iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   3G met KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/20013-3g-kpn.html)

Berendsen 26-08-08 00:16

3G met KPN
 
Is er iemand die een KPN abbo heeft en waar de 3G ook werkt op de Iphone?
Wat voor abbo heb je en kun je me helpen met verschillende instellingen?
m.v.g
Ronald

midon 26-08-08 00:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Berendsen (Bericht 177861)
Is er iemand die een KPN abbo heeft en waar de 3G ook werkt op de Iphone?
Wat voor abbo heb je en kun je me helpen met verschillende instellingen?
m.v.g
Ronald

Elke abo van KPN werkt met 3G.
3G is namelijk UMTS en laat KPN nu het grootste dekkend netwerk hebben.

Berendsen 26-08-08 00:27

oke, maar ik heb niet dat icoontje van 3G in mijn schrem staan.
hoe krijg ik 3G aan dan?

pascalletje 26-08-08 01:16

Misschien is er op jou locatie wel geen 3G dekking? Staat er wel een vierkantje met een bolletje langs je provider naam? Als dat zo is, is er geen 3G dekking en valt ie terug op gprs...

Berendsen 26-08-08 01:31

inderdaad vierkantje met een bolletje erin.
Maaer is er dan geen volledige dekking in nederland.
waar kan ik vinden hoe de dekking is?

pascalletje 26-08-08 01:34

KPN.com - De online winkel van KPN - KPN ?

Berendsen 26-08-08 23:43

Ik bven vandaag naar de Primafoon winkel geweest en heb daar mijn sim kaart omgeruild met een umts sim kaart en deze werkt perfekt op mijn iphone. Tevens hoorde ik uit betrouwbare bronnen dat in september/oktober de Iphone ook verkrijgbaar zal zijn bij KPN

chelle 28-09-08 14:50

Ik heb een Hi (abbo)USIM kaart en Iphone 3g, maar krijg onmogelijk internet aan de praat. Met een Vodafone sim kaart lukt het wel. Heb alles al geprobeerd, zoals de instellingen bij APN en dataroaming aan enz... Ik lees hier dat sommige mensen wel 3g hebben via HI op hun iphone. Wat kan het probleem zijn?

chelle 28-09-08 22:38

Om antwoord te geven op mn eigen vraag hierboven: de hi simkaart van de buurman pakt tie wel. Dus daarmee het bewijs dat Hi 3g gewoon werkt en dat er overigens niets bij instellingen hoeft worden ingevuld zoals APN enz.. data roaming moet wel aanstaan. De betreffende iphone heeft 2.1 firmware en is niet simlock maar wel geunlocked.

nicok 30-09-08 17:59

Ik heb een oude sim-kaart bij KPN ingewisseld voor een UMTS-Sim-kaart.
Alles werkt nu met 3G.
Bij mobiele data heb ik niets voor APN, enz. in behoeven te vullen.
Als met een Wi-Fi-netwerk is gekoppeld, wordt de 3G-aanduiding in het display vervangen door het Wi-Fi-ikoontje.

macmaccie 30-09-08 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nicok (Bericht 200303)
Ik heb een oude sim-kaart bij KPN ingewisseld voor een UMTS-Sim-kaart.
Alles werkt nu met 3G.
Bij mobiele data heb ik niets voor APN, enz. in behoeven te vullen.
Als met een Wi-Fi-netwerk is gekoppeld, wordt de 3G-aanduiding in het display vervangen door het Wi-Fi-ikoontje.


Hoihoi...

Ik ben ff nieuwschierig,brengt dit extra kosten met zich mee?
En hoe zit t dan met je abbo?

