iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   iPhone en KPN - hoe? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/40977-iphone-kpn.html)

Moto 04-08-09 13:32

iPhone en KPN - hoe?
 
Ik heb momenteel een gewoon KPN-abonnement voor mijn mobieltje en ben redelijk tevreden maar wil graag een iPhone.
Ik ben erg nieuwsgierig:
- is deze combinatie aan te raden?
- waar en hoe koop ik een iPhone zonder dat ik een abonnement bij T-Mobile moet aanschaffen?
Dank voor de hulp aan deze newbie :cool:

Winfried 19-08-09 13:43

@moto: ik heb bij maccity een 3gs 32 gekocht, KPN-sim erin en klaar. Surfen, mailen, bellen: alles werkt als een trein. Krijg alleen tethering nog niet aan de gang.

harriepopov 19-08-09 19:55

Inderdaad een simlockvrije iPhone kopen. Beste natuurlijk een 3G of 3Gs.

Deze kun je kopen via internet dmv marktplaats, dit forum of internet aanbieders zoals maccity, phoneshop etc. Prijzen liggen geloof ik tussen de 700 en 900 euro voor een 3Gs

Of je kunt een weekend naar italie of belgie gaan en hem daar simlockvrij kopen en dan betaal voor een 3Gs 16GB niet meer dan 600euro.

Bij je abonnement je internet verhogen naar 15euro per maand, want dan krijg je 1mbit p/s ipv 384kbit p/s en dat scheelt aanzienlijk voor maar 5euro per maand extra.

Moto 23-09-09 14:16

@winfried: Is dat tethering inmiddels gelukt?

Winfried 23-09-09 15:44

@moto jazeker, na wat rondzoeken uiteindelijk gelukt. De dongel kan de deur uit

Moto 23-09-09 15:46

@winfried: Dat gaat via iTunes hè? Ik ben als de dood dat-ie dan opeens gaat upgraden naar 3.1…

KPN 26-09-09 20:54

Of je nou KPN neemt, of elk andere provider maakt helemaal niks uit. Het enige wat T-Mobile heeft in tegenstelling tot de andere providers is Visual Voicemail. Voor de rest is alles even 'compatible';)

Rome 03-10-09 17:07

Probeer het eens bij GSM Markt In Arnhem of kijk een op www.gsmmarkt.nl[FONT=Arial][SIZE=3]. [/SIZE][/FONT]

Iphone3Gs 08-10-09 19:27

Als ik voor me oom een Simlock vrije iphone 3gs black 16 gb koop moet ik dan alsnog jailbraken en unlocken?? of kan hij deze gelijk activeren???

harriepopov 08-10-09 19:45

Als hij uit belgie of italie komt en origineel simlockvrij is hoef je alleen de simkaart erin te doen en aan te sluiten op itunes. Stapgewijs alles volgen en dan ben je klaar

Moto 09-10-09 07:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KPN (Bericht 357177)
Of je nou KPN neemt, of elk andere provider maakt helemaal niks uit. Het enige wat T-Mobile heeft in tegenstelling tot de andere providers is Visual Voicemail. Voor de rest is alles even 'compatible';)

Ik heb KPN maar gewoon Visual Voicemail (wat trouwens niet erg interessant is ;-))

marcolodders 13-10-09 23:39

KPN en visual voicemail
 
Hoi Moto,
Hoe heb je dat dan geactiveerd?:confused:

Gr. Marco

Michel15 13-10-09 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcolodders (Bericht 366536)
Hoi Moto,
Hoe heb je dat dan geactiveerd?:confused:

Gr. Marco

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, dacht dat alleen TM viscual voicemail had

peetduck 16-10-09 21:01

Ik raad je aan op ebay te kijken! Zelf heb ik hem ergens op het internet gekocht, alleen baal er wel van want op ebay was hij eerstehans gewoon goedkoper!

Verder heb ik HI (onderdeel van KPN) werk super goed, mag niet klagen en ik heb ook 3G verbinding met Internet, dus eigenlijk het zelfde als T-mobile!

harriepopov 16-10-09 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peetduck (Bericht 368629)
Ik raad je aan op ebay te kijken! Zelf heb ik hem ergens op het internet gekocht, alleen baal er wel van want op ebay was hij eerstehans gewoon goedkoper!

Verder heb ik HI (onderdeel van KPN) werk super goed, mag niet klagen en ik heb ook 3G verbinding met Internet, dus eigenlijk het zelfde als T-mobile!

Ik neem aan dat jij het hebt over een het aanschaffen van een toestel en niet visual voicemail? :p

peetduck 16-10-09 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriepopov (Bericht 368641)
Ik neem aan dat jij het hebt over een het aanschaffen van een toestel en niet visual voicemail? :p

Jep, want daar gaat zijn begin topic over, weet niet of hij er al één heeft gekocht?

Moto 22-10-09 12:18

Hai
Sorry voor het trage antwoord.
Ik heb e.e.a. gecheckt en ik denk dat het toch niet Visual Voicemail is wat ik heb op mijn iPhone. Ik heb wel een menu waarbij ik een overzicht zie met de namen en/of nrs die mij gebeld hebben, wat voor mij trouwens volstaat.
Maar het VV-menu is uitgebreider, zo heb ik inmiddels gezien.
Sorry nog een keer, nu voor de verwarring ;-)

bnikkels 24-10-09 19:53

hoi mede Aaifoners, ik heb net n simlock-vrije Aaifoon gekocht en mn KPN kaartje er ingepropt: het loopt als een trein, behalve die voice-voice-meel knop: moet contact met mijn service-provider opnemen ofzo.
Heeft iemand een idee?
Groet, Berend

Michel15 24-10-09 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bnikkels (Bericht 373771)
hoi mede Aaifoners, ik heb net n simlock-vrije Aaifoon gekocht en mn KPN kaartje er ingepropt: het loopt als een trein, behalve die voice-voice-meel knop: moet contact met mijn service-provider opnemen ofzo.
Heeft iemand een idee?
Groet, Berend


Is alleen voor T-mobile ;)

kogel 26-10-09 00:13

ik had het probleem ook met een iet werkende vm knop. Ergens op de site staat hoe je dat activeert. met een code. werkt nu goed.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:20.