//

Ongewild internet met kpn prepaid

Ongewild internet met kpn prepaid discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) situatie is alsvolgt: 1 mac en iPhone loving vriendin 1 prepaid Telfort/Kpn sim (zonder internet abbo) 1 iPhone Ze merkt dat haar beltegoed als een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-08-09, 20:38
peterdh peterdh is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 5
Standaard Ongewild internet met kpn prepaid

situatie is alsvolgt:
1 mac en iPhone loving vriendin
1 prepaid Telfort/Kpn sim (zonder internet abbo)
1 iPhone

Ze merkt dat haar beltegoed als een gek daalt ondanks dat ze bij APN een fake naam ingevuld heeft, ook een niet ingevuld profiel helpt niet, het ding maakt gewoon verbinding.
we ontdekten dat internet radio, ondanks haar Wi-Fi netwerk thuis, blijkbaar toch via het mobiele netwerk verbinding lijkt te maken.

Nu natuurlijk de vraag, kun je een iPhone dwingen alleen van Wi-Fi gebruik te maken? (ze gebruikt internet alleen thuis, het leek mij logisch dat hij automatisch Wi-Fi zou preferen boven een gprs verbinding maar ik heb het blijkbaar mis).
Overal lees ik dat je bij de iPhone je internetgebruik via je mobiele netwerk niet uit kunt zetten zonder hem te jailbreaken (wat ze eigenlijk liever niet wil).
hebben we behalve jailbreaken nog ander opties? misschien een provider/prepaidkaartje zoeken waar je wel een apn nodig hebt om op internet te komen?
(ik heb zelf iPhone met vodafone met internet abbo, daar kom je echt internet niet mee op als je de apn gegevens niet invuld)

wederom is mijn dank groot voor tips
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-08-09, 20:51
Recycle Bin Recycle Bin is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 91
Standaard

Bij mij haalt Telfort ook zomaar beltegoed weg. Mijn 3G staat uit (officieel en via jailbreak). Ik vraag mij ook af of het misschien toch mijn schuld is en dat mijn iPhone zonder dat ik het weet een internet connectie maakt...
  #3  
Oud 22-08-09, 16:58
peterdh peterdh is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 5
Standaard

alleen 3g uitzetten helpt sowieso niet... blijft gprs nog altijd over die je telefoon kan gebruiken
  #4  
Oud 22-08-09, 17:02
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Bij je APN 1 lettertje minder schrijven.
Dan klopt de APN niet en kan de iPHone onmogelijk op het internet.
Werkte bij mij altijd perfect.
  #5  
Oud 22-08-09, 17:09
peterdh peterdh is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 5
Standaard

dat werkt dus absoluut niet met kpn/telfort zoals ik hierboven al schreef, je kunt apn en alles ook leeglaten en dan nog gaattie internet op.
  #6  
Oud 22-08-09, 19:47
oldMac's schermafbeelding
oldMac oldMac is offline
• iOS 3.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 6
Standaard

Had dit met Simyo. Door Simyo aangezet in juni. Op de simyo internet site na ontdekking geblokkeerd en bedrag teruggeeist. Wordt nu teruggeboekt na 6 mailtjes.
werkte gelukkig nog niet in buitenland!
  #7  
Oud 31-08-09, 22:55
Colburners Colburners is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 58
Standaard

mijn probleem is eigenlijk nog net iets groter. De mijne maakt gewoon verbinding zonder dat ik iets doe. Hoe kan dit? Het kost me namenlijk echt veel geld.
  #8  
Oud 31-08-09, 23:30
peterdh peterdh is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 5
Standaard

dat zei ik dus ook
  #9  
Oud 31-08-09, 23:46
oldMac's schermafbeelding
oldMac oldMac is offline
• iOS 3.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 6
Standaard

Heb van iemand van Phonehouse gehoord, dat het automatisch inloggen alleen uitgezet kan worden met een Code die bij Apple opgevraagd dient te worden als je een jailbreak hebt. Heb je de iPhone officiëel dan zou die code meegeleverd zijn in de verpakking......
M.a.w. toch je provider onder druk zetten, dat je die dienst NIET wilt!
  #10  
Oud 01-09-09, 11:05
peterdh peterdh is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 5
Standaard

bijzonder onwaarschijnlijk verhaal met je gejailbreakte iphone naar apple gaan??? zullen ze blij mee zijn. dat jailbreaken wil ik trouwens juist niet doen.
verder heb ik een officiele zonder simlock maar niet van tmobile.
je provider onder druk zetten? voor een code die je bij apple zou kunnen krijgen.... geweldig verhaal
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
KPN mobiel prepaid internet vraag Riket iPad algemeen 16 19-08-12 12:48
Internet met prepaid in Griekenland Flotto Internet in buitenland (roaming) 1 18-10-09 10:13
Iphone prepaid met 3G internet?? iemandmeteeniphone iPhone algemeen 8 12-10-09 16:06
Gratis Internet met T-Mobile Prepaid LL_Pachito Chat en geruchten 19 11-09-09 19:43
Ongewild internet KPN bekok Archief 1 22-07-08 11:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:59.