Heb namelijk ook kpn,maar die heb ik opgezegt,maar als t zo op te lossen is zonder extra kosten,dan ga ik toch nog ff contact met ze opnemen

nicok 30-09-08 19:01

De rekening voor het omwisselen is naar mijn baas gestuurd.
Voor zo ver ik weet, kost het 17,50
Abonnement is hetzelfde gebleven, voorzag dus al in UMTS, enkel de oude SIM-kaart liet het niet op de telefoon doorkomen.
Nu met een U-Sim-kaart dus wel.

macmaccie 30-09-08 20:46

Ow,oké,thnx...;)

Ga daar eerdaags n's naar informeren...

obi 07-10-08 07:28

ha,

Heb vorige week m'n KPN prepaid omgezet in een simonly (USim) abonnement.
Heb een nieuwe sim kaart gekregen, geactiveerd, en na een reset van de netwerk instellingen, werden de volgende instellingen automatisch ingesteld op de Iphone:

APN: internet
Username: KPN
Password: gprs.

Heb een 3G icoontje op het scherm staan en het lijkt te werken. Het lijkt iets sneller dan de GPRS verbinding die ik met prepaid had..
Ik meet via speedtest.net:

DL snelheid: 15.8 KByte/sec (126kbps)
UL sneheid: 10.5 KBytes/sec (


Op de KPN pagina kan ik geen informatie vinden wat de maximaal mogelijke DL en UL snelheden zijn voor deze abonnementen..

Maar ik heb wat vragen voor andere iphone 3G bezitters met een 3G KPN internet abonnement:


Zijn de instellingen correct?, alhoewel ik de instellingen automatisch heb laten 'instellen', duidt het password gprs voor mij op dat ik (nog) niet op het 3G netwerk zit(?)

Zijn dit normale snelheden voor dit abonnement?
Voor 3G snelheid vind ik dit erg laag.


thx voor de tijd en antwoord,

mvrgr

obi

mneerhout 07-10-08 11:16

Met het progje 'speedtest' oftewel in het scherm Xtreme Speedtest,
haal ik met Telfort/KPN 1326Kbits/s down en 110Kbits/s up Latency 194 ms.
weet niet of dat goed is?

obi 07-10-08 11:29

Beste Mneerhout,

En welke type abonnement van KPN heb je?
En wat zijn je instellingen voor het netwerk?

mvrgr

obi

mneerhout 07-10-08 11:41

Zat al ruim 10 jaar bij Telfort en sinds de iPhone maar vlug omgezet naar SIM500 met onbeperkt email en internet, heb goede 3G ontvangst nagenoeg overal eigenlijk en niets ingevuld in de 'velden'.
Maar is dit een normale snelheid of is T-Mobile veel sneller?

ik heb dus gewoon KPN/3G in mijn scherm bovenaan staan.

obi 07-10-08 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mneerhout (Bericht 203179)
Zat al ruim 10 jaar bij Telfort en sinds de iPhone maar vlug omgezet naar SIM500 met onbeperkt email en internet, heb goede 3G ontvangst nagenoeg overal eigenlijk en niets ingevuld in de 'velden'.
Maar is dit een normale snelheid of is T-Mobile veel sneller?


Voor mij lijkt dit op dit moment de maximale snelheid die haalbaar is met dit KPN abonnement KPN Flexibel Sim Only .

Ik had eigenlijk voor de deze verbinding getallen verwacht in de orde van grootte die jij hebt geregistreerd. Even net met het proggie speedtest geprobeerd maar ik zie daar dezelfde lage snelheden die ik al eerder rapporteerde. Ik hoop vanavond wat tijd te hebben om dit met de KPN op te nemen.

mvrgr

obi

mneerhout 07-10-08 12:33

vreemd hoor, maar is het bij mij dan nu 10x zo snel of lees ik die kbps weer verkeerd?
Telfort=KPN toch?
Ik betaal geloof ik iets van €26,- incl. sms-bundel en 500 belmin. en onbeperkt internet.

Ach...onder het surfen klapt toch steeds die Safari eruit....tijd voor 2.2!

obi 07-10-08 13:08

Ik vind het dus ook vreemd, dat ik met een 3G verbinding een snelheid haal die vergelijkbaar is met gprs. Maar met de info die ik hier verzamelt heb, hoop ik vanavond wat duidelijkheid te krijgen van de KPN.

keep you posted...

mvrgr

obi


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:32.