//

Telfort GPRS Probleem

Telfort GPRS Probleem discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Inmiddels wel alles werkend. Wat voor type sim gebruik je naast je eigen simkaart? Yessim of Turbo Sim. Bij APN instellingen kiezen voor internet/telfort/telfort Ja ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #281  
Oud 24-09-08, 19:43
roha1962 roha1962 is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: IJsselstein
Berichten: 15
Standaard

Inmiddels wel alles werkend. Wat voor type sim gebruik je naast je eigen simkaart? Yessim of Turbo Sim. Bij APN instellingen kiezen voor internet/telfort/telfort

Ja als je de kaart in je Iphone stopt... eerst even flight mode dan weer aan. G3/Dataroaming uitzetten en APN gegevens goed invullen. Iphone uit en aan zetten en vervolgens G3/Dataroaming aanzetten.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #282  
Oud 24-09-08, 21:33
Sportivo Sportivo is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 3
Standaard

Hallo Roha1962, bedankt dat je hebt gereageerd. Heb gedaan wat je mij vertelde, en heb nog steeds geen internet. Hij geeft de volgende melding aan: "Pagina openen niet mogelijk. Safaria kan de pagina niet openen omdat er geen internetverbinding actief is." Wat nu?
  #283  
Oud 25-09-08, 05:58
roha1962 roha1962 is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: IJsselstein
Berichten: 15
Standaard

Herstarten nadat je flight mode hebt aan gehad (ook 3g en dataroaming uit) Wachten tot de iphone weer is opgestart APN gegevens correct invullen en dan 3g en dataroaming weer aan.

Wat voor unlock kaartje gebruikje?
  #284  
Oud 25-09-08, 10:24
Sportivo Sportivo is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 3
Standaard

Hey Roha, werkt ook niet man!

unlockkaartje is Yessim
  #285  
Oud 25-09-08, 17:41
roha1962 roha1962 is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: IJsselstein
Berichten: 15
Standaard

Erg lastig misschien, zelf door schade en schande wijs geworden..., Maar waar heb je je Yessim besteld en heb je ook het kabel voor de usb verbinding (en eventueel aanpassen van gegevens) bij gekocht?

BIj mij werkt alles op dit moment nog tot tevredenheid. Even volhouden, heeft mij ook een aantal weken gekost en steeds geen respons van Telfort zelf.....
  #286  
Oud 20-10-08, 13:12
flipjevandejam flipjevandejam is offline
• iOS 3.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 41
Standaard

Ik ben er min of meer "achter gekomen" na veel uitproberen en pielen dat door de yessim/x-sim kaartjes de iPhone zelf niet echt meer controle lijkt te hebben over de (instellingen van de) dataconnecties bij een Telfort/KPN sim. Bij Vodafone is het bijv. een heel ander verhaal, maar goed.

Als ik de sim erin stop en alles goed zet met 3G/DR (data roaming) aan/aan, aan/uit, uit/aan, uit/uit wisseld nogal of hij uberhaupt de gsm-verbinding houdt of niet, maar dataverbindingen zelf opbouwen doet hij sowieso eigenlijk niet.

Nu heb ik een manier gevonden, namelijk door hem in een oudere Nokia 6600 te stoppen welke GPRS ondersteunt en daar het juiste profiel aan te maken en internet werkend te krijgen. Om vervolgens hem weer terug in de iPhone te stoppen, dan blijkt dat de GPRS verbinding iig wel werkt (met 3G/DR: uit/aan).

Nu ga ik straks proberen op dezelfde manier met een 3G telefoon de iPhone ook "in de 3G "val" te laten lopen", dus ik laat nog wel weten of dat wil lukken.

Data roaming moet sowieso aan, dit heeft volgens mij ook te maken met het feit dat Telfort min of meer "roamed" op het netwerk van KPN.
  #287  
Oud 20-10-08, 14:13
drc drc is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flipjevandejam Bekijk bericht

Data roaming moet sowieso aan, dit heeft volgens mij ook te maken met het feit dat Telfort min of meer "roamed" op het netwerk van KPN.
Denk het niet, want dan zou dit ook moeten gelden voor simlockvrije 3G's. Ik heb dataroaming gewoon uit staan, en prima verbinding via Telfort.
  #288  
Oud 20-10-08, 20:25
denzo denzo is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 2
Standaard

ik heb zelf een turbosim in mijn iphone 3g maar krijg het echt niet voor elkaar om er internet op te krijgen (behalve Wi-Fi dan). Met een T-mobile sim erin is er geen probleem en pakt de tel meteen de 3g verbinding op.

