Telfort GPRS Probleem

Telfort GPRS Probleem discussie in KPN, Hi, Telfort, MTV Mobile forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb zonet de helpdesk ook nog maar eens gebeld om te klagen. Het verhaal uitgelegd. Ook doorgegeven dat ik gelezen had dat er instellingen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN, Hi, Telfort, MTV Mobile
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #141  
Oud 1 August 2008, 20:31
» iPhone 3GS 32GB (Zwart) [FW: 4.0]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 24 November 2007
Berichten: 131
Standaard

Ik heb zonet de helpdesk ook nog maar eens gebeld om te klagen.
Het verhaal uitgelegd. Ook doorgegeven dat ik gelezen had dat er instellingen veranderd waren.
Reactie: Dat klopt!! U moet vanaf nu bij APN internet opgeven en bij gebruikersnaam en wachtwoord Telfort.
Toen ik aangaf dat dat dus niet werkte heeft hij de klacht bij de technische dienst gemeld.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #142  
Oud 1 August 2008, 22:23
» Ik heb geen iPhone  
» MacOS X
 
Geregistreerd: 22 July 2008
Berichten: 7
Standaard

Via de OPTA kun je zoeken naar alle 0800-nummers van Telfort. Misschien vinden jullie hier een goedkopere optie tussen voor het melden van je klacht.
  #143  
Oud 1 August 2008, 23:16
» iPhone 3G 16GB (Wit) [FW: 3.0]  [Jailbreak: Ja]
» MacOS X
 
Geregistreerd: 20 July 2008
Locatie: Breda
Berichten: 68
Standaard

De mensen bij Telfort hebben 1 ding bijgeleerd: niet zoveel slap ouwehoeren en grofweg liegen...

Mijn telefoongesprek met de helpdesk was een stuk korter dan vele anderen hier op het forum hebben vermeld. Ik belde ook alleen maar om als 'geregistreerde klacht' te dienen, had geen hoop van Telfort wijzer te worden dan van dit forum....

- Ik heb een mobiel internet abonnement en die doet het sinds een paar dagen niet meer.
- T: dat ligt waarschijnlijk aan uw instellingen, wat is uw mobiele nummer?
- Dat lijkt me sterk, want ik heb toch echt niets aan mijn toestel veranderd
- T: wat voor toestel heeft u?
- een iPhone
- T: mobiel internet werkt momenteel niet op de iPhone. Ze zijn er mee bezig, u kunt niets anders doen dan wachten tot het opgelost is.
- en de dagen dat ik geen internet heb, die worden neem ik aan gecrediteerd?
- T: daarvoor kunt u inderdaad een verzoek indienen bij de klantenservice.

That's all...
De enige die er blij mee is, is mijn vrouw. Die heeft een nieuwe hobby: op het terras voor mijn neus met mijn afgedankte E61 haar mail checken....

Morgen de formulieren invullen en overstappen naar Vodafone...
  #144  
Oud 2 August 2008, 01:19
» iPhone NL 8GB [FW: 2.0]
» MacOS X
 
Geregistreerd: 9 March 2008
Berichten: 16
Standaard

Damn en ik maar denken dat het mij lag. Ook maar de klantenservice bellen dan kutzooi! Ik ga de dagen dat ik geen i-net heb gewoon in rekening brengen bij telfort.
  #145  
Oud 2 August 2008, 11:55
» iPhone US 8GB [FW: 2.0]
» MacOS X
 
Geregistreerd: 23 October 2007
Berichten: 5
Standaard

Helaas heb ik ook telfort en ik heb net dan ook maar even gebeld.
De mevrouw aan de andere kant kende het probleem en zei dat ze de iPhone niet ondersteunen. Waarom het niet werkte wist ze niet.

Als je een ip-adres invult werkt internet wel. Ik heb de vrouw het verhaal met de nummers en domeinnamen uitgelegd en volgens mij begreep ze het redelijk .

Ik heb haar ook gezegd dat ik niet blij ben met de gang van zaken omdat ik al bijna een week geen internet heb, en dit gewoon nodig heb. En dat ik het als een groot probleem zie als ik 2 jaar lang niet kan internetten op mijn iPhone.

Ze heeft er een klacht van gemaakt en er wordt contact met mij opgenomen.

