//

Telfort GPRS Probleem

Telfort GPRS Probleem discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door nheinemans Aangezien ik m'n iphone voornamelijk gebruik voor email, heb ik even de volgende workaround bedacht. Let op, dit is geheel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #121  
Oud 01-08-08, 15:13
marc2503 marc2503 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 3
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nheinemans Bekijk bericht
Aangezien ik m'n iphone voornamelijk gebruik voor email, heb ik even de volgende workaround bedacht. Let op, dit is geheel voor eigen risico. Je hebt een jailbroken iPhone nodig, welke voorzien is van de terminal applicatie of ssh toegang via Wi-Fi.

Op de command prompt voer je de volgende commando's uit:

su - (zodat je root wordt)
echo "81.23.230.89 smtp.telfortmail.nl" >> /etc/hosts
En datzelfde nogmaals met het IP adres en hostnaam van je pop3/imap mailserver voor inkomende mail.

Op deze manier kan je iphone deze adressen resolven, en werkt in ieder geval je mail weer. Ik heb ook meteen het IP adres van De grootste Apple iPhone website in Nederland / België | iPhone 3G > iPhoneclub.nl toegevoegd, want ik wil natuurlijk wel op de hoogte blijven
Een hele mooie workaround. Ik gebruik MobileMe voor mijn email, helaas is dat een stuk minder makkelijk te truuken
__________________
--Marc

Laatst gewijzigd door marc2503; 01-08-08 om 15:21.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #122  
Oud 01-08-08, 15:30
JoriSsz JoriSsz is offline
• iOS 1.1.4
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: rotterdam
Berichten: 35
Standaard

He mede telfort gedupeerde...

Dit staat onder het artikel op iPhoneclub...


Zo en STEMMEN MAAR… Hier wat artikelen waarop wij allen kunnen stemmen… Telfort wil vast niet dat iedereen weet, dat zij de iPhone gebruikers een oor aan naaien!!
STEM HIER
Telfort Naait klanten iPhone op Nujij.nl
Telfort Naait klanten Iphone op eKudos.nl
Kom mensen STEMMEN!! dit kan Telfort niet maken!




Ik neem aan dat iedereen even een stem achterlaat!!!

Dit kan Telfort niet zomaar flikken!! IK WIL GPRS!!!
  #123  
Oud 01-08-08, 15:39
Basil's schermafbeelding
Basil Basil is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: In Nederland
Berichten: 28
Standaard HOSTS

Kan je de HOSTS file niet gewoon vullen?

Met een browser de file copieeren en dan de betreffende entery's invullen?
  #124  
Oud 01-08-08, 15:42
kingster kingster is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Almere
Berichten: 142
Standaard

nog een leuke chat gehad:

* 14:39 Welkom op de live-chat van Telfort! Waarmee kan ik u helpen?
* 14:39 Ik:: Nieuw abbonnement iPhone
* 14:40 Telfort: En wat is uw vraag precies?
* 14:40 Ik:: Hoe werkt het nieuwe iphone abonnement?
* 14:41 Ik:: Mijn vriendin heeft bij jullie een iphone abonnement voor haar iphone
* 14:42 Ik:: maar ze zegt dat dat helemaal niet werkt
* 14:42 Ik:: nu wilde ik er ook een kopen
* 14:42 Telfort: Wat is het probleem bij haar?
* 14:42 Ik:: maar vroeg me af of het wel echt op de iphone werkt
* 14:42 Ik:: ze kan niet internetten
* 14:44 Telfort: Dan is er waarschijnlijk iets misgegaan
* 14:44 Ik:: hoe bedoelt u
* 14:47 Ik:: volgens haar informatie werkt het niet op de iphone
* 14:48 Ik:: de klantenservice had gezegd dat de iPhone niet ondersteund wordt
* 14:48 Ik:: maar op de site staat dat het voor de iPhone is
* 14:48 Ik:: dus ik begrijp het niet helemaal
* 14:50 Telfort: Ja, dat is meer een soort misleidend aanbieding
# 14:50 Ik:: hoe bedoelt u
# 14:54 Telfort: Ja, sorry voor het ongemak ik had veel mensen aan de lijn
# 14:55 Telfort: Mensen kijken naar iphone en hebben dan vaak niet in de gaten dat wij dus alleen een super sim only aanbieden met GPRS en UMTS systeem
# 14:56 Ik:: Ik begrijp wel dat ik er geen iPhone bij krijg, misschien moet u bovenstaande nog even terug lezen
# 14:56 Telfort: Nee, dat bedoelde ik niet. De super sim only werkt dus met een UMTS systeem voor om Surf & Mail te kunnen gebruiken
# 14:57 Telfort: En vandaar de storingen met de iPhone
# 14:57 Ik:: heeft telfort last van een storing dan?
# 14:58 Telfort: Ja, klopt
# 14:58 Ik:: maar dit is tijdelijk?
# 14:59 Ik:: en de helpdesk zegt dat de iPhone helemaal niet ondersteund wordt
# 14:59 Telfort: Daar kan ik niets over zeggen. Dat heeft meer met Apple te maken
# 15:00 Ik:: maar op de site staat dat het wel voor de iPhone is
# 15:01 Ik:: Kunt u misschien iets duidelijker zijn? Werkt het super-sim abonnement nou wel of niet op de iPhone
# 15:03 Telfort: Daar weten wij niets over momenteel. Wij verkopen de iPhone niet, dus kan ik u ook niet vertellen wanneer het gaat werken en of het gaat werken of niet.
# 15:04 Ik:: Maar begrijp ik nu goed dat Telfort een iPhone Super Sim abonnement verkoopt, maar niet kan garanderen dat het werkt?
# 15:06 Telfort: Ja klopt
# 15:07 Ik:: En als het niet werkt krijg ik dan mijn geld terug?
# 15:08 Telfort: Dat kunt u beter met de klantenservice over regelen, dat kan ik niet zo voor u regelen
# 15:09 Telfort: Als u verder niets relevants te melden hebt, graag een prettige dag verder
# 15:09 Chat gesloten door Telfort.
  #125  
Oud 01-08-08, 15:52
BaSsDruM BaSsDruM is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 37
Standaard

