//

Internet instellingen van Telfort werken niet

Internet instellingen van Telfort werken niet discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Heb niet zo veel ervaring op een forum, maar zal mijn best doen Ik heb een iphone 3gs simlockvrij. Ik heb een sim-only ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-04-10, 16:02
nakkie1983 nakkie1983 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Noord Holland
Berichten: 28
Standaard Internet instellingen van Telfort werken niet

Hallo allemaal,

Heb niet zo veel ervaring op een forum, maar zal mijn best doen

Ik heb een iphone 3gs simlockvrij. Ik heb een sim-only abonnement van Telfort (gebruikt KPN netwerk). Speciaal voor de iphone een internetbundel erbij genomen.
Vanmorgen wilde ik "even" mijn internet instellingen erin zetten en ben tot nu nog steeds bezig. Heb alles wat ik op internet kon vinden geprobeerd, heb Telfort gebeld en die stuurden me naar een i for you winkel. Daar konden ze niets voor me doen en stelden voor mijn vraag op het forum te zetten....

Heb bij de instellingen van de mobiele data het volgende neergezet:
APN internet
Gebruikersnaam Telfort
Wachtwoord Telfort

Daarna mijn telefoon uitgezet en weer aan en naar de site Google gegaan. Hij geeft dat meteen de melding dat er geen internet is, dus dat ik niet naar die site kan. Heb ook geprobeerd om eerst met mijn Wi-Fi aan naar die site te gaan, daarna heb ik mijn Wi-Fi weer uitgezet, maar helaas nog geen internet....

Zie ik iets over het hoofd?? en moet dataroaming aanstaan? en moet ik nog iets met VPN???

Nou een hele hoop vragen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt

Groetjes Janneke
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-04-10, 17:57
nakkie1983 nakkie1983 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Noord Holland
Berichten: 28
Standaard

pfff kan er echt niet tegen als iets niet werkt Heb net opnieuw naar de klantenservice van Telfort gebeld. Ik werd eerst naar een site doorverwezen die ik vandaag al meerdere keren had gezien en had gebruikt, dus dat was al geen optie meer. De medewerker van Telfort zou mij even resetten in het systeem van Telfort. Dan moest ik alles nog een keer opnieuw proberen. Als hij het dan nog niet deed, moest ik terugbellen. Helaas deed hij het niet, dus heb ik gebeld. Er is nu een melding gemaakt bij de technische dienst van telfort. Deze neemt "de klacht" maandag of dinsdag in behandeling.

Ik hoop dat iemand anders een andere oplossing weet

Groetjes
  #3  
Oud 10-04-10, 18:42
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Ik heb ook een sim only Telfort abonnement met internet bundel en heb HELEMAAL NIETS ingesteld op de iPhone. SIM er in.. opstarten en klaar.
  #4  
Oud 10-04-10, 19:00
nakkie1983 nakkie1983 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Noord Holland
Berichten: 28
Standaard

Ik ga het proberen. In elk geval bedankt voor je reactie. Ik heb alleen de internet bundel later bij besteld. Mijn bel en sms abonnement had ik al.

Groetjes
  #5  
Oud 10-04-10, 19:02
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nakkie1983 Bekijk bericht
Ik heb alleen de internet bundel later bij besteld. Mijn bel en sms abonnement had ik al.
Dat hoeft in principe niets uit te maken. Ze hoeven zo'n extra optie alleen maar te activeren.
  #6  
Oud 10-04-10, 19:05
nakkie1983 nakkie1983 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Noord Holland
Berichten: 28
Standaard

Helaas pindakaas. Werkt bij mij niet. Ik snap er niets van. Volgens mij doe ik niets verkeerd.
  #7  
Oud 11-04-10, 00:12
nakkie1983 nakkie1983 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Noord Holland
Berichten: 28
Standaard

Toch raar dat zo'n optie alleen maar activeren 10 werkdagen duurt Heb net een heel topic gelezen over probelemen met mobiel internet en telfort... bijna om depressief van te worden. Daar stonden veel dingen op van 2007/2008.

Heeft iemand een idee hoe dit nu opgelost kan worden???

Alvast bedankt!
  #8  
Oud 11-04-10, 01:57
d.hoff's schermafbeelding
d.hoff d.hoff is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: beuningen
Berichten: 33
Stuur een bericht via MSN naar d.hoff
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nakkie1983 Bekijk bericht
Toch raar dat zo'n optie alleen maar activeren 10 werkdagen duurt Heb net een heel topic gelezen over probelemen met mobiel internet en telfort... bijna om depressief van te worden. Daar stonden veel dingen op van 2007/2008.

Heeft iemand een idee hoe dit nu opgelost kan worden???

