//

Telfort GPRS Probleem

Telfort GPRS Probleem discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag mensen, Ook ik kan maar geen verbinding krijgen met internet van Telfort. Ik heb alleen geen iphone, maar een Nokia N78. Vanaf het moment ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #161  
Oud 02-08-08, 20:13
r.seigers r.seigers is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1
Standaard

Dag mensen,

Ook ik kan maar geen verbinding krijgen met internet van Telfort. Ik heb alleen geen iphone, maar een Nokia N78. Vanaf het moment dat ik hem binnen heb gekregen werkt het niet. Via WLAN wel uiteraard. Ik heb ook al met de klantenservice gebeld. Maar het enige wat ze konden doen is mij de instellingen van bel.nl sturen. Alles zou verder goed staan volgens hun. Het zou aan mijn toestel liggen. Zelf heb ik de firmware nog geupdate, maar dat heeft ook niet geholpen. Ik krijg de melding: "packet-ggvns: tijdelijke netwerk storing".

Misschien wordt het helemaal niet gewaardeerd dat ik mij hier heb geregistreerd, maar dit is het enige forum waar het probleem bekend is.

Ik blijf meekijken en hopen dat het snel verholpen wordt, want ik baal als een stekker.

Greetz,

Ruben

p.s. ik kom uit Enschede en mijn 3g indicator staat volluit!

Laatst gewijzigd door r.seigers; 02-08-08 om 20:25.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #162  
Oud 02-08-08, 20:14
paalpizzle paalpizzle is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluescotch Bekijk bericht
Het is idd wss een DNS probleem. Ik heb elders gelezen dat voorgaande firmware ook DNS problemen hadden, de firmware had moeite met het laden van de DNS gegevens van de provider of de iphone had de neiging een eigen DNS adres in te vullen. Ook heb ik gelezen dat dit alles was te verhelpen maar het ging om oudere firmware (1.1.4 -) dus voor deze mensen is er op korte termijn misschien nog hoop.

Ik heb de DNS gegevens opgevraagd en dat zijn deze:

62.133.126.28 (als deze niet werkt dan de onderste)

62.133.126.29

Change DNS when on EDGE - iPhone Forums at ModMyiFone.com - iPhone | iPod Touch, news, apps, themes.

Proposed temporary DNS fix to New World GPRS problem - ? ??????? ?

Ik heb het zelf niet getest maar misschien iemand die het wil proberen.

Is dit theoretisch mogelijk op de 3G? De uitvoer is niet zo heel lastig, dus wil het best proberen. Op dit moment heb ik echt helemaal niets aan mijn 3G, zonder die snelle verbinding ga ik liever terug naar mijn oude...
  #163  
Oud 02-08-08, 20:37
Dennisf Dennisf is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 131
Standaard

Ik weet niet hoe het bij jullie is. Maar inmiddels is mijn GPRS icoon ook verdwenen. Zou telfort GPRS even helemaal uitgezet hebben om het probleem op te lossen??
  #164  
Oud 02-08-08, 20:55
tonhaarmans tonhaarmans is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 137
Standaard

Nee, dat denk ik niet.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png IMG_0013.PNG‎ (27,3 KB, 44x gelezen)
  #165  
Oud 02-08-08, 22:24
iLucy's schermafbeelding
iLucy iLucy is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 27
Stuur een bericht via MSN naar iLucy
Standaard

- iPhone 1e generatie
- [wiki=1282]Firmware[/wiki] 1.1.4
- Problemen begonnen op 30 juli / na 12:00 uur.. daarvoor nog mijn mail kunnen checken
- Woonachtig in Utrecht (stad)
__________________
, i scream for icecream
  #166  
Oud 02-08-08, 23:36
Rupsband Rupsband is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: De Bilt
Berichten: 3
Standaard

Een kleine troost: Het ophalen en versturen van je mail kan nog steeds door voor pop en smtp server de ip adressen i.p.v. servernamen in te voeren in je mail settings.

Laatst gewijzigd door Rupsband; 02-08-08 om 23:38.
  #167  
Oud 02-08-08, 23:50
iPeg iPeg is offline
• iOS 1.1.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 9
Standaard Geen regioprobleem

Hoi iPhoners,

Het is geen regio probleem, ik was aan het begin van deze week in Arnhem, daar deed mijn iPhone het al niet op het internet, en ook in mijn eigen regio, Rotterdam wil het allemaal niet werken. Overigens, ik heb er ook een andere simkaart in gestoken, eentje van Tmobile, ook die doet het niet.
Ergens las ik dat Edge het niet deed. Volgens mij is er in Nederland geen enkele telecom aanbieder die dat ondersteund, ook al zien de meeste US phoners het teken wel in beeld.