Het 'stalken' van diverse telfort medewerkers via chat en/of helpdesk (sorry, klantenservice) lijkt weinig uit te maken op dit moment, maar ik zou vooral willen verzoeken hiermee door te gaan. Als het niet op de normale manier opgelost kan worden, misschien worden ze dan in ieder geval helemaal gek van onze telefoontjes zodat er daardoor wat aan gedaan wordt!
  #126  
Oud 01-08-08, 16:02
kingster kingster is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Almere
Berichten: 142
Standaard

En de Telegraaf pagina hebben we ook inmiddels gehaald
IPhone-bezitters zonder internet - Digitaal - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [Digitaal]
  #127  
Oud 01-08-08, 16:19
bytedust bytedust is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 104
Standaard

...hier hetzelfde probleem met Telfort en GPRS.

Het valt me ook op dat op de website van Telfort > Mijn Telfort > Toestel en Simkaart > Mijn toestelgegevens, niet meer werkt...

SOAP-ERROR: Parsing WSDL: Couldn't load from 'http://172.28.8.36:16821/dmsgw/SubscriptionManagementBinding.wsdl'

Een paar dagen geleden was ik nog verrast toen mijn iphone automatisch herkent werd door Telfort. Nu werkt dit ook niet meer...
  #128  
Oud 01-08-08, 16:33
Noxic's schermafbeelding
Noxic Noxic is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 23
Standaard

En ik denken dat het aan mij lag.

Schandalig!
  #129  
Oud 01-08-08, 16:38
MP3-junky's schermafbeelding
MP3-junky MP3-junky is offline
• iOS 3.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 169
Standaard

Ook hier werkt het niet meer. ik eerst nog zelf wat met instellingen prutsen, todat ik dit topic tegenkwam..

Ook ik heb dus nu een nutteloze surf&mail bundel, was tevreden over telfort tot nu toe, maar als ze dit niet (snel) oplossen, moet ik toch weer terug naar T-mobile.
__________________
iPhone US 8GB - FW 3.0 (custom) - Telfort NL - Windows & Hackingtosh
  #130  
Oud 01-08-08, 16:39
rutgrrr rutgrrr is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 8
Standaard

heb even de ip truuk geprobeerd van nheinemans, en idd: Ik surf zonder probleem naar de telfort site op een iPhone 1G met GPRS. het is overduidelijk een DNS probleem dus, dat door TELFORT opgelost dient te worden!

Is het een idee dit ook bij webwereld.nl, dutchcowboys.nl en nu.nl te melden?

edit: excuus, ip truuk is van nheinemans...

Laatst gewijzigd door rutgrrr; 01-08-08 om 16:46. Reden: toevoeging
  #131  
Oud 01-08-08, 16:45
DaveyY DaveyY is offline
• iOS 2.2.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 228
Standaard

en ik denken dat het aan mij lag! telfort gebelt en krijg precies de zelfde antwoorden als jullie allemaal.. wat een *** zooi
  #132  
Oud 01-08-08, 17:09
maarten85 maarten85 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 40
Standaard

De medewerker van telfort die ik eerder vandaag aan de lijn had heeft mijn voicemail ingesproken.

