//

Telfort GPRS Probleem

Telfort GPRS Probleem discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb ook sinds de software-unlock totaal geen problemen meer en het bereik van het 3G signaal van KPN/Telfort is over het algemeen erg goed, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #321  
Oud 06-01-09, 12:14
flipjevandejam flipjevandejam is offline
• iOS 3.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 41
Standaard

Ik heb ook sinds de software-unlock totaal geen problemen meer en het bereik van het 3G signaal van KPN/Telfort is over het algemeen erg goed, naar het schijnt beter dan T-Mobile. Hiervoor hoef je het dus zeker niet te laten.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #322  
Oud 06-01-09, 15:31
macbofh macbofh is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 20
Standaard

Ik heb de laatste tijd geen problemen met telfort icm met mijn iPhone 3G en unlock-sim. Aangezien alles nu zo goed werkt overweeg ik zelfs om even te wachten met de software-unlock onder het motto:
"If it ain't broke, don't fix it"
  #323  
Oud 06-01-09, 18:46
Hatser Hatser is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 12
Standaard

Ik heb ook geen problemen met mijn 2G gehad (behalve de problemen van juli vorig jaar) en mijn 3G werkt nu ook fantastisch met Telfort.
  #324  
Oud 07-01-09, 19:08
roha1962 roha1962 is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: IJsselstein
Berichten: 15
Standaard

De laatste maanden geen problemen meer ondervonden en inmiddels met software unlock versie 0.96 ook geen enkele probleem. Iphone 3G werkt top ook internet etc. en meer streepjes in huis
  #325  
Oud 24-03-09, 10:35
iWimpie iWimpie is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 1
Standaard

Ik ben van plan ook een T-mobile abonnement aan te schaffen icm een iPhone. Echter heb ik nog een Telfort abonnement lopen wat ik de resterende tijd in de iPhone wil gaan gebruiken. Ik ben op internet al verschillende kaartjes tegengekomen die je samen met je simkaart in de iPhone kunt stoppen waardoor de simlock wordt omzeilt. Nu ik in dit forum een beetje heb kunnen lezen vraag ik mij af of ik dit wel moet doen.
Kan iemand mij vertellen of ik met zo'n extra kaartje (van www.stopsimlock.nl) gewoon mijn Telfort abonnement kan gebruiken in mijn iPhone. Ik heb een ook internet abonnement bij Telfort. Werken alle functies als internet meteen op de telefoon of moet ik het toestel ook nog 'jailbreaken'?
Ik ben namelijk een leek op dit gebied.
  #326  
Oud 30-03-09, 22:17
hekel aan telfort hekel aan telfort is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 1
Standaard

Hallo ,

Zoals mijn naam al zegt heb ik het echt gehad met Telfort. Ik heb de iphone 3g, met turbosim weliswaar en internet deed het gelukkig voor 1 week maar weer doet internet het niet meer. Ik heb van alles geprobeerd.

Kan iemand concreet uitleggen welke stappen je moet ondernemen om internet aan de praat te krijgen? Packages installeren op de iphone gaat mijn pet te boven, kan iemand uitleggen hoe je zoiets doet? zijn er geen andere manieren?

gr.
  #327  
Oud 29-04-09, 20:08
rutgergr rutgergr is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 2
Angry Geen internet en telefonie tegelijk met Telfort!

Hallo allen,

Ik ben sinds drie dagen overgestapt van T-mobile Sim Only naar Telfort Sim Only omdat ik met T-mobile gewoon 60% van de tijd zonder bereik zat!

De eerste dagen gingen voorspoedig. Ik had overal vol bereik dus was allang blij, totdat ik op het volgende probleem stuitte:

Als ik aan het internetten ben (en dat ben ik nogal vaak!) kan ik niet gebeld worden!! Mensen krijgen direct mijn voicemail en ik krijg vervolgens een smsje van de voicemail dienst dat ze mij niet te pakken hebben kunnen krijgen.

Met T-mobile had ik hier nooit problemen mee. Maar dit is echt onacceptabel. Telfort al gebeld en die vertelden mij (natuurlijk) vriendelijk dat ze geen support leveren op iPhone.

Ik heb gezocht in het forum maar kon het helaas niet vinden vandaar dat ik de vraag stel.

Heb een US iPhone 2G 16GB Jailbreak op Custom Firmware 2.2 (iPhoneClub).
Is er iemand met ervaring?