Alvast bedankt!
Hoi
heb het even aandachtig gelezen
En heb het probleem denk ik al gezien !!!!
Jij moet bij de gebruikersnaam en het wachtwoord niets invullen, dus alleen de APN naam .... Daar moet internet staan. Op nieuw opstarten en klaar!!!!
Ik zelf heb ook telfort, lees op mijn iPhone jou bericht en geef aantwoord op jou probleem. Dus internet via telfort op het iPhone werkt perfect......
De gebruikersnaam en het wachtwoord heb je wel bij de mms instellingen nodig, niet bij de internet instellingen.

Succes groetjes
detlef

Laatst gewijzigd door d.hoff; 11-04-10 om 08:36.
  #9  
Oud 11-04-10, 13:11
nakkie1983 nakkie1983 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Noord Holland
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d.hoff Bekijk bericht
Hoi
heb het even aandachtig gelezen
En heb het probleem denk ik al gezien !!!!
Jij moet bij de gebruikersnaam en het wachtwoord niets invullen, dus alleen de APN naam .... Daar moet internet staan. Op nieuw opstarten en klaar!!!!
Ik zelf heb ook telfort, lees op mijn iPhone jou bericht en geef aantwoord op jou probleem. Dus internet via telfort op het iPhone werkt perfect......
De gebruikersnaam en het wachtwoord heb je wel bij de mms instellingen nodig, niet bij de internet instellingen.

Succes groetjes
detlef

Helaas heb ik dit al meerdere malen geprobeerd. Werkt ook niet. Heb mijn MMs instellingen wel ingesteld en dat werkt wel gewoon.

Het rare is trouwens dat er wel een "o" staat en dat betekend volgens mij dat je wel GPRS hebt. Als ik 3G aanzet, staat er gewoon 3G.
Als ik dan naar Safari ga en naar google, opent die google wel, maar als ik dan iets zoek op internet krijg ik de meldinig " Pagina openen niet mogelijk. Safari kan de pagina niet openen, omdat er geen internetverbinding actief is.

In elk geval bedankt voor je reactie.

Groetjes
  #10  
Oud 11-04-10, 16:03
nakkie1983 nakkie1983 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Noord Holland
Berichten: 28
Standaard

Is het een optie om het op met de KPN instellingen te proberen??? Ik heb een abonnement van telfort, maar zit op het KPN netwerk. Of loop ik dan het risico dat ik een rekening van KPN krijg? (weet niet of dat kan hoor)
  #11  
Oud 11-04-10, 16:27
d.hoff's schermafbeelding
d.hoff d.hoff is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: beuningen
Berichten: 33
Stuur een bericht via MSN naar d.hoff
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nakkie1983 Bekijk bericht
Is het een optie om het op met de KPN instellingen te proberen??? Ik heb een abonnement van telfort, maar zit op het KPN netwerk. Of loop ik dan het risico dat ik een rekening van KPN krijg? (weet niet of dat kan hoor)
Goede middag,

Nee je krijgt geen rekening van kpn, je bent een klant van telfort.
Maar toch vind ik het wel vremd dat het niet wil lukken met het internet.
Maar heb je ook bij beperkingen gekeken... intellingen-algemeen-bepergingen... Hier kun je instellen wat je wel en niet mag, ook internet toegang wel of niet..

Aan de instellingen ligt het niet, die zijn goed.
Een anders blijven zeuren bij telfort.
maar kijk eerst maar even bij beperkingen.

Succes en groetjes Detlef
  #12  
Oud 11-04-10, 16:41
nakkie1983 nakkie1983 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Noord Holland
Berichten: 28
Standaard

dat was wel een stunt geweest he als ik die aan had staan, maar nee heb het net voor de zekerheid gecheckt en de beperkingen staan uit.
Heb het toch geprobeerd met de instellingen van KPN, maar dan heb ik ook geen internet...
Kan er echt niet tegen dat het niet werkt... moet ik toch maar afwachten op telfort, maar ben bang dat ik kan wachten tot ik een ons weeg (dit zeg ik uit ervaring )

Bedankt voor je reactie maar weer!
  #13  
Oud 11-04-10, 17:01
d.hoff's schermafbeelding
d.hoff d.hoff is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: beuningen
Berichten: 33
Stuur een bericht via MSN naar d.hoff
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nakkie1983 Bekijk bericht
dat was wel een stunt geweest he als ik die aan had staan, maar nee heb het net voor de zekerheid gecheckt en de beperkingen staan uit.
Heb het toch geprobeerd met de instellingen van KPN, maar dan heb ik ook geen internet...
Kan er echt niet tegen dat het niet werkt... moet ik toch maar afwachten op telfort, maar ben bang dat ik kan wachten tot ik een ons weeg (dit zeg ik uit ervaring )

