//

KPN Mail instellen op Iphone

KPN Mail instellen op Iphone discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi hoi, Naar aanleiding van bovenstaande reactie heb ik vor de zekerheid de poort maar op 26 gezet. Maakt vooralsnog geen verschil. Heb hem ook ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 10-11-09, 13:21
Evilyne Evilyne is offline
• iOS 7.1.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 42
Standaard

Hoi hoi,

Naar aanleiding van bovenstaande reactie heb ik vor de zekerheid de poort maar op 26 gezet. Maakt vooralsnog geen verschil. Heb hem ook gelijkt laten synchroniseren met de Mac.

Dit synchroniseren gaat m.n. om agenda, muziek, foto's e.d. Zijn er aparte instellingen voor de mail? Daar heb ik niks specifieks mee gedaan namelijk en weet ook niet te vinden.

Groet
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 10-11-09, 13:25
mireille123 mireille123 is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 14
Standaard

Hoi Evilyne, het helpt je niet, maar toch: bij mij helpt het veranderen van die poort ook niet. Probleem blijft bestaan.
Als ik mijn iphone met de computer (geen mac) synchroniseer, synchroniseert hij ook meteen alle mailadressen. De instellingen in mijn iphone zijn ongewijzigd gebleven.

Groet, succes daar... Mireille
  #23  
Oud 10-11-09, 13:34
Evilyne Evilyne is offline
• iOS 7.1.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 42
Standaard

Hi Mireille,

Bij een sync pakt hij bij mij ok de contacten mee ja. Hierin staan dan natuurlijk ook de mailadressen. Dat wel.

Natuurlijk kan ik via kpnwebmail mijn email bekijken maar dat is nu niet de bedoeling als je zo'n mooi aparaat als de iphone hebt he !?
Ook is de ruimte (in ieder geval bij KPN) erg beperkt. Aangezien ik daar ook mijn contacten dan zou willen hebben, geeft hij al na 2 dagen aan dat mijn box vol is . . . ..

hopelijk komt nog een sympathieke slimmerik met de oplossing. Het MOET kunnen maar hoe, wat doe ik nu verkeerd
  #24  
Oud 10-11-09, 14:23
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Lijkt me sterk dat poort 26 gaat helpen.

Als KPN op poort 25 controleert hebben ze poort 26 vast dicht staan (ipv dat je daar ongecontroleerd gebruik van kunt maken).

Die info over poort 26 is waarschijnlijk voor mensen die KPN als internetprovider hebben, maar hun eigen mailserver draaien. Voor je iPhone niet relevant voor zover ik weet.

Ik mag mezelf dan een sympathieke slimmerik vinden, ik vrees dat ik met het verzenden ook niet kan helpen. Dat gaat op mijn zakelijke KPN account regelmatig verkeerd en ik heb de vinger daar (ook) nog niet op de zere plek kunnen leggen
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #25  
Oud 11-11-09, 14:40
Emiel Janson Emiel Janson is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 62
Standaard

Ik weet wel wat het probleem is. Op die iPhone krijg je geen berichten binnen omdat de provider (T-Mobile) de STMP server van KPN blokkeerd. Dit doen alle providers onderling volgens mij. Vraag me niet waarom want ik heb er zelf ook problemen mee. Wat ik vroeger als oplossing had is het maken van een gmail account en die SMTP server gebruiken. Bij het verzenden kan je instellen dat je wil verzenden als bijvoorbeeld info(apenstaartje)emieljanson(punt)nl. Het probleem is echter dat hij vaak erachter schrijft namens username@gmail.com. Ik zoek daar dus een oplossing voor. Ik kan wel mail verzenden met mijn iPhone als ik SMTP server van T-Mobile gebruik (smtp.gprs.t-mobile.nl) en niet via Wi-Fi verbonden zit.
  #26  
Oud 16-11-09, 12:50
Evilyne Evilyne is offline
• iOS 7.1.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 42
Standaard

Hi emiel,

Ik snap wat je bedoelt. Ook het blokkeren van de server. Wel zijn er die beide aan de praat hebben volgens mij. We wachtten nog ff af of iemand het mirakel wil uitleggen

Groetjes,

Evelyne
  #27  
Oud 16-11-09, 16:15
papano papano is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 8
Standaard

Hoezo blokkeren server?
Mijn Iphone werkt correct met KPN
Ik vermoed dat jullie iets zoeken waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet.
OK, mijn instellingen voor KPN

Accound AAN (Blauw balkje rechts boven)

POP Accountgegevens
Naam Piet
Adres piet.jansen@kpnmail.nl (Is fictief natuurlijk dus gewoon je email adres)
Beschrijving piet.jansen@kpnmail.nl

Server inkomende post
Hostnaam pop.kpnmail.nl
Gebruikersnaam janse001
Wachtwoord ********** hoef ik niks over te zeggen.

