iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   Bereik valt weg waneer gesprek gestart wordt (KPN) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/50121-bereik-valt-weg-waneer-gesprek-gestart-wordt-kpn.html)

Kiterzone 15-12-09 22:50

Bereik valt weg waneer gesprek gestart wordt (KPN)
 
Ik zit met een voor mij onduidelijk probleem. Ik bezit een 3GS met FW 3.1.2, geactiveerd met Blackra1n en unlocked via cydia blocksn0w.

Toestel is uit Amerika en ik gebruik KPN. Welnu, ik heb vrijwel altijd goed bereik echter heb ik sinds een maand problemen met de telefoonfunctie. Veelal als mensen mij bellen gaat de telefoon 1-2maal over en krijgen zij dan te horen.. "wegens technische problemen is de verbinding verbroken.." Op het zelfde moment zie ik dat mijn bereik van volledig vol..totaal wegvalt. No service..searching en dan pakt hij weer bereik. Wanneer ik dan nog eens bel doet hij het wel. Soms wanneer ik zelf een gesprek uitvoer gaat de gebelde zijn telefoon 1 keer over en dan valt bij mij alles weg. Ook weer no service etc...krijg ik daarna terug bereik en bel ik nog eens lukt het wel. Ook internet floept er nog geregeld wel eens uit.. Ik snap niet hoe dit kan omdat dit voorheen nooit zo was en ik al 1,5 jaar iphone gebruik en mijn bereik normaal altijd goed is.

Moge duidelijk zijn dat dat erg vervelend werkt. Ik vraag me af wat dit probleem kan zijn, of het hardwarematig of softwarematig is. Ik heb de telefoon al wel een keer hersteld.

Iemand een idee voordat ik hem naar een reparateur ga brengen..

Dychmann 16-12-09 12:38

Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben in bezit van 3gs met jailbrake op dezelfde manier als jou. Ipv een KPN sim heb ik Telfort (dus tot komt op hetzelfde neer). Na zoeken op internet denk ik dat het een softwarematig probleem is dat voor meerdere 3gs Iphones geldt met 3.1.2 software.

Link: Bug in iPhone firmware 3.1.2

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben of, beter, hebben kunnen oplossen?! Waar wil je 3GS laten repareren eigelijk? Laat even weten of je het probleem hebt kunnen oplossen (dmv reparatie).

Kiterzone 16-12-09 12:48

Ik heb ook KPN via telfort dus precies hetzelfde. Vanmorgen werd ik gebeld en viel mijn bereik weer weg en ik was het echt zat. Heb hem net in DFU hersteld en net geactiveerd. Nu staat hij al weer minuten lang op Unpacking sn0w in het programma black rain.

Als ik hem ter reparatie ergens heen zou brengen is dat bij ISN Service Nederland iPod & iPhone Reparaties

Maar zelf had ik ook het idee dat het softwarematig moet zijn, maar balen is het in ieder geval wel.

Dychmann 16-12-09 14:37

Heeft de DFU herstel nog iets uit kunnen richten? Ik zat te denken dat wellicht een downgrade van firmware een oplossing kan zijn. Zeker omdat jij al 1,5 jaar (met oudere software) wel fatsoenlijk hebt kunnen bellen.

Heb je trouwens ook problemen met je Wi-Fi ? Die van mij doet het vaker niet dan wel, ondanks installeren van de push it app via Cydia (wat een bekende fix is voor dit probleem).

Ik heb trouwens vandaag een nieuwe sim besteld bij Telfort (ik had een oude). Ik denk het niet, maar misschien dat dit iets veranderd.

Fred85 16-12-09 15:55

Ik heb dit probleem ook met mijn 3GS. Ook met Telfort via KPN. en unlocked met Blackrain. Een oplossing die ik ergens heb gevonden is 3G uitschakelen. Ik weet niet hoe het werkt met T-Mobile want mijn Abo gaat pas in maart in.

Het probleem zit 'm dacht ik in het overschakelen van zendmasten die 3G uitzenden en zendmasten die GPRS uitzenden wanneer het 3G signaal wegvalt. Dit verloopt niet vlekkeloos wanneer er een gesprek tot stand moet komen. Dit is ook wanneer het meest met de zendmasten wordt gecommuniceerd.