Bedankt voor je reactie maar weer!
[FONT=Verdana]Jammer... [/FONT]
[FONT=Verdana]Maar aan de instellingen ligt het niet die zijn echt in orde, bij mij werkt het perfect.[/FONT]
[FONT=Verdana]Nou hopen dat het alsnog gaat lukken! Wat misschien nog een optie is, om te testen of internet wel werkt en het toch niet aan je iphone ligt.[/FONT]
[FONT=Verdana]Ergens een andere simkaart lenen in je Phone doen, en van deze provider de instellingen van internet in je iphone zetten. En dan kijken of het wel werkt, weet je op iedere geval zeker dat internet wel werkt en dat het dan echt aan Telfort lig.[/FONT]
[FONT=Verdana]En je zei dat mms wel goed ging, dus denk ik dat het echt aan Telfort ligt en dat hun er 10dagen over doen om een instelling te wijzingen… de klant is koning, zou eigenlijk veel sneller moeten[/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana]Laat maar even horen als het wel is gelukt ook voor andere iphone gebruikers[/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana]Succes groetjes Detlef[/FONT]

Laatst gewijzigd door d.hoff; 11-04-10 om 17:06.
  #14  
Oud 11-04-10, 17:07
d.hoff's schermafbeelding
d.hoff d.hoff is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: beuningen
Berichten: 33
Stuur een bericht via MSN naar d.hoff
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nakkie1983 Bekijk bericht
dat was wel een stunt geweest he als ik die aan had staan, maar nee heb het net voor de zekerheid gecheckt en de beperkingen staan uit.
Heb het toch geprobeerd met de instellingen van KPN, maar dan heb ik ook geen internet...
Kan er echt niet tegen dat het niet werkt... moet ik toch maar afwachten op telfort, maar ben bang dat ik kan wachten tot ik een ons weeg (dit zeg ik uit ervaring )

Bedankt voor je reactie maar weer!
[FONT=Verdana]Jammer... [/FONT]
[FONT=Verdana]Maar aan de instellingen ligt het niet die zijn echt in orde, bij mij werkt het perfect.[/FONT]
[FONT=Verdana]Nou hopen dat het alsnog gaat lukken! Wat misschien nog een optie is, om te testen of internet wel werkt en het toch niet aan je iphone ligt.[/FONT]
[FONT=Verdana]Ergens een andere simkaart lenen in je Phone doen, en van deze provider de instellingen van internet in je iphone zetten. En dan kijken of het wel werkt, weet je op iedere geval zeker dat internet wel werkt en dat het dan echt aan Telfort ligt… [/FONT]
[FONT=Verdana]En je zei dat mms wel goed ging, dus denk ik dat het echt aan Telfort ligt en dat hun er 10dagen over doen om een instelling te wijzingen… de klant is koning, zou eigenlijk veel sneller moeten[/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana]Laat maar even horen als het wel is gelukt ook voor andere iphone gebruikers[/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana]Succes groetjes Detlef[/FONT]
  #15  
Oud 11-04-10, 17:27
nakkie1983 nakkie1983 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Noord Holland
Berichten: 28
Standaard

hmmm begin me nu toch zorgen te maken... heb net mijn simkaart in mijn bejaarde nokia 6230i gedaan. daarop werkt internet wel als ik alle instellingen heb ingevoerd. Dat had ik niet verwacht. Betekend dat dan dat het aan mijn iphone ligt?
  #16  
Oud 11-04-10, 17:54
d.hoff's schermafbeelding
d.hoff d.hoff is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: beuningen
Berichten: 33
Stuur een bericht via MSN naar d.hoff
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nakkie1983 Bekijk bericht
hmmm begin me nu toch zorgen te maken... heb net mijn simkaart in mijn bejaarde nokia 6230i gedaan. daarop werkt internet wel als ik alle instellingen heb ingevoerd. Dat had ik niet verwacht. Betekend dat dan dat het aan mijn iphone ligt?

Als dit wel werkt, dan is het wel goed bij Telfort...

Dus even rustig blijven en verder kijken

Nog even over de beperkingen, als je daar bent moet alles aan staan dus niet op "0" maar op "1"

Er staat:

Sta toe


Safari: I
Youtube: I
iTunes: I
prog, inst: I
camera: I
locatie: I

Dus dit moet aanstaan!

Kun je wel op APP store en ithunes komen als je op het icontje klikt.
Maakt hij dan wel verbinding... ?
Geen tipfouten bij het invullen van de instellingen gedaan?