Server uitgaande post
SMTP mail.kpnmail.nl

Verder de hele moer leeg laten!!!!!!
Uitgezonderd bij server
Serverpoort 25 (wanneer het niet werkt 26)

MEER HEB IK NIET INGEVULD!
Werkt als een speer.

Succes ermee!

Mvg, papano
  #28  
Oud 16-11-09, 17:18
Evilyne Evilyne is offline
• iOS 7.1.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 42
Standaard

Hi papano,

Das de clou, je zegt het lekker duidelijk: Verder de moer leeg laten.

Ik heb het te precies willen doen . . . .

De oplossing die ik had verzonnen is duidelijk minder chic dan zoals het nu gewoon werkt !
Keibedankt ! Een dikke pakkerd
  #29  
Oud 21-11-09, 09:29
haarlem023 haarlem023 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 10
Standaard

je kan ook je iphone laten instellen voor KPN mail enz door de KPN winkel. Al verkopen ze hem niet de medewerkers doen dit graag voor je ( tenminste wel voor mij hier in Haarlem)

Laatst gewijzigd door WDS001; 21-11-09 om 09:34. Reden: Let een beetje op je woorden aub!
  #30  
Oud 26-11-09, 08:54
jebman jebman is offline
• iOS 4.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 11
Smile

Tjonge jonge, wat een gedoe. Maar, jullie instellingen werken bij mij ook, eindelijk...
Meer dan een uur gebeld met kpn om van hen te horen hoe je moet instellen. Van helpdesk internet naar helpdesk mobiel doorgestuurd en naar helpdesk business. Moraal van het verhaal, we weten wat een iphone is... maar geven er geen ondersteuning voor en weten het ook niet precies.
Ondertussen op het internet dus eindelijk jullie thread gevonden met de oplossing.
Waarom zet kpn dit niet gewoon op zijn site? 50% van het mobiele internetverkeer gaat via een iphone...
  #31  
Oud 08-02-10, 13:31
mariaro1 mariaro1 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 3
Standaard

Hallo,al eerder heb ik jullie hulp ingeroepen en nu doe ik dit weer,hopende dat jullie mij kunnen helpen.Ik heb een i phone met een vodafone abonnement en bij hetnet.mails kan ik gelukkig ontvangen,maar bij verzenden krijg ik steeds de melding;EMAIL VERSTUREN MISLUKT-GEEN WACHTWOORD OPGEGEVEN VOOR SMTP-GA NAAR DE MAILACCOUNTINSTELLINGEN EN GEEF EEN WACHTWOORD OP.
Bij server uitgaande post staat SSL uit en serverpoort op 110.
Bij de identiteitscontrole staat wachtwoord ,maar blader ik door naar de identiteitscontrole heb ik keuze uit MD5 Challenge response,NTLM,HTTP MD5 Digest en WACHTWOORD,WELKE AL AANGEVINKT STAAT.
Heeft iemand de verlossende oplossing?DANK!
  #32  
Oud 08-02-10, 13:47
Evilyne Evilyne is offline
• iOS 7.1.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 42
Standaard

Dag Mariaro,

De dingen die je nu opgeeft lijken niet verkeerd.
Kijk eens bij het (ook hierbovenstaand) berichtje van Papano. Die geeft heel goed aan wat je bij ALLE dingen in moet vullen, of juist leeg moet laten. Dat was precies wat ik nodig had.

