iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   [Oplossing] KPN Surf & Mail & HI Eindeloos Online - iPhone FW2.0 (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/18519-oplossing-kpn-surf-and-mail-and-hi-eindeloos-online-iphone-fw2-0-a.html)

Dennis² 08-08-08 14:15

[Oplossing] KPN Surf & Mail & HI Eindeloos Online - iPhone FW2.0
 
Beste vrienden,

Na vele pogingen is het mij gelukt om GPRS te gebruiken van HI Eindeloos Online (Prepay) i.c.m. iPhone 2G met F.W. 2.0!;)

Dit was tot dusver alleen nog mogelijk tot FW1.1.4. Je kunt dus nu moeiteloos upgraden en de internetbundel blijven gebruiken.

Wat moet je doen:

1. Zorg ervoor dat je iPhone FW2.0 draait.
2. Download dit bestandje en pak het uit...
3. Ga naar de map: /private/var/preferences/SystemConfiguration/
4. Hierin staat het bestand preferences.plist overschrijf dit bestand met de fix.
5. Ga naar Instellingen -> Algemeen -> Netwerk -> Mobiel netwerk, maak alle velden LEEG.
6. Schakel nu WI-FI uit en geniet van je GPRS-verbinding. :D

Succesvol getest met een HI Eindeloos Online (prepay versie) Dit zou ook moeten werken met KPN Mail & Surf.

Laat even een berichtje achter als het werkt!

Have fun!:cool:

Frequency23 08-08-08 17:58

Klinkt uitstekend, daar mijn netwerk vooralsnog ook volledig fubar is. De vraag is echter; hoe benader je het filesystem met FW 2.0? Ik krijg dit om de een of andere reden niet voor elkaar.

Dennis² 08-08-08 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frequency23 (Bericht 164247)
Klinkt uitstekend, daar mijn netwerk vooralsnog ook volledig fubar is. De vraag is echter; hoe benader je het filesystem met FW 2.0? Ik krijg dit om de een of andere reden niet voor elkaar.

Op dezelfde manier als FW1.1.4?

Zorg ervoor dat je iPhone wel actief staat, dus ontgrendel de iPhone zodat je de icons op het board ziet, klik er om de ... sec op zodat het scherm actief blijft en probeer da nogmaals te verbinden met WinSCP?

joepy87 10-08-08 14:34

.............

StefV 01-09-08 14:23

Stap 5 werkt niet want die optie zit niet meer in 2.0 dus vraag me af hoe je het voor elkaar hebt gekregen..

Appelsap 04-09-08 21:08

Dennis,

Helemaal tegek. Je fix werkt, maar ben nu wel heel nieuwsgierig wat jij in het bestand hebt aangepast zodat deze nu wel verbinding kan maken met het EDGE-netwerk van KPN (Hi).

Greetz,
Appelsap

Dennis² 05-09-08 10:20

Ik heb gewoon enkele Proxyinstellingen gewijzigd naar de HI/KPN instellingen.

arrian 05-09-08 17:12

iphone 1 2.02
 
Wat moet je doen als je wil mailen en je phone zegt dat er geen data verkeer mogelijk is ( mobiele dataverkeer niet mogelijk)
Wie oh wie

gtz Arrian

mneerhout 06-09-08 00:24

ik denk dat je morgen even een andere iPhone moet proberen, kom dus maar even langs in A'dam op de bouwput, kosten=1 broodje.;)

jammer dat je geen Wi-Fi hebt daar, dat maakt het extra lastig met je telefoon te knutselen.

arrian 06-09-08 01:32

heb het
 
dit was voor mij de oplossing

APN: portalmmm.nl
Username:
Password:


wat kan het leven toch mooi zijn ....................als het eens in één x mee zou zitten:confused::cool:

Martijn@iPhoneForum 06-09-08 11:38

Het werkt ivm iPgone 3G 2.0.2 !
 
Ik heb de opossing van Dennis² toegepast en ik kan bijv nu nu.nl opvragen. Ik beschik over: Hi Eindeloos online + Hi abbo.

Dit heb ik gedaan:
- installatie op mijn Vista PC: iPhoneBrowser (SetupiPhoneBrowser.1.52)
- mijn iPhone G3 2.0.2 (5C1) aangesloten via USB
- via iPhoneBrowser naar /private/var/preferences/SystemConfiguration/
- rechter muistoets op het preferences.plist bestand en dan kiezen voor Backup File
- kies dan Functions > View backup files. Functions is een menu links boven in iPhoneBrowser.
- blader naar de backup file
- Open de backup file met bv Notepad
- kopieer het laatste deel vd backup file:

<key>System</key>
<dict>
<key>Network</key> ... enzovoorts...

