iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   Nieuwe Tethering/MMS mobileconfige voor KPN! (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/42556-nieuwe-tethering-mms-mobileconfige-voor-kpn.html)

Sharky 27-08-09 20:34

Nieuwe Tethering/MMS mobileconfige voor KPN!
 
1 Bijlage(n)
Ik ben al een tijdje in de weer om Tethering én MMS tegelijk werkend te krijgen. Alle ippc en mobileconfig files heb ik hiervoor al geprobeerd, maar het probleem was altijd dat of Tethering of MMS werkte, maar nooit allebei..

Na heel veel prutsen en testen met verschillende mobileconfig files is het me nu eindelijk gelukt om mijn eigen mobileconfig file te maken die werkt!!!
In ieder geval werkt het bij mij nu perfect en verdwijnt mijn Tethering menu ook nooit meer plotseling!

Het bestand treffen jullie als bijlage. Wel even de ".txt." extensie verwijderen en mail het daarna naar jezelf en open de bijlage vanuit de mail. Even rebooten en het moet dan werken!

Let op, het werkt alleen voor KPN.
Uiteraard geheel op eigen risico en ik geef geen aanvullende support o.i.d.
Deze post is om het met jullie te kunnen delen en ik hoop er iemand blij mee te kunnen maken...

Groet,
Sharky

King1987 27-08-09 20:46

Helaas, werkt niet voor mij. Maar dat kan ook komen omdat ik FW 3.1 draai....

Sharky 28-08-09 00:27

1 Bijlage(n)
Da's jammer... Doet ie überhaupt wel iets met je instellingen (APN etc)?
Ik heb na installatie van deze configfile er ook nog een IPCC bestandje via iTunes overheen gehaald (voor het icoontje), misschien is dit de werkende combinatie? Ik heb de door mij gebruikte IPCC wederom als bijlage toegevoegd. Weet niet of het wel of niet hebben van een jailbreak iets toevoegd.

Succes,
Sharky

King1987 28-08-09 20:26

Hij doet niets met mn APN instellingen. Ik kan helaas ook geen ipcc bestand overgeven via iTunes, te nieuwe versie. Ik ga zondag over naar FW 3.0 dus zal het dan nog een keer testen :)

Gebakje 07-12-09 10:14

Helaas, ook bij mij niet
 
:( versie 3.1.2 iPhone3G 8Gb, krijg hem niet aan de gang.
ik sta open voor betere ideen

King1987 07-12-09 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gebakje (Bericht 391140)
:( versie 3.1.2 iPhone3G 8Gb, krijg hem niet aan de gang.
ik sta open voor betere ideen

Bij mij volstaat (een 3Gs uit Amerika, alleen Blacksn0w geinstalleerd) om van help.benm.at de Hi thetering profiel te installeren :D
Wellicht ook bij jou 3G?

Sharky 17-12-09 15:49

KPN Tethering en MMS activeren???
 
Ik heb me rot gezocht, maar krijg het gewoon niet voor elkaar om Tethering én MMS tegelijk te activeren op mijn iPhone. Ik heb een simlockvrije 3GS, firmware 3.1.2 en JB via blackra1n RC3, provider is KPN.
Probleem is dat iedere Mobileconfige file die ik nu heb geprobeerd bij zowel bij de internet APN als bij de MMS APN daar als instelling "Internet" neerzet. Om te kunnen MMSen moet ik bij de MMS APN "portalmmm.nl" neerzetten. Wanneer ik dit handmatig probeer te wijzigen, dan verdwijnt mijn tethering menu weer als sneeuw voor de zon...

Wie heeft de oplossing of heeft voor mij DE werkende mobileconfig file voor KPN??? Die van help.benm.at werkt dus niet voor zowel Tethering als MMS....

Groet,
Sharky

oost2400 07-02-10 18:43

ik heb alles gedaan en zie het profiel er bij staan maar in zie niets in netwer van tethering staan

iScorpio 07-02-10 22:53

Ik heb tethering aan de gang gekregen met 3.1.3 met gebruik van een custom Vodafone IPCC (zelf gemaakt). Voor uitleg zie deze link.

Dit zou ook moeten werken voor andere providers als je in het derde APN gedeelte de Vodafone gegevens even wijzigd in die van je eigen provider. Het lanhe extra stuk voor de zekerheid ook opnemen.

BarendKaas 08-02-10 14:53

Tethering ook hier werkend gekregen (3G uit Antwerpen, niet ge-jailbreakt) In ieder geval via blue tooth, USB nog niet geprobeerd. Alleen krijg ik het met dit profiel nog steeds niet vor elkaar om een MMS te sturen. Iemand nog ideeen?

cheers!

PS: Natuurlijk dikke dank naar Sharky!

Nog een PS: als ik tethering aan heb staan, herkent mijn iTunes mijn telefoon niet meer als ik verbind via USB. Ik krijg, zodra ik de iPhone aansluit een foutmelding met code 0xE800006B. Heb al gegoogled, maar kom er niet uit. Als Tethering uit staat, kan ik wel verbinden. Als ik verbonden ben en Tethering vervolgens aanzet, verdwijnt de iPhone even uit iTunes, maar komt daarna wel weer terug. Als ik de iPhone dan ontkoppel en weer aansluit, krijg ik die foiutmelding weer. iemand enig idee?

