iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   Iphone3g Geen 3g verbinding TELFORT (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/19021-iphone3g-geen-3g-verbinding-telfort.html)

Momentum 14-08-08 10:32

Iphone3g Geen 3g verbinding TELFORT
 
wat ik ook doe ik krijg gewoon geen verbinding met internet als ik 3g aan zet.

Wat ook gebeurt is dat ik geen telefoon kan ontvangen als 3g aan staat.

Iemand nog wat tips en trucs om dit werkend te krijen?

Nikooos 14-08-08 10:47

 Verplaatst naar: Overige telecomproviders Nederland

macbofh 14-08-08 11:11

Ik had vanochtend hetzelfde probleem via GPRS met de iPhone 'classic' maar had geen zin om de Telfort helpdesk te gaan bellen.
Tijdens het typen van deze reactie heb ik opeens wel weer verbinding gekregen :). Van deze (en de vorige GPRS/3G) storing is echter niets te vinden op de telfort site.

robkeulers 20-08-08 11:21

Ik zoek me suf, maar welke instellingen moet ik nou gebruiken om met telfort te internetten?

macbofh 20-08-08 11:25

Ik heb zelf momenteel geen instellingen hoeven invoeren en kan gewoon internetten op mijn iPhone v1 met firmware 2.0.1 via Telfort

Ik meen me te herinneren dat ik met 1.1.4 bij APN
internet
moet invullen en de gebruikersnaam en wachtwoord konden leeg blijven.

robkeulers 20-08-08 11:52

Ik heb een 3g, heb al alle settings ingevuld die ik kan vinden, niks werkt!

wie heeft een 3g met telfort (en werkend) en kan me uitleggen wat ik moet invoeren?

kababoom 15-09-08 19:04

iphone 3g telfort internet
 
Hi Rob,

Heb je al een oplossing, hier hetzelfde probleem.

:confused:

Ironis 16-09-08 08:45

Volgens mij is T-Mob de enige in Nederland waar je kan internetten en bellen tegelijk, maar dit weet ik niet zeker...

Bomans 16-09-08 09:10

https://forum.iculture.nl/f14/i...n-debakel.html

telt dat dan ook voor 3G?

kababoom 16-09-08 12:04

In dat, redelijke oude topic, gaat het over tijdens het internetten niet gebeld kunnen worden met de iPhone 1. Dit was met sommige telefoons het geval afhankelijk van provider en MOM settings.

Het topic hier gaat over de iPhone 3G waarmee via Telfort (KPN) helemaal niet ge-internet kan worden, geen GPRS, geen 3G. APN settings wijzigen, netwerk instellingen resetten help allemaal niet :(

De Telfort kaart in een HTC (windows mobile6) werkt overigens prima.

robkeulers 17-09-08 12:24

Het werkt nu wel!

mijn instellingen zijn

internet
telfort
telfort


groet Rob

Momentum 17-09-08 12:29

ja en is dat 3g of gewoon gprs.

roha1962 17-09-08 20:11

Nou helaas niets schijnt te helpen. Al 3 keer Telfort gebeld. Ticktet door naar Technical Support, maar geen reactie meer. Iphone 3G (FW 2.1, jailbreak, activated) krijgt nog steeds geen G2/G3 signaal. Waar vind je de term Verbindingsnaam terug, volgens de HD van Telfort zou dit Telfort Spot moeten zijn.... Kan alleen niet achterhalen waar die instelling aan te passen. En de HD.... die wist me het ook niet te vertellen....... Geduld is een schone zaak.

JJapie 18-09-08 08:49

Bij mij heeft het altijd gewerkt, maar ik krijg nu 'kan mobiele datanetwerk niet activeren' oid. WTF! Lekker bezig Telfort :(
meer mensen die dit hebben?

nheinemans 18-09-08 08:55

Jup, hier ook last van verbindingsproblemen. Krijg dezelfde foutmelding. Zal eens even Telfort bellen...

roha1962 18-09-08 09:42

Helaas tot op de dag van vandaag zelfde problemen als jjapie. Krijg trouwens de door hem opgegeven fout melding niet maar zie ook geen 2g/3g icoontjes.... Telfort bellen ja heb ik ook al diverse malen gedaan helaas zonder resultaat

nheinemans 18-09-08 09:49

Bij mij heeft het goed gewerkt tot gistermiddag. Thuis zit ik op Wi-Fi, maar vanochtend op kantoor kreeg ik voor het eerst de hierboven genoemde foutmelding. Hopelijk gaat dit niet weer zo lang duren als de vorige storing (ruim 1 week)...

JJapie 18-09-08 09:50

Het is een algemene storing bij Telfort.. Wordt aan gewerkt vlgs de klantenservice (is niet iPhone-only dus).
Overigens heb ik gewoon GPRS en 3G icoontjes in beeld roha1962. Het heeft bij mij altijd gewerkt :)

nheinemans 18-09-08 09:53

Toen ik om 9:00 uur belde wist men bij de KS nog van niks. Op aandringen van mij werd het probleem doorgezet naar de technische dienst, die heeft blijkbaar een maximale oplostijd van 5 werkdagen...

JJapie 18-09-08 09:57

5 werkdagen, dat schiet niet op ;) Maar dat zal gelden voor individuele problemen. Dit probleem is van landelijke schaal en wordt direct opgepikt uiteraard.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:45.