Wanneer ik met 3G prima bereik heb heb ik het probleem van wegvallend signaal bij het maken van een telefoongesprek niet. Hopelijk wordt dit opgelost met een software update/ heeft T-Mobile hier geen last van.

Kiterzone 16-12-09 16:07

Zoals gezegd vanmorgen mijn telefoon hersteld met DFU en geen reservekopie terug gezet. Hij is dus volledig clean.

Helaas zojuist weer wat telefoontjes moeten maken en ook telefoon gekregen. Mensen zeggen dat ze me al 3x gebeld hadden en telkens te horen krijgen "wegen technische redenen is de verbinding verbroken" Ik heb niet eens gemiste oproepen gezien. Uiteindelijk is het telefoontje dan toch doorgekomen en kon ik gewoon een poos bellen. Ook wanneer ik zelf belde hoorde ik nog niet eens een kiestoon...haal ik de phone van mijn oor en zie ik dat mijn bereik weg is gevallen. Vervolgens hoor ik van diegene die ik belde dat zijn telefoon 1 keer over ging en ik toen al weer ophing. Nadat ik terug bereik had belde ik nog eens toen ging het wel.

Ik heb al lange tijd Telfort/KPN en ook al lange tijd iPhone. 2G..3G en sinds augustus 3GS. Ik heb zelf het idee dat het sinds de laatste update is gekomen. Het is niet altijd het geval, soms kan ik wel gewoon lang bellen...hardwarematig lijkt me dus niet direct iets kapot, ik nijg eerder naar een softwarematige crash ofzo. Maar feit blijft dat dit erg vervelend is en zo'n brakke bereikbaarheid baal ik goed van, daarvoor koop ik geen €500,- phone...

Downgraden heb ik me al lange tijd niet meer in verdiept hoe dat precies moest. Ik heb wel via cydia ooit zo'n file opgeslagen.

Iemand nog tips? Nieuwe simkaart aanvragen...wie weet doet dat nog iets...

Wat ik me net trouwens nog wel bedenk..ik heb wel via cydia de source van cydia.iphoneil.net toegevoegd en vervolgens een push fix & youtube fix geïnstalleerd. Zou wellicht ook daarin kunnen zitten...

Dychmann 17-12-09 12:53

Ik kreeg een reply van iemand die al een tijdje eenzelfde probleem had via Macworld.nl. Hij had de volgende reply:

"ik heb werkelijk van alles geprobeerd maar het blijft gebeuren, nu soms ook al wanneer 3G dekking even wegvalt, zodat er geswitcht wordt naar de tragere verbinding. Alleen: terugswitchen naar 3G gaat niet automatisch. Het gebeurt nu zelfs wanneer hij aan de iMac hangt om op te laden/synchroniseren, of wanneer ik net een bericht heb verzonden!
Ik heb het probleem voorgelegd aan T-mobile en Apple, maar krijg geen duidelijk antwoord. Wat nog wel eens helpt: iPhone helemaal uitzetten en 3 minuten wachten, of je fotobibliotheek leegmaken(!) Dat laatste klinkt gek, maar daarna heeft ie het een maand goed gedaan. Nu de bibliotheek weer volstroomt met video's en foto's begint het weer..het is een longshot, maar zo gaat dat soms!
Suc6!
p.s. een familielid met KPN en de iPhone heeft dit probleem weer niet, maar ja die heeft weer geen exchange-ondersteuning..
"

Kijken of het helpt om mijn foto's te wissen dan!? Ik gebruik exchange in ieder geval niet, dus dan valt deze oorzaak mijns inziens af.

eddiemen 17-12-09 13:39

Tja het lijkt erop dat ook ik dit probleem heb, en ook met bellen vaak geen geluid of geen verbinding. Ik krijg steeds meer het idee dat de iphone nog steeds kinderziektes heeft, ondanks dat het een mooie telefoon is verliest ik toch wel mijn intresse in dit toestel...

(Ik ga maar eens op zoek naar een ander toestel denk ik.)

De Generaal 17-12-09 14:26

// Verplaatst naar de Telecom sectie.