Mvg,

Rutger.
  #328  
Oud 30-04-09, 11:00
nheinemans nheinemans is offline
• iOS 10.0 beta
• 9.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 31
Standaard

Ik neem aan dat je een eerste iPhone hebt (GPRS)? Ik zit zelf ook bij Telfort en heb hier ook last van. De oorzaak is volgens mij de implementatie GPRS bij bij providers in NL. Normaal gesproken zou tijdens een GPRS sessie een signaleringskanaal opgezet worden, waardoor het netwerk je telefoon kan informeren als er een gesprek binnenkomt. Hiermee kan je telefoon de GPRS verbinding verbreken en het gesprek komt binnen. De GSM providers in NL hebben deze signalering nooit ingeregeld, waardoor je telefoon gewoon in gesprek is tijdens een GPRS sessie.

Jammer maar helaas, niks aan te doen, behalve een 3G kopen. En dan nog val je weleens terug naar GPRS en ben je dus in gesprek...

Gr, Nick
  #329  
Oud 07-05-09, 14:19
loeloesje loeloesje is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 14
Standaard

hi all,

ik heb ook problemen met internet via telfort. ik heb een iphone 3G en ik gebruik telfort. ik heb een extra kaartje in mijn toestel zitten zodat ie mijn toestel in de maling neemt en ik zie dus KPN in de netwerk hoek staan.

ik heb de topic doorgelezen maar ik kom er nog steeds niet uit! Help!

als ik ga naar instellingen, algemeen, netwerk, mobiel datanetwerk dan heb ik bij APN staan 'internet'. maar hij doet niets!
verder staat er nog bij netwerk, VPN. weet iemand wat dat is? moet ik daar iets invullen?
ik kom er echt niet uit, ik ben bij de telfort shop geweest maar die weten het ook niet! ik wordt er helemaal WRAAAAHHHH van!

thanks,
  #330  
Oud 07-05-09, 14:59
koois808 koois808 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 8
Standaard telfort internet abbo

Ik heb precies hetzelfde gehad, en heb de yellowsn0w unluck gedaan ipv met een extra kaartje. Sindsdien zijn alle problemen verdwenen.

Dus software unlocken die hap!



ow ja, ik heb niets bij apn staan, werkt prima
  #331  
Oud 11-05-09, 01:25
ninodevries ninodevries is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 7
Standaard

Ik heb afgelopen zaterdag mijn TurboSim van TurboSim.net - Unlock uw iPhone 3g, Blackberry, Samsung, Sony Ericcson, LG, Nokia en meer met de TurboSim! ontvangen en ik krijg GPRS/UMTS ook niet aan de praat. Ik heb net een verzoek ingedient bij de helpdesk van TurboSim met de volgende info;

Citaat:
Goedenavond,

Ik heb afgelopen zaterdag mijn TurboSim ontvangen en de stappen gevolgd om hem werkend te krijgen in mijn iPhone 3G. Inmiddels kan ik telefonie normaal gebruiken, echter krijg ik GPRS/UMTS niet aan de praat.

Dit werkt wel gewoon op elke andere telefoon waar ik mijn simkaart in stop (o.a. een Samsung i600 en een Nokia N95 geprobeerd).

Ook ben ik niet bereikbaar als ik de 3G optie op mijn iPhone aanzet, dan gaan telefoontjes gelijk door naar mijn voicemail. Wat kan ik nog proberen om UMTS werkend te krijgen?

Ik heb een iPhone 3G van T-Mobile met firmware 2.2.1, hij is gejailbreakt.

Alvast bedankt
Citaat:
Overigens krijg ik ook geen 3G/GPRS logo in beeld. Ik heb geprobeerd de APN instellingen in te voeren maar dit mocht niet baten.

ook heb ik de volgende dingen geprobeerd;

- EDGE/3G aan/uit zetten met BossPrefs
- Netwerk instellingen rest op de iPhone
- Netwerk instellingen ophalen dmv mijn gesimlockte Samsung i600, simlock vrije Nokia 6021 en simlock vrije Nokia N95
- Volledige restore van mn iPhone dmv iTunes
- Diverse APN instellingen
- Vliegtuigmodus aan/uit
- Dataroaming / 3G aan/uit en verschillende combinaties daarvan
- Plakbandje om de turbosim en de simkaart beter vast te zetten
- Na de netwerkinstellingen opgehaald te hebben op een andere telefoon even te bellen alvorens mijn SIM weer in mn iPhone te stoppen
- Carrierbundle ophalen met Cydia

Dit mocht allemaal niet baten.
Zodra ik een reactie krijg zal ik hem hier ook ff posten. Als iemand nog wat weet om te proberen; ik hoor het graag!
  #332  
Oud 11-05-09, 09:37
koois808 koois808 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 8
Standaard

waarom werken met de turbosim als je ook gewoon een software unlock kan doen met yellowsn0w? Bij mij werkte 3g/internet erg buggy met een unluck kaartje maar na yellowsnow zijn de problemen weg.
  #333  
Oud 11-05-09, 10:18
ninodevries ninodevries is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koois808 Bekijk bericht
waarom werken met de turbosim als je ook gewoon een software unlock kan doen met yellowsn0w? Bij mij werkte 3g/internet erg buggy met een unluck kaartje maar na yellowsnow zijn de problemen weg.
De telefoon werd geleverd met baseband 2.30.03, heb al geprobeerd de baseband te downgraden maar mn bootloader is niet de goede.