Succes !
  #33  
Oud 08-02-10, 13:54
mariaro1 mariaro1 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 3
Standaard

p.s. beste papano ,ik had gehoopt met jouw tips in nov 2009,dat het ook zou werken bij mij ,alleen zit ik bij hetnet.Niet zoveel verschil zou je zeggen nu hetnet defintief onder kpn is ,maar...ik krijg het niet voor elkaar.Steeds wordt er bij verzenden gevraagd bij om een wachtwoord bij SMTP(Zie vorige bericht).
  #34  
Oud 08-02-10, 14:03
Evilyne Evilyne is offline
• iOS 7.1.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 42
Standaard

OK, ik zal het ff geheel voor je uittypen . . .
Bij SMTP:
Hostnaam: iets van het net of zo dan
Gebruikersnaam: LEEG LATEN
Wachtwoord: LEEG LATEN
Gebruik SSL: niet dus (staat ok begrijp ik)
Identiteitscontrole: hier staat standaard wachtwoord, maar verder ook NIETS mee doen
Serverpoort: 25

Laat ff weten als het gelukt is.
  #35  
Oud 13-02-10, 16:16
AAntonis AAntonis is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 3
Thumbs up

Ja ook bij mij werkt het nu!

Hartelijk dank!
  #36  
Oud 13-02-10, 17:47
Evilyne Evilyne is offline
• iOS 7.1.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 42
Standaard

Tof!

Graag gedaan ;o))
  #37  
Oud 14-02-10, 16:41
Damys4 Damys4 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Het Gooi
Berichten: 84
Standaard

Ik heb een simlockvrije 3GS en zit bij Vodafone en met de mail bij Planet, ontvangen gaat wel verzenden niet.
uitgaande post via mail.planet.nl
Heb alle bovenstaande instellingen al geprobeerd (zoals het bij vele al werkt stond ie bij mij al standaard na sync)
wie weet wat?
__________________
Imac 3,2 Ghz 1TB, Iphone 3GS 32GB wit, Ipad 64GB 3G, Ipad 4 Retina 16GB Cellular (werk) Iphone 4 32GB. Apple TV 2 + Apple TV 3.
  #38  
Oud 25-02-10, 23:31
paul2417 paul2417 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 4
Standaard

Bij Hetnet heb ik hetzelfde probleem. Wel ontvangen maar niet sturen. Wel het bericht in mapje verstuurd?? Al jullie oplossingen geprobeerd, maar helaas. Mijn voorlopige oplossing; Een hotmail acount erbij, die werkt wel prima. Intussen blijf ik maar dit topic volgen.
  #39  
Oud 26-02-10, 00:17
paul2417 paul2417 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 4
Standaard

Ik denk dat ik nu weet. Mijn vrouw heeft exact dezelfde instellingen en daar werkt het wel. Allebei zijn we bij Hetnet. Alleen zij heeft T-mobile en ik heb een gejailbreakte met Telfort. Pingen en Whatsapp werkt bij mij ook niet en bij haar probleemloos. Het probleem zal dus wel iets ingewikkelder zijn dan een simpele instelling bij de mailinstellingen.
  #40  
Oud 13-03-10, 15:48
Aimee Aimee is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 2
Standaard Uitgaande post via SMTP van Vodafone

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damys4 Bekijk bericht
Ik heb een simlockvrije 3GS en zit bij Vodafone en met de mail bij Planet, ontvangen gaat wel verzenden niet.
uitgaande post via mail.planet.nl
Heb alle bovenstaande instellingen al geprobeerd (zoals het bij vele al werkt stond ie bij mij al standaard na sync)
wie weet wat?
Volgens mij moet de uitgaande post via Vodafone SMTP, de gegevens staan op de site van Vodafone.
Ik heb een mail adres via planet en die werkt prima, maar een nieuw e-mailadres van kpnmail werkt niet, ik krijg een foutmelding bij het ophalen van binnenkomende post. kpnmail moet in principe toch hetzelfde zijn als Planet?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Voicemail instellen KPN McMiles KPN 16 19-02-13 14:14
3g kpn instellen markytel KPN 3 31-08-10 13:58
Instellen zonnet mail op de Iphone. verhoeve48 iPhone algemeen 26 25-08-10 14:55
E-mail instellen van Casema op Iphone Leondiep iPhone algemeen 1 02-08-10 22:18
APN etc. van KPN instellen Pommes13 KPN 1 23-06-10 01:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:35.