Vooral bellen, maar dan naar:

0800 1707
  #146  
Oud 2 August 2008, 12:38
» iPhone US 8GB [FW: 1.1.1]
» MacOS X
 
Geregistreerd: 2 August 2008
Berichten: 12
Wink Telfort internet gezeur

Beste iPhoners,

Sinds september 2007 heb ik een iPhone 8GB, uit de VS en simlockvrij.
Het mooie ding draait onder 1.1.1, ik vond het niet nodig om een update te nemen. Sinds een week kan ook ik niet meer op het internet met mijn telefoon, voor die tijd is het probleemloos dagelijks gelukt, zonder dat ik daar zelfs ook maar een instelling voor hoefde aan te passen, het ging vanzelf.
Ik lees uit dit forum dat niet bij iedereen de internet problemen op hetzelfde moment begonnen zijn. Kan iemand de installer nog updaten? Enig idee of het aan het soort abonnement ligt dat ik gebruik?

Thanks, iPeg
  #147  
Oud 2 August 2008, 13:25
» iPhone 4S 16GB (Zwart) [FW: 6.1.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 32GB (Zwart) [FW: 6.1.2]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 21 January 2008
Berichten: 105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPeg Bekijk bericht
Beste iPhoners,
Enig idee of het aan het soort abonnement ligt dat ik gebruik?
Thanks, iPeg
Ligt niet aan het abonnement, mensen met een internet abo hebben dezelfde problemen.
  #148  
Oud 2 August 2008, 13:36
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 4.3.5]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 15 May 2008
Berichten: 137
Standaard

Ik had vorige week zaterdagmiddag al problemen. Email versturen ging niet en email ophalen toen nog wel. Maar websites bekijken gaf ook op dat moment al problemen.
  #149  
Oud 2 August 2008, 15:18
» iPhone 3GS 32GB (Wit) [FW: 5.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 1 Wi-Fi 32GB [FW: 5.0]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 27 April 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 26
Standaard

Beste mensen,

Heb vandaag gebeld met Telfort welke uitermate behulpzaam waren. Ze hebben me terug gebeld om wat nieuwe instellingen te testen welke helaas niet werkte. Ik heb ze vervolgens naar dit topic verwezen voor meer info. Mijn vraag aan jullie is om zoveel mogelijk gegevens te posten over het type phone (1st gen of 2 gen) dat je hebt, wanneer de problemen precies zijn ontstaan incl welke firmware je hebt en welke regio je woont (ivm bereik ed.). Die mensen zijn er echt wel mee bezig en doen hun best maar weten tot nu nog niet wat er aan de hand is en daarom is zoveel mogelijk informatie verschaffen cruciaal, voor ons en voor hen

Greetz,

Blue

PS: Ze zouden contact met KPN opnemen mbt. instellingen ed. omdat KPN gebruikers blijkbaar geen last hebben van Issues met de iphone.


Gegevens:

- Iphone eerste generatie
- Firmware 2.0
- Problemen begonnen rond 30 juli in de avond.
- Woon regio Utrecht (Utrecht Stad)
  #150  
Oud 2 August 2008, 15:29
» iPhone 3GS 32GB (Zwart) [FW: 4.0]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 24 November 2007
Berichten: 131
Standaard

Mijn gegevens:
- iPhone 1e generatie
- Firmware 2.0
- Problemen begonnen op 30 juli
- Woon in de Regio Rotterdam/Den Haag
  #151  
Oud 2 August 2008, 15:34
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 4.3.5]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 15 May 2008
Berichten: 137
Standaard

Gegevens:

- iPhone eerste generatie
- Firmware 2.0
- Problemen begonnen op zaterdagmiddag 16.00 uur 26 juli in Nieuwegein-Zuid. Misschien - daarna weer verdwenen tijdelijk.
- Woon in Naaldwijk Centrum
- Al 4 jaar tevreden met Telfort abonnement, maar als de iPhone niet door Telfort ondersteund wordt, is dit het laatste jaar. Mijn Surf &Mail abonnement gisteren al opgezegd. Daar moet ik helaas nog 3 maanden voor betalen, terwijl ik er niets mee kan.
  #152  
Oud 2 August 2008, 15:45
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 4.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 15 July 2008
Berichten: 2
Standaard

iphone 8 Gb first generation
firmware 2
de problemen zijn de laatste week van juli begonnen, weet niet precies wanneer
amsterdam
  #153  
Oud 2 August 2008, 16:04
iVin's schermafbeelding
» iPhone 4 32GB (Zwart) [FW: 4.1]  [Jailbreak: Ja]
» Windows
 
