//

Telfort en mobiel internet

Telfort en mobiel internet discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil mijn contract bij Telfort verlengen en daarbij mobiel internet met een I-Phone aanschaffen, maar nu hoorde ik vaag het gerucht dat de snelheid ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30-12-08, 23:16
Puckie Puckie is offline
 
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 3
Standaard Telfort en mobiel internet

Ik wil mijn contract bij Telfort verlengen en daarbij mobiel internet met een I-Phone aanschaffen, maar nu hoorde ik vaag het gerucht dat de snelheid van mobiel internet via Telfort 'niet te doen is'... Dat het laden van een pagina zo minutenlang in beslag kan nemen... Ik vind het abo van Telfort wel aantrekkelijk: 500 belminuten, een zooi smsjes plus mobiel internet voor een euro of 50 p.m), maar tja, als ik dan straks zo'n fancy Applefoontje heb en internetten gaat tenenkrommend traag... Wie heeft ervaring met mobiel internet met Telfort? Graag hoor ik jouw ervaringen! Alvast dank!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-12-08, 23:20
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Telfort is zeker niet de snelste maar in mijn omgeving, Achterhoek, absoluut de provider met de betere 3G dekking (ook heeeeeel belangrijk) en de snelheid vind ik absoluut niet tenenkrommend traag.
  #3  
Oud 31-12-08, 08:34
Puckie Puckie is offline
 
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 3
Standaard Snelheid Telfort

Ah, dus het valt best mee? En ik begrijp dat Telfort de 3G dekking wel ondersteunt (ik had eerder gehoord dat alleen T-Mobile daarmee werkt)?
  #4  
Oud 31-12-08, 10:14
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Alle bekende providers bieden 3G aan alleen met bij de landelijke dekking treden er nogal verschillen op. In mijn geval is met Telfort prima te werken. Mocht je twijfelen kun je altijd een simmetje van een ander lenen (of een prepaid kopen) om te kijken hoe het met de 3G dekking staat.

In mijn woonomgeving (de halve achterhoek) heeft T-Mobile bijvoorbeeld nagenoeg geen - of erg slechte - 3G dekking...dan heb je ook helemaal niets aan het feit dat ze een flinke snelheid aanbieden.

Lees op dit forum eerst de diverse threads over providers en maak dan je keuze.
  #5  
Oud 31-12-08, 13:25
Puckie Puckie is offline
 
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 3
Standaard

Dank je, Celf! Ik woon in Amsterdam, ik neem toch aan dat hier de dekking wel okay is? Ik ben een beetje bang dat ik straks een prachtige IPhone heb, maar dat het internetten niet zo goed werkt... (iemand raadde mij zeer stellig af een Iphone te combineren met een Telfortabo) Weet je/iemand hoe het zit met de uploadsnelheid? Ik zag op een site dat Telfort 768mb heeft, andere providers bieden meer mb...?
  #6  
Oud 31-12-08, 15:18
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Ik werk nu al een half jaar met een iPhone in combinatie met Telfort en bij mij werkt het gewoon prima. De enige keer dat bij mij internet niet goed werkte was in combinatie met een T-Mobile abonnement. Waar dat "gerucht" vandaan komt is me een raadsel.
De downloadsnelheid is 768 kb/s en dat is in tegenstelling tot T-Mobile (2000 kb/s) of Vodafone (3600 Kb/s) een stuk langzamer maar in Amsterdam is de kans dat Vodafone of T-Mobile beter en sneller werkt natuurlijk groter dan in de Achterhoek. Gewoon dit forum goed lezen (type de namen van de providers maar 'ns in het zoekvenster) en desnoods van een kennis even een simmetje lenen als je blijft twijfelen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Telfort ondersteunt geen internet? harriepopov KPN 2 23-09-10 23:31
Geen (Mobiel) internet, wel internet via Wi-Fi vuurvreter Wi-Fi 35 16-09-10 23:25
Telfort en mobiel datanetwerk Gerben90 KPN 18 05-05-10 14:26
Telfort: Internet storing? jel KPN 1 20-08-09 21:00
Internet van Telfort op iPhone 3G 21bis KPN 21 15-07-09 00:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:39.