Groet iPeg
  #168  
Oud 03-08-08, 02:58
mvtools mvtools is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPeg Bekijk bericht
Ergens las ik dat Edge het niet deed. Volgens mij is er in Nederland geen enkele telecom aanbieder die dat ondersteund
?? wat bedoel je hier nu mee? Telfort bied gewoon edge aan hoor. Doet dat al net zolang als ik weet. Ze stappen nu alleen over op UMTS/HSDPA.

Veelgestelde vragen overgang EDGE naar UMTS/HSDPA – Vraag & Antwoord – Telfort Klantenservice mobiel

Maar voor iedereen zijn duidelijkheid.
- Het heeft niets met regio's te maken, dus melden waar je woont heeft geen zin.
- Telfort erkent het probleem van Edge verbinding en gaat dit oplossen (beloven ze)
- Het is een DNS probleem, dit kun je inderdaad zien door een ip nummer in browser in te voeren in plaats van url
- Je kunt inderdaad ook gewoon mail ophalen door je mail server als IP nummer in te voeren.

Laatst gewijzigd door mvtools; 03-08-08 om 03:04.
  #169  
Oud 03-08-08, 03:33
patim patim is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 10
Standaard

Edge wordt al sinds december vorig jaar niet meer ondersteund. De zakelijke markt had het eerst nog wel, maar dat is toen ook opgeheven.

Waarom Telfort dit nog op haar site heeft staan, beats me!!!!

Ze zeggen wel meer dingen
  #170  
Oud 03-08-08, 11:12
Basil's schermafbeelding
Basil Basil is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: In Nederland
Berichten: 28
Thumbs down Telfort dekt zich alvast in.

Dat Telfort onlangs nog reclame maakte voor het geweldige Super Sim only pakket, Your Iphone onze supersim only aanbieding!

Is inmiddels aangepast op de website.

Onze supersim only is er nog wel! maar de Iphone als tricker is weg.

Telfort is bezig haar haggie te redden en zorgt ervoor dat zij in hun recht staan, (Wij ondersteunen de Iphone niet meneer)

Iphone users die nu geen normale GPRS/UMTS verbinding hebben, mogen het zelf verder gaan uitzoeken, gaan opzoek naar een alternatieve manier om de DNS issue te verhelpen.
  #171  
Oud 03-08-08, 13:54
pangenent pangenent is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Zeewolde
Berichten: 18
Unhappy telfort gprs

beste mensen,
Ook ik ben van 1.1.4. naar 2.0 gegaan. Met telfort geen dataverbinding (ook niet met de juiste instellingen (internet, telfort, telfort); met t-mobile lukt het wel. Het feit dat data niet werkt is zeker erg onhandig omdat bij een me.account dan ook geen synchronisatie meer mogelijk is via de apple server (via het kpn-kaartje van mijn echtgenote werkt het echter wel, conclusie: het ligt aan Telfort !)
  #172  
Oud 03-08-08, 16:08
iPeg iPeg is offline
• iOS 1.1.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 9
Standaard Niet meer bellen

Eh, behalve geen internet kan ik nu ook helemaal niet meer bellen met mijn Telfort abonnement. Nog iemand hetzelfde probleem?
  #173  
Oud 03-08-08, 16:35
Rupsband Rupsband is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: De Bilt
Berichten: 3
Standaard

Nadat ik de hier beschreven, niet al te ingewikkelde, en te herstellen handelingen exact heb opgevolgd kan ik weer surfen

[1.1.4/1.1.3 (all)][solution] Fix EDGE problem with non-functional DNS - Hackint0sh

Mailen was al hersteld door het vervangen van pop en smtp servernamen door ip nummers van de betreffende servers.

Ik ga er nog steeds vanuit dat Telfort het zelf ook nog wel netjes oplost, want volgens mij is het geen groot probleem en trendsetters met een iPhone kan Telfort op hun netwerk niet negeren. Kan nooit goed voor je imago zijn.
  #174  
Oud 03-08-08, 18:45
Suffocation Suffocation is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 5
Standaard

[quote=Rupsband;159413]Nadat ik de hier beschreven, niet al te ingewikkelde, en te herstellen handelingen exact heb opgevolgd kan ik weer surfen

[1.1.4/1.1.3 (all)][solution] Fix EDGE problem with non-functional DNS - Hackint0sh


Ik heb het zojuist ook geprobeerd. Maar het werkt nog steeds niet.
Ik heb in bestand dnsip.txt de ip addressen 62.133.126.28 en 62.133.126.29 ingevuld. Welke stappen heb je precies gevolgd? Kan je nu zonder beperkingen weer internetten via GPRS?

Thnx.
  #175  
Oud 03-08-08, 19:53
Basil's schermafbeelding
Basil Basil is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: In Nederland
Berichten: 28
Exclamation En wat als je al op FW 1.2.o zit

Mooie oplossing maar ik en vele anderen hebben al FW 1.2.0 dan klopt het verhaal niet meer, ik heb mij suf gezocht naar mogelijk vergelijkbare folders, helaas pindakaas. Ik heb het niet werkend gekregen.