Geregistreerd: 7 June 2008
Berichten: 16
Send a message via twitter to iVin
Standaard

Ik heb een iPhone sinds februari dit jaar en tot op heden geen enkel probleem met Telfort gehad. Ook ik ondervind nu dezelfde problemen als eerder in dit forum vermeld, terwijl ook ik niets aan m'n instellingen veranderd heb. M.i. zijn iPhone-gebruikers (zeker zij die zelf hun telefoon ge-unlocked en ge-jailbreaked hebben) toch geen kennisloze 'atjemenou' gebruikers die niets van instellingen e.d. afweten. Het moge nu toch zo langzamerhand wel duidelijk zijn dat de gprs-problemen niet aan ons iPhone-gebruikers ligt, maar duidelijk te maken heeft met hetgeen Telfort recentelijk in haar systeem (systemen) gewijzigd heeft. Beste mensen van Telfort, mocht u dit lezen: DOET HIER WAT AAN en scheep ons niet af met allerlei onzin- annex ik-weet-het-niet verhalen, we zijn geen hersenloze schapen die zich handtam met een kluitje het riet in laten sturen!!! Tja, en anders zal toch ook ik me genoodzaakt voelen om op korte termijn naar een andere provider over te stappen. Bij voorbaat dank!

Mijn gegevens:

- iPhone 1e generatie
- Firmware 1.1.4
- Problemen begonnen op 30 juli
- Woonachtig in regio Haarlem

Met groet,
V

Laatst gewijzigd door iVin; 2 August 2008 om 16:34.
  #154  
Oud 2 August 2008, 16:16
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 4.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 1 Wi-Fi +3G 32GB [FW: 4.3]  [Jailbreak: Ja]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 17 December 2007
Berichten: 65
Standaard

Vandaag nog eens even een poging gedaan bij de Telfort winkel in Apeldoorn. De jongen die er werkte heeft het gebruikelijke rijtje APN instellingen geprobeerd en toen telfort gebeld. Hij vertelde me dat ze op de hoogte waren van het probleem en er al mee bezig waren. Hij vond het zelf ook erg onhandig dat het niet op de storingenpagina terug te vinden is aangezien hij daar zelf ook op keek..
  #155  
Oud 2 August 2008, 16:41
» iPhone US 8GB [FW: 2.0]
» MacOS X
 
Geregistreerd: 23 October 2007
Berichten: 5
Standaard

Het heeft sowieso niks met internet instellingen te maken.
De iPhones hebben in dit geval waarschijnlijk gewoon allemaal verbinding.
Het is een kwestie van een DNS probleem, andere instellingen proberen heeft dus geen zin.

Open bijvoorbeeld eens dit adres op je iPhone: 194.60.207.74.

Waarschijnlijk laadt hij gewoon en zit je op de server van iphoneclub.nl.
  #156  
Oud 2 August 2008, 16:43
» iPhone 6 16GB (Space Grijs) [FW: 9.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi 16GB (Spacegrijs) [FW: 9.0]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 19 September 2007
Locatie: Almere
Berichten: 142
Standaard

Ik net ook in de telfortwinkel geweest. Maar ook daar totaal niet op de hoogte. Simkaart eruit, simkaart in anders toestel, simkaart er weer in, op internet gezocht. Uiteindelijk de storingsdienst ook maar gebeld. Omdat ik al een aantal mailtjes had gestuurd, die nog steeds niet beantwoord waren door de klantenservice, stelde de medewerker voor om hierover volgende week zelf contact over op te nemen met telfort. Hij was ook niet echt te spreken over de manier waarop het nu ging.

