iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   Geen GPRS op Telfort (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/29612-geen-gprs-op-telfort.html)

iRtzy 02-02-09 20:52

Geen GPRS op Telfort
 
Na het incident in juli waarbij velen met Telfort Surf & Mail Onbeperkt tijdelijk niet via GPRS op het web konden, lijk ik nu weer het zelfde probleem te hebben en duurt nu al 5 dagen.

Ik heb geüpgraded naar 2.2.1, maar daarna leek er niets aan de hand, ik heb gewoon gebruik gemaakt van GPRS. De Telfort-helpdesk zegt dat er niets aan is en kan me niet verder helpen.

Zijn er anderen die dezelfde ervaring hebben? En liever nog een oplossing, of moeten we weer afwachten tot iemand bij Telfort/KPN wakker wordt?

Het probleem lijkt toch niet bij Telfort te hebben gelegen dit keer. Na meerdere malen opnieuw opstarten kon ik plotseling weer via GPRS data ophalen en surfen! Probleem opgelost!?

nheinemans 03-02-09 15:55

Ik heb sinds zaterdag hetzelfde probleem, maar bij mij werkt het nog steeds niet. Zit er aan te denken om weer terug naar 2.2 te gaan, om uit te sluiten dat deze nieuwe firmware de oorzaak is.

Gr, Nick

iRtzy 03-02-09 16:02

Voor je dat doet, zou ik het toch proberen met nog enkele keren herstarten. Dat kost toch minder moeite denk ik.

Je hebt Telfort en de volgende datanetwerk settings?
APN: internet
Gebruikersnaam: telfort
Wachtwoord: telfort

nheinemans 03-02-09 16:06

Ach, en met deze instellingen werkt het ineens wel... Toch vreemd dat ik die nooit eerder nodig heb gehad.

Patrick89 03-02-09 22:30

Heb al 5 dagen weer geen internet met Telfort.


Citaat:

Storingoverzicht: Mobiel internet

Storingoverzicht: Mobiel internet
Sommige klanten kunnen momenteel geen gebruik maken van mobiel internet, of krijgen een time-out melding. Er wordt hard aan gewerkt, excuses voor het ongemak.

Essers 03-02-09 23:03

Telfort GPRS
 
Ik heb het even gecheckt maar inderdaad is de verbinding met Telfort niet gelukt.Ik mag toch aannemen dat het snel verholpen zal zijn.

nheinemans 03-02-09 23:23

Hier werkt het inmiddels ook al niet meer. De reactie van de zakelijke helpdesk is ook al niet erg hoopgevend, de storing zal binnen 5 werkdagen opgelost worden :confused:

herk0039 03-02-09 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick89 (Bericht 252596)
Heb al 5 dagen weer geen internet met Telfort.

Heb de laatste 5 dagen hetzelfde probleem gehad, slecht of geen internet!
Momenteel doet ie het weer....vreemd!

nheinemans 03-02-09 23:32

Ik krijg een beetje de indruk dat ze allerlei instellingen uitproberen, om te kijken wat er wel en niet werkt.

nikki_ttb 04-02-09 02:32

Ah, ik ben dus niet de enige! Dat is 'goed' nieuws.
Hier werkt het allemaal ook erg gortig. Internet werkt alleen zodra ik mijn netwerkinstelling herstel. Toch erg ral om steeds maar weer alles te herstellen om eventjes op internet te kunnen opzoeken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:03.