Update:
Tethering werkt nu en MMS ook. Alleen herkent itunes mn iPhone niet als ik via USB verbind terwijl tethering aan staat, maar daar kan ik mee leven. Dit zijn de instellingen die ik heb ingevuld, misschien hebben anderen er wat aan:

Instellingen>Algemeen>Netwerk>mobiel datanetwerk

Mobiele data
APN: internet
rest: leeg laten

Mms
APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: kpn
wachtwoord: kpn
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
Mms-proxy: 10.10.100.20:5080
Rest: leeg

Internet Tethering
APN: internet
Rest: leeg

Ik heb eerst alle profielen weggegooid, en toen deze instellingen erin gezet. Vervolgens iPhone uitgezet en weer aangezet.Eerste MMS-je was naar mn eigen nummer. Dat ging prima. Eerste mms naar iphone mislukte, omdat de ontvanger ook geen goede settings had ;-) Naar een N95 ging prima.

tebs 11-02-10 12:03

@barendkaas, bedankt! maar nu zit ik met volgend probleem, ik kreeg thetering geactiveerd toen zag ik dat ik 3g uit had staan en Wi-Fi aan. Ik heb dus Wi-Fi uitgezet op de iphone en 3g aangezet. De verbinding viel weg en nu krijg ik weer de melding dat ik contact moet opnemen met mijn operator.

Hi abonnement, met onbeperkt internet. Iphone 3gs (legaal simlockvrij).

koudman 11-02-10 12:32

Mijn 3GS 32 Gb - 3.1.2 krijg ik niet aan de gang met tethering. De optie verschijnt domweg niet onder general - network - daar staan dan wel Enable 3G - Cellular Networking - Data Roaming VPN en Wi-Fi maar dus helaas geen tethering :(

hholwerda 13-02-10 16:15

Ik heb even een vraagje, ga straks een midweekje weg en heb geen internet in het vakantiehuisje, nu lees ik hier dat je je Iphone ook kan gebruiken als modem?

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat werkend krijg en welke instellingen ik moet veranderen?

Ik heb hier al gezocht, maar kon niet direct een antwoord vinden op mijn vraag vandaar dat ik een topic open.

Update:
Hoe haal je .text. Weg dan?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sharky (Bericht 343942)
Ik ben al een tijdje in de weer om Tethering én MMS tegelijk werkend te krijgen. Alle ippc en mobileconfig files heb ik hiervoor al geprobeerd, maar het probleem was altijd dat of Tethering of MMS werkte, maar nooit allebei..

Na heel veel prutsen en testen met verschillende mobileconfig files is het me nu eindelijk gelukt om mijn eigen mobileconfig file te maken die werkt!!!
In ieder geval werkt het bij mij nu perfect en verdwijnt mijn Tethering menu ook nooit meer plotseling!

Het bestand treffen jullie als bijlage. Wel even de ".txt." extensie verwijderen en mail het daarna naar jezelf en open de bijlage vanuit de mail. Even rebooten en het moet dan werken!

Let op, het werkt alleen voor KPN.
Uiteraard geheel op eigen risico en ik geef geen aanvullende support o.i.d.
Deze post is om het met jullie te kunnen delen en ik hoop er iemand blij mee te kunnen maken...

Groet,
Sharky


koudman 14-02-10 00:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hholwerda (Bericht 416312)
Hoe haal je .text. Weg dan?

Gewoon bestandsnaam aanpassen en .text eraf halen?

hholwerda 14-02-10 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sharky (Bericht 394706)
Ik heb me rot gezocht, maar krijg het gewoon niet voor elkaar om Tethering én MMS tegelijk te activeren op mijn iPhone. Ik heb een simlockvrije 3GS, firmware 3.1.2 en JB via blackra1n RC3, provider is KPN.
Probleem is dat iedere Mobileconfige file die ik nu heb geprobeerd bij zowel bij de internet APN als bij de MMS APN daar als instelling "Internet" neerzet. Om te kunnen MMSen moet ik bij de MMS APN "portalmmm.nl" neerzetten. Wanneer ik dit handmatig probeer te wijzigen, dan verdwijnt mijn tethering menu weer als sneeuw voor de zon...

Wie heeft de oplossing of heeft voor mij DE werkende mobileconfig file voor KPN??? Die van help.benm.at werkt dus niet voor zowel Tethering als MMS....

Groet,
Sharky

Misschien is dit de oplossing voor je, ik heb wel een 3g, maar het lukt mij wel, ff uitgeprobeerd op mijn laptop en het is ook nog best snel.
Moet je ff de stappen in de link volgen:

internet-tethering (uw iphone gebruiken als modem op uw laptop) | iPhone Instellingen

mvveelen 16-02-10 17:19

Tethering op 3.1.3 met Hi is mij niet gelukt met de settings van help.benm.at. Zowel Hi geprobeerd als KPN. Geen optie zichtbaar om het aan te zetten. Is iemand dit al wel gelukt ? Tips ?

koudman 16-02-10 18:07

Op mijn 3.1.2 krijg ik het ook niet voor elkaar :(

westie.1 20-02-10 18:45

Help !! hier krijg in Tethering niet aan de gang ... wie o wie kan me helpen ... heb hier geen kaas van gegeten.. Omg Denbosch

// Ron

tychop 01-03-10 18:37

Helaas ook op een 3GS op KPN met 3.1.3 geen tethering

Edit: Toch nog gelukt !!!
Instructies op : https://forum.iculture.nl/f18/i...der-gedoe.html

koudman 01-03-10 18:42

Noodgedwongen moeten updaten naar 3.1.3 (werd gek van tethered jb) en nu werkt tethering met KPN wel...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:23.