//

Makkelijk tethering aanzetten (KPN & T-Mobile) (zonder IPCC files)

Makkelijk tethering aanzetten (KPN & T-Mobile) (zonder IPCC files) discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Hub86 MMS instellingen vindt je onder: Instellingen/Algemeen/Netwerk/Mobiel datanetwerk Ja die instellingen heb ik dus alleen nadat ik de IPCC heb gebruikt. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 18-06-09, 00:46
PaterNL's schermafbeelding
PaterNL PaterNL is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hub86 Bekijk bericht
MMS instellingen vindt je onder:
Instellingen/Algemeen/Netwerk/Mobiel datanetwerk
Ja die instellingen heb ik dus alleen nadat ik de IPCC heb gebruikt. Niet na een schone 3.0 installatie, dan is heel die Mobiel datanetwerk tab er niet......
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 18-06-09, 00:48
redrohX redrohX is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PaterNL Bekijk bericht
Oke, klinkt goed. Ik vraag me alleen af hoe jij met een schone 3.0 installatie handmatig je mms instellingen kan bewerken, ik heb die instellingen onder netwerk namelijk niet meer na een schone 3.0 installatie.
Dat is wel vreemd. Ik had die namelijk wel nog staan na de installatie. Hmm.. Misschien kwam het omdat ik nog een ander config bestand geinstalleerd had en dat die met de back-up terug was gezet. Die heb ik daarna verwijderd en toen ben ik begonnen met het handmatig invoeren van de MMS gegevens.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hub86 Bekijk bericht
I
Daarna het script van redrohX gebruikt via de iphone geopend in safari:
Iphone mobile config files
Vodafone gekozen en de instaler gedaan via de iPhone.

Daarna een restart en alles werkte gelijk.
Dat script is niet van mij trouwens. Die was vanmiddag al door iemand gepost hier. Alle credits gaan naar hem of haar
  #43  
Oud 18-06-09, 00:48
Hub86 Hub86 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PaterNL Bekijk bericht
Ja die instellingen heb ik dus alleen nadat ik de IPCC heb gebruikt. Niet na een schone 3.0 installatie, dan is heel die Mobiel datanetwerk tab er niet......
Das vreemd.
Ik heb het gedaan met een schone OS 3.0 installatie op een Belgische iPhone.
En geen IPCC gebruikt.
  #44  
Oud 18-06-09, 00:51
PaterNL's schermafbeelding
PaterNL PaterNL is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 17
Standaard

Ik heb er echt even genoeg van voor vandaag, ik accepteer nu dat ik (zonder extra scripts of mods) met een schone 3.0 installatie kan mmsen, wellicht dat er straks voor tmobile gebruikers een alles-in-1 oplossing komt.

Weltrusten en bedankt voor het meedenken.
  #45  
Oud 18-06-09, 00:58
ThinkBeyond's schermafbeelding
ThinkBeyond ThinkBeyond is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 15
Standaard

Zou iemand misschien het orginele T-mobile carrier bestand kunnen plaatsen?
  #46  
Oud 18-06-09, 01:05
calvin calvin is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 7
Standaard

Als je een officiele iphone via tmobile hebt, bestaat die optie niet!
  #47  
Oud 18-06-09, 01:29
-GJ- -GJ- is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 38
Standaard

Hoe verwijder je zo'n config file dan? Misschien is dan de MMS optie terug...
  #48  
Oud 18-06-09, 02:10
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Config bestand verwijderen indien je een officiele T-Mobile iPhone hebt: ga naar Instellingen > Algemeen. Daar staat als het goed is een profiel, als je erop klikt dan krijg je de inhoud ervan te zien plus rechtsbovenin de knop "verwijderen". Als je echt alles weer bij het oude wil hebben dan stel je alleen de netwerkinstellingen opnieuw in middels Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. Hierna werken MMS en Visual Voicemail weer maar heb je niet meer de mogelijkheid om tethering te doen. Op dit moment moet je als officiele T-Mobile iPhone bezitter de keuze maken tussen MMS + Visual Voicemail zonder tethering mogelijkheid of wel tethering maar dan zonder MMS en Visual Voicemail mogelijkheid. Misschien nog even afwachten tot er iets is waardoor je MMS en Visual Voicemail behouden blijft.
  #49  
Oud 18-06-09, 02:26
LabTeov LabTeov is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 196
Standaard

Oke ik heb een paar vragen.
Ik heb zojuist m'n iPhone geupdate naar de 3.0 versie.
MMS werkt gewoon goed nu. (heb gewoon officieel abbo bij T-Mobile)
Nu wil ik dat Tethering eens proberen op me macbook, maar hoe kan ik dit doen? En worden er extra kosten in rekening gebracht voor beide dingen?

