//

Telfort GPRS Probleem

Telfort GPRS Probleem discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) nou mensen heb ook met telfort gebeld!!!! ze zeggen dat de instellingen niet goed staan gelul ze houden je aan het lijntje. Ik weet nu ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 30-07-08, 19:58
peer-peer peer-peer is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 27
Standaard

nou mensen heb ook met telfort gebeld!!!! ze zeggen dat de instellingen niet goed staan gelul ze houden je aan het lijntje. Ik weet nu niet meer wat ik kan doen???
Dus als iemant een oplossing weet meschien terug naar 1.4
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 30-07-08, 20:29
Dataman Dataman is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 7
Standaard

Misschien dat Telfort nog even in een lijstje de iPhone nummers moet toevoegen...volgens helpdesk hebben ze gisteren wel UMTS geactiveerd. Whatever that may be. Het is in ieder geval geen KPN netwerk probleem omdat een KPN kaart (een echte) op het netwerk kan inloggen en ook internet toestaat op mijn eigen iPhone (die doet het dus echt wel). Doe ik het zelfde op dezelfde lokatie (zelfde mast), maar met een telfort kaart, doet ie het niet...ergens een logisch filteje vergeten van zoiets als een hardware compatibility lijst. Ik blijf bellen met de knakkers van Telfort tot ze het hebben opgelost...
  #23  
Oud 30-07-08, 20:30
verbal verbal is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 2
Standaard

Ook ik vandaag de hele dag geen internet via Telfort, daarom net maar even mijn Vodafone SIM uit m'n BlackBerry gehaald en ja hoor : internet!!
Voor de proef 4 maal gewisseld tussen Vodafone SIM Telfort en consequent geen internet via Telfort maar prima via Vodafone.... heb wel de Vodafone instellingen bij Netwerken aangepast..

Of het aan versie 2.0 ligt betwijfel ik , BosPrefs heeft ook een update uitgestuurd naar 2.05b, het lijkt er haast op dat het sinds de update problemen geeft. Ga ik zo maar eens deinstalleren en kijken of het helpt...

Aangezien ik ook vast bel via Telfort is 'onbereikbaarheid' een feest der herkenning en lijkt het inmiddels een standaard feature uit het Telfort portfolio....
  #24  
Oud 30-07-08, 21:03
vansantvoort vansantvoort is offline
• iOS 1.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 10
Standaard

Ik heb ook een telfort abb en hetzelfde probleem; vandaag een 1e generatie Iphone van 1.1.1 geupdate naar 2.0; heb nooit iets in hoeven vullen bij de ANP instellingen; wat ik nu ook invul ik krijg geen verbinding meer...

heeft er al iemand een oplossing gevonden??
  #25  
Oud 30-07-08, 21:09
ruub ruub is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 6
Standaard

ik heb versie 1.4, maandenlang geinternet...sinds gister...niks meer. woonachtig in zuid holland. hopelijk snel een oplossing!
  #26  
Oud 30-07-08, 21:11
nheinemans nheinemans is offline
• iOS 10.0 beta
• 9.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 31
Standaard

@vansantvoort: Werkte internet met je 1.1.1 firmware wel?
  #27  
Oud 30-07-08, 21:18
vansantvoort vansantvoort is offline
• iOS 1.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 10
Standaard

Hij had het tot voor kort altijd gedaan ja, maar vanochtend (voor her updaten naar 2.0) deed mijn mail het inderdaad ook niet; ik heb er niks achter gezocht omdat de mail er wel vaker even uitligt. Safari niet geprobeerd..het kan dus best iets bij Telfort zijn nu...
  #28  
Oud 30-07-08, 21:34
sjaggie sjaggie is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 8
Standaard telfort gprs

En heeft iemand al een oplossing..........Het valt mij op dat naast het balkje, signaal sterkte en KPN "3g" verdwenen is en nu een klein vierkantje met een balletje erin staat ??
  #29  
Oud 30-07-08, 21:41
Dataman Dataman is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 7
Standaard

Nou heb ik het helemaal geschoten met Telfort! Ik ben afgesloten en kan helemaal niets meer. Ik belde met de helpdesk, kreeg een computer aan de lijn, toeste mijn 10-cijfers in, en....weg verbinding met de helpdesk en toen...weg toegang tot Telfort. Het wordt steeds mooier. Nu doet zelfs mijn oude vertrouwde HTC het niet meer en heb ik geen telefoon en e-mail meer. Wordt een rustige avond
Morgen maar eens boos worden.
  #30  
Oud 31-07-08, 00:01
dongilly dongilly is offline
• iOS 5.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 5
Standaard

ik heb ook het probleem sinds gisteren met 1.4 dus daar ligt het niet aan het is toch bij telfort
  #31  
Oud 31-07-08, 00:06
paalpizzle paalpizzle is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peer-peer Bekijk bericht
ik woon in Oeffelt zit ook met gprs telfort ook geen verbinding heb geen 3g iPhone wel 2.0 erop help
HAHAHAH, ik kom ook uit oeffelt... idd daar geen bereik, in Eindhoven ook niet!
  #32  
Oud 31-07-08, 00:07
paalpizzle paalpizzle is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjaggie Bekijk bericht
En heeft iemand al een oplossing..........Het valt mij op dat naast het balkje, signaal sterkte en KPN "3g" verdwenen is en nu een klein vierkantje met een balletje erin staat ??
Dan heb je geen 3G dekking en moet je het doen met gprs...
  #33  
Oud 31-07-08, 00:16
Dennisf Dennisf is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 131
Standaard

Hier hetzelfde probleem. de 29e geupdate naar 2.0. GPRS doet het sindsdien niet meer. Ik dacht eerst dat het aan 2.0 lag maar nu ik alle reacties hier lees is de conclusie dat telfort iets veranderd heeft.

