//

iPhone 3G met telfort: Ervaringen

iPhone 3G met telfort: Ervaringen discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb in België een iPhone gekocht en gebruik deze op het Telfort netwerk. Het bevalt me echt prima. 3G wat bij Telfort volgens mij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-09-08, 17:50
Dennisf Dennisf is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 131
Standaard iPhone 3G met telfort: Ervaringen

Ik heb in België een iPhone gekocht en gebruik deze op het Telfort netwerk. Het bevalt me echt prima. 3G wat bij Telfort volgens mij UMTS snelheid is werkt super. Eigenlijk overal heb ik 3G bereik en dan is de snelheid ook goed.

Geen Visual voicemail. Ik heb het nooit gehad en mis het dus ook niet.

Wat mij wel opvalt is ik van 3G naar GPRS wissel dat hij heel kort even Geen Service laat zien en dat het bereik met GPRS veel beter is. Dus nu op de bank heb ik 1 a 2 streepjes met 3G en als ik 3G uitzet heb ik 5 streepjes in de signaalbalk. Gevoelsmatig lijkt het net alsof de telefoon van netwerk wisselt. Kan het te maken hebben dat hij op GPRS van andere telefoonmasten gebruik maakt als op 3G???

Nogmaals, ik heb geen klachten over het bereik maar ik zie dus wel dat ik onder GPRS een sterker signaal heb als met 3G.

Telfort en de iPhone 3G is wat mij betreft echt een aanrader. Zeker gezien mijn totale abo kosten welke 40 euro per maand goedkoper zijn als een vergelijkbaar abonnement bij T-Mobile en een betere dekking.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-09-08, 19:23
Abu's schermafbeelding
Abu Abu is offline
• iOS 7.0.4
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 289
Standaard

Dat is bij iedereen zo dat je beter bereik hebt met GPRS...
  #3  
Oud 03-09-08, 22:34
Dennisf Dennisf is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 131
Standaard

Maar is dat dan je telefoonbereik of je GPRS/3G bereik????
  #4  
Oud 04-09-08, 07:48
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Het is verkeerd om te denken dat het aantal streepjes een absolute waarde geeft. Voor de kwaliteit van ontvangst zijn signaalsterkte en signaalkwaliteit de 2 meest belangrijke factoren en deze worden relatief weergegeven door die streepjes.

Je kunt dus met 2 streepjes nog steeds een goede ontvangst hebben.

Enige maatgevende is het antwoord op de vraag "heb je goede ontvangst". Wil je exacte cijfers dan moet je testapparatuur gebruiken.
  #5  
Oud 04-09-08, 11:22
Dennisf Dennisf is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 131
Standaard

Dat begrijp ik, maar wat geven de streepjes nu aan?? De GSM signaalsterkte of de 3G signaalsterkte??? Of is het de totale signaalsterkte voor GSM en 3G tesamen???
  #6  
Oud 07-09-08, 12:12
Abu's schermafbeelding
Abu Abu is offline
• iOS 7.0.4
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 289
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dennisf Bekijk bericht
Dat begrijp ik, maar wat geven de streepjes nu aan?? De GSM signaalsterkte of de 3G signaalsterkte??? Of is het de totale signaalsterkte voor GSM en 3G tesamen???
Als je 3G aan hebt dan geeft 'ie de signaalsterkte van 3G aan en als 3G uit staat geeft 'ie de sterkte van GPRS/EDGE aan
  #7  
Oud 11-09-08, 18:17
JJapie JJapie is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 18
Standaard

Ik krijg geen smtp ingesteld op mijn 3G icm Telfort. De smtp die ik altijd gebruik is smtp.telfortmail.nl en dat zou moeten werken.. Nou niet dus. Scherm van het toevoegen van de SMTP blijft maar hangen op SMTP-accountgegevens controleren.
Iemand een suggestie?
  #8  
Oud 14-09-08, 08:29
roha1962 roha1962 is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: IJsselstein
Berichten: 15
Standaard

Nog steeds geen 3G op mijn Iphone 3g (2.1 firmware turbosim en jailbreak) Telefoon doet het goed maar kan absoluut nog niet internetten (Let wel ik heb een unlimited surf en mail abonnement) Wie weet welke instellingen ik moet gebruiken om e.e.a. werkend te krijgen?
  #9  
Oud 14-09-08, 09:59
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roha1962 Bekijk bericht
Nog steeds geen 3G op mijn Iphone 3g (2.1 firmware turbosim en jailbreak) Telefoon doet het goed maar kan absoluut nog niet internetten (Let wel ik heb een unlimited surf en mail abonnement) Wie weet welke instellingen ik moet gebruiken om e.e.a. werkend te krijgen?
Instellingen en wel/niet 3G worden bepaal door je provider.
  #10  
Oud 15-09-08, 15:47
JJapie JJapie is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 18
Standaard

@roha:
APN: internet
gebruikersnaam en wachtwoord leeglaten. Werkt prima

Mijn mailprobleem heb ik opgelost door Google te gebruiken als SMTP. Werkt eveneens prima.
  #11  
Oud 18-09-08, 11:51
sjoran's schermafbeelding
sjoran sjoran is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Zutphen
Berichten: 201
Stuur een bericht via MSN naar sjoran
Standaard

Ik vraag mij af van welk netwerk telfort gebruik maakt......dit was tog vodafone..??? iemand die het weet?
__________________
Iphone 3G 16GB WIT simlock-vrij..!!!!
  #12  
Oud 18-09-08, 12:23
drc drc is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 15
Standaard

kpn (staat iig op mn scherm)
  #13  
Oud 18-09-08, 13:13
sjoran's schermafbeelding
sjoran sjoran is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Zutphen
Berichten: 201
Stuur een bericht via MSN naar sjoran
Standaard

idd...heb ff belcompany gebeld, ze maken gebruik van het netwerk van kpn.

