iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   KPN en jailbreak (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/54000-kpn-jailbreak.html)

Moto 11-02-10 17:45

KPN en jailbreak
 
Nadat ik voor de tweede keer door Xs4all een gefilterde internetverbinding opgelegd heb gekregen (de computer is niet besmet, dus het moet iets in de iPhone zijn) en het de grootste moeite kost mijn iPhone te herstellen naar FW 3.1.2, wil ik zo langzamerhand van die jailbreak af.
Ik ben er altijd van uitgegaan dat jailbreak en unlock onlosmakelijk bij elkaar hoorden, maar is dat eigenlijk wel zo?

Met andere woorden: kan ik gewoon de iPhone herstellen - iTunes kiest dan min of maar automatisch voor 3.1.3 - en dan unlocken (met Redsn0w, neem ik aan) en verder fijn genieten van mijn iPhone?

Voor alle duidelijkheid: ik heb een abo bij KPN.

joostfb 11-02-10 18:00

Als je iPhone niet fabrieksvrij unlocked is kun je niet alleen unlocken. Unlockprogramma's draaien alleen op jailbroken iPhones voor zover ik weet. Je kunt er wel voor kiezen om bv. cydia/installer niet te installeren..

Weet je zeker dat er niemand anders op je Wi-Fi zit mee te genieten? Je kunt in je routeromgeving zien wie er nog meer verbonden zijn dan alleen jijzelf.

Moto 19-02-10 16:16

Hoe kom ik hieruit?
 
Ik zit nog steeds met het probleem van een iPhone die kennelijk is gehackt. Ik heb een scan op mijn iPhone uitgevoerd met VirusBarrier X6, die mij meldde dat er geen malware of infected files waren gevonden.
Toch heeft Xs4all mij geschreven:

Citaat:

Vastgesteld is dat er misbruik van uw netwerk is gemaakt door een jailbroken iPhone waarvan het root wachtwoord niet is veranderd. Hierdoor kunnen derden op deze telefoon inloggen en malware installeren.
Ze raden me aan de iPhone te herstellen via iTunes. Maar als ik dat doe, wil iTunes mij upgraden naar 3.1.3. De grap om via Option- (of Alt-) Herstel naar een eerder gedownload bestand op mijn computer te laten verwijzen, werkt niet; bij controle meldt Apple onveranderlijk dat dit bestand niet eligible is. Ook niet als ik iTunes 8.2 gebruik.

Wat kan ik nu nog doen? Upgraden naar 3.1.3. lijkt mij een slecht idee.

Xs4all ten slotte:
Citaat:

Ik raad u aan om alle aanwezige jailbroken iPhones op dit netwerk te
flashen naar de nieuwste firmware versie van Apple, alleen op deze manier zal het probleem volledig opgelost worden. Het wijzigen van het wachtwoord en verwijderen van OpenSSH heeft in dit geval geen nut omdat er reeds onafhankelijke malwareprocessen op het apparaat aanwezig zijn.

mvveelen 19-02-10 16:30

En heb je het rootwachtwoord eigenlijk al veranderd ? Zo niet, doe dat dan eerst even. Ik kan me niet voorstellen dat er iets op je iPhone is geinstalleerd door derden waardoor er bij XS4ALL dit soort belletjes gaan rinkelen. Vind het sowieso een vreemd verhaal, want hoe zien zij nu dat het door een iPhone komt ??
Maar goed, in ieder geval je root password even veranderen, ook al zeggen zij dat het geen zin heeft...

Moto 19-02-10 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen (Bericht 418416)
Maar goed, in ieder geval je root password even veranderen, ook al zeggen zij dat het geen zin heeft...

Ja, had ik al veranderd.
Maar na de tweede waarschuwing van Xs4all heb ik m'n iPhone niet meer aangezet. Alleen nog met uitgeschakelde Wi-Fi en netwerk-aanbieder.
Die tweede waarschuwing kwam trouwens nadat ik dat wachtwoord had veranderd.
Xs4all doet dit niet zomaar. Ik heb groot vertrouwen in die club, verreweg de beste internet-provider die er is. Hoe ze dat doen? Geen idee, ik ben een halve digibeet.

Big0e 15-04-10 17:58

Ipod touch 8GB v3 jailbreaken met Xs4all
 
Hallo allemaal,

Ik wil mijn ipod touch 8GB V3 laten jailbreaken maar ik hoorde laatst dat als je bij Xs4all gaat internetten met een gehackte ipod, dat je dan problemen krijgt of gezeur met je internet. Is dit waar of kan ik gwn hem laten jailbreaken?

Help me:(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:48.