//

Rekening Telfort: Ricky99 vecht terug

Rekening Telfort: Ricky99 vecht terug discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Whaaaa.... Ik kreeg ook vandaag me rekening van Telfort. 648,24 euro voor 112.953 MB terwijl ik me Edge uit heb staan....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-07-08, 10:25
Ricky99 Ricky99 is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 7
Standaard Rekening Telfort: Ricky99 vecht terug

Whaaaa.... Ik kreeg ook vandaag me rekening van Telfort. 648,24 euro voor 112.953 MB terwijl ik me Edge uit heb staan.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-07-08, 10:31
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ricky99 Bekijk bericht
Whaaaa.... Ik kreeg ook vandaag me rekening van Telfort. 648,24 euro voor 112.953 MB terwijl ik me Edge uit heb staan.
toch niemand anders met je iphone aan het spelen geweest?
ik laat altijd de laatste letters bij mijn instellingen eraf als ik geen internet nodig heb,ben je 100% zeker dat er geen verbinding gemaakt kan worden
__________________
at your service
  #3  
Oud 28-07-08, 11:37
Ricky99 Ricky99 is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 7
Standaard

Nee , ik heb zelf een paar keer alleen me post opgehaald. Maar hoe dan ook, ik ben gewoon de sjaak!
Ik heb net gebeld met telford en de vrouw van de klantenservice zei dat ik mischien ben vergeten om hem uit te zetten. Ik kon bij haar voor 10 euro een abonnement afsluiten voor onbeperkt internet maar ik heb bedankt en me abonnement gelijk opgezegt na 6 jaar. Ik betaal gewoon maar voor mij kan Telford aan het gas!
  #4  
Oud 28-07-08, 14:05
Paz Paz is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 246
Standaard

Ik heb dus wel een abb van Telfort, via internet van 7 euro, voor onbeperkt internet. In combinatie met "roaming" uitgezet geniet ik hier al ruim een half jaar van. Vooral het standaard uitstaan van "roaming" werkt erg zorgeloos. Op straat GPRS en thuis standaard op Wi-Fi. Ik ben iig erg tevreden en heb geen bijzondere rekeningen gehad van telfort.
@Ricky en anderen: Missschien even goed checken wat er eventueel bij JEZELF fout is gegaan. Dit is toch ook mogelijk????
Misschien werkt de edge app niet goed,check eens op het forum:
https://forum.iculture.nl/f18/i...lukt-niet.html
https://forum.iculture.nl/f14/i...-iphone-3.html
Mischien dan toch zo'n abbo(Telfort, t-Mobile etc) aanschaffen en "roaming" uitzetten(voor als je naar het buitenland gaat)?
Vergeet niet: Geef een ander pas de schuld als je 100% zeker weet dat het niet aan jezelf(bewust of ONBEWUST) kan liggen!!!

Ga dus niet meteen op me schelden maar check de links ff, want je kunt ook gewoon pech hebben en daar heeft Telfort natuurlijk niets mee te maken.
  #5  
Oud 28-07-08, 14:29
Ricky99 Ricky99 is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 7
Standaard

Hoi Paz,

Waarom zou ik op je moeten schelden?

Ik zeg ook niet dat het de schuld is van telfort, IK zal dat ding wel aan hebben laten staan. Ik ben overigens door Telfort keurig netjes te word gestaan en ik heb hun ook netjes om uitleg gekregen. Schelden berijk je niks mee in het leven heb ik geleerd.

Ik vind het alleen jammer van Telfort dat ze gewoon woeker prijzen rekenen terwijl je een abonementje al voor 7 euro kan hebben per jaar wat je zelf zegt! Ik heb nu betaald gelijk voor 100 jaar,reken maar uit
Dus proviteren ze van mensen bij mijn weten die geen abonementje hebben en die dit niet weten.

Nu kan ik dat bedrag wel lijden, geen probleem maar er zijn zat mensen die door deze grappen heel zwaar in de problemen kunnen komen.

Ik heb dus gewoon uit princiepe me abonnement opgezegt omdat ik vind dat dit soort praktijken niet voor mogen komen.
Ik heb zo eens op het net gekeken en heel veel mensen kampen met dit probleem,zo zag ik er 1 van 2100 euro aan internetkosten bij telfort in 1 maand!
Sorry, maar ik vind dit waardeloos van een provider om zulke bedragen te rekenen.

Ik heb nog nooit 1 klacht gehad over me rekeningen of over de service van Telfort maar ik betaal me 3 maanden opzegtermijn en ik ben weg daar!
  #6  
Oud 28-07-08, 14:36
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Oei, Dat is idd wel ***** zeg.