@DRC: Heb je alleen goede of ook slechte ervaringen met telfort.?? en heb je ook onbeperkt internet erbij.? zo ja, bevalt dit is het snel en is het egt onbeperkt of fair use policy?
  #14  
Oud 18-09-08, 13:42
roha1962 roha1962 is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: IJsselstein
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjoran Bekijk bericht
idd...heb ff belcompany gebeld, ze maken gebruik van het netwerk van kpn.

@DRC: Heb je alleen goede of ook slechte ervaringen met telfort.?? en heb je ook onbeperkt internet erbij.? zo ja, bevalt dit is het snel en is het egt onbeperkt of fair use policy?
Ervaring, sinds 30 juli 2008 surf en mail onbeperkt. Alleen in Milaan (notabene in het buitenland) 2g/3g verbinding heb gehad. Inmiddels thuis maar tot op dit moment op Telfort NW met Iphone geen succes. Telfort qua spraak netwerk okay, maar data op Iphone....
  #15  
Oud 18-09-08, 14:53
drc drc is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 15
Standaard

Ook sinds eind juli ervaring.. eerste week lag de internetverbinding eruit (zie ander topic), en erna wat problemen gehad met overschakelen 3G naar GPRS (lag aan firmware iphone) maar tot gisteren eigenlijk geen problemen. 't internet was vrij snel, maar de batterij gaat ook snel leeg wanneer 3G gebruikt wordt. Heb m dus met name met gprs gebruikt. Pushmail met MobileMe werkt ook prima. Volgens mij heeft Telfort een FUP, hoeveel dat is weet ik niet (maar vast elders te vinden op t net).
  #16  
Oud 23-09-08, 14:07
roha1962 roha1962 is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: IJsselstein
Berichten: 15
Standaard

Lange adem maar eindelijk werkt het naar behoren. 3G op mijn Iphone 3G en nog stabiel ook. Wat heeft de Telfort kabouter nu weer gedaan.....

Alleen iemand een tip hoe ik de melding in Itunes kan omzeilen/oplossen. Telkens weer die AT&T kaart er in. Suggesties zijn welkom
  #17  
Oud 01-10-08, 16:28
roha1962 roha1962 is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: IJsselstein
Berichten: 15
Standaard

We zijn een week verder en alles werkt, behalve Itunes met bekende melding, naar behoren. Ben benieuwd naar andere ervaringen
  #18  
Oud 02-10-08, 16:15
tabbalieverd tabbalieverd is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 6
Standaard

@roha:
Ik heb ook surf en mail unlimited van Telfort, maar krijg 3G niet aan de praat.

Hoe is het nu bij jouw opgelost? Met welke instellingen en handelingen?
  #19  
Oud 02-10-08, 16:46
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Italiaanse iPhone, Telfort Sim er in en draaien maar (niet met de instellingen zitten pielen). Geen enkel probleem, ook niet met 3G. De snelheid is heel redelijk. De 768 kb/s is vele malen sneller dan ik ooit met T-Mobile heb gehad en bij Telfort heb ik AF EN TOE het gprs symbooltje waar ik bij T-Mobile AF EN TOE het 3G symbooltje had.
  #20  
Oud 02-10-08, 17:19
roha1962 roha1962 is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: IJsselstein
Berichten: 15
Standaard Zie mijn post in GPRS/EDGE: Telfort GPRS Probleem

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabbalieverd Bekijk bericht
@roha:
Ik heb ook surf en mail unlimited van Telfort, maar krijg 3G niet aan de praat.

Hoe is het nu bij jouw opgelost? Met welke instellingen en handelingen?
Ik heb ruim een week geleden aan een collega iphone 3G gebruiker uitgelegd wat ik gedaan heb. Je kunt deze post vindein op het forum in GPRS/EDGE: Telfort GPRS Probleem

Ik hoop dat je er mee uit de voeten kunt. Bij mij werkt alles nog steeds okay. Waar komt je toestel vandaan en wat voor sim gebruik je.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Telfort wordt Netwerk KPN, lijn Telfort. Soms reset de verbinding zich. Dychmann KPN 5 29-12-09 20:02
iPhone 3.0 met T-mobile of Vodafone (of Telfort houden)? LJArnoud Odido (T-Mobile) 0 05-06-09 23:07
Beste combi met iPhone: Hi? Kpn? Vodafone? Telfort? jaapbuijs KPN 21 16-01-09 21:12
Iphone 3G met Telfort en Firmware 2.2: Batterijproblemen! ElleniPhone KPN 3 23-11-08 16:40
iPhone 1.1.1 met telfort. sic139 Archief 4 20-10-07 21:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:19.