Leuk detail is trouwens dat Telfort sinds vandaag de iphone-aanbieding op de homepage heeft vervangen door een aanbieding zonder iphone... Nu kan dat argument in ieder geval niet meer gebruikt worden zullen ze gedacht hebben... Als ze nu eens gewoon open kaart zouden spelen, dat zouden haar klanten tenminste wat begrip kunnen opbrengen.
  #157  
Oud 2 August 2008, 17:55
» iPhone 5 32GB (Wit) [FW: 6.1]  [Jailbreak: Ja]
» iPad 1 Wi-Fi +3G 32GB [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Ja]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 5 February 2008
Locatie: Almere
Berichten: 26
Send a message via twitter to alger
Standaard

Zelfde probleem hier in Almere. Vandaag weer de "klantenservice" gebeld op hun 0800 nummer dan kost het niets. Volstrekt kansloos antwoord.

Mijn gegevens:

- iPhone 1e generatie
- Firmware 2.0
- Problemen begonnen op 30 juli
- Woonachtig in Almere
  #158  
Oud 2 August 2008, 18:15
» iPhone 3GS 32GB (Wit) [FW: 5.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 1 Wi-Fi 32GB [FW: 5.0]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 27 April 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido4ever Bekijk bericht
Het heeft sowieso niks met internet instellingen te maken.
De iPhones hebben in dit geval waarschijnlijk gewoon allemaal verbinding.
Het is een kwestie van een DNS probleem, andere instellingen proberen heeft dus geen zin.

Open bijvoorbeeld eens dit adres op je iPhone: 194.60.207.74.

Waarschijnlijk laadt hij gewoon en zit je op de server van iphoneclub.nl.
Het is idd wss een DNS probleem. Ik heb elders gelezen dat voorgaande firmware ook DNS problemen hadden, de firmware had moeite met het laden van de DNS gegevens van de provider of de iphone had de neiging een eigen DNS adres in te vullen. Ook heb ik gelezen dat dit alles was te verhelpen maar het ging om oudere firmware (1.1.4 -) dus voor deze mensen is er op korte termijn misschien nog hoop.

Ik heb de DNS gegevens opgevraagd en dat zijn deze:

62.133.126.28 (als deze niet werkt dan de onderste)

62.133.126.29

Change DNS when on EDGE - iPhone Forums at ModMyiFone.com - iPhone | iPod Touch, news, apps, themes.

Proposed temporary DNS fix to New World GPRS problem - ? ??????? ?

Ik heb het zelf niet getest maar misschien iemand die het wil proberen.
  #159  
Oud 2 August 2008, 18:16
» iPhone UK 8GB [FW: 2.0]
» MacOS X
 
Geregistreerd: 7 March 2008
Berichten: 3
Standaard Ook in Groningen

Dekkingsgebied is geloof ik (helaas) irrelevant. Ik heb in Groningen ook al de hele week geen gprs.
Ik kan niet precies zeggen wanneer het begonnen is.

iPhone 8GB, eerste generatie
Firmware 2.0 (maar daarmee ook geen problemen tot begin vorige week)
Alle APN-instellingen geprobeerd
surf&mail unlim. abon.

Aan de Telfort-technici: we duimen allemaal voor jullie! En Telfort in het algemeen: merk op hoeveel mensen in dit forum iets in de trant van: "Ik was heel tevreden met Telfort, maar nu..." zeggen. Zoveel positieve uitspraken vind je niet vaak op internetfora, vooral niet in een klachten-thread. Stel je klanten aub niet teleur met zo'n beledigende "we ondersteunen de iPhone niet".
  #160  
Oud 2 August 2008, 18:28
» iPhone UK 8GB [FW: 1.1.4]
» Windows
 
Geregistreerd: 23 April 2008
Berichten: 10
Standaard

Ik probeer net via IP een site te benaderen, maar ook dat lukt niet bij mij. Hij zegt "kan edge niet activeren" en daarna de standaard "safari kan de server niet vinden".

Ligt dat weer ergens anders aan?

Iphone 8GB
1ste generatie
1.1.4
West Friesland
Reageren

Labels
2.0 firmware, edge, gprs, internet, telfort


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen GPRS op Telfort iRtzy KPN, Hi, Telfort, MTV Mobile 9 4 February 2009 01:32
Deactiveren van gprs Telfort joop007 Archief 1 10 December 2008 19:59
Telfort gprs werkt niet Arne2606 KPN, Hi, Telfort, MTV Mobile 2 27 September 2008 17:37
GPRS Telfort PimVB KPN, Hi, Telfort, MTV Mobile 3 17 August 2008 08:47
Telfort / Edge / GPRS / 1.1.4 lefrison Archief 1 5 May 2008 22:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:13.