iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   SMS-KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/3944-sms-kpn.html)

Herre 21-12-07 16:07

SMS-KPN
 
Sinds een korte tijd heb ik een iPhone en hij werkt perfect, behalve samen met KPN. Het probleem is bijzonder; sommige smsjes ontvang ik wel, en sommige niet. Zo ook kan ik wel verzenden, maar komen sommige wel aan bij de ontvanger, en sommige niet. (Ik hem een nieuwe Simkaart (UMTS) ontvangen voordat ik mijn iPhone had, misschien is dit relevante informatie)

Wanneer je *0# voor je bericht zet, krijg je een melding hoe de berichten zijn verzonden en wanneer ze afgeleverd zijn. (Handig om te weten).

Als ik mijzelf kan smsen en dat lukt, dan weet ik zeker dat ik kan verzenden EN ontvangen. Echter krijg ik devolgende sms wanneer ik *0# gebruik:
Bericht met bestemming 070315206687** (707+mijn telefoonnummer), met identificatie 0712202011** kon niet worden afgeleverd.

KPN zegt natuurlijk: wij ondersteunen geen iPhone.
Weet iemand wat dit is en hoe het verholpen kan worden?

Patipod 22-12-07 12:24

Hoi,

Post eens je firmwareversie. Misschien dat je dan beter geholpen word. Ik heb zelf T-Mobile en met sms-en geen problemen. Enkel had ik tot voor kort het probleem met sms bij een nieuwe voicemail. En dat ik van T-Mobile smsjes kreeg met rare tekentjes. Ik heb dit opgelost met de smsfix uit de Installer. Nu is alles goed. Misschien kun je die fix eens proberen. Helpt t niet dan gooi je hem er weer uit. Is het nummer van je sms centrale wel goed? Kan eventueel ook hieraan liggen.

Groeten,
Patrick

Herre 22-12-07 12:26

Patrick, bedankt voor je reactie.
Mijn FW is 1.1.1

Mijn smsjes zijn prima WANNEER ik ze ontvangen. Geen rare tekens oid.
Maar het probleem is meer DAT ik ze niet ontvang.

Herre

stephenvis 22-12-07 12:26

Voor die smsfix kijk in de wiki bij provider sms ;)

Patipod 22-12-07 12:33

Hmm dat is inderdaad raar. Je kunt dus van andere mensen geen smsjes ontvangen, maar wel versturen. Misschien is het mogelijk om met een simkaartje van een familielid die geen KPN hebben eens te proberen. Bv. met een T-mobile of Vodafone kaartje. Mocht dit ook niks opleveren, dan ligt het aan je Iphone. Ik zou het anders ook niet weten. Je kunt eventueel de smsfix eens installeren. Misschien dat het iets oplevert.

Greetz,
Patrick

stephenvis 22-12-07 12:35

Of updaten naar 1.1.2 mischien verhelpt dat het probleem.

Stephen

combicart 22-12-07 16:38

Zelf heb ik een abonnement van Hi, maar dat loopt via het zelfde netwerk als KPN. Hier verder helemaal geen problemen met SMS o.i.d.
Heb je misschien nog extra programma's geïnstalleerd of andere instellingen (dan normaal) ingesteld?

ArB 22-12-07 22:23

Ik gebruik een (zakelijk) abbo van de KPN. Die ging pas goed alles ontvangen en verzenden met firmware 1.1.2

Herre 23-12-07 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 30778)
Ik gebruik een (zakelijk) abbo van de KPN. Die ging pas goed alles ontvangen en verzenden met firmware 1.1.2

ArB, mag ik daar uit opmaken dat je wel problemen had die gelijk aan die van mij waren met 1.1.1?

Herre

ArB 23-12-07 22:00

Ja ik had wel degelijk problemen met 1.0.2 en 1.1.1
Of SMS kwam helemaal niet aan of ik kreeg een "verminkt" bericht binnen.
Nadat ik naar 1.1.2 ben gegaan heb ik geen problemen meer.

kils 29-12-07 10:55

probeer eens met het volgende in je toetsenbord in te tikken
*5005*7672*+31653131313# let op de + moet geen 00 de plus krijg je door de toets 0 ingedrukt te houden

Herre 30-12-07 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kils (Bericht 32845)
probeer eens met het volgende in je toetsenbord in te tikken
*5005*7672*+31653131313# let op de + moet geen 00 de plus krijg je door de toets 0 ingedrukt te houden

Wil je hiermee nakijken of instellen dat de sms server +3165131313 is?
Wanneer dat niet het geval is, zou ik je mogen vragen wat het inhoud voordat ik het zomaar ga intoetsen?

kils 31-12-07 10:54

Het is een soort code die je ook gebruiken kan op andere mobiele telefoons wel met een ander toegangs nummer om je sms te activeren er gebeurd helemaal niets engs het heeft te maken met je sms instellingen, op dit forum is er volgens mij al eerder over gesproken PS heb het bij mij ook gedaan en het werkt, dat check je weer door iets naar je eigen nummer te sms en je kan natuurlijk eerst even kijken ogf dat wel werkt zo ja dan hoef je dat niet uit te voeren natuurlijk.

Herre 02-01-08 10:35

Beste Kils, wanneer ik je code invoer krijg ik dit:
Setting Succeeded, Service Center Address, No Address
En wanner ik op je advies een sms stuur naar mijzelf, krijg ik geen sms binnen.

Nog een goed idee.......?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:08.