//

KPN/Hi: Internet technologie

KPN/Hi: Internet technologie discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Haj mensen, Ik ben laatst eens langsgeweest bij de Hi shop om een nieuwe simkaart te halen. Ik had 6 jaar geleden voor het eerst ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-11-09, 13:07
liquidsnake1989 liquidsnake1989 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 7
Question KPN/Hi: Internet technologie

Haj mensen,

Ik ben laatst eens langsgeweest bij de Hi shop om een nieuwe simkaart te halen. Ik had 6 jaar geleden voor het eerst een Hi abo gekocht en sindsdien alleen maar via internet verlengd, dus deze simkaart begon een beetje oud te worden en kuren te krijgen.

Nu vertelde deze verkoper mij dat ik met een nieuwe sim kaart wel ietwat meer internet snelheid zou kunnen behalen, maar dat dit nog niet te vergelijken zou zijn met T-mobile. Dit had te maken met de internet technologie. KPN/Hi (en misschien wel meer aanbieders) hadden het netwerk helemaal toegespitst op HSPDA, een techniek die op dit moment alleen door Windows Mobile wordt gebruikt (?). De iPhone maakt hier geen gebruik van, en daarom heeft T-mobile het datanetwerk op een andere manier 'getweaked' voor sneller internet via de iPhone.

Klonk wel interessant, maar ik zou niet weten of hier ook echt een kern van waarheid achter zit?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-11-09, 13:15
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

volgens mij ondersteunt de 3GS ook HSDPA
__________________

  #3  
Oud 08-11-09, 01:07
ASNNetworks's schermafbeelding
ASNNetworks ASNNetworks is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 330
Standaard

Wat een bullshit joh!

Je moet het eigenlijk zo zien...

HSDPA is voor snelheden vanaf 384kbps...Voorheen gebruikte iedereen UMTS (toen waren UMTS toestellen ook helemaal in enzo). Nu is het zo dat UMTS inmiddels verouderd is, de meeste telefoons ondersteunen nu ook HSDPA, waaronder de iPhone.

Je hebt:
GPRS - tot 56kbps
UMTS - 56-384 kbps
HSDPA - 384kbps-7,2Mb

3G is de algemene naam voor UMTS en HSDPA, dus een verzamelnaam. Dit is gedaan om makkelijker onderscheid te maken tussen GPRS (super traag en oud) en de snellere verbdingen (UMTS en HSDPA)

Echter let wel op dat sommige telefoons weer een limiet hebben op HSDPA, de een kan bijvoorbeeld max 3,6Mb aan (zoals iPhone dacht ik) en een ander kan weer max 7,2Mb aan...Dit heet HSDPA, maar wordt vaak ook aangeduit als 3G...

Het klopt wel dat KPN het netwerk helemaal (gaat) toespitst(en) op HSDPA, maar het is volkomen onzin dat alleen Windows Mobile telefoons hiervoor gemaakt zijn en T-Mobile hun netwerk hiervoor heeft getweaked

De reden dat een nieuwe simkaart voor hogere snelheid kan zorgen is heel simpel. Jouw simkaart is een oude soort, die van jouw werkt alleen op GPRS, dus die heeele trage...Tegenwoordig zijn alle simkaarten gemaakt voor UMTS/HSDPA. Dus wanneer je nog je oude simkaart gebruikt, zul je maximaal een snelheid van 56kbps bereiken, dit terwijl Hi 384kbps biedt. Dus met een nieuwe simkaart (een simkaart die het HSDPA netwerk ondersteunt) zul je op het HSDPA netwerk zitten en de snelheid van 384 bereiken, dus zal je internet sneller zijn.

Laatst gewijzigd door ASNNetworks; 08-11-09 om 01:09.
Reageren

Labels
internet, kpn, snelheid, t-mobile, techniek



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Internet instellingen KPN iYorick KPN 19 20-03-11 10:24
internet KPN 3g Jordylwd KPN 2 04-11-10 12:03
KPN internet Marc14 KPN 2 14-08-09 18:01
Internet KPN kaal KPN 34 18-01-09 22:47
internet via KPN w.sik KPN 2 02-10-08 10:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:47.