iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   Telfort jat zomaar 10€ beltegoed van mij (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/42180-telfort-jat-zomaar-10-beltegoed.html)

Recycle Bin 21-08-09 19:42

Telfort jat zomaar 10€ beltegoed van mij
 
2 Bijlage(n)
Hallo allemaal,

Ik sinds 2 weken een iPhone 3GS uit de VS (zie hier voor vragen hoe), en ik heb als provider Telfort.
In principe nooit last gehad met Telfort (hiervoor had ik een Sony Ericsson k800i) tot twee dagen terug. Ik waardeer dinsdagmiddag mijn beltegoed op met 10€. Er staat dan iets van 10,24€ op. Ik test of ik succesvol heb opgewaardeerd en ja het klopt. Alles lijkt goed te zijn gegaan tot die dag daarop (woensdag avond). Ik krijg dan ineens een raar bericht (zie bijlage, hebben jullie dat ook?) dat mij vertelt dat mijn beltegoed "helaas op is". Dus ik bel 1244 en mijn beltegoed blijkt nog maar 0,99€ te zijn.

Ik heb in die 2 dagen niet gebeld en maar 2 keer gesmst. Mijn 3G staat uit en ik ben niet gebeld geweest (alleen gesmst). Mijn tarief voor smsen is 8 cent per sms dus dat kan geen 10€ zijn. Ik heb de klantenservice van Telfort al geëmailt maar die hebben nog niet met iets zinnigs gereageerd.
Mijn vraag is: kan mijn iPhone 3GS een datacommunicatie hebben gehad zonder dat ik het weet? Onder "Settings-> General -> about -> Usage" staat er dat ik 2.6MB heb verzonden en ~1MB heb ontvangen. Dat is voor 20 minuten bellen en ongeveer 10 smsen (dat valt niet onder die 10€). Is dat veel?

Om een heel verhaal kort te maken: kan mijn iPhone zonder dat ik het wist een data communicatie hebben gehad? Of is het gewoon een gruwelijke fout bij Telfort?

Alvast bedankt,
Vincent

PS: die SMS notification is niet van dat bericht maar van een SMS dat op dat moment toe kwam.

Recycle Bin 25-08-09 10:56

Iemand? Is het normaal om voor 20 minuten gebeld te hebben 2,6MB te hebben verzonden en ~1MB te hebben ontvangen?

kal_el 25-08-09 11:26

hetgeen ik mij afvraag: als je uw Apn niet invult, kan je dan op internet?
Zonee, test het dan eens zo oor een paar dagen,
zoja, dan kan jou iPhone connectie maken met internet voor vb: push, fetch email (of een app die scores wil laden,...)

WDS001 25-08-09 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kal_el (Bericht 342777)
hetgeen ik mij afvraag: als je uw Apn niet invult, kan je dan op internet?
Zonee, test het dan eens zo oor een paar dagen,
zoja, dan kan jou iPhone connectie maken met internet voor vb: push, fetch email (of een app die scores wil laden,...)

Als je echt zeker wil zijn moet je gewoon verkeerde APN instellingen ingeven.

Recycle Bin 25-08-09 11:43

Nee, het lukt mij niet om over EDGE (Wi-Fi uit) een webpagina te laden. Wel krijg ik direct weer dat rare bericht van "Helaas is uw beltegoed bijna op etc..."
Mijn APN velden zijn leeg...

vingros 06-09-09 17:03

ik heb precies het zelfde probleem

Recycle Bin 08-09-09 20:54

Gewoon via SBSettings de "EDGE"-toggle uit zetten en je hebt geen last meer. ;)

SJOERDASSEN 08-09-09 21:03

He ik heb een vraagje wel een noob vraag :o
Maar wat is SBSetting en waar moet je het downlouden ik heb namelijk hetzelfde

Recycle Bin 08-09-09 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SJOERDASSEN (Bericht 348801)
He ik heb een vraagje wel een noob vraag :o
Maar wat is SBSetting en waar moet je het downlouden ik heb namelijk hetzelfde

Jailbreak je iPhone en het is te vinden in Cydia.

Devine 22-09-09 20:04

Wat ik uberhaupt al niet snap is dat scherm dat je krijgt.
Ik heb dit scherm nog nooit gezien, en hoe kan je iPhone (zonder eerst internet geraadpleegd te hebben) dat je beltegoed op is?
Dat wordt bij T-Mobile alleen duidelijk gemaakt aan de hand van een smsje.
En niet een scherm als dat van jou.
Ik vermoed dus dat je telefoon inderdaad wel op internet data gebruikt..

Iemand enig idee van dat scherm? :o


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:50.