Hierin staat oa de naam van de telefoon. Let goed op dat je precies het juiste deel selecteert.

- download de fix van Dennis: dit bestandje (de "fix file")
- open deze fix file met Notepad
- en vervang het hier boven genoemde deel vd file. Let goed op dat je precies het juiste deel selecteert, anders klopt de file niet meer
- sla die gewijzigde "fix file" op. Zo staat er in ieder geval de juiste toestelnaam in
- via iPhoneBrowser de huidige preferences.plist (in /private/var/preferences/SystemConfiguration/) vervangen via de Replace File optie (rechter muistoets) en geef de zojuist gewijzigde fix file aan (preferences.plist)
- sluit de iPhone browser op de PC af
- schakel Wi-Fi uit op de telefoon
- start Safari
- Safari meldt dat er data roaming moet worden aangezet --> heb ik vervolgens gedaan
- daarna bijvoorbeeld:
* Safari surfen: Safari kan de pagina niet openen, omdat de server niet reageert (nu.nl)
* de weer applicatie: is aan het bijwerken, maar dan krijg ik de melding Bijwerken mislukt

- vervolgens gegaan naar: Instellingen > algemeen > netwerk > mobiel datanetwerk
- en deze combinatie ingevoerd:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: <leeg>
Wachtwoord: <leeg>

- daarna bijvoorbeeld:
* Safari surfen: Telegraaf.nl OK!
* Weer app: OK

Mvg.,
Martijn

Ropado 14-09-08 15:37

Hmm, heb beide geprobeerd, maar het werkt niet bij mij... Nog steeds geen verbinding! bestaat dit probleem alleen bij KPN?

tychop 18-09-08 16:10

Ik laat gewoon alle entries in dat menu leeg.
Dan werkt het gewoon met KPN.

rlobbes 20-10-08 21:47

Hallo, ik heb een g3 16gb met een kpn (debitel) abo en krijg met geen mogelijkheid gprs of g3 aan de praat.
In mijn vorige 2G toestel deed de sim het wel.
Heb er een Yessim in zitten dus kan wel bellen, smsen enz.

Wie heeft er nog een TIP !!!!!!!!!!!!!!!! HELPPPPPP

Martijn@iPhoneForum 21-10-08 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rlobbes (Bericht 207829)
Hallo, ik heb een g3 16gb met een kpn (debitel) abo en krijg met geen mogelijkheid gprs of g3 aan de praat.
In mijn vorige 2G toestel deed de sim het wel.
Heb er een Yessim in zitten dus kan wel bellen, smsen enz.

Wie heeft er nog een TIP !!!!!!!!!!!!!!!! HELPPPPPP

Misschien handig om de eerdere posts eens te lezen en uit te proberen.
En vervolgens laten weten wat je geprobeerd hebt en of het geholpen heeft of niet.

Pianomanneke 22-10-08 11:29

Bij mij heeft internet het slechts 1x gedaan... G3 blokje kwam netjes in beeld. Daarna Wi-Fi geprobeerd en dit werkte ook. Helemaal gelukkig was ik. Maar helaas krijg ook ik G3 niet meer aan de praat... :mad:

rlobbes 22-10-08 12:30

heb alles geprobeerd. Internet-KPN-gprs werkt niet. Alleen internet niet, portalmmm.nl ook niet, heel forum en wiki afgezocht een uurtje of 5 ondertussen maar tot op heden geen oplossing!!?

Wie weet er meer???
Heb dus ook geen gprs!!

Pianomanneke 22-10-08 16:14

Ik heb ook echt alles geprobeerd. Ik heb contact gehad met KPN en die vertelde dat er gisteren een storing was met blackberry... Misschien heeft dat er nog iets mee te maken. Ik heb ze ook nog een mail gestuurd. Zodra ik weer wat hoor meld ik het meteen.

rlobbes 22-10-08 16:44

oke, super.
Ben overigens al 4 dagen bezig dus de storing van gisteren was het niet.
Maar ja, zijn ze weer even van je af bij de kpn!!

Pianomanneke 23-10-08 00:18

Jaaahhhh!!!! ik ben er uit!!! :-D
Ik heb 2.0.1 erop gezet en.... tadaaaaa G3 werkt weer met KPN.
Nu nog even 2.0.2 proberen en dan maar kijken waar de bug zit... Heeft Apple wel vaker last van dat er bij een update ineens gekke dingen gebeuren... :-S


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:47.