Toevallig vanavond ook de helpdesk gebeld en gevraagd naar de instellingen. Ik kreeg een gemakkelijke kerel aan de lijn die zei dat ik Ja naar 500 moest sms-en en dat dan de instellingen vanzelf per sms zouden komen. Toen ik aangaf dat ik een iphone had heeft hij de instellingen telefonisch doorgegeven. Het werkt nog steeds niet..
  #34  
Oud 31-07-08, 00:24
Dennisf Dennisf is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 131
Standaard

Ik zie nu ook dat het helpdesk gedeelte van de website van Telfort is aangepast. De APN is nu internet (met kleine letter), zij geven aan dat gebruikersnaam en wachtwoord niet ingevuld hoeven te worden. Daarnaast staat er dat je bij verbindingsnaam Telfort Spot moet invullen en bij gegevensdrager gprs...

Wat nu?
  #35  
Oud 31-07-08, 00:54
hans.list hans.list is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 16
Angry Geen internet meer via gprs van Telfort

iPhone 1, OS 1.1.2, BossPrefs 1.7.3

Sinds gisteren heb ik geen internet meer via gprs van Telfort.

Ben sinds zondag terug uit Spanje, maar 's avonds kon ik nog gewoon internetten (meld het toch maar even voor de volledigheid). Heb toen ook enkele malen de Airplane-button gebruikt.

Via het zojuist geïnstalleerde BossPrefs heb ik EDGE enkele malen aan- en uitgezet. Mocht niet baten.

Wi-Fi werkt overigens wel.

Wat kan ik doen om weer toegang te krijgen tot internet via gprs?

Hans
  #36  
Oud 31-07-08, 01:02
patim patim is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 10
Standaard

Heb exact hetzelfde hier.

Eergisteren nog internet via gprs. Nu opeens niets meer. Is het een telfort probleem? Ik heb alles op internet afgezocht en geprobeerd, maar niets hielp.

Als iemand een oplossing weet hoor ik het graag. Ook als iemand weet of het een fout van Telfort is, zij zeggen hier niets over te weten.
  #37  
Oud 31-07-08, 08:09
icepick icepick is offline
• iOS 4.0
• 4.3
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 74
Standaard

Ik heb vanochtend de helpdesk van telfort alweer gebeld.. Hoe het er mee stond.. men vertelde mij dat het wel 5 werkdagen kan duren voordat iemand er naar gaat kijken aangezien de betreffende afdeling een achterstand heeft..
Ik heb overigens de redactie van iphoneclub ook al gemaild.. misschien kunnen die via een persvoorlichter wat meer info lospeuteren ofzo..
  #38  
Oud 31-07-08, 08:19
kingster kingster is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Almere
Berichten: 142
Standaard

Nou hier ook hetzelfde probleem sinds gister ochtend op een 1.4 1e generatie iphone (dus ik verwacht niet dat het 3G specifiek is). Toevallig kwam ik er achter toen ik van almere naar breda reed en de gehele weg geprobeerd of ik internet kon krijgen, maar helaas. Ik krijg wel een gprs symbool (blokje), en als ik in bosprefs kijk zelfs een ip-adres. Maar safari zegt gewoon dat ie de pagina niet kan vinden. Verwacht niet teveel van telfort trouwens. Ik ben al 2 weken bezig om her-aangesloten te worden nadat ze verzonnen hadden dat ik misschien wel prepaid-klant wilde zijn (???tja... ik begreep de logica ook niet helemaal). De wachttijd voor schriftelijke klachten is inmiddels 6 weken (ookal krijg je een mail dat ie binnen 2 tot 5 dagen wordt beantwoord. Vergeet trouwens niet dat de klachten die je doorbelt intern ook als schriftelijke klacht worden behandeld en dat tot een maand kant duren. Inmiddels al 95,- aan kosten aan de helpdesk kwijt. Dus mensen... succes en sterkte allemaal!

Laatst gewijzigd door kingster; 31-07-08 om 08:21.
  #39  
Oud 31-07-08, 08:52
nheinemans nheinemans is offline
• iOS 10.0 beta
• 9.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 31
Standaard

Overigens wel vreemd dat ik gisteren bij de service desk in eerste instantie te horen kreeg dat ze de iPhone eigenlijk niet ondersteunen. Op hun website staat notabene een advertentie met de tekst "Jouw iPhone en onze super sim only 500".
  #40  
Oud 31-07-08, 08:55
Dennisf Dennisf is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 131
Standaard

Ik vraag mij af of dit probleem alleen iphone gerelateerd is of dat je ook met bijv.b. een nokia geen gebruik kan maken van gprs.. ??

Iemand al met een ander toestel een test gedaan?
Reageren

Labels
2.0 firmware, edge, gprs, internet, telfort



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen GPRS op Telfort iRtzy KPN 9 04-02-09 01:32
Deactiveren van gprs Telfort joop007 Archief 1 10-12-08 19:59
Telfort gprs werkt niet Arne2606 KPN 2 27-09-08 17:37
GPRS Telfort PimVB KPN 3 17-08-08 08:47
Telfort / Edge / GPRS / 1.1.4 lefrison Archief 1 05-05-08 22:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:46.