Is niet dat ik denk nou hij kan het niet, maar je moet even alles uitsluitem wat er fout kan zijn

Duurt misschien even maar je zult er zeker uit komen., denk niet dat de iphone problemen heeft

groetjes Detlef
  #17  
Oud 11-04-10, 18:25
nakkie1983 nakkie1983 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Noord Holland
Berichten: 28
Standaard

Ik had de beperkingen uit staan. Ik heb nu schakel beperkingen in gedaan en alles op aan gezet. Het ziet er nu precies zo uit als jij hierboven hebt beschreven. Heb voor de zekerheid (maar er zat echt geen tikfout in), de instellingen opnieuw ingevoerd...

daar staat nu:
Mobiele data

APN internet
Gebruikersnaam telfort
Wachtwoord telfort

Mms

APN internet
Gebruikersnaam telfort
Wachtwoord telfort
MMSC http://mms
Mms-proxy 193.113.200.195:8080
Maximale mms-grootte
MMS UAProf URL

Internet Tethering

APN
Gebruikersnaam
Wachtwoord

Stel opnieuw in
Bij schakel 3G in heb ik dat aanstaan
en dataroaming heb ik ook aanstaan
internet-tethering staat uit
VPN is niet geconfigureerd
Wi-Fi heb ik op dit moment uitstaan, omdat ik wil checken of hij gewoon op mobiel internet kan

Hij laad ook de app store niet en itunes laat het ook afweten


Even tussendoor.. ik ben geen hij maar een zij en misschien heeft het iets te maken met dat ik blond ben hahaha
  #18  
Oud 11-04-10, 19:24
d.hoff's schermafbeelding
d.hoff d.hoff is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: beuningen
Berichten: 33
Stuur een bericht via MSN naar d.hoff
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nakkie1983 Bekijk bericht
Ik had de beperkingen uit staan. Ik heb nu schakel beperkingen in gedaan en alles op aan gezet. Het ziet er nu precies zo uit als jij hierboven hebt beschreven. Heb voor de zekerheid (maar er zat echt geen tikfout in), de instellingen opnieuw ingevoerd...

daar staat nu:
Mobiele data

APN internet
Gebruikersnaam telfort
Wachtwoord telfort

Mms

APN internet
Gebruikersnaam telfort
Wachtwoord telfort
MMSC http://mms
Mms-proxy 193.113.200.195:8080
Maximale mms-grootte
MMS UAProf URL

Internet Tethering

APN
Gebruikersnaam
Wachtwoord

Stel opnieuw in
Bij schakel 3G in heb ik dat aanstaan
en dataroaming heb ik ook aanstaan
internet-tethering staat uit
VPN is niet geconfigureerd
Wi-Fi heb ik op dit moment uitstaan, omdat ik wil checken of hij gewoon op mobiel internet kan

Hij laad ook de app store niet en itunes laat het ook afweten


Even tussendoor.. ik ben geen hij maar een zij en misschien heeft het iets te maken met dat ik blond ben hahaha

Okee weet ik dat ook,

Maar heeft niets met blond te maken, is gewon even kijken waar de fout is..

Nou even de gebruikersnaam en het wachtwoord bij mobile data verwijderen.

jij schrijft zelf, (zie kopie)

daar staat nu:
Mobiele data

APN internet
Gebruikersnaam telfort
Wachtwoord telfort

(de gebruikersnaam en het wachtwoord, deze velden meten leeg zijn !!!)

Dus het moet zijn,



Mobiele data

APN: internet
Gebruikersnaam: (niets invullen)
Wachtwoord: (niets invullen)

Op nieuw uit en aan zetten, en kijken of het wel gaat, moet gaan als je hem zo ingesteld hebt.

Succes komt best wel goed

Groetjes Detlef
  #19  
Oud 11-04-10, 19:37
nakkie1983 nakkie1983 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Noord Holland
Berichten: 28
Standaard

Weer mijn dank voor je reactie,

Helaas, werkt niet. Had het ook al met alleen internet ingevuld, maar werkte niet. Heb het nog een keer voor de zekerheid geprobeerd, maar helaas. Ik heb in elk geval wel het gevoel dat ik een stapje verder ben met die beperkingen
  #20  
Oud 12-04-10, 12:48
Eps)Q Eps)Q is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 10
Standaard

ervaar exact hetzelfde probleem als nakkie
en nee, ik ben niet blond en ook geen "zij"

heb een 3G.
de iPhone al 80x uit en aangezet.

PS / edit:
internet werkt gewoon.

Laatst gewijzigd door Eps)Q; 12-04-10 om 12:56.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sliders bij instellingen werken niet meer Bert van de Wiel iPad algemeen 0 23-11-10 19:14
Ik heb KPN Hi simonly de instellingen van KPN mobiel werken niet geen gprs... Spikez KPN 2 15-02-10 22:05
Internet van Telfort op iPhone 3G 21bis KPN 21 15-07-09 01:11
OS 3: instellingen voor Gmail werken niet bpvalkenburg iPhone algemeen 1 18-06-09 10:25
ongevraagd internet van telfort en kpn paulvanwees Archief 4 01-06-08 00:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:16.