 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 (Bericht 156963)
het zou een Telco sieren als ze je een SMS waarschuwing zouden sturen, met melding dat je de afgelopen 24 uur ... kb hebt verbruikt, en dat dit extra gefactureerd gaat worden..

Inderdaad.

marcoryn 31-07-08 14:08

Ik vind persoonlijk in dit soort gevallen dat een telco kan zien dat hier niet sprake is van opzet..kom op..wie zet zijn internet aan voor een paar honderd euro terwijl hij/zij weet dat er geen onbeperkt internet abbo aanwezig is!!
Blijft voor mij nog de vraag hoeveel kosten zo n telco DAADWERKELIJK maakt. En daarmee bedoel ik dat de honderden euro's kosten echt niet in verhouding staan.
Concluderend dat een telco in uitzonderlijke gevallen a la het topic van LEman hierboven best met een dergelijke eenmalige oplossing kan komen.
Anyone disagree?

forum.bericht 31-07-08 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcoryn (Bericht 157298)
Ik vind persoonlijk in dit soort gevallen dat een telco kan zien dat hier niet sprake is van opzet..kom op..wie zet zijn internet aan voor een paar honderd euro terwijl hij/zij weet dat er geen onbeperkt internet abbo aanwezig is!!
Blijft voor mij nog de vraag hoeveel kosten zo n telco DAADWERKELIJK maakt. En daarmee bedoel ik dat de honderden euro's kosten echt niet in verhouding staan.
Concluderend dat een telco in uitzonderlijke gevallen a la het topic van LEman hierboven best met een dergelijke eenmalige oplossing kan komen.
Anyone disagree?

Disagree want de verantwoordelijkheid ligt bij de gebruiker. Volgens jouw redenatie moet een provider (denk ook eens aan andere gebieden) opdraaien voor de blunders van z'n klanten.

Discussie of het tarief wel/niet te hoog is heeft hier niets mee te maken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:44.