Ben alleen bang dat je geen andere gsm provider gaat vinden die het anders aanpakt. Ze zijn allemaal zo!
  #7  
Oud 28-07-08, 14:36
Paz Paz is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 246
Standaard

@ Ricky
HA, gelukkig er bestaan nog mensen die met kritiek om kunnen gaan op een forum, tof! Meestal word er meteen gescholden(vandaar de mods,lol)
Ik ben het idd met je eens dat ze belachelijke hoge prijzen vragen. Je zou nog contact op kunnen nemen met Kassa (tip voor anderen) om een gereduceerde rekening te krijgen want er worden wel eens wat gekke fouten gemaakt. Ik zou het zeker proberen!!

Heb je nog gebruik gemaakt van de links om te kijken wat er in het toestel eventueel fout ingesteld stond of een app die niet functioneerde??

Ben het trouwens met Cypher eens.

Succes!!
Paz
  #8  
Oud 28-07-08, 14:54
Ricky99 Ricky99 is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 7
Standaard

Hallo Paz,

Ja ik heb de linken bekeken en alles staat goed volgens mijn, me edge staat gewoon uit volgens bossPrefs.
Als ik me mail op ging halen schakelde ik in via dit,en was ik klaar zette ik het uit via Bossprefs. Naar mijn weten heb ik niks verkeerd gedaan en mischien is ie een keer aan blijven staan maar dit is gissen en niet te achterhalen.
Maar het leed is al geschied, laat dit een waarschuwing zijn voor ieder die geen internet abbonementje heb op ze Iphone.

Ik ga er zeer zeker melding van maken bij Kassa!

Bedankt voor de tips Paz!

Groetjes,

Ricky
  #9  
Oud 28-07-08, 15:24
LEMan LEMan is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Almere
Berichten: 4
Standaard

Ik heb dus hetzelfde meegemaakt, en ik had een rekening van 430 euro.

Nou had ik automatische incasso, dus ze schreven het zelf af. Dat bedrag heb ik terug gevorderd. En een brief geschreven. Na 2 weken werd ik (onder werktijd) gebeld over de brief, terwijl ik schriftelijk antwoord had gevraagd.

Maargoed, na een heftige gesprek kwam het erop neer dat ik(natuurlijk) fout zat. Ik beweerde van niet, want de instellingen staan niet op de telefoon! Dus waar haalt hij het dan vandaan(simkaart dus) Hier heb ik nooit om gevraagd. Dus hij kwam me tegemoet, moest 100 euro nog betalen. En ik heb daarna wel een internet bundel afgesloten. Wel opzich makkelijk om te hebben. En veilig ook! Want ik wil niet weer zo'n rekening. Hij waarschuwde me dus ook, dat als ik op vakantie ging moest ik het internet echt uit zetten. Omdat het dus flink geld kost.

Eigenlijk moet dit ook in Kassa behandeld worden want:

Ik kan voor 10 euro onbeperkt internetten(volgends Hi is 1000mb onbeperkt, maar ok) ik had 85Mb en was 430 euro kwijt. Ik zie echt geen reeel verband tussen de bedragen. Dus dat klopt nooit.
  #10  
Oud 28-07-08, 16:50
Ricky99 Ricky99 is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 7
Standaard

Ok, ik heb net weer gebeld met Telfort en de klantenservice is heel snel te pakken te krijgen, 1 minuut wachttijd! 2 hele aardige mensen aan de lijn gehad en de laatste persoon was van de afdeling Incasso.
Deze heeft uitstel van betaling gegeven(waar ik niet om vroeg overigens) en een officele klacht neergelegen. Daar krijg ik bericht over via de mail.

Ik wou eerst gewoon betalen maar achteraf gezien ga ik knokken hier voor en puur omdat dit soort woeker bedragen tegen te gaan en andere mensen te beschermen tegen dit soort fratsen.

Ik ben door mijn advocaat nog niet terug gebeld maar span zeer zeker een rechtzaak aan tegen Telford mits dit word opgelost!

Ik ben geen drinker maar er staat hier een fles Chives Rigal me aan te kijken.........

Word vervolgd!

Proost,

Ricky
  #11  
Oud 28-07-08, 17:23
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Modbreak:
Ik heb even een apart topic hiervoor aangemaakt. Zeker omdat dit wel interessant is voor andere gebruikers. Misschien ontketen je wel een revolutie tegen de woekerprijzen. Ik kon alleen geen betere titel verzinnen

  #12  
Oud 30-07-08, 18:30
DaveyY DaveyY is offline
• iOS 2.2.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 228
Standaard

ik ben hier erg benieuwd naar leuke titel trouwens ^^ ga dit zeker volgen
(mn pa had een rekening van 500 euro omdat die slimmert ook gprs aan had staan )
  #13  
Oud 30-07-08, 22:25
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Ricky99, in je Iphone kan je toch zien hoeveel data je hebt gebruikt??

Probeer met je "oude" EDGE settingen eens een internet pagina te openen, bij mij doet ie dan gewoon helemaal niks: pagina kan niet worden geopend.

Gelukkig heb ik een zakelijk abbo
  #14  
Oud 31-07-08, 00:16
Ricky99 Ricky99 is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 7
Standaard

Volgens Telfort heb ik 112.953 MB gebruikt wat heel veel is volgens hun.

