iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   Internet van Telfort op iPhone 3G (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/38710-internet-telfort-op-iphone-3g.html)

21bis 04-07-09 16:34

Internet van Telfort op iPhone 3G
 
Beste Lezers,

Ik heb dit topic goed gelezen en van alles geprobeerd. Alleen het internet van mijn nieuwe Telfort abonnement krijg ik niet aan de praat.

Wellicht heeft iemand tips. Ik heb een iPhone 3G, zit op 2.2.0, software matig geunlockt en jailbreakt (zo gekocht bij Gigavolt) en ik meen baseband 02.28.00. Kreeg nog een tip over Unlockit.co.nz en probeerde de APN changer met diverse inlog codes maar ook dit mocht niet baten. Wi-Fi werkt prima maar bij 3G krijg ik dus de foutmelding dat ik geen mobiel internet abonnement heb. Ik teste het internet op een oude Samsung en daar leek 't te werken. In bossprefs staat alles aan.

Uiteraard kan de klantenservice van Telfort of hun winkelpersoneel niks voor mij doen, erg frustrerend. Die advieseren een bezoek aan de mac store (?) of roepen opeens dat ze geen iPhones ondersteunen.

Dit probleem had ik toch niet helemaal voorzien en hoop echt dat dit snel gaat werken. Wie zou mij hiermee kunnen helpen!? Diegene zou mij erg blij maken!

Gr. Frank.

jaapgeerts 05-07-09 18:05

Gewoon via Itunes updaten naar firmware 3.0
Daarna jailbrake + unlock uitvoeren.

Heb net vorige week een iphone uit de USA gehaald en daar eerst 3.0 op gezet via Itunes, daarna jailbrake en unlock.

Ik telefoneer via Telfort mét 3G

succes!

21bis 06-07-09 13:24

Dank voor de tip... Misschien geen slecht idee idd.
Is de jailbreak & simlock onder 3.0 een beetje steady?
En is 't een beetje te doen als je zoiets nooit eerder gedaan hebt?

21bis 06-07-09 21:49

3.0 geïnstalleerd.
Gejailbreakt.
Simlockvrij gemaakt.
Diverse apn's geprobeerd.
Geen internet...

Welke APN gebruik jij Jaap?

T1m 06-07-09 22:09

Hmm

Ik gebruik ook telfort , heb GEEN APN ingesteld en heb wel gewoon Internet..

Neem aan dat je 3G wel weer hebt aangezet (geloof dat ergens in uitleg van Unlock staat dat je eerst 3G even moet uitzetten)

Celf 06-07-09 22:30

Gebruik ook Telfort, Sim in de tray en draaien maar. Helemaal NIETS instellen.

21bis 06-07-09 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Celf (Bericht 319508)
Gebruik ook Telfort, Sim in de tray en draaien maar. Helemaal NIETS instellen.

Pfff. Wou dat ik dat kon zeggen... Op zich leuk hoor 3.0 maar ik deed het een beetje voor de 3G. Zit nu met het zelfde probleem. Loop nu al dik 2 weken te klooien. Waar zou dit nou toch aan kunnen liggen vraag ik me af.

3G staat uiteraard aan en zetten 'm ook even uit/aan.

jaapgeerts 06-07-09 23:56

mijn APN is

Internet
telfort
telfort

WEllicht een idee om te resetten / restoren naar factory defaults en dan weer te proberen.

Ik heb een iphone uit USA van AT&T met simlock en toen geupdate, jailbrake via cydia en unlock.

Alles doet het.
Beetje lastig bekijken vanaf een afstand wat er aan de hand kan zijn...

dutchie35 07-07-09 18:06

volgens mij draait telfort 3G in netwerk van kpn ik kan telfort niet eens meer selecteren als netwerk .
APN : internet
login:
passwrd:


zo draait 3G bij mij op kpn(telfort) 76kb/s

21bis 10-07-09 18:35

Late reactie maar 't werkt nog steeds niet. Krijg het idee dat ik dit zelf niet voor elkaar ga krijgen... Laatste tips? Iemand?
Met m'n vorige abbonement werkte alles nog prima, en het telfort internet doet het wel op een oude telefoon, da's toch wel erg vreemd...

chichi75 10-07-09 19:11

probeer edge eens aan te zetten werkte bij mij ook

dutchie35 10-07-09 19:14

ik heb zelf ook telfort maar zie daar niks van weer op me iphone is allemaal kpn inclusief apn werkt perfect.
kijk anders ff op help.BenM.at daar kan je goed configfile downen. succes

21bis 10-07-09 19:50

Waar vind ik die? Of heb je daar bossprefs voor nodig?

dutchie35 10-07-09 20:29

dat is site die je kan benaderen via safari op je iphone(Wi-Fi) als je daar bent ga je na mobileconfigs kiest nederland en daarna of kpn of O2 ik gebruik kpn omdat ik via telfort ook op hun netwerk zit

21bis 10-07-09 20:43

Excuus, ik bedoelde: waar zit de Edge optie?

Maar probeerde in de tussentijd ook het BenM profiel (probeerde ik ook in 2.2 is) maar dit lijkt ook niet te werken...

21bis 11-07-09 19:42

Bossprefs gedownload. Edge stond aan. Even uit en weer aan gezet. Niks. Geen 3G. Ontzettend frustrerend... Wat is dit!?

Zero 11-07-09 20:17

Ik heb ook niks ingesteld bij APN.
Vorige week heb ik mijn iPhone 3G gejailbreaked en geunlockt en daarna kon ik gelijk internet, bellen en smsen.

21bis 11-07-09 20:33

En je zit ook bij Telfort?
Ik heb ook vorige week de iphone naar 3.0 gezet; gejailbreaked en geunlockt en kon daarna meteen bellen en smsen. Internet werkte alleen nog steeds niet.
Het rare is dat ik op een oude Samsung telefoon van m'n vriendin wel het idee kreeg dat internet werkte met de Telfort sim. Ik zou namelijk zeggen dat Telfort hier aan 't falen is maar dat gaat in dat geval niet helemaal op. Wel krijg ik constant de melding geen Mobiel Data Abbonement te hebben maar ik heb dit twee keer gevraagd bij Telfort en zij zweren dat 'ie gewoon actief is...

F.

kir 14-07-09 23:53

Ik gooi hier ook nog even een vraagje tussendoor:rolleyes:.
Ik zit nu bij KPN en voor mij qua dekking helemaal in orde!
Mijn vraag is! Zal ik met Telfort exact hetzelfde bereik hebben?
Telfort draait op het netwerk van KPN, dat weet ik. Maar in de praktijk
is dan het bereik exact hetzelfde?

T1m 14-07-09 23:58

Kort antwoord : Ja :P


Gebruik telfort maar Iphone geeft ook lekker KPN aan :P
Overal bereik, zowel binnen als buiten nog nergens problemen gehad.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:48.