Kiterzone 17-12-09 18:57

Of het kinderziektes zijn weet ik niet. Het is wel vreemd dat er meerder mensen problemen mee hebben. Echter lang niet bij iedereen die op 3.1.2 zit.. Ik was tot nu toe altijd uitermate tervreden over de telefoon dus wil wel kijken of het op te lossen is mits het softwarematig is. Hardwarematig is optie twee.. Zo lang het logic board niet kapot is, is alles goed en goedkoop te vervangen

Dychmann 28-12-09 17:07

@ Kiterzone (of anderen),

Heb je het probleem inmiddels op kunnen lossen? Ik loop nog steeds met mijn brakke toestel... Wordt er gek van. Nieuwe simkaart is in ieder geval ook niet de oplossing!:mad:

Kiterzone 28-12-09 18:04

Nee ik heb het nog niet kunnen oplossen. Mijn hoop was wel dat iemand anders het misschien wist. Het blijft vreemd dat de telefoonfunctie soms spontaan crashed en dat alles dan wegvalt. En soms je gewoon feilloos een uur kan bellen..
Ik word er ook gek van en als Apple niet met een update komt in januari dan breng ik hem naar een reparateur om te kijken wat die er van zegt denk ik. Die is nu tot 4 januari gesloten dus kan nu toch niet zoveel beginnen aldaar...
Wie weet is het gewoon een gebrek aan een stukje hardware in het toestel...geen idee

deKevster 14-01-10 09:29

Ik heb helaas ook last van dit probleem. Ik probeer het nu door 3G uit te zetten en te hopen dat het niet meer gebeurd. Ik heb Hi als provider.

Wordt binnenkort toch wel even bellen naar de klantenservice.

Kiterzone 14-01-10 11:24

Ik zit ook nog steeds me de gebakken peren. Heb geïnformeerd bij een reparatiebedrif maar die adviseerde terug te gaan naar de leverancier. Maar m'n toestel is via eBay USA gekocht. Ik vermoed zelf dat of de antenne kapot is..soms wel contact en soms niet. Of toch een software bug want in Amerika lees ik er ook over. Heb al wel op het punt gestaan een andere telefoon te gaan kopen maar de iPhone heeft alles in 1 apparaat en bevalt wel goed. Hij moet nu alleen nog feilloos werken

sander4321 15-01-10 19:59

Heb ook precies het zelfde probleem als in de startpost, erg vervelend dit:mad:!

Hordo 18-01-10 13:22

Ik heb hetzelfde, maar dan met Vodafone.

Met t-mobile gewoon bereik en alles werkt, maar gaat de Vodafone kaart erin, dan lijkt er soms bereik, maar wanneer er wordt gebeld of ik bel valt soms de verbinding ineens naar 0 streepjes. Even wachten en daarna komt hij dan terug met 2 streepjes en kan ik wel weer bellen.

Lijkt toch met netwerk te maken te hebben want als ik op andere locaties ben ik nederland heb ik gewoon volledig bereik met iphone, soms gebeurd het dan nog wel dat als ik probeer te bellen dat het geheel wegvalt, maar minder dan thuis waar het bereik gewoon slecht lijkt, batterij gaat daardoor ook sneller leeg.

Met oude toestel, HTC Touch HD, nergens last van met Vodafone netwerk.

Het is wel irritant, maar goed. Zoveel bel ik gelukkig ook weer niet.

Als ik hem overigens gewoon op GSM netwerk zet, dus 3G uit, heb ik geen last, maarja ik wil natuurlijk 3G gebruiken.
Momenteel zet ik daarom thuis 3G uit, en Wi-Fi aan, en onderweg gewoon 3G aan.

sander4321 18-01-10 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hordo (Bericht 406321)
Als ik hem overigens gewoon op GSM netwerk zet, dus 3G uit, heb ik geen last, maarja ik wil natuurlijk 3G gebruiken.
Momenteel zet ik daarom thuis 3G uit, en Wi-Fi aan, en onderweg gewoon 3G aan.

Hier ben ik ook recent achter gekomen, op gewoon het GSM netwerk lijken gesprekken niet weg te vallen. Echter is dit natuurlijk geen oplossing op de lange termijn, ik wil net zoals iedereen beschikken over 3g!

langedraal 20-01-10 19:46

Same problem met vodafone !! :(

johra 21-01-10 09:52

Ik had hier ook last van en heb 3g altijd uit staan omdat ik dan geen bereik heb.
De oplossing voor mij was om de jailbreak eraf te gooien sindsdien gaat het tot nu toe goed.

eddiemen 21-01-10 10:38

Alleen winterboard er af gooien volstaat ook, tenminste bij mij dan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:52.