iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   3g aan: geen service; 3g uit wel bereik (kpn&t-mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/52106-3g-geen-service-3g-bereik-kpn-and-t-mobile.html)

Foddermocker 15-01-10 20:14

3g aan: geen service; 3g uit wel bereik (kpn&t-mobile)
 
Goedenavond mensen,

Ik zit met het volgende probleem.
Vanaf eind november heb ik geen bereik meer op het 3g netwerk op mijn 3gs.
Ik zat toen bij t-mobile en had de hele dag "geen service" weergegeven.
T-mobile gebeld, nieuwe simkaart gekregen, geen verschil.
Op een gegeven moment er achter gekomen dat wanneer ik 3g uit zette dat ik dan wel weer bereik had en iig weer kon bellen en smsen en langzaam internetten. Optie van t-mobile gekregen om contract te ontbinden. Aangenomen en vervolgens overgestapt naar KPN.
Zelfde probleem bij KPN! wel 'gewone' verbinding, maar geen 3g.
We hebben het over een niet-gejailbreakte telefoon tot nog toe althans.

Na jailbreak allerlei programmatjes geprobeerd, instellingen e.d.
Ik ben een beetje ten einde raad.

Wie heeft er enig idee wat dit kan zijn?
Ik hoor het graag!
Alvast bedankt.

Foddermocker 25-01-10 22:46

Niemand?? Ook geen vragen om meer info???

Vanstra 25-01-10 22:50

In welk gebied binnen NL bevind je ?
Het kan zijn dat je net in een gebied zit waar 3G dekking heel matig is.

Foddermocker 25-01-10 23:15

Ik woon in vollenhove, kop van Overijssel. Daar is sowieso geen 3g dekking. Maar ik heb test uitgevoerd in Zwolle, Lelystad, Amsterdam en Utrecht. Alle plaatsen met negatief resultaat.

Enig idee?

kimvb 27-01-10 18:51

ik weet waar je over spreekt heb het probleem ook en ben bij mobistar oin belgie die wel een goede 3G dekking heeft .
Mijn iphone is nu binnen voor herstelling eens kijken wat het oplevert

Foddermocker 27-01-10 20:51

Hou me aub op de hoogte als je wilt.

kimvb 27-01-10 21:36

oke als hij terug is laat ik iets weten

kimvb 01-02-10 16:17

vandaag telefoon gekregen van de mobistar winkel ,
heb een nieuwe iphone gekregen .
nu waar ik woon is der geen 3G aanwezig dus zal wachten worden tot vanavond als ik ga werken in brussel daar is er 3G in overvloed dus ik laat deze avond nog iets weten hoe het zit als ik in een 3G zone zit .

Foddermocker 01-02-10 18:17

Je hebt nieuwe gekregen, maar weet je wat er aan de hand was? Anders weet ik nog niet wat er met die van mij aan de hand is.
Wel ontzettend bedankt voor de moeite, maar zonder die info kan ik niks...

kimvb 01-02-10 19:00

ik weet niet wat er aan de hand was .
heb gewoon de uitleg gedaan dat als mijn iphone op 3G zit ik geen service heb en als ik de iphone op 2G zet er wel service is .
verkoper dacht aan een probleem met de 3G ontvanger en heb wel het antwoord gekregen dat ze de iphone niet konden repareren .
is de jouwe een iphone uit het buitenland (alle je snapt wel he niet van nederland of belgie).
anders zou ik je de raad geven om er toch mee binnen te lopen waar je hem hebt gekocht en laten om te ruilen .

Foddermocker 01-02-10 19:55

Wel uit Nederland. Maar niet via winkel. Maar 3g heeft het wel gedaan dus dat is het meest vreemde eigenlijk


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:55.