Ik heb de tel ook al een aantal keer aan en uit gezet met de vliegtuigmodus zoals er hier op de site staat vermeld maar helaas, geen internet....

wil nu overstappen naar een andere provider zoals t-mobile maar dan moet ik nog 3 maanden wachten, is er geen andere optie ontdekt?

Ik hoop dat iemand mij hier verder kan helpen.

alvast bedankt
  #289  
Oud 22-10-08, 13:58
tabbalieverd tabbalieverd is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 6
Standaard

@denzo
@flipjevandejam


Voor gebruikers die problemen hebben met 3G-internet en Telfort zal ik hieronder zetten wat bij mij en vermoedelijk bij jullie werkt.
Probleem lijkt te zitten in het feit dat de iPhone icm telfort-simkaart niet automatisch naar een mobiel datanetwerk lijkt te zoeken. Met de volgende stappen kun je dit hopelijk wel bewerkstelligen:

1. Reset je netwerk instellingen.
2. Zet EN houdt daarna 3G en dataroaming AAN.
3. Zet je Iphone uit, haal sim eruit en plaats in andere telefoon (A).
4. Als hij geen netwerk geeft, kies dan handmatig voor NL KPN (/Telfort)
5. Bel nu met een andere telefoon (B) je nummer, neem voor een paar seconde op met telefoon (A) (BELANGRIJKE STAP)
6. Haal je sim eruit (A) en plaats hem weer in je Iphone.
7. Zorg dat je buitenshuis bent met goed bereik en zet je Iphone aan, nu moet hij binnen enkele ogenblikken 3G pakken (3G teken zal verschijnen, of GPRS-teken in de vorm van het blauwe rondje als je geen 3G bereik hebt... 3G komt dan pas als je wel 3G bereik hebt).

LET OP:
Doordat de iPhone icm telfort niet automatisch een mobiel datanetwerk zoekt, moet je na het uitschakelen of uitvallen van je Iphone dit hoogstwaarschijnlijk steeds opnieuw doen…

Laat even weten of het bij jullie ook werkt.

Succes
  #290  
Oud 22-10-08, 15:28
flipjevandejam flipjevandejam is offline
• iOS 3.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 41
Standaard

Ik heb deze stappen zojuist doorlopen en dit maakt 0 verschil bij mij. Zodra ik de pincode ingevoerd heb, pakt hij wel NL KPN op, maar met 0 streepjes/bereik en totaal geen data verbinding (3G of GPRS).

Ik heb overigens als (B) telefoon wel een simpel GSM telefoontje gebruikt, zonder GPRS of 3G. Ik heb dus het idee dat daar nou juist het verschil in zit.

Het 3G bereik is hier overigens wel gewoon goed, mocht je dat je afvragen. Ik zit midden in de randstad.
  #291  
Oud 22-10-08, 16:22
srespronken srespronken is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 10
Standaard

ik heb zelf ook een Telfort Simkaart in mijn Iphone, maar ik heb geen probleem!
als je Iphone gejailbreakt is , zou ik dit proberen als ik jullie was!
ga naar installer (als je Wi-Fi hebt) .
dan naar Search , Typ dan telfort in . dan zie je Carier Bundle staan.
Installeer deze CarierBundle!
na de installatie geeft hij aan dat je hem opnieuw moet opstarten en de simkaart er uit moet halen .
Doe DIT!! anders werkt dit niet.
dit heeft mij nooit gefaald ! het werkt prima!
alleen moet je niet je 3G in schakelen , want Telfort ondersteund geen 3G functie.
Laat me even weten hoe het jullie is afgegaan!

En ohja! vergeet niet je dataroaming aan te zetten! dan moet hij het doen!

