//

Telfort GPRS Probleem

Telfort GPRS Probleem discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door tossewaarde Thanks!!! Ik heb hem gelijk op mn domein gezet zodat iedereen dit kan proberen. De bestanden zijn hier te vinden: ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #201  
Oud 04-08-08, 21:01
iVin's schermafbeelding
iVin iVin is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 16
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tossewaarde Bekijk bericht
Thanks!!! Ik heb hem gelijk op mn domein gezet zodat iedereen dit kan proberen.

De bestanden zijn hier te vinden:
http://tossewaarde.nl/Kicker.zip (aangepaste versie dnsip.txt is al aangepast)
http://tossewaarde.nl/moz-screenshot-3.jpg (screenshot voor meer info)

Nogmaals bedankt iVin!

Top, jij ook bedankt Tossewaarde!!!
Succes iedereen
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #202  
Oud 04-08-08, 21:04
paalpizzle paalpizzle is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 114
Standaard

Werkt het op 2.0?
  #203  
Oud 04-08-08, 21:09
pieter68's schermafbeelding
pieter68 pieter68 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Zaandam
Berichten: 34
Stuur een bericht via ICQ naar pieter68 Stuur een bericht via MSN naar pieter68 Stuur een bericht via Yahoo naar pieter68
Standaard

Net ook maar eens voor de tweede keer gebeld. De gebruikelijke 48 uur zijn bij mij nu op vijf werkdagen gezet(!) Ik heb gevraagd of ik nog schadeloos gesteld word. Daarover worden pas uitspraken gedaan als het probleem verholpen is kon zij mij vertellen. Ik heb gevraagd of er iets van deze storing op hun internet site gezet kon worden, maar weer helaas, nee mijnheer, dit is een technische dienst aangelegenheid, ik kan hier niets aan doen voor u.

Pfff... Het is dat het allemaal zo goedkoop is bij Telfort, maar met dit soort problemen wordt goedkoop dus duurkoop, dus is dit voorlopig mijn laatste abonnement bij Telfort. Ik ga nu maar een brief schrijven en Telfort in gebreke stellen. Kijken of ik dan in een redelijke tijd van mijn abonnement af kan.

Pfff...
  #204  
Oud 04-08-08, 21:09
paalpizzle paalpizzle is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 114
Standaard

Bij werkt het iig niet, of nog niet...

Laatst gewijzigd door paalpizzle; 04-08-08 om 21:15.
  #205  
Oud 04-08-08, 21:27
Knidreeg Knidreeg is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 74
Stuur een bericht via MSN naar Knidreeg
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tossewaarde Bekijk bericht
Thanks!!! Ik heb hem gelijk op mn domein gezet zodat iedereen dit kan proberen.

De bestanden zijn hier te vinden:
http://tossewaarde.nl/Kicker.zip (aangepaste versie dnsip.txt is al aangepast)
http://tossewaarde.nl/moz-screenshot-3.jpg (screenshot voor meer info)

Nogmaals bedankt iVin!
En heb je het zelf al geprobeerd op firmware 2.0? Werkt het ?
  #206  
Oud 04-08-08, 21:30
Chrizzz Chrizzz is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 25
Standaard

Is deze oplossing niet iets wat je in de PWNAGE tool kan pre-configureren?
  #207  
Oud 04-08-08, 21:33
tossewaarde tossewaarde is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 46
Standaard

Ik heb het geprobeerd, maar het werkt niet bij mij, heb alles gedaan wat er stond, maar zie zelf geen verandering. Denk dat er gewacht moet worden voordat deze applicatie ook voor 2.0 gemaakt is en via installer beschikbaar.
  #208  
Oud 04-08-08, 21:44
tossewaarde tossewaarde is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 46
Standaard

trouwens, er is toch wel iets verandert. Na alle veranderingen heb ik helemaal geen GPRS meer. Alle gekopieerde bestanden verwijdert, herstart en dan heb ik wel weer GPRS (dus als ik rechtstreeks naar een IP surf). Ik denk dus dat het wel werkt op de 2.0 maar dat ik een fout heb gemaakt met de veranderingen.
  #209  
Oud 04-08-08, 21:47
Knidreeg Knidreeg is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 74
Stuur een bericht via MSN naar Knidreeg
Standaard

Hmm okee houd ons op de hoogte. Zou het theoretisch ook op eenzelfde manier te doen zijn op een 3G ?
  #210  
Oud 04-08-08, 22:50
bytedust bytedust is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 104
Standaard

Mijn iphone 2G met 2,0 en dit zgn Kicker tooltje werkt niet helaas.
Ik heb vanalles geprobeerd. Alles op 755 permissie gezet, ip adressen in dnsip.txt onder elkaar i.p.v. naast elkaar... niks mag werken...
  #211  
Oud 04-08-08, 23:04
Suffocation Suffocation is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bytedust Bekijk bericht
Mijn iphone 2G met 2,0 en dit zgn Kicker tooltje werkt niet helaas.
Ik heb vanalles geprobeerd. Alles op 755 permissie gezet, ip adressen in dnsip.txt onder elkaar i.p.v. naast elkaar... niks mag werken...