Nadat eergister een klacht is ingedient bij de klantenservice om mee te beginnen kreeg ik een brief.

Geachte Hr. .....

Gebruiker blijft ten alle tijde verantwoordelijk voor zijn simkaart.

Mvg,
Mohammed

Klantenservice Telfort

  #15  
Oud 31-07-08, 07:53
nomad nomad is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ricky99 Bekijk bericht
Volgens Telfort heb ik 112.953 MB gebruikt wat heel veel is volgens hun.

113 MB is niet veel. Ik neem aan dat je het niet over 113 GB hebt
  #16  
Oud 31-07-08, 08:07
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ricky99 Bekijk bericht
Ik wou eerst gewoon betalen maar achteraf gezien ga ik knokken hier voor en puur omdat dit soort woeker bedragen tegen te gaan en andere mensen te beschermen tegen dit soort fratsen.
Ik ben door mijn advocaat nog niet terug gebeld maar span zeer zeker een rechtzaak aan tegen Telford mits dit word opgelost!
Sorry hoor maar jij (en gelijken) maken zich wel erg makkelijk van de eigen verantwoordelijkheid af.

Er is geen enkele reden om te praten over "woekerprijzen" (hooguit erg hoge tarieven) want je kunt voor minder dan 3 pilsjes/maand eenpraktisch ongelimiteerde Internet toegang krijgen!

Het is jouw vrije keuze geweest dat je daar geen gebruik van hebt gemaakt.


TIP: vraag eerst eens aan die advocaat wat hij per uur rekent en denk niet dat het met 10 uurtjes is opgelost. Ik vrees dat de Telfort rekening een fractie zal zijn dan die van een advocaat.
  #17  
Oud 31-07-08, 08:33
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Stadskanaal
Berichten: 122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Sorry hoor maar jij (en gelijken) maken zich wel erg makkelijk van de eigen verantwoordelijkheid af.

......

Daar heb je wel een punt(je) maar het zou een Telco sieren als ze je een SMS waarschuwing zouden sturen, met melding dat je de afgelopen 24 uur ... kb hebt verbruikt, en dat dit extra gefactureerd gaat worden.

Als je toestel dan toch ongewild aan het verbinding maken is, heb je tenminste de tijd om e.e.a. uit te zoeken voordat de rekening enorm oploopt.
__________________
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.
http://www.postbus31.com
  #18  
Oud 31-07-08, 13:46
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
het zou een Telco sieren als ze je een SMS waarschuwing zouden sturen, met melding dat je de afgelopen 24 uur ... kb hebt verbruikt, en dat dit extra gefactureerd gaat worden..
Inderdaad.
  #19  
Oud 31-07-08, 14:08
marcoryn's schermafbeelding
marcoryn marcoryn is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: LisseZH
Berichten: 565
Stuur een bericht via MSN naar marcoryn
Standaard

Ik vind persoonlijk in dit soort gevallen dat een telco kan zien dat hier niet sprake is van opzet..kom op..wie zet zijn internet aan voor een paar honderd euro terwijl hij/zij weet dat er geen onbeperkt internet abbo aanwezig is!!
Blijft voor mij nog de vraag hoeveel kosten zo n telco DAADWERKELIJK maakt. En daarmee bedoel ik dat de honderden euro's kosten echt niet in verhouding staan.
Concluderend dat een telco in uitzonderlijke gevallen a la het topic van LEman hierboven best met een dergelijke eenmalige oplossing kan komen.
Anyone disagree?
__________________
iPhone 4 16GB, iPad2 16GB, iPod Shuffle, AppleTV2
  #20  
Oud 31-07-08, 17:35
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcoryn Bekijk bericht
Ik vind persoonlijk in dit soort gevallen dat een telco kan zien dat hier niet sprake is van opzet..kom op..wie zet zijn internet aan voor een paar honderd euro terwijl hij/zij weet dat er geen onbeperkt internet abbo aanwezig is!!
Blijft voor mij nog de vraag hoeveel kosten zo n telco DAADWERKELIJK maakt. En daarmee bedoel ik dat de honderden euro's kosten echt niet in verhouding staan.
Concluderend dat een telco in uitzonderlijke gevallen a la het topic van LEman hierboven best met een dergelijke eenmalige oplossing kan komen.
Anyone disagree?
Disagree want de verantwoordelijkheid ligt bij de gebruiker. Volgens jouw redenatie moet een provider (denk ook eens aan andere gebieden) opdraaien voor de blunders van z'n klanten.

Discussie of het tarief wel/niet te hoog is heeft hier niets mee te maken.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vodafone rekening.. bengt Vodafone 21 07-01-13 08:35
internet rekening sa-jaws Odido (T-Mobile) 0 22-02-10 16:32
Telfort wordt Netwerk KPN, lijn Telfort. Soms reset de verbinding zich. Dychmann KPN 5 29-12-09 20:02
iTunes Rekening Stefaanxd Archief 3 11-08-08 11:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:36.