Mn iPhone heeft inmiddels besloten dat GPRS wel werkt, 3G krijg ik nogsteeds niet aan de praat, ben ook nogsteeds onbereikbaar als ik mijn telefoon op 3G zet.

Update: Net contact gehad met Telfort, werd doorverwezen naar iphonedokter.nl :s

Laatst gewijzigd door King1987; 11-05-09 om 19:56. Reden: Edit knop gebruiken aub
  #334  
Oud 12-05-09, 12:27
Tjippie111 Tjippie111 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 4
Standaard

Heb ook sinds deze week mobiel internet van Telfort, ik krijg het alleen niet goed ingesteld op mijn Iphone. Telfort zit op het netwerk van kpn, moet ik dan de telfort of kpn instellingen invoeren bij Mobiel Datanetwerk?

En moet ik vervolgens 3G aanzetten of Edge? Ik krijg bij Edge wel verbinding met iets maar de snelheid hiervan is 5kb/s dus dat lijkt me niet mijn mobiel internet.

Iemand een idee?
  #335  
Oud 12-05-09, 12:29
ninodevries ninodevries is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjippie111 Bekijk bericht
Heb ook sinds deze week mobiel internet van Telfort, ik krijg het alleen niet goed ingesteld op mijn Iphone. Telfort zit op het netwerk van kpn, moet ik dan de telfort of kpn instellingen invoeren bij Mobiel Datanetwerk?

En moet ik vervolgens 3G aanzetten of Edge? Ik krijg bij Edge wel verbinding met iets maar de snelheid hiervan is 5kb/s dus dat lijkt me niet mijn mobiel internet.

Iemand een idee?
Mobiel Netwerk kan je helemaal leeg laten, hij zou moeten werken met 3G aan maar dat krijg ik dus bij mij ook niet aan de praat.
  #336  
Oud 12-05-09, 12:32
Tjippie111 Tjippie111 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 4
Standaard

Oke, dan krijg ik wel een 3G logo te zien, maar internetten werkt niet meer. Jij hebt nu dus gewoon geen mobiel internet?
  #337  
Oud 12-05-09, 12:38
ninodevries ninodevries is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 7
Standaard

Oh ik krijg geeneens een 3G logo, is een compleet ander probleem. Probeer eens 'internet' bij APN bij mobiele instellingen op te geven?

Hoe heb je je iPhone simlock vrij gekregen als ik vragen mag?
  #338  
Oud 12-05-09, 12:41
Tjippie111 Tjippie111 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 4
Standaard

simlock vrijgekregen via yellowsnow, als ik Internet invul dan zijn dat dus de KPN instellingen, maar dan blijft het 3G logo staan, maar internetten lukt nog steeds niet...
  #339  
Oud 14-05-09, 14:32
ninodevries ninodevries is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 7
Standaard

Ik heb inmiddels contact met de gasten van TurboSim.net, zij hebben het probleem gemeld bij hun leverancier, die verwacht het op te lossen met de volgende update. Ze zeggen die update binnen 2 weken af te hebben maar TurboSim.net durft niks met zekerheid te zeggen. Ze willen ook niet zeggen hoe ze die update gaan uitrollen (ik ben bang dat ik mn kaartje mag gaan opsturen ).

edit; ik moet indd mn kaartje opsturen als die update de oplossing is.

Laatst gewijzigd door ninodevries; 14-05-09 om 15:20.
  #340  
Oud 14-05-09, 21:09
Tjippie111 Tjippie111 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 4
Standaard

Vraag me niet hoe, maar ik heb de boel werkend, zowel mijn snelle internet als Wi-Fi, want die viel eerst ook af en toe uit. Als ik internet wil zet ik uiteraartd gewoon Wi-Fi aan en als ik 3G wil zet ik zowel 3G als EDGE aan, met als instellingen INTERNET en TELFORT, TELFORT ....
Reageren

Labels
2.0 firmware, edge, gprs, internet, telfort



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen GPRS op Telfort iRtzy KPN 9 04-02-09 02:32
Deactiveren van gprs Telfort joop007 Archief 1 10-12-08 20:59
Telfort gprs werkt niet Arne2606 KPN 2 27-09-08 18:37
GPRS Telfort PimVB KPN 3 17-08-08 09:47
Telfort / Edge / GPRS / 1.1.4 lefrison Archief 1 05-05-08 23:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:00.