Ik kan geen Kicker.bundle vinden en plist meer zien, wie zoekt er even mee hoe dit opgelost kan worden onder 1.2.0
  #176  
Oud 03-08-08, 20:30
Basil's schermafbeelding
Basil Basil is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: In Nederland
Berichten: 28
Talking Help DNS BUG

Solving the iPhone's DNS Issues - Jay Freeman (saurik)
  #177  
Oud 03-08-08, 23:07
Rupsband Rupsband is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: De Bilt
Berichten: 3
Standaard

Suffocation, je moet de stappen volgen zoals omschreven in de bovenste post van [1.1.4/1.1.3 (all)][solution] Fix EDGE problem with non-functional DNS - Hackint0sh

Solution - Step 1
1. Disable Wi-Fi, enable EDGE in Boss Prefs. Open any app that requires an Internet connection, like Stocks, weather or Maps.
2. Quit that app
3. Open terminal vt-100 on the iphone and log in with your root password, probably alpine
4. Type cat /etc/resolv.conf
5. Terminal should respond two lines, each starting with nameserver followed by an IP-number.
6. take a note of both IP-numbers on a piece of paper
7. Switch on Wi-Fi again


Solution - Step 2
1. Download version 2 of iopendns at http://www.iphone.org.hk/attach/17686-iopendns_v2.zip
2. Unpack the zip file
3. Dont use the README for installation cause we will use different paths and not work with 1.1.3/1.1.4!!!
4. Open the file enable-opendns with a plain text editor, it will look like this

#!/bin/sh
#logger -i "opendns v0.1"

desired_dns1="192.168.111.2"
desired_dns2="192.168.111.3"

dns_output=$(/usr/local/bin/iopendns -dns1)

if [ $dns_output == $desired_dns1 ] || [ $dns_output == $desired_dns2 ]; then
# logger -i "found dns changed from $dns_output"
# logger -i "changing dns"
/usr/local/bin/iopendns
fi



5. Change the IP numbers of desired_dns1 and desired_dns2 to the ones your noted in "Solution - Step 1; Topic 6" (marked red)
6. Change the TWO paths /usr/local/bin/iopendns to /bin/iopendns (marked blue)
7.Save your work


Solution - Step 3
1. Connect with SFTP to your iPhone
2. Copy iopendns from the archive to iPhones directory /bin
3. chmod 755 iopendns
4. Goto /System/Library/SystemConfiguration/Kicker.bundle/
5. Duplicate Kicker.xml and rename the duplicate to Kicker.xml.bak
6. Copy/Replace Kicker.xml from Archive into the iPhone folder /System/Library/SystemConfiguration/Kicker.bundle/
9. Copy enable-opendns (the one you edited) into the iPhone folder /System/Library/SystemConfiguration/Kicker.bundle/
10. chmod 755 enable-opendns
11. reboot the iPhone (Hold Sleep/Start-button and Home-Button until Apple-Logo appears, then let go both)

Laatst gewijzigd door Rupsband; 03-08-08 om 23:10.
  #178  
Oud 03-08-08, 23:15
Dennisf Dennisf is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 131
Standaard

Of Telfort zet zijn instellingen weer zoals ze een week geleden stonden
  #179  
Oud 04-08-08, 00:37
Basil's schermafbeelding
Basil Basil is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: In Nederland
Berichten: 28
Thumbs down No more GPRS

Ik heb net op mijn Telfort, het surf&mail contract beeindigd.
Moet nog wel 3 maanden wachten, maar dan is het klaar. 3-11-2008.

Ik vindt het schandalig hoe zij klanten informeren en van het kastje naar de muur sturen, wat een prutsers allemaal daar.
  #180  
Oud 04-08-08, 00:38
patim patim is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 10
Standaard

Idd, Telfort moet er voor zorgen dat de instellingen weer werken. Het is toch absurd, dat ze wel je geld willen, maar niets laten horen over een eventuele oplossing.

Het zou prijzenswaardig zijn als iemand van Telfort hier op het forum zou laten weten dat ze er mee bezig zijn en eventueel in wat voor termijn ze denken een oplossing te hebben.

Ik heb geen zin om allerlei trucs uit te halen met mijn Iphone, om maar weer internet te hebben.
Reageren

Labels
2.0 firmware, edge, gprs, internet, telfort



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen GPRS op Telfort iRtzy KPN 9 04-02-09 02:32
Deactiveren van gprs Telfort joop007 Archief 1 10-12-08 20:59
Telfort gprs werkt niet Arne2606 KPN 2 27-09-08 18:37
GPRS Telfort PimVB KPN 3 17-08-08 09:47
Telfort / Edge / GPRS / 1.1.4 lefrison Archief 1 05-05-08 23:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:53.