Hij zegt dat zijn teamleider zegt dat ze het probleem inmiddels onderkennen, en dat het telfort het gaat oplossen. Alleen hoe lang gaat dit duren...das de vraag dus een beetje.
  #133  
Oud 01-08-08, 17:09
tonhaarmans tonhaarmans is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 137
Standaard

Ik heb zojuist mijn unlimited surf & mail abonnement bij Telfort maar opgezegd. Vanaf 1-11-2008 heb ik geen surf&mail abonnement meer bij Telfort. Toen ik het abonnement afsloot was de opzegtermijn nog 1 maand als ik me niet vergis.
  #134  
Oud 01-08-08, 17:16
bytedust bytedust is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 104
Standaard

"Mijn Toestel gegevens" onder "Mijn Telfort" (telfort website) werkt weer en Iphone wordt weer herkend... maar heeft helaas niks opgelost met GPRS...
  #135  
Oud 01-08-08, 18:36
Bartjezzz Bartjezzz is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 0
Stuur een bericht via ICQ naar Bartjezzz
Standaard

hey mensen. Heb een werkende oplossing voor het probleem, maar is wel een beetje technisch. Als je een vpn verbinding maakt over gprs, worden de dns instellingen van de vpn server gebruikt. Komende week maar via het werk internetten over gprs ;-)
  #136  
Oud 01-08-08, 18:58
alger alger is offline
• iOS 6.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Almere
Berichten: 26
Angry Nieuw nummer klantenservice Telfort

Telfort heeft sinds 14 juli een nieuw nummer voor de klantenservice tegen 30 cent per minuut.
Nu ons van het GPRS netwerkt bestolen en wij maar weer bellen met z'n allen voor 30 cent per minuut.
Worden we toch weer dubbel gepakt.
  #137  
Oud 01-08-08, 19:22
BaSsDruM BaSsDruM is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 37
Standaard

zo, zit hier in de snackbar op internet via gprs, via een bon tunnel! Als telfort het niet op kan lossen, verzinnen we met zijn allen zelf wel een tijdelijke oplossing
  #138  
Oud 01-08-08, 19:24
BaSsDruM BaSsDruM is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 37
Standaard

Euh vpn tunnel bedoel ik natuurlijk
  #139  
Oud 01-08-08, 19:31
rutgrrr rutgrrr is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 8
Standaard

Mobiele aanbieders werken allemaal hetzelde, je moet toch altijd dokken voor de "helpdesk". Dus daar kun je je druk over maken of je gaat creatief te werk

Het werkt misschien om de telfort online chat te bestoken met vragen. Officieel is deze voor sales, maar flink zeuren kan in elk geval het probleem duidelijk maken. Beleefd blijven is het motto, en to the point met je probleem. Vraag ook of ze er anders een aantekening van willen maken en die doorgeven aan de helpdesk of TD.

Een alternatief is bellen:

020-2002000, dan krijg je de receptie aan de lijn.Een serieuze toon en wilskracht in je stem helpen een boel, klagen niet. Dus gewoon zeggen:

Goedemiddag, met die en die, ik ben op zoek naar "Rob" van de TD Mobiel. Dat klinkt alsof je m elke dag belt
  #140  
Oud 01-08-08, 20:01
Dennisf Dennisf is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 131
Standaard

Ik heb ook eens gechat met telfort:

Uit onderstaande chat blijkt duidelijk dat klanten gelokt worden voor een supersim 500 abonnement welke niet compatibel is met de iPhone. Ook opvallend dat telfort geen iphone MEER in het assortiment heeft.. Hadden zie die dan wel.. pfff...

19:48 Welkom op de live-chat van Telfort! Waarmee kan ik u helpen?
19:48 Dennis: Jouw iPhone en onze supersim only
19:49 Dennis: Hallo, ik heb interesse in jouw iphone en supersim only, nu lees ik echter op de website van de telegraaf dat er een probleem is met de internetverbinding. Klopt dit?
19:49 Telfort: Op dit moment hebben wij de I-phone niet meer in ons assortiment
19:50 Dennis: Dat snap ik niet want op jullie homepage Telfort bieden jullie zelf de iphone i.c.m. supersim only aan. Ik hoef dus alleen maar een iphone in belgie te halen om dit te laten werken.
19:51 Telfort: de aanbieding die u bedoelt, is een aanbieding voor de sim only 500
19:52 Dennis: Ja dat klopt, in combinatie met een iphone zoals jullie zelf op de Telfort website adverteren. De vraag is. Werkt dit nu wel of niet? Ik lees nl in de telegraaf dat er een probleem is met jullie mobiel internet en de iPhone. Dus is het zinvol om dit te gaan bestellen?
19:54 Telfort: Wij van telfort hebben de i-phone niet meer in ons assortiment, en verder is er met ons mobiel internet geen probleem
19:55 Dennis: Dus ik kan gewoon een supersim abonnement afsluiten en dit gebruiken i.c.m. met een iPhone??
19:56 Telfort: dat klopt.
19:57 Dennis: Mooi en dan heb ik ook gewoon mobiel internet zoals aangegeven op de website?
19:58 Telfort: dat klopt, moet u wel in het menu aanvinken dat u mobiel internet op dat abonnement wilt.
Reageren

Labels
2.0 firmware, edge, gprs, internet, telfort



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen GPRS op Telfort iRtzy KPN 9 04-02-09 01:32
Deactiveren van gprs Telfort joop007 Archief 1 10-12-08 19:59
Telfort gprs werkt niet Arne2606 KPN 2 27-09-08 17:37
GPRS Telfort PimVB KPN 3 17-08-08 08:47
Telfort / Edge / GPRS / 1.1.4 lefrison Archief 1 05-05-08 22:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:37.