En hoe zit het met dat Mobile Me, om je iPhone te vinden waar die ook maar is? Moet je daar nog iets voor downloaden ofzo? Of moet je daarvoor het programma Mobile Me op je MacBook (pro/air) gebruiken?
  #50  
Oud 18-06-09, 07:46
Venture Venture is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ppl Bekijk bericht
Config bestand verwijderen indien je een officiele T-Mobile iPhone hebt: ga naar Instellingen > Algemeen. Daar staat als het goed is een profiel, als je erop klikt dan krijg je de inhoud ervan te zien plus rechtsbovenin de knop "verwijderen". Als je echt alles weer bij het oude wil hebben dan stel je alleen de netwerkinstellingen opnieuw in middels Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. Hierna werken MMS en Visual Voicemail weer maar heb je niet meer de mogelijkheid om tethering te doen. Op dit moment moet je als officiele T-Mobile iPhone bezitter de keuze maken tussen MMS + Visual Voicemail zonder tethering mogelijkheid of wel tethering maar dan zonder MMS en Visual Voicemail mogelijkheid. Misschien nog even afwachten tot er iets is waardoor je MMS en Visual Voicemail behouden blijft.
Hier werkt het gewoon wel, visual voicemail, MMS & Tethering via de genoemde procedure hoor.
  #51  
Oud 18-06-09, 08:20
bjonnie bjonnie is offline
• iOS 8.1
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 29
Standaard

Geweldig! Met de manier van redrohX heb ik nu mms en tethering via Vodafone. Ontzettend bedankt!
  #52  
Oud 18-06-09, 08:55
mvmaastricht mvmaastricht is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Delft
Berichten: 16
Standaard Geen optie "Datanetwerk"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ThinkBeyond Bekijk bericht
Instellingen > Algemeen > Netwerk > Mobiel datanetwerk
Ik heb deze optie inderdaad ook niet! Wat ik wel vond (jawel: op het iPhoneclub-forum ) is deze website: Unlockit - APN Changer for your iPhone, waar je alsnog je instellingen kunt invullen.

Er wordt dan een config-bestandje aangemaakt die je moet installeren, op dezelfde manier als hierboven het aanzetten van tethering wordt gedaan.

Of tethering dan blijft werken weet ik niet, dat heb ik niet uitgeprobeerd.

...en ik weet (nog) niet hoe, maar het móet mogelijk zijn om zowel mms als werkend tehtering werkend te krijgen!

Overigens komt er, na het installeren van zo'n profielbestandje, onder Instellingen->Algemeen, een optie bij: "Profiel". Dit kun je verwijderen en daarmee worden, naar het lijkt, de originele instellingen weer hersteld (zie ook de bijdrage van ppl, hierboven)

Laatst gewijzigd door mvmaastricht; 18-06-09 om 09:09.
  #53  
Oud 18-06-09, 09:07
mvmaastricht mvmaastricht is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Delft
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LabTeov Bekijk bericht
Oke ik heb een paar vragen.
Ik heb zojuist m'n iPhone geupdate naar de 3.0 versie.
MMS werkt gewoon goed nu. (heb gewoon officieel abbo bij T-Mobile)
Nu wil ik dat Tethering eens proberen op me macbook, maar hoe kan ik dit doen? En worden er extra kosten in rekening gebracht voor beide dingen?

En hoe zit het met dat Mobile Me, om je iPhone te vinden waar die ook maar is? Moet je daar nog iets voor downloaden ofzo? Of moet je daarvoor het programma Mobile Me op je MacBook (pro/air) gebruiken?
Dit zijn allemaal zaken die al tientallen keren behandeld zijn. Waarom kijk je gewoon niet eerst even op het forum, alvorens deze vragen te stellen?
  #54  
Oud 18-06-09, 09:16
mvmaastricht mvmaastricht is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Delft
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hub86 Bekijk bericht
Das vreemd.
Ik heb het gedaan met een schone OS 3.0 installatie op een Belgische iPhone.
En geen IPCC gebruikt.
Kan kloppen; verschilt per persoon, zo lijkt het... Ik heb de optie "Mobiel datanetwerk" ook niet (terwijl ik hem wel gehad heb).