Groetjes
Spronken

Laatst gewijzigd door srespronken; 22-10-08 om 16:28. Reden: Dataroaming verhaal
  #292  
Oud 22-10-08, 18:16
Spooky Spooky is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 183
Standaard

Ik heb de telfort kaart in mijnoude G2 zitten en geen probleem met internet, uiteraard geen G3, enige probleem wat ik heb is dat ik geen MMS kan versturen met Swirly, krijg dan de melding "transient failure" ik vermoed dat dit met netwerk te maken heeft, op de telfort tarieven zie ik nergens de prijs voor een mms, dus ik vermoed dat zij dit niet ondersteunen (beetje vorige eeuw).
  #293  
Oud 23-10-08, 12:34
tabbalieverd tabbalieverd is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 6
Standaard

@flipjevandejam:

Ik vermoed dat je het bij het rechte eind hebt.. je moet hem in een telefoon met GPRS en/of 3G internet ondersteuning hebben. Hij moet de instellingen van mobiel datanetwerk zoeken in die andere telefoon.

Ik heb net getest in een oude tel die 3G niet ondersteund, waarna de truc idd niet werkt. Probeer het eens met een tel. die dat wel ondersteund en maak verbinding met internet.
  #294  
Oud 24-10-08, 20:25
whosnext whosnext is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Lelystad
Berichten: 166
Stuur een bericht via ICQ naar whosnext
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sportivo Bekijk bericht
Hallo Roha1962, bedankt dat je hebt gereageerd. Heb gedaan wat je mij vertelde, en heb nog steeds geen internet. Hij geeft de volgende melding aan: "Pagina openen niet mogelijk. Safaria kan de pagina niet openen omdat er geen internetverbinding actief is." Wat nu?
Als je Telfort(KPN) hebt moet je APN zijn internet geen userid en geen password anders krijg je DNS fouten en gaat het dus niet werken.
__________________
Iphone 4 / Iphone 4S / Ipad 2 zwart / Ipad 2 wit / 4 Airports / binnenkort Apple TV 3 nog op het lijstje... erbij
  #295  
Oud 27-10-08, 09:44
flipjevandejam flipjevandejam is offline
• iOS 3.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 41
Standaard

Ik heb inmiddels mijn simkaart ook in een 3G ondersteunende Nokia N82 gehad en daar pakte hij het 3G signaal meteen op, hierna weer in m'n iphone gestopt en vervolgens blijft hij bij het GPRS signaal :/.
  #296  
Oud 04-11-08, 23:42
HansWorst HansWorst is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 44
Standaard

En nog steeds krijg ik internet niet aan de praat. Gebruik een Turbosim kaartje.. Alles geprobeerd..

Belangrijkste voor mij is voorlopig even mijn mail. Heeft iemand die instellingen voor mij? Gmail bijv? Je moet cijfers doen ipv de server, maar ik zie die cijfers nergens?
  #297  
Oud 05-11-08, 12:29
S a n d e R S a n d e R is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 107
Standaard

ik kreeg deze procedure van Fresh van iFoneguide toen ik ook ineens problemen had met mobiel internet.

werkt voor de iFoneguide 3G sim iig prima!

Met de volgende procedure krijg je mobiel internet weer aan de praat:



1. Zet de taal van je iPhone naar Engels.

2. Zet het toetsenbord naar Engels en schakel het Nederlandse
uit.

3. Zet de regio op United States.

4. Ga naar settings-general-reset en selecteer Reset Network
settings.

5. Je iPhone start opnieuw op.

6. Ga nu naar settings-general-network en stel je mobiele
datainstellingen in.

7. Zet 3G en dataroaming aan. Je mag de landinstellingen en taal
weer terugzetten naar Nederlands.

8. Nu zou je internet moeten werken.
__________________
  #298  
Oud 05-11-08, 14:29
macbofh macbofh is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 20
Standaard

Bedankt Sander! Dit werkte bij mij.
  #299  
Oud 05-11-08, 18:31
HansWorst HansWorst is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 44
Standaard

Ain't working for me
  #300  
Oud 07-11-08, 19:36
atboz atboz is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 14
Standaard

ik weet niet of ik mijn probleem hier kan plaatsen

maar ik wil juist geen verbinding maken met internet
ik heb telfort, en hij vreet aan mijn abon kosten!!

weet iemand hoe ik internet van telefort/kpn kan uitzitten
Reageren

Labels
2.0 firmware, edge, gprs, internet, telfort



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen GPRS op Telfort iRtzy KPN 9 04-02-09 01:32
Deactiveren van gprs Telfort joop007 Archief 1 10-12-08 19:59
Telfort gprs werkt niet Arne2606 KPN 2 27-09-08 17:37
GPRS Telfort PimVB KPN 3 17-08-08 08:47
Telfort / Edge / GPRS / 1.1.4 lefrison Archief 1 05-05-08 22:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:46.