Ik denk ook niet dat het zo gaat werken. Heb zelf geen 3G , maar meen dat daar geen kicker directory op staat. Dan herkent het OS van de phone het ook niet. Op de 1G staat wel zo'n folder en zijn dus modificaties gemaakt. Zomaar erbij zetten lost niet veel op denk ...

Ik ben vandaag bezig geweest om een standaard package te maken met de ip adress voorgeconfigureerd, maar na testen gaat er toch iets mis. Alle bestanden staan er, maar er gaat denk ik iets mis met de permissies op de bestanden die ik aanpas. Ik zit op windows, en mogelijk moet je de zip aanpassen op UNIX, MacOS.
Ik heb de ontwikkelaar gemailt, mogelijk kan hij helpen om een Telfort DNS fix package te maken. Zijn we voor nu geholpen in ieder geval.

Als iemand verstand heeft van packages hoor ik dat graag.
  #212  
Oud 05-08-08, 00:34
storm76's schermafbeelding
storm76 storm76 is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Chrome OS
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Brabant
Berichten: 18
Standaard

Hoi,

Ik heb ook een iphone en ik kan ook niet meer op internet, maar ik ben niet zo handig met dat tooltje dat hierop staat, kan iemand me helpen.
Ik zal het wel helemaal verkeerd hebben gedaan ben ik bang...

Allereerst heb ik in mijn installer die EDGE/GPRS DNS fix geïnstalleerd. Ik heb filmware 1.1.4

Daarna heb ik geprobeerd om de tool van tossewaarde op mijn iPhone te zetten, maar mijn safari wilde dit niet downloaden. Toen heb ik het op mijn pc gezet en ik wil het naar mijn iphone zetten, maar hoe doe ik dat?

Kan iemand me misschien stap voor stap zonder moeilijke termen uitleggen wat ik moet doen? Ik zou je echt dankbaar zijn!!!

Groetjes van Willemijn
  #213  
Oud 05-08-08, 00:40
Suffocation Suffocation is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door storm76 Bekijk bericht
Hoi,


Allereerst heb ik in mijn installer die EDGE/GPRS DNS fix geïnstalleerd. Ik heb filmware 1.1.4

Daarna heb ik geprobeerd om de tool van tossewaarde op mijn iPhone te zetten, maar mijn safari wilde dit niet downloaden. Toen heb ik het op mijn pc gezet en ik wil het naar mijn iphone zetten, maar hoe doe ik dat?

Kan iemand me misschien stap voor stap zonder moeilijke termen uitleggen wat ik moet doen? Ik zou je echt dankbaar zijn!!!

Groetjes van Willemijn
Je bent al halverweg. Als je de fix hebt geinstalleerd via de intaller heb je de tool van tossewaarde niet meer nodig. Dat was een poging voor mensen die een G3 hebben.
Je moet nu Winscp downloaden om een sftp verbinding op te zetten naar je iphone. Laat je iphone online gaan via je draadloos netwerk. Zoek het ip adres op (via tool BOSSpref, of instellingen) en login met user id: root en wachtwoord alpine.

Je moet dan naar de folder /System/Library/SystemConfiguration/Kicker.bundle/

gaan.
In die folder pas je het bestand dnsip.txt aan met de ip adressen 195.99.65.220 en 195.99.66.220.

Afsluiten en je iphone herstarten....home en reset button ingedrukt houden totdat er een apple icoon verschijnt.

suc6
  #214  
Oud 05-08-08, 01:00
storm76's schermafbeelding
storm76 storm76 is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Chrome OS
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Brabant
Berichten: 18
Standaard

Hoi, thnx voor je snelle antwoord, het is gelukt!!!!
Ik ben even flink aan het zoeken geweest, maar ik kan weer op internet!!
Jippieee!

Wel nog 1 vraagje, moet ik in de toekomst nog iets veranderen omdat ik het 1 en ander heb veranderd met die ip-adressen enzo? Of is dat nu nog niet bekend?

