iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   Telfort: geen 3g ontvangst? => bestel een nieuwe simkaart (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/26249-telfort-geen-3g-ontvangst-bestel-nieuwe-simkaart.html)

xetradax 02-12-08 13:15

Telfort: geen 3g ontvangst? => bestel een nieuwe simkaart
 
Ik had dus een simkaart van pak em beet 3 jaar oud en ik baalde als een stekker toen ik die met een i-sim in m'n nieuwe foon stopte en geen 3g had.

KPN carrier wel, maar geen bolletje of 3g logootje ernaast. Ik dacht ik probeer 1 dingetje en dat is een nieuwe simkaart bestellen en als het dan niet lukt gaat ik over naar winmo ofzo, aangezien ik alleen verhalen las over iphone en slechte 3g/gps ontvangst.

Sinds die nieuwe sim heb ik nagenoeg geen problemen meer. Soms geen 3g bereik of alleen gprs, ook heb ik wel weinig bereik maar wel altijd voldoen telefoonbereik en altijd na een reboot krijg ik mijn 3g weer terug.

Dus bij APN "internet" invullen en gaan !

iMac-er 02-12-08 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xetradax (Bericht 225808)
Ik had dus een simkaart van pak em beet 3 jaar oud en ik baalde als een stekker toen ik die met een i-sim in m'n nieuwe foon stopte en geen 3g had.

KPN carrier wel, maar geen bolletje of 3g logootje ernaast. Ik dacht ik probeer 1 dingetje en dat is een nieuwe simkaart bestellen en als het dan niet lukt gaat ik over naar winmo ofzo, aangezien ik alleen verhalen las over iphone en slechte 3g/gps ontvangst.

Sinds die nieuwe sim heb ik nagenoeg geen problemen meer. Soms geen 3g bereik of alleen gprs, ook heb ik wel weinig bereik maar wel altijd voldoen telefoonbereik en altijd na een reboot krijg ik mijn 3g weer terug.

Dus bij APN "internet" invullen en gaan !

Ik heb een Telfort abo en heb wel 3G logootje zonder "internet" bij APN in te vullen, maar ik heb wel een probleem met het versturen van de mails. Welke SMTP-server adres gebruik je? Heb "smtp.telfort.nl" geprobeerd, maar tevergeefs.

Paz 02-12-08 17:31

SMTP is toch voor inkomende mail? Tenminste zo werkt het bij mij wel. Ik moet dan voor Gmail en mijn werkmail 2 aparte servers instellen: smtp.Gmail.com en mijn werkmail-SMTP.
Xetradax heeft het volgens mij alleen over internet (APN) en niet mail, maar ik hoop dat je hier en beetje mee geholpen bent.

xetradax 02-12-08 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMac-er (Bericht 225894)
Ik heb een Telfort abo en heb wel 3G logootje zonder "internet" bij APN in te vullen, maar ik heb wel een probleem met het versturen van de mails. Welke SMTP-server adres gebruik je? Heb "smtp.telfort.nl" geprobeerd, maar tevergeefs.

Ikgebruik mijn eigen smtp want ik heb een eigen domeinnaam, maar voor de wat minder bedeelden kan je ook wel die van gmail gebruiken. Maar die van telfort moet het ook gewoon doen

iMac-er 02-12-08 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xetradax (Bericht 225985)
Ikgebruik mijn eigen smtp want ik heb een eigen domeinnaam, maar voor de wat minder bedeelden kan je ook wel die van gmail gebruiken. Maar die van telfort moet het ook gewoon doen

Ja, inderdaad gebruik ik nu gmail SMTP. Ik krijg die van Telfort nog niet aan de gang (smtp.telfort.nl).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:00.