Zie ook dit oude artikel daarover.
  #55  
Oud 18-06-09, 11:28
werner2009 werner2009 is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 9
Standaard

gasten, is mischien heel dom wat ik nu zeg.
bij mij deed mms het ook niet meer, todat ik het schuifje bij instellingen berichten gewoon bij mms aanzette, en toen zag ik gewoon weer het cameraatje weer staan.
mischien moet je hem gewoon even resetten met dat schuifje aan en uit?

groetjes werner
  #56  
Oud 18-06-09, 12:52
Jacqie Jacqie is offline
• iOS 4.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 54
Standaard

Ik heb de optie mobiel datanetwerk ook niet. Maar MMS werkt wel gewoon. Geen idee waar ik de settings dan moet instellen maar het komt gewoon aan
  #57  
Oud 18-06-09, 12:56
Willem89 Willem89 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 13
Standaard

Wat ik niet begrijp is wanneer ik mms heb ingesteld tethering niet meer werkt :S Hoe fix je dit?
  #58  
Oud 18-06-09, 13:23
er1ck er1ck is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 32
Standaard

Wellicht is het verstandig dat iemand een wiki schrijft voor Tethering? Er zijn nu zoveel berichten over wat wel kan en dat het een het ander uit sluit maar soms toch ook niet?

Tethering is een belangrijke nieuwe functie en misschien kunnen de iphoneclub gurus even duidelijkheid scheppen. Ook over welke carrier wel of geen problemen geeft!

Alvast bedankt!
  #59  
Oud 18-06-09, 13:28
ferrywalter ferrywalter is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 109
Standaard

Hallo, ben nieuw met de iphone maar heb gisteren de 3.0 versie gedownlaod en geistalleerd.
Ik zie nergens dat tethering staan in de instellingen. Verder de vraag waar waar kan je een MMS bericht aanmaken.

Is daar iemand die mij dat in een notedop kan uitleggen?

Iedergeval harstekke bedankt.

Ferry
  #60  
Oud 18-06-09, 13:39
harter harter is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 12
Talking Tethering

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ppl Bekijk bericht
Config bestand verwijderen indien je een officiele T-Mobile iPhone hebt: ga naar Instellingen > Algemeen. Daar staat als het goed is een profiel, als je erop klikt dan krijg je de inhoud ervan te zien plus rechtsbovenin de knop "verwijderen". Als je echt alles weer bij het oude wil hebben dan stel je alleen de netwerkinstellingen opnieuw in middels Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. Hierna werken MMS en Visual Voicemail weer maar heb je niet meer de mogelijkheid om tethering te doen. Op dit moment moet je als officiele T-Mobile iPhone bezitter de keuze maken tussen MMS + Visual Voicemail zonder tethering mogelijkheid of wel tethering maar dan zonder MMS en Visual Voicemail mogelijkheid. Misschien nog even afwachten tot er iets is waardoor je MMS en Visual Voicemail behouden blijft.

Ik had dus hetzelfde probleem zoals hierboven beschreven ook in combinatie met T-mobile.
Ik heb het geinstalleerde profiel (tmobile) dmv instellingen/algemeen en de knop verwijderen van mijn iphone verwijderd. Hierna een herstart uitgevoerd. Nu zou je verwachten dat de optie tethering in het netwerkmenu verwijderd zou zijn maar die staat er gewoon nog en werkt ook. Vervolgens MMS en Visual voicemail getest en die werken nu ook. Vraag me niet naar de logica maar het werkt dus who cares
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verzameltopic: Custom IPCC files forumzoeker Overige providers Nederland 563 21-12-11 18:03
iPhone 3gs 16GB KPN 4.2.1 & tethering? frans3gs16gb KPN 1 19-01-11 19:53
Tethering 3GS/KPN zonder configfiles of ander gedoe tychop KPN 9 14-07-10 15:45
Help..Tethering aanzetten T-Mobile Teunke Odido (T-Mobile) 1 09-03-10 10:09
Tethering T-mobile aanzetten? Jezpur Archief 1 19-11-09 21:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:18.