Laatst gewijzigd door storm76; 05-08-08 om 01:31.
  #215  
Oud 05-08-08, 01:50
Bluescotch Bluescotch is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suffocation Bekijk bericht
Ik denk ook niet dat het zo gaat werken. Heb zelf geen 3G , maar meen dat daar geen kicker directory op staat. Dan herkent het OS van de phone het ook niet. Op de 1G staat wel zo'n folder en zijn dus modificaties gemaakt. Zomaar erbij zetten lost niet veel op denk ...

Ik ben vandaag bezig geweest om een standaard package te maken met de ip adress voorgeconfigureerd, maar na testen gaat er toch iets mis. Alle bestanden staan er, maar er gaat denk ik iets mis met de permissies op de bestanden die ik aanpas. Ik zit op windows, en mogelijk moet je de zip aanpassen op UNIX, MacOS.
Ik heb de ontwikkelaar gemailt, mogelijk kan hij helpen om een Telfort DNS fix package te maken. Zijn we voor nu geholpen in ieder geval.

Als iemand verstand heeft van packages hoor ik dat graag.
Denk wel het belangrijk is een onderscheid te maken tussen de firmware in eerste instantie ipv. 1/2g of 3g. De 2.0 firmware is compleet anders en de configuratie gaat voor zover ik weet ook niet meer via de eerder genoemde directory/file. ik heb een 1g phone met 2.0 firmware en ook ik kan de directories/files niet vinden.


Verder heb ik geprobeerd de edge prefs te veranderen door daar een dns string bij in te voegen met in eerste instantie slechts een ip adres. Dit werkte niet (wat ik eigenlijk ook niet verwachte maar goed). Heb het andere ip ook gebruikt maar ook deze pakt ie niet.

Daarna DNS adressen geprobeerd van open DNS wat altijd werkt maar wederom geen succes. De phone wil de prefs niet laden en weet niet hoe ik het voor elkaar zou moeten krijgen. Als ik iets verander dan wordt alles gereset in het GUI (alles is leeg) maar als ik de prefs dan weer wil bewerken staan de gemodificeerde settings er nog wel in de file zelf. Bij een reboot of een respring wordt het bestand weer aangepast aan de GUI settings en aangezien deze elke keer bij modificeren leeg zijn schiet ik niets op.
  #216  
Oud 05-08-08, 10:22
maarten85 maarten85 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 40
Standaard

Zojuist weer een medewerker van telfort aan de tel gehad (tip voor snelle menukeuze op 0900 nummer: 1 - 2 - 2)

Ze kon me melden dat ze eraan werken en dat er sowieso een oplossing komt. Daarnaast zou er daarna gekeken worden naar een (financiële) tegemoetkoming. Laten we het hopen..
  #217  
Oud 05-08-08, 10:31
drc drc is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 15
Standaard

misschien domme opmerking, maar heeft iemand de FW-update (2.01) al geinstalleerd? Misschien dat dat uitkomst biedt? (Zit op mn werk, kan t nu niet zelf doen)
  #218  
Oud 05-08-08, 10:34
maarten85 maarten85 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drc Bekijk bericht
misschien domme opmerking, maar heeft iemand de FW-update (2.01) al geinstalleerd? Misschien dat dat uitkomst biedt? (Zit op mn werk, kan t nu niet zelf doen)
Dat kan pas voor mij als de nieuwe iphone dev tool uitkomt..anders is hij niet meer jailbreaked.
  #219  
Oud 05-08-08, 11:34
richardavalanche richardavalanche is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 29
Standaard bestand gekopieerd via Ibrick

Ik heb het bestand op de juiste plaats gezet (ibrick), ben ik dan klaar?

Het werkt nmlk nog niet......
  #220  
Oud 05-08-08, 12:00
tossewaarde tossewaarde is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door richardavalanche Bekijk bericht
Ik heb het bestand op de juiste plaats gezet (ibrick), ben ik dan klaar?

Het werkt nmlk nog niet......
Helaas werkt de methode niet voor een Iphone 2.0
Reageren

Labels
2.0 firmware, edge, gprs, internet, telfort



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen GPRS op Telfort iRtzy KPN 9 04-02-09 02:32
Deactiveren van gprs Telfort joop007 Archief 1 10-12-08 20:59
Telfort gprs werkt niet Arne2606 KPN 2 27-09-08 18:37
GPRS Telfort PimVB KPN 3 17-08-08 09:47
Telfort / Edge / GPRS / 1.1.4 lefrison Archief 1 05-05-08 23:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:50.